X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון המבקש את המזרח צריך לבוא מנקודת המבט היהודית המאמינה בזכויותינו בחברון ובמקומות הקדושים, אבל מוכנה לוותר בכאב על מימוש הזכות למען שרידותנו בעתיד
▪  ▪  ▪
צריך דוח שיח [צילום: פלאש 90]

לפני ימים אחדים התכנסה ביוזמתי קבוצה של אישים ישראלים ופלשתינים כדי לפתוח במהלך שנועד לעורר את דעת הקהל האדישה מתהליך ההידברות המתקיים בימים אלה בחסות ארה"ב.
כשלוש שעות שוחחנו עם בכירים ברשות הפלשתינית שהגיעו למלון במזרח ירושלים ביניהם חברי הפת"ח ואנשי הרשות מרמאללה וערים נוספות בגדה.
המשותף לאישים הישראלים והפלשתינים, היא הדאגה הרבה מכשלון התהליך המדיני וההידרדרות בשטח שתגבה קורבנות נוספים.
פתחתי את המפגש וסיפרתי לפלשתינים שאני יליד ירושלים המתגורר מזה 40 שנה בשכונות ירושלים שמעבר לקו הירוק שבמזרח העיר. שלושת ילדיי שירתו ביחידות קרביות בצה"ל ואני משתייך לציבור המזרחי שרובו גילה עויינות כלפי ויתורים על שטחים והביע אי-אימון בולט בערבים ובכל הסדר עמם. ההסתות והגזענות שפשתה בבתי הכנסת הספרדים ברחבי הארץ בחסות רבנים פוליטיים אינה מוסיפה לאווירה של שלום באזור.
בני עדות המזרח הצביעו שנים רבות לליכוד ולמפלגות הימין. הם היוו את בסיס התמיכה החשוב ביותר לליכוד שבנה את ההתנחלויות בגב ההר.
שלום עכשיו הרחיקה מפעילותה את המזרחיים משום שהצטיירה כגוף אליטיסטי- אשכנזי שערכי היהדות המזרחית היו זרים לו. ארגון המבקש את המזרח צריך לבוא מנקודת המבט היהודית המאמינה בזכויותינו בחברון ובמקומות הקדושים, אבל מוכנה לוותר בכאב על מימוש הזכות למען שרידותנו בעתיד.
אנו עומדים כיום בפני שבר נורא, רעידת אדמה וטלטלה עזה אם ימשך הקפאון המדיני ולא נצליח להגיע להסדר שלום ולשנות מגמות, כך שילדינו ונכדינו יוכלו להינות מפירותיו.
תהליך החשיבה המשותף הוליד את הצורך הדחוף בפתיחת דיאלוג ישראלי-פלשתיני משותף שיפעל בדעת הקהל בעיקר כלפי בעלי השפעה מבני עדות המזרח כדי לייצור אווירה של שלום ונכונות לוויתורים כואבים ליצירת שתי מדינות. בני שיחנו הפלשתינים הדגישו את הציבור המזרחי כגורם שיכול לעשות את השינוי הנחוץ בדעת הקהל הישראלית.
אנו עסוקים מאוד בשיפור רמת חיינו ובהענקת המיטב לילדינו. אולם, התהליכים המתרחשים כאן והעובדות הנקבעות יום-יום בהרחבת ההתנחלויות בלב יישובים ערביים והמשך השליטה בעם אחר יולידו מציאות בלתי הפיכה שתפגע בכלכלה ובחברה. לא ירחק היום שהאוניות הישראליות עמוסות סחורות לייצוא יעגנו בלב ים משום שלא יורשו לפרוק את תכולתן מפאת החרם המתעצם.
בעצם הימים האלה, ממשיכה ישראל לבנות מאות יחידות דיור מעבר לגושי ההתיישבות ומסבכת עוד יותר את המציאות שתקשה על ההיפרדות ההכרחית לחיזוקה של מדינה יהודית-דמוקרטית.
