X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמה יעילה בפשע מתוחכם כרוכה באמצעים מודיעיניים משוכללים, אבל אין בכך די ולא כל הפשעים הם "מתוחכמים", אבל כל הפשעים הם פשעים וכולם יחד משרים אווירה של אנרכיה
▪  ▪  ▪
המשטרה רוצה גם [צילום: פלאש 90]

הי הספין, הי הספין... במשטרת ישראל מצאו את האשם בגל אירועי הפשע האלים שפוקד את ישראל בחודשים האחרונים: אין למשטרה ציוד כמו זה של השב"כ... אם תירוץ זה לא היה כל כך מעציב ומגוחך, זו לבטח הייתה אחת הבדיחות הטובות של השנה.
ראש הממשלה, שנמצא מרבית השנה ב"מצב צבירה" קרוב לזה של שנת- חורף למעט בשאלה הפלשתינית והגרעין האירני, נזכר פתאום שיש לו גם מדינה לנהל והבטיח להושיע באמצעות ציוד המשטרה בעוד טכנולוגיות...; האם לא הבין עדיין שהבעיה אינה הטכנולוגיות אלא התחכומולוגיות?! הבעיה היא איכות ההנהגה, שיטות העבודה, הרמה המקצועית של המבצעים, הנחישות של כל הרמות, היכולות לחזות מהלכים ולהכין להם מענים הולמים, ובעיקר הצורך בפעולה מערכתית משולבת ומסונכרנת היטב.
בינתיים, כפי שניתן להעריך, המשטרה, מערכת אכיפת החוק כולה, לרבות שירות בתי הסוהר, הפרקליטות ומערכת המשפט ושירותי השיקום - כולם משתרכים הרחק מאחורי הצרכים הגדלים במהירות.
אם נזכיר רק מעט מהדוגמאות הבולטות מאוד של השנים האחרונות, כגון: הסחבת בנושא ליברמן, פרשיות שרון ובניו, העונש המגוחך שקיבל עו"ד קלגסבלד על דריסת שתי נשים, פרשת לי זיתוני, פרשיות אולמרט, עבריינות צווארון לבן בעלת השלכות חברתיות וכלכליות חמורות ברשויות מקומיות, העבריינות האלימה של הפשע המאורגן בשבועות האחרונים המתבטאת בפיצוצים, ירי ודקירת אנשים ברחובות בהם נפגעים גם עבריינים וגם עוברי אורח חפים מפשע, הסחבת עד כדי ניסיון טישטוש בפרשת אשכנזי-הרפז, "סיפורי הרב פינטו", הרשלנות בפרשות בן זיגייר וסמואל שינביין שהסתיימה במותם, ההפקרות השוררת בדרום ת"א בהשראת המסתננים מאפריקה, ואוסף עצום של אירועים של שיבוש הסדר הציבורי - עם התר ובלי התר חוקי - ברחובות ירושלים, בנמלים, בנתב"ג, בחברת החשמל, וברכבת - הכל בטענה של הזכות למאבק מקצועי, שהופכת לזכות אלימה לפגיעה מתמשכת בציבור הרחב בכל השירותים הציבוריים, ועוד.
מתי נגיע למצב שבו אם חסרים למשטרה אמצעים ויש לכך עדויות טובות בשטח, יקדימו הן המשטרה והן המשרד לביטחון הפנים והממשלה את האירועים ולא ישתרכו דרך קבע מאחוריהם, בחזקת "המסכנים" הכרוניים חסרי-היכולת "שלא באשמתם...?
הכל יודעים שמלחמה יעילה בפשע מתוחכם, כרוכה באמצעים מודיעיניים משוכללים, אבל גם הכל יודעים שאין בכך די ולא כל הפשעים הם "מתוחכמים", אבל כל הפשעים הם פשעים וכולם יחד משרים אווירה של אנרכיה וכל דאלים גבר. אמצעים מודיעיניים עשויים לחסוך זמן וכוח אדם במקרים מסוימים או בתחומים מסוימים, אבל הם אינם התשובה האולטימטיבית - התשובה האולטימטיבית היא מערכתית!
