X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המופתי מנהיג את הציבור הערבי בפלשתינה נגד היהודים והציונות סימני אהדה להיטלר ולנאציזם הלכו ורבו בין הערבים בפלשתינה ובעולם הערבי
▪  ▪  ▪
היטלר. נערץ
נוער היטלראי
בשנות ה-30' של המאה העשרים הוקם בפלשתינה ארגון נוער פלשתיני אלפֻתֻווָה (הצעירים) בהשראת ארגון הנוער ההיטלראי, שבראשו עמד אחיינו של המופתי ג'מאל אלחוסייני.

אחרי שעיצב את התנועה הלאומית הפלשתינית והקים את מסגרתה, ניהל המופתי מאבק עיקש נגד הבריטים והיהודים. למעשה, המאורעות שפרצו בפלשתינה המנדטורית באפריל 1936 נמשכו כשישה חודשים, וכתוצאה מהן הוקם גוף משותף שכלל את כל הפלגים במחנה הערבי - "הוועד הערבי העליון". ושוב זכה המופתי לתואר, נוסף על היותו המופתי של ירושלים ונשיאה של המועצה האיסלאמית - יו"ר הוועד הערבי העליון.
הוועד הערבי העליון הציב לעצמו את היעדים הבאים:
  • ביטול הצהרת בלפור
  • הפסקת העלייה היהודית לארץ ישראל
  • איסור מכירת קרקעות ליהודים
  • הקמת ממשלה ערבית בראשותו של המופתי.
להשגת יעדים אלה פתח המופתי בשביתה שפגעה בראש ובראשונה בציבור הערבי. החוקרים שחקרו את הנושא תמימי דעים שגרמניה הנאצית היא זו שממנה את השביתה.
הערצה להיטלר ולנאציזם
סימני אהדה להיטלר ולנאציזם הלכו ורבו בין הערבים בפלשתינה ובעולם הערבי. שנאתו של היטלר ליהודים וחוקי נירנברג שהתקבלו בגרמניה הקסימו את הערבים. דגלים עם צלבי הקרס הונפו על בתי הערבים בירושלים, אך גם בקהיר ובדמשק ובמקומות נוספים. העיתונות הערבית בירושלים סיפקה מאות מאמרי תמיכה בהיטלר בשנאתו ליהודים. ארגון נוער פלשתיני בשם אלפֻתֻווָה (הצעירים) הוקם בהשראת ארגון הנוער ההיטלראי .(Hitlerjugend) גם בעירק ובמקומות אחרים הוקמו ארגונים ואף מפלגות פאשיסטיות. מי שעמד בראש תנועת הנוער הנאצית בפלשתינה הוא אחיינו של המופתי ג'מאל אלחוסייני. ספריו של הצורר הנאצי חולקו חינם ברחבי העולם הערבי. יש לציין כי בספר מיין-קאמפף שתורגם לערבית (כפאחי) לא הוזכרה העובדה שתורת הגזע הנאצית מעמידה את הערבים בדרגה נמוכה יותר.
המופתי מחסל את מתנגדיו
חלק נוסף מן הכספים שמימנו את השביתה הגיע מהווקף המוסלמי ומכספים שנועדו לאוכלוסייה הערבית הנזקקת. אך המופתי השתמש בכספים למטרותיו הפוליטיות, כלומר למימון השביתה. עובדה זו גרמה לסכסוכים רבים בין המנהיגים הפלשתינים. מתנגדיו של המופתי בציבור הערבי האשימו אותו בגזל כספי-הצדקה ובכך שהוא מנצל הדת לגיוס תומכים. המופתי שלא קיבל את הביקורת שנמתחה עליו, פתח במאבק חסר רחמים וחיסל את מאות מתנגדיו - חברי מועצה, ראשי עיריות, אנשי דת, וקציני משטרה ושוטרים ערבים. אחד ממתנגדיו הבולטים היה פח'ר אלנשאשיבי שהיה חבר במפלגת אלדפאע (ההגנה). אלנשאשיבי ניצל מהתנקשות בחייו בפלשתינה המנדטורית, ברח לסוריה מחשש לחייו, אך המופתי של ירושלים שנעלב ממנו רדף אותו עד לשם. המופתי אף פרסם מודעה בעיתונות הערבית שבה הוא מודיע על החלטה להוציא את נשאשיבי להורג בשם בית הדין של המהפכה הערבית בסוריה, שהעומד בראשה, עארף עבד אלראזק, היה אחד ממפקדי החוליות הערביות שהיו בפיקודו של המופתי.
בסופו של דבר נרצח פח'רי אלנשאשיבי ב-1941 בחוצות בגדד, ובאותו יום פרסם רדיו ברלין בשפה הערבית (שהמופתי עתיד לנהל כשיגיע לברלין) את הודעה הבאה: "אויבי המופתי לא יחמקו מעונשם".
