X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא אובמה משוכנע שהזירה הבינלאומית והאזורית כשרה לשלום עכשיו, ולוחץ על ראש הממשלה: "אם לא עכשיו, אימתי?!"
▪  ▪  ▪
ברק אובמה.מדיניות מבוססת פנטזיה? [צילום: AP]

הנשיא אובמה משוכנע שהזירה הבינלאומית והאזורית כשרה לשלום עכשיו, ולוחץ על ראש הממשלה: "אם לא עכשיו, אימתי?!" אבל כותרת של מאמר מערכת ה"וושינגטון פוסט", תומך מסורתי באובמה, מתריעה ב-3 למרס 2014: "מדיניות החוץ של אובמה מבוססת על פנטזיה".
לפי המאמר, "הנשיא אובמה מנהל מדיניות חוץ המבוססת על שאיפותיו יותר מאשר על המציאות, על עולם של [כאילו] מלחמות ואלימות בנסיגה... מזכיר המדינה קארי טוען שפלישת רוסיה לאוקראינה מתאימה למאה ה-19 אך לא למאה ה-21... לצערנו, הנשיא פוטין לא קיבל את המזכר של קארי על דפוסי התנהגות במאה ה-21, וכך גם נשיא סין המפגין תוקפנות כלפי יפן ומדינות חלשות בדרום מזרח אסיה... גם אסד מנהל מלחמה של המאה ה-20 נגד אזרחיו..."
אובמה סבור שהצונאמי הערבי - שאינו קשור לעניין הפלשתיני - הוא אביב המבשר על מעבר לדמוקרטיה ושלום. הוא לוחץ על ישראל לוויתורים מסוכנים, למרות שהעולם והמזרח התיכון מאופיינים על-ידי נסיגת דמוקרטיה ושלום. בניגוד לאסכולת "האביב הערבי", המזרח התיכון הוא יותר סוער, אכזר, עריץ, מוסלמי-קיצוני, אנטי-אמריקני, חסר-סובלנות, מפוצל, בלתי-יציב, בוגדני, תזזיתי ואלים. אובמה לוחץ על ישראל לחתום על הסכם באזור שאף פעם לא חווה שלום-כולל בין-ערבי; אזור המאופיין על-ידי הסכמים החתומים על קרח ולא חרותים בסלע; אזור המככב במלחמת התרבויות בין הדמוקרטיות המערביות לבין משטרי טרור.
למרות שעליית סף התוהו ובוהו מחייבים עליית סף הביטחון והזהירות, במיוחד לגבי מדינה הנצורה באזור האלים בעולם, אובמה מצפה שישראל תעלה את סף התקווה והאמון ותוריד את סף הביטחון והזהירות. הוא קורא לנסיגה מרכסי יהודה ושומרון השולטים על ירושלים, תל אביב, נתב"ג ושמונים אחוזים מאוכלוסיית ותשתיות ישראל. הוא לוחץ לוויתור על שטחים שולטים שאינם מאבדים מגובהם, בתמורה למערכות ביטחון חדשניות הנידונות לאבד מחדשנותן. הוא אף מצפה שישראל תאמץ סידורי ביטחון שגובשו על-ידי גנרלים אמריקנים שנכשלו בעיאק ואפגניסטן. ישראל אמורה לבסס את ביטחונה על רצון טוב של שכנינו וערבויות בינלאומיות הנחשפים בערוותם מדי יום. ישראל נדרשת לכרסם בכושר הרתעתה - בתקופה המבליטה את חיוניות ההרתעה - ולהפוך מנכס לנטל אסטרטגי.
ישראל מתבקשת לקבל את הערכות ממסד החוץ והביטחון האמריקני שביצועיו מצדיקים את ביקורת ה"וושינגטון פוסט": התנגדות להקמת המדינה ב-1948; הפרזה בהערכת העוצמה הערבית וזלזול בעוצמה היהודית; חיזור אחר נשיא מצרים, נאצר; בגידה בשאה הפרסי וסיוע לעליית חומייני לשלטון; הענשת ישראל על הפצצת הכור הגרעיני בעירק ושיתוף פעולה הדוק עם סדאם חוסיין; הפיכת ערפאת למבקר-מתמיד בבית הלבן; רוח גבית להשתלטות החמאס על עזה; הגדרת חאפז ובשאר אסד כמנהיגי שלום ורפורמה; הפקרת מובארק ועידוד ל"אחים המוסלמים"; הפיכה אפשרית של אירן מאיום טקטי-נשלט לאיום אסטרטגי, גרעיני, אפוקליפטי ובלתי-נשלט; ועוד.
אובמה טוען שעל ישראל מאיימות הבדידות והדמוגרפיה. אבל, ישראל הופכת לשחקן מרכזי בתעשיות ההיי-טק האזרחיות והביטחוניות, אתר קורץ להשקעות של ענקי ממון בעולם מסין דרך הודו ואירופה עד לארה"ב, יעד מועדף לשיתופי פעולה מדעיים, טכנולוגיים, חקלאיים ורפואיים, וברת סמכא בענייני צבא ומודיעין. בניגוד לתובנת הבית הלבן, אין פצצת זמן דמוגרפית ערבי אלא רוח גבית דמוגרפית יהודית.
הקביעה "אם לא עכשיו, אימתי?!" מחייבת את ישראל וארה"ב להימנע ממדיניות המשעבדת הערכות של מציאות מורכבת ומתסכלת, המחייבת נחישות ארוכת-טווח, להערכות פשטניות החותרות לשלום עכשיו בכל מחיר, אך מהוות איום קטלני על אושיות הביטחון.

פורסם בישראל היום [קישור]
תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא אובמה: "אם לא עכשיו, אימתי?!"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כתיבה צלולה כבדולח
אמיר - 100  |  10/03/14 11:25
2
IT'S NOW OR NEVER/ WHO ASKES
AVI GRINSHPAN  |  10/03/14 14:22
3
בהעדר השג ישראל הקורבן ...
צ.שין  |  10/03/14 15:40
4
שמעון וחוסין היקר-שני פנטסיונר ל"ת
יאיר4  |  10/03/14 15:44
5
גרסת המדע חלק ד'
אהרון שחר  |  10/03/14 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
האם נתניהו חושף לציבור בארה"ב את העובדות הנ"ל? האם שמעתם אותו תוקף את המנוולים ומתעמת איתם? תוקף את אבו מאזן והנהגת הרשות על שחיתותם? האם הוא הוקיע אי-פעם את התמיכה הרשמית של הרשות ברצח נשים וילדים והאדרת שמם כגיבורי "אומתם"?
משה חסדאי
לעולם תהיה התהילה נתונה למנהיג יהודי שלוקח סיכון, פועל באופן לא שמרני ומקבל החלטה "לא נכונה", אך טובה מאוד
עופר וולפסון
הנשיא הפלשתיני סותם את הגולל על הסכם המסגרת ואומר כי הפלשתינים לעולם לא יכירו בישראל כ"מדינה היהודית"    "אש"ף הכיר בישראל ב-1993 וזה מספיק. אעמוד מול כל הלחצים"    קרי הגיע לביקור בהול ובלתי מתוכנן בעקבה
דרור אידר
הסירוב של הפלשתינים להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי הוא רק קצה קצהו של מהות הסכסוך    ראשית, על מדינת ישראל לבסס בעצמה את זכותה על חבל הארץ הזה
יורם הר-לב
עמדתי מולו בתנוחת קרב. הוא שלף את השבריה והתנפל עלי. שלום, אמר הקהל, עושים עם שווים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il