X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מטייסים בחיל האוויר ניתן לצפות לקצת יותר אינטליגנציה ולא שיעבירו מידע מסווג בין הטלפונים הניידים שלהם אירן ממשיכה בשלה: כעת היא עומדת לשגר לווינים בטכנולוגיה המתאימה גם לטילים בליסטיים
▪  ▪  ▪
דוגמה אישית [צילום: AP]
עוד משהו קטן
מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה השבוע אזהרת מסע לישראל. אני חושב שבתור מזכיר המדינה, על ג'ון קרי לתת דוגמה אישית ולא לבוא לכאן יותר.

טיסת סייבר

השבוע דווח, כי שני טייסים בחיל האוויר שמרו בטלפון הנייד האישי שלהם תמונות והודעות בעלות תוכן מסווג והעבירו אותו ביניהם. בעקבות התקרית, שני הטייסים נשפטו לחמישה ימי מחבוש.
דומה שקשה להבין את החשיבות של נושא ביטחון מידע. כאשר חייל נמצא בקרב, הוא יודע מול מי הוא נלחם, מה הנשק של היריב ומכיר בעובדה שהוא יכול להיפגע במיידי. הדבר הפוך בנושא של דליפת מידע: אתה לא יודע למי הוא יגיע, אתה לא יודע איך יעשו במידע הזה שימוש ואתה לא יודע מתי אתה יכול להיפגע.
יכולים לטעון, כי המידע נמצא בניידים של הטייסים וכי הם רק מעבירים אותו ביניהם. אבל כיום, אפשר בקלות רבה לפרוץ למכשירים אלקטרוניים ולדלות מהם מידע. זהו תחום הסייבר שהוא שדה הקרב העתידי. יכול לשבת בחור במדינה א' על שרת של מדינה ב' ולפגוע בתשתיות של מדינה ג'. הכל מחובר בעידן האינטרנט, ואם מישהו ירצה לפגוע בצורה רצינית או לדלות מידע, לא יהיה לו יותר מדי קשה. מדובר במעשה טיפשי ביותר ויש לצפות מטייסים לקצת יותר אינטליגנציה.

מוּעדים לשמחה

השבוע הוגש כתב אישום נגד ארבעה צעירים בני 21-19 שתכננו לבצע פיגוע ירי באולם שמחות בירושלים. לפי הדיווח, אחד הצעירים עבד באולם והפיגוע לא יצא לפועל לאחר סכסוך בין המחבלים.
מה שצריך לשים לב אליו הוא, שלא נאמר שהצעירים שייכים לארגון מסוים. הם "מחבלים בודדים". מדובר בתופעה גדלה ומסלימה. המתווה הזה של מחבל בודד הרבה יותר קשה לעצירה מאשר ארגון מסודר והיררכי. מדובר במתווה שלא רק מאתגר את כוחות הביטחון הישראלים, אלא גם את כוחות הביטחון של הרשות ואת החמאס ברצועה.
כאשר ישנו ארגון ממוסד והיררכי שעומד מאחורי פיגוע, יודעים על מי להפעיל את הלחץ ואת מי לעצור. במקרה של מחבל בודד, אין דבר כזה, כי זה פשוטו כמשמעו: אדם אחד שיצא לבצע פיגוע. המתווה הזה הוא גם סכנה לרשות, שנראה שאין לה שליטה על אזרחיה-שלה. לישראל וגם לרשות יש אינטרס לעצור מחבלים כאלו בעתיד, ולכן הם אמורים לפעול ביחד כדי לסכל ניסיונות כאלו בעודם באיבם.

טיל טול

כחלק מהמו"מ עם אירן נקבע, כי היא תשמור על יכולת פיתוח הטילים הבליסטיים שלה. אירן אמורה להשיק בקרוב שלושה לווינים שהטכנולוגיה לשיגורם דומה לזו של שיגור טילים בליסטיים, ומומחים אומרים, כי תוכנית החלל האירנית תשמש ככיסוי להמשך פיתוח טילים בליסטיים.
כפי שהנשיא שמעון פרס אמר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, בשביל מה המשטר האירני צריך טילים ארוכי טווח אם יהיה לו גרעין אזרחי? כעת לאירנים יש את הכיסוי המושלם: תוכנית החלל שלהם. ביחד עם הכיסוי הזה והמשך העשרת אורניום (דבר אשר כנראה יימשך בסתר), האירנים יכולים להמשיך באין מפריע לפתח יכולות גרעין למטרות צבאיות. אבל, הם גם ככה יכולים להמשיך באין מפריע כאשר הממשל האמריקני נכנע לכל דרישה שלהם רק כדי להגיע להסכם.

