X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיצוץ בי-ם הוא רק ספתח לתרחישים אימתניים נוספים זה מה שקורה במדינה שבה לא רק בלוני הגז אלא גם חוטי החשמל והטלפון חשופים לעין כל מה עם מגדלי הזכוכית בכרך הגדול? אלה יקרסו
▪  ▪  ▪
האסון בי-ם [צילום: פלאש 90]

אחרי אסון הגז השערורייתי בירושלים - האסון הבא כבר בדרך. בסך-הכל הוא עניין של זמן וצפוי כל עוד בלוני הגז ימשיכו להיות חשופים בחזיותיהם של בתי-מגורים ובחצרותיהם. על אחת כמה וכמה שהוא מאיים כשאלה מוצבים באורח פיראטי, נעדרים תחזוקה הולמת, מטופלים רשלנית ומצויים ללא פיקוח הולם.
אסון הגז של יום האתמול הזכיר לי אסון-גז לא פחות מחריד בנתניה, שאירע לפני שנתיים וחצי. פיצוץ עז, שהחריד באותה עת בניין-מגורים, גרם למותן של ארבע נפשות ולעשרות פצועים מדממים. בדומה לפיצוץ בלוני הגז בירושלים, שגבה את חיי שלוש נפשות, נשקפה גם בנתניה סכנה מיידית של קריסת מבנים נוספים באיזור.
חקירה מקיפה, שנערכה בעקבות האסון בנתניה, העלתה אז ממצא מחריד של בניין מיושן, שבחצרו הפנימית היו פזורים מאות בלוני-גז חשופים, כאשר הרשתות, שנועדו לסוכך עליהם, נפרצו, וצינורות המתכת, המובילים את הגז, נחתכו ונגנבו.
כשהחלמאות חוגגת
באיזור-מגורי, למשל, בהרצליה, מול פסי הרכבת בקו תל אביב-חיפה, מצוי בית שמעת לעת מורגש בו ריח חריף של גז. הסאה הוגדשה באחד מסופי השבוע האחרונים כשדייר הבית חשף, לחרדתו, דליפה חזקה בברז הגז המרכזי שבחזית הבניין. רק תודות לתושייתו הגיע, למחרת, איש חברת הגז האחראית, שככל הנראה מנע בכך אסון אפשרי נוסף.
הצרה הגדולה היא שאסונות שכאלה עלולים לחזור ולהתרחש בכל רגע נתון, לא רק בירושלים, בנתניה ובהרצליה, אלא בכל הארץ כולה. הם צפויים כל עוד אין חברות הגז דואגות להטמין את מיכליהן באדמה. מדינה מתוקנת נוהגת להסדיר את איחסונם בחקיקה. אחרי ככלות הכל זו אינה יכולה להרשות לעצמה שבלוני הגז יהיו חשופים ולא מוטמנים מתחת לקרקע.
אין שום צורך בדמיון מודרך כדי להבין שחשיפתם של מיכלי-גז עלולה להזמין חבלה מכוונת מצד מחבל-טרוריסט, או סתם פסיכופת. כל שהוא נזקק לו כדי להעלות את הבניין באוויר הוא להבה קטנה של אש, וגמרנו.
אבל מדינה, שקווי החשמל והטלפון שלה חשופים ופרוצים לכל רוח, ושבונים בה גורדי-שחקים מרובים עם חזיתות דקורטיביות מזכוכית - מדינה שכזו רק מזמינה אליה את האסון הבא, והפעם גם עם אפקט-דומינו בלתי-נמנע.

תאריך:  21/01/2014   |   עודכן:  21/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
התמיכה בהקמת מדינה פלשתינית מבטאת מחדל נוסף במדיניות ארצות הברית במזרח התיכון
שמעון זיו
חלק מהסיבות לריצת הנבחרים למשרה הינם משכורת גבוהה, תנאים נלווים ובהם דירת שרד הממומנת על-ידי המדינה
דרור עמית
התקנת מכלי הגז בישראל לקויה והאשמה היא הממשלה שאיננה מוצאת לנכון לדרוש מספקי הגז לעשות זאת בתשתית הולמת ומשאירה את הציבור שבוי באיום התמידי של הפיצוץ הבא
יצחק מאיר
בכל מאתיים, פחות או יותר, הגדרות של מחלות הרוח המתבייתות באדם, אין הגדרה למחלה של מלחמה על בעצם לא כלום, להתפרצות קולקטיבית חסרת שחר שיצר האדם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: האם השוטרים הם מודל חיקוי לציבור?    יובל דיסקין, מר ביטחון, לא שומע קסאמים?    ראוי שלפיד יעבור שיעור באזרחות    ולקינוח זילות השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il