פירוש הדבר הוא שאם איננו רוצים להניח לפשע המאורגן או לפשע הפראי, ובסופו של דבר אולי גם לשילוב בין פשע פלילי לטרור להשתלט על חיינו, דרושים יותר שוטרים, משום שדרושה יותר נוכחות שלהם בשטח. דרושים יותר חוקרים, משום שסחבת היא אלמנט של בזבוז זמן נכר על שום דבר, ופגיעה ביעילות המערכת.
דרושה התאמת הנהלים למציאות הקונקרטית, משום שתפקידם אינו להניח את דעתם של מומחי מוסר, אלא להגן על חייהם ורכושם של האזרחים ולאפשר חיים בסביבה בעלת רמת ביטחון אישי מתקבל על הדעת, בכל אזורי הארץ. דרושה התאמת מערכת התביעה הכללית וחייבים לכפות על בתי המשפט להתיעל בכדי שלא יהיו הם צוואר הבקבוק בתהליך אכיפת החוק ומניעת עבריינות - קצב ניהול המשפטים, מדיניות מרתיעה ואיזון סביר יותר בין זכויות הפרט לזכויות הציבור (=הרבה פרטים!).
מדינת ישראל הייתה נתונה בעבר הלא רחוק למתקפות טרור אלימות שפגעו בכל רובדי החברה. היא עלולה לעמוד בפני אתגרים דומים ואולי חמורים יותר בעתיד ואפילו בעתיד הקרוב. לא יהיה זה גילוי מפליג אם אציין שטרור, בין אם הוא בא מסיבות לאומיות ובין אם מסיבות פליליות, משרה על הציבור אותה תחושת חוסר ביטחון שמשבשת את סדרי החיים ואיכות החיים, ומעל לעוצמה מסוימת, מגדילה באופן נכר את הסטרס והטראומות הנפשיות או את תופעות הלחץ הבלתי-נשלט הפוסט-טראומתי, במילים אחרות: נזקים נפשיים וחברתיים מצטברים.
לכן, קשה להבין למה מחכים ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, שרת המשפטים, היועץ המשפטי ונשיא בית המשפט העליון - להזמנה מיוחדת? טיבה של אלימות בלתי מרוסנת שהיא מנצלת באופן אופטימלי רפיון וצומחת במהירות. למה אנו מחכים, אם כן, לכך שהבעיה תהפוך לקטסטרופה לאומית ותחבל באופן אנוש במרקם האנושי ובכושר העמידה שלו?

תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לי זיתוני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במשטרה רוצים אמצעים כמו לשב"כ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה בתת רמה
עוילם גוילם  |  6/03/14 04:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במפגש עם ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון בניו-יורק מזהיר מנהיגה הרוחני של טיבט את ישראל מג'נוסייד דמוגרפי שעלול לבצע ראש הרשות הפלשתיני, מחמוס עבאס, ושיפגע עמוקות במדינה היהודית
אהוד פרלסמן
גם המשוכנעים שזדורוב הוא הרוצח, וגם המשוכנעים שהוא קורבן של משטרה מושחתת ושופטים הנותנים לה גיבוי, מתעלמים מהעובדות המצביעות לכיוונים הסותרים את דעתם
זאב בן-יוסף
כניעה לתוקפנות הרוסית באוקראינה מעודדת טרור בינלאומי ומלחמת עולם שתביא למיליארדי קורבנות
יהודה דרורי
3 דורות של פרזיטים גידלו המפלגות החרדיות מאז קום המדינה והם גורפים קיצבאות ומהווים נטל כלכלי
רועי אורן
הגיע הזמן שהחשיבה תשתנה והמדינה תתחיל להביט לשכבות המצוקה בעיניים ולא תפקיר אותן לחסדי עמותות פרטיות    שינוי תקנות בט"ל והתאמתן למצב הקיים - שלב קטן בדרך למהפכה גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il