פברואר טורקי

דיפלומטים מערבים מסרו השבוע, כי מתקיים מו"מ בין ישראל לטורקיה לשיקום היחסים. במסגרת זו, אמורה ישראל לשלם 20 מיליון דולר בעקבות אירועי המרמרה. הממשלה הטורקית עדיין לא התייחסה להצעה והממשלה הישראלית סירבה להגיב על הדיווח.
כפי שכבר אמרתי בעבר, צריך להפסיק להתרפס בפני הטורקים רק בגלל רוצים להשלים. הטורקים עדיין פגועים מהאירועים, וההצהרות האנטישמיות של ארדואן נמשכות ללא הפסקה. כמו כל מו"מ בין ישראל לגורם מסוים, הלחץ יגבר בכך שישראל תתן פרס פיזי ומוחשי תמורת מילים או הסכמה שאי-אפשר לדעת את רמת האמת שמאחוריהן.

לשם טרור

השבוע ניתן גזר דין לארבעה נאשמים מראשי החמאס בירושלים במסגרת הפקודה למניעת טרור. הייחוד בתיק הוא, שהארבעה גייסו כספים לקידום מטרות אזרחיות של חמאס. הטענה של אותם נאשמים הייתה, כי הם אספו כסף למטרות אזרחיות ולא צבאיות, ולכן אין הדבר נוגע לפקודת מניעת הטרור כי לא מדובר בטרור, אלא בעבודה אזרחית. השופט אמנון כהן לא קיבל טענות אלו ושפט שלושה מארבעת הנאשמים למספר שנים בכלא.
במתן פסק דין זה הראה כהן, כי כל פעולותיו של חמאס מכוונות לטרור. איסוף כסף לארגון טרור אינו כולל רק תחמושת, אלא גם פעולות שונות בתחום החינוך והדת, שהרי בפעולות אלו מקרבים את הציבור לאידיאולוגיה של התנועה. בקירוב אנשים לאידיאולוגיה של התנועה, היא יכולה להביא להעלאת מספר המגויסים, ובכך להעלאת האפשרות לפגיעה בשלום הציבור.

תאריך:  06/02/2014   |   עודכן:  06/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טייסים טיפשים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מועדים בשמחה
אהרון שחר  |  6/02/14 10:20
 
- האם זה כולל יהודים-ערבים? ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  6/02/14 15:28
 
- תשובה להדיוט...
שאיד חמסי  |  7/02/14 14:53
2
ואולי.....
ישמעאל  |  6/02/14 10:48
3
הערות
יוסי מ  |  6/02/14 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
דוח של המודיעין האמריקני הוגש לסנאט    קובע כי האירנים השיגו יכולת טכנולוגית לבניית טילים נושאי ראשי נפץ גרעיניים    "הייצור תלוי רק ברצון המנהיגים הפוליטיים"
אריאל י' לוין
על אירן: הסכנה האירנית היא סכנה לעולם כולו. אם האירנים חושבים שהסכם הביניים הוא ניסיון לרמות את העולם, ההסכם לא יחזיק מעמד    "לישראל יתרון עצם מבחינת ידע, והיא מוכרחה לרוץ קדימה"
איציק וולף
הנשיא האמריקני הצהיר בנאום "מצב האומה" כי לא יאפשר לקונגרס לשבש את שיחות הגרעין שמנהלות המעצמות עם אירן    את ישראל כינה "מדינה יהודית שיודעת שאמריקה תמיד תהיה שם לצדה"
אריאל י. לוין
שר הביטחון מאמין כי הלחץ הכלכלי, פוליטי וצבאי שהיה על אירן, הוא שהביא אותה למשא-ומתן הנוכחי מול ארה"ב    "המשא-ומתן הביא לשחרור אירן מהלחץ ומהבידוד המדיני שהיא הייתה שרויה בו"
איציק וולף
נשיא אירן טוען כי מדינת ישראל תקלל את היום שבו תחליט על מתקפה צבאית נגד מתקני הגרעין של מדינתו    נתניהו: הסדר הקבע מול אירן לא יכול להצליח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il