X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בספרה החדש, "להיות אימא חורגת", מביאה אילנה ינובסקי את עמדתם של בני המשפחה מכל הצדדים, את הקלישאות, הדעות הקדומות וחוכמת החיים הרווחת, מול מציאות עכשווית
▪  ▪  ▪
אימא רעה או אימא טובה? [צילום אילוסטרציה: AP]
הטוב שבשתי אימהות
את אחת השאלות המפתיעות שאל את המחברת בנה האמיתי, בהגיעו לגיל 7: "אימא, מתי תהיה גם לי אימא חורגת?" הילד, באופן טבעי, קיבל את הנתונים כדבר שקורה לכל אחד. מתי תורו? אולי ראה בריבוי אימהות יתרון

אילנה ינובסקי, אשת שיווק בעלת מוניטין בתחומה, כתבה "מדריך" למשפחות ה"מורכבות" בישראל, בהן הגבר יוצר לו משפחה חדשה בעקבות גירושין. במשפחה החדשה יש אבא אחד, אימא אמיתית, אימא חורגת, ילדים "ישנים" וילדים חדשים. איך מתמודד כל אחד ממרכיבי המשפחה המורחבת עם הנתונים המשתנים?
צמד המילים אימא-חורגת, מקפיץ במוחנו תמונות מתוך האגדות שבנו בילדותנו דימויים קבועים כידיעה קולקטיבית. האם הרעה, האם הלא-אמיתית, האישה השנייה של אבא. האם החורגת היא זו שגרמה לשלגיה לברוח מהבית, לנדוד ביער ולהגיע לביתם של שבעת הגמדים. האימא החורגת של שלגיה ממשיכה ורודפת אותה ומנסה להרוג אותה באמצעות תפוח מורעל. האימא החורגת היא זו שהופכת את סינדרלה היתומה לשפחת המשפחה, בעוד שהיא מטפחת את בנותיה (המכוערות) ומעניקה להן חיי נסיכות. האימא החורגת משפילה את הילד החורג, הופכת את ימיו לימי סבל וגוזלת ממנו את אהבת האב.
מלבד שתי אגדות אלה, שכל ילדי העולם קראו או שסיפרו להם לפני השינה, יש אגדות דומות בכל התרבויות ובכל השפות. המחברת מציינת את האגדה הראשונה מבין התרבויות, בנושא זה, כאגדה סינית מהמאה התשיעית. הרקע לאינסוף אגדות שנכתבו במאה ה-18 וה-19 באירופה, היא העובדה כי נשים מתו במהלך לידת תינוקות והאבות מיהרו למצוא להם אישה חדשה שתטפל בתינוק - מציאות שחזרה על עצמה דור אחרי דור. היום אנחנו בעולם של משפחות "אחרות" מכל הסוגים, כולל ההרכב הקלאסי המוזכר לעיל. נישואין שניים או שלישיים לאחר גירושין, הסיטואציה ששימשה לאילנה ינובסקי לספר זה.
התנסות אישית
ינובסקי כתבה את "המדריך" הזה אחרי ניסיון אישי. היא נישאה בגיל 24 לגבר הבוגר ממנה בעשור, גרוש ואב לשני בנים. בהמשך נולד בנם המשותף, ולימים אף התגרשו.
הילדים של האב מנישואיו הראשונים כבר היו אז כאלה שחוו גירושין במשפחה. היה להם ניסיון-חיים שהמחברת, הלא היא האם החורגת, לא הכירה אז. הילדים המשיכו את החיים בבית אימם, כאשר חילקו עם האב והאישה החדשה את סופי השבוע, חגים וימים נוספים. הכלה הטרייה ראתה במשימה חלק מחגיגת הזוגיות החדשה והמאוהבת, יחסים נפלאים עם הילדים נראו כחלק מהאושר במלוא פריחתו.
מציאות מסובכת
שלושת הילדים, שני החורגים והילד המשותף, בונים להם לפי הצורך, לפי גילם ולפי מהלך החיים, את עמדתם ודעותיהם, על האם החורגת, כמו על כל נושא אחר שיש להתמודד עימו. את אחת השאלות המפתיעות שאל את המחברת בנה האמיתי, בהגיעו לגיל 7: "אימא, מתי תהיה גם לי אימא חורגת?" הילד, באופן טבעי, קיבל את הנתונים כדבר שקורה לכל אחד. מתי תורו? אולי ראה בריבוי אימהות יתרון. ראה איך אימא שלו אוהבת ודואגת לאחים החורגים. את אמם המקורית של האחים לא פגש אף פעם, אך קבע בינו לבין עצמו שיש להם שתי אימהות והם יוצאים מורווחים.
ילדים בגיל ההתבגרות
שנות גיל ההתבגרות של הבן הבכור של בעלה, היו שנים של התמודדות קשה במיוחד לאם החורגת. גיל ההתבגרות גורם למתחים בכל בית, גם במשפחות אידיליות של אבא, אימא וילד. הבכור ניסה את כוחו, את מאבק הצמיחה שלו על האם החורגת, הוותרנית. זו, שכמו שהבין, מתאמצת לשמור על אווירה טובה ולהצטיין מול אבא. מאבקי גיל ההתבגרות והתובנות של המחברת יעניינו כל קורא, בין אם שייך הוא למשפחה מסובכת או אם שייך הוא למשפחה רגילה בה גדלים ילדים מתבגרים.
המחברת חקרה ואספה נתונים על המשפחות ה"מורחבות" בארץ ובעולם המערבי, על חוקים, נהלים ותובנות מתחום הפסיכולוגיה, הספרות, הקולנוע והמשפט. היא מביאה את עמדתם של בני המשפחה מכל הצדדים, את הקלישאות, הדעות הקדומות וחוכמת החיים הרווחת, מול מציאות עכשווית. האם המדריך "להיות אימא חורגת" יעזור לקורא שמוצא את עצמו בסיטואציה דומה? צריך לקרוא כדי לענות על כך.
גם אם הקורא לא יקבל פתרונות אינסטנט לבעיות שלו הצפויות והבלתי-צפויות, ייהנה מהקריאה במסמך מעמיק, רב-הומור ואנושי.

הספר למכירה ישירה אצל המחברת, יישלח לקוראים המעוניינים בדואר. לפרטים: 052-3333268
תאריך:  13/03/2014   |   עודכן:  13/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רונן מנור, עו"ד יניב כהנוביץ
אדם שלא הוכרז כפסול דין נתפס כמודע לתוכנו של מסמך לכן הפעולות המשפטיות שהוא מבצע הן בנות תוקף
חיים נוי
לראשונה בארץ מחזהו הראשון של מרק האדון מחבר המקרה המוזר של כלב בשעת לילה - דרמה איכותית על הפרעה דו-קוטבית
לאה טרן
מפגשים בלתי אמצעיים עם אמנים ישראלים מובילים מתחומים שונים במוזאון תל אביב לאמנות
רחל סביליה
במהלך השנים השאלה נִקרה במוחי, האמנם צבע הכתונת הייתה בעיית הכתונת? ותמיד נתקלתי בתשובה המוחצת: "בימים ההם הצבע היה מצרך נדיר, לכן כתונת צבועה בצבעים ופסים היא מצרך נדיר ויקר"
גלעד קובו
מזג האוויר הנעים מוציא רבים מאיתנו החוצה להתאמן בפארקים, בחוף הים וליהנות מכושר וממזג-אוויר נעים ומראות אביביים    ברחבי המדינה יש מקומות רבים שהופכים אטרקטיביים בתקופה זו    מה המסלולים השווים שכדאי לאמץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il