X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש פה מאבק בין תרבויות ואנחנו נמנעים מלהגדיר אותו ככזה יש לנו בעיה "תרבותית" עם החרדים. צריך ללמוד להתמודד איתה
▪  ▪  ▪
תרבות מסוגפת? [צילום: AP]

ראשית ברצוני להרגיע את הקוראים והקוראות. אין דבר כזה רצח-עם. זו טעות פילולוגית, שיבוש מדעי שנתקע לנו בראש כמו חץ אינדיאני. בן אדם לא קם בבוקר ורוצח עם. בני אדם עושים רק מה שאנושי, בעיקר להם, ולא רוצחים עמים. ההיסטוריה האנושית שטופה באמונות תפלות ורצח עם הינה אחת מהן, לא העיקרית, בדרך כלל.
אז מה כן יש לנו? זו שאלה טובה וההיסטוריה האנושית משתדלת לענות עליה למעלה מעשרת אלפים שנה. לשם כך היא הראתה לנו שהיא מסוגלת לבנות את הפירמידות וכמה בתי מקדש המפוזרים ברחבי העולם תרבותי. בג'ונגלים חיים כידוע פראי אדם וקניבלים ולהם אין שום דבר קדוש.
אז מה יש לנו פה? מה התרחש עם הארמנים, שואלים אותי אנשים, אתה מפוקס, תגיד? זה סתם איזה ספר של פרנץ ורפל שנכתב ב-40 יום או במסע סביב העולם ב-80 יום? על מה מדובר פה? מה בקשר לרצח העם האמריקני שהיה במקורו גם אינדיאני אדום-עור? זו הגדה בנוסח קארל מאי? מה, אמריקה של אובמה רצחה מיליוני אדומי עור שהיו גם בני אדם לפי עדויות שארים? יש גם אנשים לא מנומסים ששואלים בהקשר הבלבדי האם השואה היא מעשה ידיו של שפילברג ורשימת שינדלר היא לא עלילה בסך הכול כמו הפרוטוקולים?
אוסטרליה - היא סוף העולם בשבילכם? גם שם נעלם מעל פני האדמה עם של גמדים מכוערים עם עיניים לטושות ושיניים חדות שמאמינים, רחמנא ליצלן, בוודו. הוודו מחק אותם. בכלל, הם היו פעם ממש בני אדם? הייתה להם תרבות?
מצד שני, תיקחו את הגרמנים הטובים שחיים עד היום בלב אירופה התקנית. לא הם רצחו מיליונים של צוענים, יהודים, סרביים וכדומה במלחמת העולם השנייה שהייתה הנוראה מכול המלחמות הארורות. את כל הנרצחים רצחו, הרגו והשמידו רק הנאצים הרעים.
למרות שגם הנאצים, למרבה הבושה, אהבו חיות ומוזיקה (או להפך) – הם ממש נתנו ידם להשמדה. לא מזמן התגלו בארץ ישראל מכתבים של הימלר ומתברר כי היה גם לו לב אנושי חם ראוי בהחלט להשתלה מבחינה מוסרית. סתם עשו גם ממנו מפלצת. הגרמנים בטוח לא היה מפלצות והנאצים היו גרמנים טובים שחלו במחלה נסתרת כמו אבעבועות-מדעי-רוח, אבל במוח. לכן הם התחילו בתחילה להשמיד רק מפגרים, חס וחלילה, בבתי חולים מיוחדים, אבל ברחמים כבדים, ממש, ובטוב לב שנשפך. מיד כשהמחלה הנוראה הזאת חלפה כעבור 12 שנים הנאצים נעלמו כלא היו והופיעו בחזרה הגרמנים הטובים יש מאין.
ברוסיה לא היה מעולם רצח עם כי שום עם לא השמיד שם עם, רק הצארים הגדולים עשו זאת, לפעמים בעזרת מפלגה זעירה, נגועה בבולשביקיות ובולשיט כראוי. אי-אפשר להאשים מפלגה אידיאולוגית שכמה מראשיה היו יהודים טרוצקיסטים ואחדים מהם ישבו בכמה קיבוצים בארץ ישראל – בהשמדת עם. נראה אתכם מאשימים את יערי והחזן שלו ברצח עם ברוסיה. ביבי זה כבר משהו אחר. עליו אפשר להעמיס אפילו את אולמרט שיתבדל לחיים ארוכים.
בעצם מה אני רוצה לומר? דומה שאבד לי אי-שם חוט הזהב של המחשבה. אני רוצה לומר שאנחנו (באופן כללי) כל כך אנושיים שלעולם לא נשמיד עם. במיוחד לא אנחנו (באופן פרטי) היהודים שחווינו כל חיינו עד היום השמדת עמנו מטעמים השמורים במערכת. למה אני נשמע כל כך היסטרי אפילו לעצמי?
מישהו, חילוני כהלכה, שאל אותי אתמול, מה דעתך על החרדים? ומיד התחרפנתי. כשהוא שאל אותי - חוזר בתשובה שהיה פעם מחסידיו של יערי והלך בשבי אחרי החזן שלו – האנשים מסביב השתתקו והמתינו לתשובה. הבעיה החרדית אוכלת אותם והם לא מבינים מה קורה פה, למה המלחמה הזאת ולאן היא מוליכה. אז מה אני – חוזר בתשובה – יכול לומר להם. אני לא חרדי.
תראה, אמרתי לאיש, הם לובשים שחור ויש להם זקן עבה. הנשים שלהן נראות כמו טאליבן, נכון? נכון, אמרה מישהי מאחורי. זה כבר לא בסדר, אמרתי. לא בסדר בעולם המודרני של מחשבים וסלולריים. זה עושה אותם שונים, נכון? הוא הנהן בראשו. יש להם תרבות שונה לגמרי שלא מתקבלת על הדעת... לא אכפת לי התרבות שלהם – הם משתמטים, אמר מישהו בצד.
