X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטב לקול לחזור בה מקביעתה שלמען לפיד היא מוכנה למחול על כבודה ומצפונה
▪  ▪  ▪
ח"כ עדי קול [צילום: פלאש 90]

ניסיונו של אריאל קריל ללמד סנגוריה על דבריה של הח"כית עדי קול ("חזקים על עדי קול", הארץ, 16.3.14) לגיטימי לחלוטין. הבעיה היא שאין לטיעוניו כל תוחלת ממשית ולו רק משום הסיבה הפרוזאית שכל הנחת יסוד מה היה קורה אילו היא מבחינת ספקולציה בורסאית ותו לא.
אין צורך להיכנס לפלפול מעמיק בממרה התלמודית המסובכת למדי "קול באישה ערווה". דומה שאין איש בישראל שאינו יודע, לפחות בצורה שטחית מה כוונת הפסוק שלעיל. אנו נתמצת אותו, לצורך מאמר זה, ונטען שהמדובר באיסור שחל על גבר לשמוע קול אישה, בין אם המדובר בדיבור או בין אם בשירה. ומכאן לעיקר: הפוסט המעורר רחמים ותהיות קשות של הח"כית עדי קול ממפלת יש עתיד, ד"ר למשפטים ואישה המתיימרת להיות ליברלית ונאורה. אין טעם להטיל ספק, ולו הקטן ביותר, בכנות דבריה של קול אלא שדווקא וידויה מעורר חלחלה.
כותבת קול: "חשוב לי לומר אם כן כי הבעד שלי לא יהיה בעד החוק אלא בעד יאיר לפיד". לו היה מדובר בעוד גרופי של לפיד, היינו מסוגלים להבין את גילוי הלב של הח"כית. אלא שכאן לא מבודר ביאיר לפיד אלא באזרחי ישראל. מותר להוקיר תודה והוקרה ללפיד אך כשעל כף המאזניים לפיד מצד אחד והציבור הישראלי בצד השני, אסור, לעניות דעתנו, להעדיף את החברות על פני המוסר, את הכרת התודה על חשבון עתידה לש החברה הישראלית. הח"כית קול היא ד"ר במשפטים וראויה לכל שבח על הישגיה האקדמיים בתחום זה אך נדמה שבהיסטוריה ומדע המדינה יש לקול חסר משמעותי.
מבלי להיכנס לדוגמאות היסטוריות ספציפיות, ראוי שקול תזכור שלמען הנאמנות העיוורת למנהיג זה או אחר בוצעו מעשים מעוררי פלצות. אם כן, מוטב לקול לחזור בה מקביעתה שלמען לפיד היא מוכנה למחול על כבודה ומצפונה. לכן, אמירתה של קול היא מבחינת תרתי דסתרי.
ממשיכה קול בפוסט שלה וכותבת: "אני גם יודעת שאני אחטוף על הפוסט הזה לא פחות משחטפתי על ההימנעות שלי. כי בסוף מי ש״רקד לי על הדם״, ״הלך לי על הראש״ או איך שלא תרצו לקרא לזה, עשה זאת לא מתוך תמיכה בי אלא מתוך שנאה יוקדת ליאיר. והשנאה הזו תעוור אותו, אותם, אתכם, גם עכשיו". אינני יכול לדבר בשם אף אחד זולת עצמי: דברי אינם מכוונים ליאיר לפיד כלל.
דברי מכוונים אל עדי קול, האדם, האישה המתרפסת והמבטלת עת עצמה ואישיותה. לו קול הייתה עושה זאת כאדם פרטי, וודאי הייתי מכבד מאוד את עמדתה הלגיטימית. אלא שקול אינה עדי קול הפרטית אלא היא ח"כית המייצגת ציבור ולו היא מחויבת. אם נניח, לצורך הדיון האקדמי, שחוק המשילות יביא, לדעתה של קול, לאסון מבחינת החברה הישראלית, השיח הפוליטי-ציבורי, האם הנאמנות שלה ללפיד והצבעתה בניגוד לעמדתה המוסרית, יוכלו לכפר על הנזקים האיומים שחוק המשילות יגרום? אין צורך להיות משפטן גדול או פילוסוף אולטימטיבי כדי לקבוע שהתשובה מובנת לכל, או בעצם לקול.
