X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קברו של אריאל שרון, 13.1.14. גם החמאס "השתתף" בהלוויה [צילום: פלאש 90]
בצל כיפת הברזל
מארגני הלוויתו של אריאל שרון לא נטלו סיכונים והציבו סוללת כיפת ברזל נוספת באזור - למקרה של... זוהי ההמחשה הברורה ביותר למורשתו של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל בשנותיו האחרונות
אחת מהטעויות הקשות שנעשו
עוד בשורה התבשרנו לעת ששרון הלך לעולמו: החמאס הצליח לפתח טיל שטווחו עד חדרה. הנה כי כן, אף זוהי התשובה הפלשתינית לכך שהשטח כולו נמסר לידיהם, באחת הטעויות הקשות ביותר שעשה אי-פעם מנהיג בישראל

   איציק וולף
פלשתינים ירו שתי רקטות מרצועת עזה

יוסי אחימאיר
איש החידות הבלתי פתורות

"כיפת ברזל" היא תוצר של השנים האחרונות. מערכת ההגנה האנטי-טילית, שהיא כבר חלק מהנוף של עוטף עזה, לא באה לעולם כאשר אריאל שרון היה במלוא הכרתו. כאשר צנח לתרדמת בת שמונה שנים, שממנה לא התעורר עוד, ידענו לכל היותר על "קיר ברזל". אבל אתמול (13.1.14), בהלוויתו של ראש הממשלה ה-11 בעוטף עזה, גם "כיפת ברזל" השתתפה.
לא נטלו שם סיכונים, המארגנים. בוודאי לא צה"ל. הציבו סוללה נוספת באזור - למקרה של...
ואולי זוהי ההמחשה הברורה ביותר למורשתו של שרון, בשנותיו האחרונות. המנהיג, שזכה בימים אלה לתשפוכת חסרת תקדים של מאמרי-הערצה-ואיתרוג, הובא למנוחות במקום שאהב, באזור שנתון לאיום מאותו חבל ארץ שהרס ואת יישוביו הפורחים עקר.
אותו מנהיג, ש"איים" על הערבים בהינתקות חד-צדדית, וגם ביצע אותה - הגיע לדרכו האחרונה בחסות אותה "כיפת ברזל", שפותחה ויוצרה עקב התגברות איום הטילים מהרצועה המשוחררת, שעליה השתלט החמאס.
מאותה גבעת כלניות פסטורלית, שבה נחים את מנוחתם האחרונה לילי ואריק שרון, תמיד יישמעו הדי הנפץ של המשך הלחימה ברצועה ושל נפילת הטילים בתחומי ישראל.
זוהי ה"מתנה" ששרון השאיר אחריו לעם ישראל. רצועת-אימים, שלא תשקוט ולא תנוח ותוסיף לשמש איום גובר על שלומם של אזרחי ישראל, דבר שהתאפשר רק בגלל הבריחה (כפרשנותם של הערבים) מהשטח, רק הודות לכך שבראש המדינה עמד "בולדוזר", שהחליט לפתע להחליף דיסקט.
לא השלום הזה
הזהו השלום שאריק שרון כמה לו, דיבר עליו, כנימוק לעקירה הנוראה, שלום בצל איום מתמיד של טילים ורקטות, ושפיכות דמים שרק תגבר?
והרי בעת שתם פרק שרון בתולדות ישראל (פרק שעוד יילמד רבות), שמענו את מצהלות הערבים, בין ברמאללה ובין בעזה, על "מותו של הפושע שרון". בחוצות הערים הפלשתיניות חילקו עוגיות וסוכריות לאות שמחה על לכתו של מי שהיה - עד לעקירה - אימת הערבים.
את תמונותיו שרפו, את צילומיו רמסו, את ישראל חירפו וגידפו, כדרכם בקודש. מותו של גנרל שרון סיפק לפרטנרים של ג'ון קרי עוד הזדמנות ל"חגיגה" אנטישמית מזעזעת.
גם בתוכנו לא נאלמו דוברי המיעוט הערבי-ישראלי. ח"כ זחאלקה, אלוף החוצפה והשנאה, כתב בדף הפייסבוק שלו, כי "יש להעמיד לדין את פושע המלחמה שרון גם אם הוא מת", והוסיף וניבל ככל שהוא יודע. מישהו חשב להעמידו על מקומו? מישהו כתב על כך מילה בתקשורת?
ועוד בשורה התבשרנו לעת ששרון הלך לעולמו: החמאס הצליח לפתח טיל שטווחו עד חדרה. הנה כי כן, אף זוהי התשובה הפלשתינית לכך שהשטח כולו נמסר לידיהם, באחת הטעויות הקשות ביותר שעשה אי-פעם מנהיג בישראל.
מה קרה ל"מר ביטחון"?!
אז הנה בקליפת אגוז מורשתו של אריאל שרון ז"ל: יהודים - מותר להזיז ולפנות (כמובן, רק שרון יכול), פלשתינים - לא ולא (הצעת ליברמן - בוקי סרוקי). יהודים - מותר לעקור ממקומם, לבצע להם טרנספר, ערבים - חלילה וחס. ואנו כמובן מתנגדים לטרנספר מכל סוג שהוא.
ערבים (גם ישראלים) - יכולים לגדף ולהעליל, יהודים - מוטב להם שיסכרו פיהם (הבנת את זה, אורית סטרוק?), שאחרת ידיעות אחרונות והארץ מחכים להם בפינה, והמשטרה עלולה לפתוח בחקירה.
שמונה שנים שאריאל שרון איננו עימנו. שמונה שנים, שאנו תוהים, מה קרה לאיש העוצמתי הזה, שדעתו השתנתה ב-180 מעלות, בגד בבוחריו, פילג את תנועתו, ציפצף על הכרעתה הדמוקרטית, עקר אלפי מתנחלים מבתיהם? מה קרה שלפתע פתאום מקים יחידת 101 האגדית, מר ביטחון, אימת הערבים, בן הארץ והחקלאי הזה, חדל להבין את כוונות האויב, שבו לחם בעוז עשרות בשנים, בכל מלחמות ישראל?
אילו לפחות הייתה תוחלת כלשהי למהלכים הכואבים שביצע. אילו כתוצאה מהם לפחות היה נראה שלום-אמת באופק. חוששני, ולוואי שאתבדה, שאריאל שרון במעשיו כראש ממשלה, ב"חולשה לשלום" שגילה, הרחיק מאיתנו את סיכויי השלום.
כאשר התפזר קהל משתתפי ההלוויה, ובהם דיפלומטים רבים, נותר שומם הקבר מכוסה הזרים במורד הגבעה. ובמרחק לא רב ממנו, שוב נשמעו הדי נפילות של שתי רקטות ששוגרו מעזה. כך "השתתף" גם החמאס בטקס קבורתו של מנהיג וגדול בישראל.