המופתי מבוקש
בספטמבר 1937 נערך בסוריה כנס כלל-ערבי שיצא נגד הכוונות החלוקה של פלשתינה, בעקבות הצעתה של הוועדה המלכותית הבריטית בראשותו של הלורד פיל ביולי 1937 לחלק את הארץ לשתי מדינות. חאג' אמין אלחוסייני כמובן דחה את התוכנית ושוב הבעיר את השטח. פעולות הטרור של כנופיותיו גברו והגיעו לשיא חדש כשיאסין בחרי - ערבי מנצרת - רצח את הנציב האנגלי של מחוז הגליל לואיס אנדרויז. בחרי, שהודה כי פעל בהוראת המופתי, נשפט ונתלה. בעקבות רצח אנדרויז, פיזרו הבריטים את הוועד הערבי העליון והוציאו צו מעצר נגד המופתי. הוא ברח ללבנון ולסוריה, ובאוקטובר 1939 הגיע לעירק.
האיסלאם והיהדות
עוד לפני הגעתו לעירק, החלה להופיע משנת 1937 במזרח התיכון חוברת קטנה בערבית בשם "איסלאם ויהדות", שנכתבה על-ידי המופתי, אך לא כללה את שם מחברה. שנה מאוחר יותר פרסמו "האחים המוסלמים" בקהיר חוברת זהה שבה צויין כי החוברת נכתבה על-ידי איש דת וחכם גדול מפלשתינה. החוברת תורגמה לגרמנית ולקרואטית במהלך מלחמת העולם השנייה וחולקה לחיילי ה-SS הבוסניים המוסלמים - דיוויזיית אס. אס. ההררית ה-13 "חאנדיאר".
מדובר בספר אנטישמי ארסי אף יותר ממיין-קאמפף. הוא כולל מושגים הלכתיים, חדית'ים, שיטות ומסורות איסלאמיות אנטי-יהודיות מימי ראשית האיסלאם, שהביא המופתי כראיות לביסוס האנטישמיות שלו. בעניין זה גם כיום יש רבים ההולכים בעקבותיו, בעיקר "האחים המוסלמים", חמאס וכדומה. בין השאר מעניין לראות איך המופתי משתמש בסכסוכים של הנביא מוחמד עם היהודים כ"הוכחה" שהטבע הנצחי של היהודים הוא בוגדני, אורב וזומם נגד האיסלאם והמוסלמים. זהו אינו חיבור פוליטי מודרני ורק מעט נכתב בו על הקולוניאליזם ועל הציונות. מדובר בספר נגד היהודי שנכתב מנקודת ראות מוסלמית.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מזרחן, חוקר באוניברסיטת בר-אילן ועמית מחקר ביד ושם, חוקר את התעמולה הנאצית בשפה הערבית ופעיל בנושא הסברה לקהל דוברי ערבית.
תאריך:  10/02/2014   |   עודכן:  10/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאצי של פלשתינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"קיים דמיון מובהק בין האיסלאם
קורןנאוה טבריה  |  10/02/14 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
פזית רבינא
הגנרל האמריקני דיוויד פטראוס, שהתארח בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר שהפלת מסוק האפאצ'י בסיני מדאיגה: איום על התחבורה האזרחית תמיד היה הסיוט העיקרי של האמריקנים
משה חסדאי
מאחורי החזית הזחוחה של איסלאם רדיקלי, סובלות מדינות האיסלאמיזם מהתפרצות של פתולוגיות חברתיות, ובאירן: התמכרות לסמים ולזנות, בסדר גדול הרבה יותר גדול מזה הקיים במערב
יורם שוייצר, שלמה ברום, שני אביתה
התערבות פומבית של ישראל במלחמה שהכריזה מצרים על ארגוני הטרור הפועלים נגדה עלולה לסייע להם
ראובן לייב
הפרשן גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מסתמך בראיון על מחקרו של חוקר בכיר באמ"ן, לפיו יש סימוכין בין מה שקורה עכשיו בארצו של בשאר אסד לבין מה שהתחולל בזמנו בארצו של סדאם חוסיין
מרדכי קידר
מה מניע את התנועה האיסלאמית השאיפה להחיל את האיסלאם - התנועה האיסלאמית שואפת להפוך את השריעה לחוק ולהשליט את החשיבה האיסלאמית על התחום המדיני, הכלכלה והתרבות
רשימות נוספות
4 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בלבנון  /  איציק וולף
האחים המוסלמים הוכרזו ארגון טרור  /  איציק וולף
דיווח בלבנון: יחידת "כידון" חיסלה את לאקיס  /  עופר וולפסון
העבר שייך לעבר   /  מנשה שאול
איך שגלגל מסתובב לו  /  מתי דוד
הקרב על אנבאר - המלחמה על עירק  /  יואל גוז'נסקי, ארז שטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il