שורות הסיום של הפוסט המדובר ממש מעוררות רחמים: "לא ״שר האוצר״, לא ״המנהיג״, האיש. אם הייתם מכירים אותו, הייתם עושים כמוני". באמת? זהו תרגיל בפופוליזם זול, במניפולציה פוליטית שאין בה אלא כוונה אחת: לטמטם את הציבור. מדברי קול משתמע שלפיד הוא ממש יקיר כל העולם כולו. תכונותיו הסגוליות מעלות אותו לדרגה של עילוי שלא ניתן לעמוד בפניו.
תסלח לי קול אך יש בדבריה סוג של הבעת סנטימנטים הגובלים באהבה ממבט ראשון. קול אינה נערה בגיל העשרה כדי להתאהב בלפיד השחקן או לוחם הזירות עם חיוך כובש. גם הניסיון השחצני משהו לייחס לכולם תובנות זהות כדי להקל ב"עונש", הוא ניסיון נואל.
לא לי לתת דוגמאות לד"ר במשפטים עדי קול, למרות שגם אני חטאתי בלימודי משפטים, אך אם תנסה כבודה להיזכר בטיעוניהם לעונש של מרבית העבריינים, וודאי אלה המזוהים עם הצווארון הלבן, גם הם טוענים שכולם עושים אותו הדבר, כי מרמה וחוסר מוסר הם נחלת כולם.
קול היא ח"כית ולא אישיות פרטית. חובתה לייצג את הציבור ולהיות נאמנה למצפונה וערכי המוסר הבסיסיים. לפיד חשוב אך לא עד כדי כך ממש.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  19/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול באישה ערווה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הנה זה בא (קול דודי)
אהרון שחר  |  19/03/14 21:02
2
קול טועה
אביתר בן-צדף  |  20/03/14 09:37
3
עוד הוכחה לכך ששמאלניות וטמטום ל"ת
הולכים יחד.  |  20/03/14 16:46
 
- ועל זה נאמר-ערוות אמך!!! ל"ת
הדודה קלרה  |  21/03/14 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועה שובל
אין מקום לקריאות שכאלה אל עובדים סוציאליים שעושים עבודה מקצועית גרידא    הגיע הזמן לשים סוף להאשמות חסרות הבסיס הללו ובמקום כתבות מגמתיות, חסרות ביסוס, יפתחו בבדיקה מעמיקה ורצינית, שתיתן פתח להציף כשלים ובעיות, אך בה בעת לא תחריב את מקצועיותן של העובדות לחוק הנוער וסדרי הדין ותנהג בהן בכבוד הראוי
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לפיד - עניין של תדמית    בר-שלום כמודל    מהפכת הדיור כמשל    רייך והספר: דוּחַ מהספה הטיפולית למעוניינים    מי הוא הליצן העצוב - מכירים?    ולקינוח: טעות לעולם חוזרת
כרמית ולנסי, גבי סיבוני
המצב הנפיץ ברצועה עלול להתדרדר מהר    חמאס מנסה לנהל מדיניות שמשפיעה בכיוון פרגמטי
עמוס גלבוע
ניתן להבין דבר פשוט מדבריו של העיתונאי נחום ברנע השבוע: בנימין נתניהו הוא פשוט נוכל מלהטט ואבו-מאזן המסכן, רודף השלום, הוא פתי תמים שנפל בפח
דרור אידר
הסירוב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי צריך להאיר את עילת הקיום של הסכסוך: לא טריטוריה, אלא עצם קיומנו הלגיטימי כעם יהודי על אדמתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il