תאריך:  14/01/2014   |   עודכן:  14/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצל כיפת הברזל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עזה כמוות גוועת למרות...
ירון זכאי 1  |  14/01/14 13:56
2
הינה מה שבאמת קרה לשרון :
למר וסי אחימאיר  |  14/01/14 15:14
3
תארו לעצמכם כיפת ברזל בנתב"ג==
יוד יוד  |  14/01/14 17:16
4
בזיון, תודה לך שרון על הכיפה ל"ת
העיקר שבנך חופשים  |  14/01/14 17:58
5
"אמת" נוסח אחימאיר
שלמה המגיב  |  14/01/14 20:37
 
- צדקת שלמה,אחימאיר מוגבל וטיפש.
דרורי  |  15/01/14 00:39
 
- עוד תיללו כאשר הטילים יפלו  ל"ת
עליכם בתל אביב  |  15/01/14 09:23
 
- ומה זה קשור "להינתקות" ?
שלמה המגיב  |  15/01/14 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אריאל שרון 2014-1928
ד"ר צ'לו רוזנברג
עוד תגיע העת שניתן יהיה להתחיל ולהתמודד עם כל עברו של אריק, אך עד אז מן הראוי להניח למת לנוח במשכבו בשלום
אלעזר לוין
קרן נויבך שאלה בשידור בקול ישראל מה עונים לילד, בשיעור על אריאל שרון, שמשפחתו גורשה על-ידי שרון מגוש-קטיף    המפקחת דניאלה פרידמן התחמקה ולא ענתה    נויבך נרדמה בשמירה, ולא העירה למפקחת: "לא ענית על השאלה"
חגי הוברמן
עם פטירתו של אריאל שרון מלאו עשר שנים להחלטתו לעקור את כל יישובי חבל עזה ולהחריבם עד דק. אם לא היה נרדם לפני שמונה שנים, היה ממשיך בהחרבת היישובים ביהודה ושומרון
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בטקס האשכבה הממלכתי לזכרו של אריאל שרון ז"ל [י"ב בשבט תשע"ד, 13.01.2014]
עידן יוסף
ראש הממשלה ה-11 נקבר ליד רעייתו והוספד בידי הרמטכ"ל    עומרי שרון: "היית ראוי לאהבה, אבא"    גלעד שרון: ""אבא אהוב, חזרת הביתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il