בדיוק, פניתי גם אליו והראש שלי הסתובב כי הייתי צריך לפנות לכולם. זה בדיוק הנושא שעליו כולנו מדברים. יש להם תרבות זרה.
בתרבות שלהם – ואני מביא רק דוגמה אחת – בת יכולה להיות רק בהשגחת אביה. כאשר היא מתחתנת היא עוברת לאחריות בעלה. זו התרבות שלהם. זה עובר אצלם בירושה בדת. דרך אגב, הדת הזאת היא הדת היהודית. לא ייתכן שיבוא מישהו מבחוץ, נגיד רב-סרן, וגם הוא ביחד עם כל צה"ל יהיה אחראי לבת ישראל כשרה. ולכן זו בכלל לא בעיה של השתמטות. בכלל, לומר על חרדי שלקח על עצמו עול של מצוות ואחריות קהילתית שאין כמוה – שהוא משתמט זה ממש לעז ללעג. אין בכל העולם כולו אנשים בעלי אחריות כמו החרדים.
עליהם אנחנו מצביעים באצבע אומרים שהם משתמטים. המלה משתמט היא קשה ביותר כי ראש ממשלה הכי פופולרי שקם בישראל, על שמו יש בתי ספר, רחובות, בתי ציבור, אוטוסטרדות, מכונים, מוסדות ציבור ועוד, אמר פעם כי המשתמטים (היורדים) הם נפולת של נמושות ועוד כהנה וכהנה. נמושות הן חיות קטנות בגודל של כינים, אבל עם קרניים – בכלל לא בני אדם.
יש פה מאבק בין תרבויות ואנחנו נמנעים מלהגדיר אותו כזה. המאבק בין המהגרים הלבנים לאינדיאנים אדומי העור לא היה מאבק בין תרבויות, חס וחלילה, או בני אדם. את האינדיאנים השמידו לא מפני שהם היו בני אדם אדומי עור אלא מפני שהם היו קניבלים, פראים, גזלנים, רוצחים, שתיינים, נואפים נוטפי זיבה, כלבים בני כלבים בני כלבים מוכי כלבת, מסוממים, הורסי בתים ושורפי שיירות ויערות, מורדים ברשות, משמידי חיות בר מוגנות (בשבילם – פרוטאין), חסרי אמונה, כלבים בני כלבים (כבר אמרתי). תוסיפו חלאה.
את הילידים באוסטרליה השמידו לא משום שהם היו בני אדם בעלי תרבות שונה ובלתי מתקבלת על הדעת אלא מפני שהיו עכברים גמדיים ומכוערים, קניבלים, פראים, שרצים שרצים לכל עבר בלילה, קיא לכל דבר. האינטליגנציה הזוהרת של בריטניה תבעה גם היא להשמיד אותם. חלאה.
אנחנו באים בטענות לערבים מסביב המכנים אותנו (היהודים) כלבים בני כלבים וחזירים. אתה לא יכול להשמיד בהכרה מי שדומה לך, אנושי, בעל משפחה. לכן הופכים אותו לחזיר, כלב בן כלב (רצוי מוכה כלבת או צרעת), חסר לב, רוצח, קניבל, זאב, מוקצה, מצורע (לא חייב להיות לפי ספר האלף-בית) כדי להמשיך לטפל בו בצורה יורידית שתוריד אותו שאולה. גם הגרמנים (בעקבות הכנסייה הקתולית, הפרוטסטנטית, הפרבוסלבית ומה לא) הורידו את היהודים לאדמה, עשו מהם מפגרים, פשפשים, עכברים ומצורעים לפני שנפרעו מהם במשרפות. תרבות-עם של אלפים שנות מסעי צלב אל לב היהודי השתלמה לכל אירופה, כולל הבנקים של שוויץ השומרים עד היום על ניטרליות.
יש לנו בעיה "תרבותית" עם החרדים הבאים מתרבות מסוגפת, נכחדת, נשכחת ומבוזה בכל העולם התרבותי – יהדות. תלמדו להתמודד איתה. ברגע שאתם מכנים את החרדי משתמט המסלול מתמלא בדוגמניות אופנתיות שכבר הוכיחו את עצמן בהליכה לאורך כל ההיסטוריה האנושית...

תאריך:  06/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סביב העולם / Sviv Haolam
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
מרדכי ליפמן
יותר מאורח החיים בגטו בחו"ל, זכו החרדים דווקא כאן, במדינה היהודית, באוטונומיה, שלא הייתה כמותה בגולה. כאן קם והיה הגטו המושלם
יוסף אליעז
מכתב גלוי לבית היהודי - לח"כ בנט ולמעשה לכל בית ישראל    הצעה לפתרון שייטיב עם שני הצדדים
צ'לו רוזנברג
יש הצדקה לדרוש שוויון בנטל ולדרוש שכולם ימלאו את החובות כולן בתמורה לזכויות. הבעיה היא שלעיתים חייבים ללכת לפי הממרה המוכרת מתחום התחבורה: בכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם
יהודה דרורי
3 דורות של פרזיטים גידלו המפלגות החרדיות מאז קום המדינה והם גורפים קיצבאות ומהווים נטל כלכלי
עמוס אריכא
החרדים לא תרמו כפסיק לשיח לאומי. הם רק חוזרים כתוכים משעממים על המנטרה, אנחנו שומרים עליכם עם תורתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il