X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס והג'יהאד האיסלאמי אינם הכוחות היחידים הפועלים ברצועת עזה. ארגון טרור סלפי בעל קשרים לאל-קאעידה מאיים משם לא רק על ישראל, אלא גם על שלטון חמאס. לתשומת ליבנו עם חידוש הירי מהרצועה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

השער הדרומי

אם ישאלו ישראלי ממוצע על הכוחות הפועלים ברצועה, התשובה המיידית תהיה חמאס. מרחיקי-לכת יגידו הג'יהאד האיסלאמי, אבל בספק אם מישהו יגיד אל-קאעידה. ארגון ג'לג'לאת הוא ארגון סלפי שהוא כוח עולה ברצועה. הארגון נחשב כתומך אל-קאעידה, אך נכון לעכשיו קשר ישיר ביניהם. לפי הדיווחים, הארגון מונה כ-4,000 חברים ונאמר גם, כי אם תופר הפסקת האש בין ישראל לחמאס, הארגון רואה את עצמו רשאי לבצע ירי לעבר ישראל גם ללא הסכמת חמאס.
טרור סלפי הוא הכוח העולה ברצועה ובעולם. ארגונים כאלו רוצים לחזור לימי הזוהר של האיסלאם ולשמור בקפידה את חוקי השריעה. דוגמה לכך ניתן לראות בפעולות הארגון נגד חמאס. הארגון הבטיח לחמאס להפסיק את הפיגועים נגד מקומות בילוי ברצועה, כל עוד במקומות אלו לא ישתו אלכוהול, יוצגו סרטים צנועים ותהיה הפרדה בין גברים לנשים.
התחזקותו של ארגון ג'לג'לאת היא כנראה בלתי נמנעת, כל עוד תושבי הרצועה מאוכזבים מפעילותיו של החמאס. קבלת תמיכה מאל-קאעידה העולמי תמשוך צעירים רבים להצטרף לארגון, דבר שיאיים בצורה משמעותית על החמאס ובעיקר על ישראל.

כיכר חינוכית

השבוע הסתיימו העבודות להקמת כיכר חדשה בעיר עזה. הכיכר אינה קרויה על שמו של אומן פלשתיני מפורסם או איש רוח מוכר, או אפילו תאריך חשוב, אלא על שמה של רקטה. הכיכר נושאת את שמה של רקטת M-75 שחמאס ירה לעבר מרכז ישראל בזמן מבצע עמוד ענן.
העובדה שקוראים כיכר על שמו של נשק, מראה שני דברים: מה באמת חשוב לפלשתינים ומה החינוך שהם נותנים. ילד שיעבור ליד הכיכר וישאל מהי הרקטה הזו, יספרו לו שהחמאס ירה אותה לעבר האויב הציוני וגרם לנפגעים רבים. כאשר מספרים סיפורי כאלה, לא חשוב האם הם אמת או לא, אלא חשוב הנרטיב ומה שהם מיועדים להעביר. סיפורים כאלו נועדים לאגד ולחזק את הקשר של ילדי העתיד ברצועה ולחנכם עוד יותר במלחמה נגד האויב הציוני.
תאמרו: בירושלים קיימת כיכר דוידקה, על שם המרגמה שהייתה בשימוש במלחמת העצמאות. דבר ראשון, המרגמה פעלה נגד כוחות צבא, ולא נגד אזרחים כמו רקטת M-75. דבר שני, השם כיכר הדוידקה הוא רק כינוי. שמה הרשמי של הכיכר הוא כיכר החירות. גם שם זה מלמד מה חשוב לנו ומהו החינוך שאנחנו נותנים.

ממשיכים בשלהם

השבוע אמר מפקד חיל האוויר האירני, כי אירן נמצאת עם האצבע על ההדק כדי להשמיד את ישראל, וכל מה שצריך זה את הפקודה לבצע את הפעולה. לדבריו, מדינתו יכולה להשמיד כל נקודה בישראל, באמצעות ירי מאירן.
אני לא רוצה להתייחס לאמירה שלמעשה חוזרת על עצמה הרבה בצורות שונות, אלא להתעלמות. העולם ממשיך להתעלם מדבריה של אירן, שקוראת בגלוי להשמיד מדינה שלא עשתה לה כלום. העולם ממשיך להתייחס לכך בביטול, תוך אמירה שמדובר בקריאות "זאב, זאב". אבל, עם תפיסת אוניית הנשק KLOS C הוכח שוב, כי יש משהו בדבריה של אירן. אסור לעולם להמשיך להתעלם מקריאות של מדינה להשמיד מדינה אחרת. לא משנה אם מדובר באירן וישראל או באיומים עתידיים מכל מדינה אחרת על כל מדינה אחרת.