אנו זקוקים לגוף חדש, פעיל נמרץ ותוסס, שיהיה בנוי בעיקרו מבני הדור הבא של הציבור המזרחי בישראל שחושב אחרת ויש רבים כאלה. אלה אנשים מתונים, משכילים שחושבים בהגיון בריא לאיזה קטסטרופה אנחנו הולכים ואיזה כלייה אנו מטילים על ילדינו. אני ניפגש עם רבים מהם במסעותיי בארץ. הם מבינים שאי-אפשר להמשיך כך וצריך להיפרד. הם רואים את האיום שבהנצחת המציאות הפוליטית והדמוגרפית.
בימים אלה של הכרעות גורליות עולה הצורך במחאות למען השלום והוא נחוץ יותר מהמאבקים החברתיים. אנו זקוקים לאוהלי שלום יותר מאוהלי מחאה לדיור עם כל חשיבותם. אם לא נעשה זאת עכשיו, נעשה זאת אחרי הקטסטרופה שתקפח את חייהם של יהודים וערבים רבים.
מן הראוי להדגיש כי הדרך לשלום עדיין רצופה מכשולים רבים גם מהצד הפלשתיני. הם אינם מכירים עדיין בלגטימיות של ישראל, אינם מכירים בנו כעם ומחזיקים בעמדות נוקשות בנושא הפליטים. אולם החתירה להיפרדות צריכה לעמוד בראש מעיינינו.
הדיאלוג שהחל על ידנו לאחרונה נועד לשכנע את הדור המזרחי החדש לחשוב אחרת ולעשות את השינויי הדרוש בדעת הקהל כי ההפרדה היא הכרח. ולא, היתהוותה של מדינה דו-לאומית תהיה סופו של החלום הציוני ותביא לשקיעת ישראל.

הכותב כיהן כמנכ"ל המועצה הציונית בישראל ומנכ"ל כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי ועומד בראש "הפורום לאחריות אזרחית".
תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזרח אל השלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע אינו דורש "מהפלסטינים" ?
אבנר24  |  11/03/14 15:11
2
כמה אתה מקבל מהקרן החדשה ?
ג'קסון  |  11/03/14 17:27
3
הכותב הינו....
מיכאל ב  |  11/03/14 17:32
4
אכן הפיתרון הינו הפרדה מוחלטת,
פלא יועץ  |  12/03/14 07:15
5
לא להאמין שהכותב מילא תפקידים
ד"ר יעקב  |  12/03/14 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
הנשיא אובמה משוכנע שהזירה הבינלאומית והאזורית כשרה לשלום עכשיו, ולוחץ על ראש הממשלה: "אם לא עכשיו, אימתי?!"
יהודה דרורי
האם נתניהו חושף לציבור בארה"ב את העובדות הנ"ל? האם שמעתם אותו תוקף את המנוולים ומתעמת איתם? תוקף את אבו מאזן והנהגת הרשות על שחיתותם? האם הוא הוקיע אי-פעם את התמיכה הרשמית של הרשות ברצח נשים וילדים והאדרת שמם כגיבורי "אומתם"?
משה חסדאי
לעולם תהיה התהילה נתונה למנהיג יהודי שלוקח סיכון, פועל באופן לא שמרני ומקבל החלטה "לא נכונה", אך טובה מאוד
עופר וולפסון
הנשיא הפלשתיני סותם את הגולל על הסכם המסגרת ואומר כי הפלשתינים לעולם לא יכירו בישראל כ"מדינה היהודית"    "אש"ף הכיר בישראל ב-1993 וזה מספיק. אעמוד מול כל הלחצים"    קרי הגיע לביקור בהול ובלתי מתוכנן בעקבה
דרור אידר
הסירוב של הפלשתינים להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי הוא רק קצה קצהו של מהות הסכסוך    ראשית, על מדינת ישראל לבסס בעצמה את זכותה על חבל הארץ הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il