X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החברה הישראלית כבר לא נמצאת במקום של חיפוש אשמים, זה מאוחר מדי ויש לחשוב איך לפעול הלאה
▪  ▪  ▪
מהגרים [צילום: פלאש 90]

כבר זמן רב שתופעת ההסתננות לתל אביב נדחקה לשוליים של השיח התקשורתי כי את ערד הם כבר כבשו והשתלטו עליה כמעט באופן מלא. עוד רגע יעבור עד שנשמע ברשת הקשר הפנימי: היעד נכבש, גם תל אביב בידינו, ישנם ישראלים רבים שעבורם בירת ישראל זו תל אביב ולא ירושלים, גם אם זה נאמר בבדיחות הדעת, יש בזה כדי לשקף מציאות חברתית קיימת.
מאחורי הסטטיסטיקה של אלו הנפגעים מהמסתננים בתל אביב, נמצאים אנשים, השבוע זה קרה ל-ל', בן 55, עובד בעיריית תל אביב-יפו. אשר בשעה 20:00 לערך סיים את יום העבודה ועשה את דרכו אל תחנת האוטובוס בחזרה הביתה, כשלפתע שמע אדם רץ מאחוריו,והפנה מבט כדי לראות במה מדובר, זה היה אדם כהה עור, הוא אחז סכין בידו, ל' הצליח לחמוק כך הגן על עצמו וגרם לתוקף להשמיט את הסכין מידו. מיד הגיע אדם נוסף שהשתמש באגרופו וזה גרם לל' לאבד את שיווי משקלו וליפול על ברכיו.
בעזות מצח נצלו אנשים נוספים את המצב והצטרפו למעשה השוד, בעוד חלק מהם מפליאים בו את מכותיהם, חבריהם מחטטים בכיסיו כדי לנסות ולקחת שלל. הדברים שנגנבו ממנו היו זניחים אך המעשה גרם להשפלה. תוך מאמץ הצליח ל' להגיע לתחנת המשטרה הקרובה ולצור קשר עם בנו, את שארית הלילה הם העבירו בתחנות משטרה בניסיון למצוא שוטר שיוכל לגבות מהאב עדות ואחריו נסעו לבית החולים איכילוב, לטפל בפציעה שנגרמה לו. סיפורו של ל' הוא אחד, אך מביא למרכז הבמה תופעה מדאיגה, תופעת ההסתננות שכבר אבדה שליטה.
יומיים לאר מכן התקיימה הפגנה המונית בה לקחו חלק עשרות מסתננים שעלו יחד לירושלים נעמדו ברחבת גן הוורדים מול הכנסת כשהם מניפים בידיהם שלטים הזועקים מתוכם ודורשים זכויות כשהמרכזית בהן היא ההכרה בהם כפליטים, זכורה שהיא לכאורה אלמנטרית אך למעשה היא מכילה בתוכה את האפשרות, אם ירצו בכך, להישאר ולחיות כאן. האם בתוך כל זה הסתכלו לרגע על התרחיש ההזוי בו אזרחים נתקפו בפחד בסביבה הטבעית של חייהם, למעשה ברגע הזה נשללה מהם הזכות הבסיסית לחופש תנועה, החשש שכונן בהם מנע מהם לעבור בלילה מתחת לביתם והשאלה האם לצאת את אותו לבילוי לילי או לשוב מעבודתם הפכה לשאלה מהותית. האם זו מציאות שמתקבלת על הדעת במדינה ריבונית?
התגובות לא אחרו לבוא, הסופר דויד גרוסמן אחל למסתננים שהרדיפה אחריהם תיפסק, הסיפור שהובא כאן מלמד שהרודף הוא אותם מסתננים שעטים על דרי השכונות או סתם עוברי אורח שהזדמן להם להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, והסיבה היחידה ששום דבר לא קרה עד עכשיו היא שהיה להם מזל.
גרוסמן בדבריו מטיל דופי בהתנהגות של האזרחים כלפי מי שפוגם בתחושת הביטחון שלהם בביתם. פעם אמרו שבית הוא מבצר, היום זה נאמר בהיסוס, בחוסר ביטחון, ברגע אחד המציאות יכולה להשתנות ו והאזור יהפוך לשטח צבאי סגור בחסות המושל שהזדמן לשטח רק כמה חודשים קודם לכן והוא בעזרת עברית קלוקלת ומצלמת וידאו שאוחז בידו הוא מתעד כל תנועה ומפציר בשטח הכבוש באנשיו לא לדבר, לא לשתף פעולה עם כל מי שיגיע, לברר, לשאול ובעיקר הרצון להבין איך לא הצלחנו למנוע את מה שמתרחש ממש מתחת לאף שלנו.
ולסיום קצת ביקורת עלינו כחברה וגם על תופעת nibmy:
not in my back yard
במשך תקופה ארוכה הם היו שקופים, האנשים בחצר האחורית שרבים מאיתנו נמנעו מלהסתכל בה כל עוד היא לא הגיעה אליהם הביתה, ועכשיו זה כאן, קרוב אל העין וצובט בלב. תוהים לעצמנו איך בעצם הגענו למצב הזה? החברה הישראלית כבר לא נמצאת במקום של חיפוש אשמים, זה מאוחר מדי, הגענו לנקודת האל חזור ומה שחשוב עכשיו הוא לראות איך ממשיכים מכאן.

תאריך:  12/01/2014   |   עודכן:  12/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
אליהו קאופמן
יש להקים ועדת חקירה גם על בעיית המסתננים הישנים וגם שם להעמיד את ליברמן במרכז החקירות
דרור אידר
ארגוני "זכויות האדם" דואגים לזכויות של כולם - פרט לזכויות היהודים    הם האחראים להפגנות ולסיפורים קורעי הלב בתקשורת    לפני שאוהבים את הזר - יש לאהוב את אחיך ואחיותיך
איתן קלינסקי
כולנו מצווים להתייחס למניעים של 55,000 יוצאי אפריקה שהגיעו אלינו כמו אברהם אבינו שירד מארצו בשל הרעב
ציפורה בראבי
פעם, מזמן, עמד נתניהו על במה בביטחון והודיע לנו שהם מ-פ-ח-ד-י-ם! אבל היום נראה שהכל מפחיד אותו - ארגוני השמאל (זכויות האדם בלע"ז), קרי, אובמה, מנהיגות אירופה, הפלשתינים וגם בוז'י; כן, גם הוא. דרוש מנהיג
איתמר לוין
העצורים, ובהם קטינים, הוחזקו בכלובים גם בלילות, ללא ביגוד מחמם וללא שירותים    בעקבות הדוח פנתה לבני לאהרונוביץ, והוא הורה להפסיק את השימוש בכלובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il