הפרצוף האמיתי

השבוע ניסה ראש ממשלת טורקיה, טאיפ ארדואן, להכריז מלחמה על אמצעי המדיה ובכללם האינטרנט, ובעיקר – פייסבוק וטוויטר. הפרלמנט באנקרה אישר שורה של צעדים שיאפשרו לרשות התקשורת לחסום אתרים ללא אישור בית המשפט. בתקופה האחרונה המדיה הפכה לקללה עבור ארדואן: באינטרנט נחשפו פרשות שחיתות שקשורות לממשלתו, ומחאות הקיץ האחרון אורגנו באמצעות הטוויטר. הניסיון של ארדואן להשתלט על המדיה חברתית מזכיר מה שקורה במדינות מסוג מסוים מאוד: מדינות דיקטטוריות. החוק החדש רק מראה את פניהם האמיתיות של ארדואן ושל ממשלתו.

פשעים אמיתיים

ארגון אמנסטי האשים השבוע את סוריה בביצוע פשעי מלחמה נגד פלשתינים ואזרחים סורים בפרברי דמשק וירמוכ. לדברי הארגון, למעלה מ-200 אנשים נהרגו בירמוכ, בעקבות ביצוע התקפות מצד הממשלה הסורית.
לפשעי מלחמה יש כמה הגדרות. אמנסטי כנראה מתכוון לקטגוריה של טיפול לא נאות באוכלוסייה אזרחית. ההגדרה כוללת דברים כגון רצח, אונס, הגליה, שיעבוד, עינויים, הרס שרירותי של תשתית אזרחית (ללא הצדקה צבאית).
אותו ארגון האשים בעבר גם את ישראל בביצוע פשעי מלחמה נגד האוכלוסייה הפלשתינית, על בסיס הטענה שנמצאו כלי נשק ברחובות, בחצרות בתי ספר, בבתי-חולים ובבתים פרטיים. לארגון יש הוכחות אמיתיות על ביצוע פשעי מלחמה בסוריה, ולא "הוכחות" מהסוג שכביכול היו לו כלפי ישראל. כדאי להציג לעולם את ההבדל.

תאריך:  13/03/2014   |   עודכן:  13/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסלפים בפתח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארגון אמנסטי זה חבורה של הומוא
מקס פאואר  |  13/03/14 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אהרון שחר
יפי רפש ועלובי רוח מהשמאל אוהבים מלבד חרמות, משטים, השמצות וסיוע לאויב, גם מפעם לפעם לחתום על עצומות    חשבתי לעצמי: למה שלא נלמד מהם?
רפי לאופרט
ברנע ולונדון במפגן "קוונטי" מרהיב של דבר והיפוכו    הערבים קשובים לירון לונדונים ולנחום ברנעים שמספקים להם תחמושת מדינית הסברתית חשובה ומסמאים עיניהם של ישראלים ויהודים
איציק וולף
יועצת התקשורת הבכירה של הנשיא הסורי טענה כי ישראל מפעילה סוכנים חשאיים על-מנת לסייע למורדים    טענה כי חלק מן הפצועים שהועברו לישראל הם סוכנים ישראלים
יוסי שחר
זעקתם של נציגי המגזר הערבי על המצב העגום, הסבל והאפליה המתמדת ממנה "סובלת" החברה הערבית בישראל היא מיצג שווא שקרי חסר בסיס עובדתי, וארחיב מעט בקשר לעובדות
ישראל רוזנבלט
כמו ב-1970, ארה"ב לוחצת על ישראל ומנצלת את חולשתה המדינית; ישראל זועקת חמס אבל האמריקנים מבקשים ש"נפסיק להתעסק בקטנות". בסוף הם יודו, כמו אז, שאנחנו צודקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il