X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך תפילות שחרית נאמרו בבתי הכנסת ברחבי פולין ובהונגריה תפילות קדיש לזכרם של ששת המיליונים שנאספו בשואה
▪  ▪  ▪
מחנה אושוויץ [צילום: איתמר לוין]

מי שהסתובב ברחובות פולין במים ששי ושבת האחרונים (25-26 באפריל) עלול היה לחשוב כי הוא נמצא בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת, טרום הכיבוש הנאצי. קולות שירה של ״לכה דודי לקראת שבת״ עלו מבתי כנסת רבים שהמו אדם. בבית הכנסת נוז׳יק בורשה המתינו מאות רבות בחוץ כדי שיתפנה מקום במניין נוסף. ואכן שלושה מניני תפילה התקיימו בבית כנסת זה בהם עבר לפני התיבה דודו פישר. בנוסף לבית הכנסת ״נוז׳יק״ הפכו אולמות רבים בבתי המלון בבירת פולין לבתי כנסת.
גם בקרקוב היה רנסנס יהודי ובתי הכנסת העתיקים והמרשימים שקקו המון יהודי צעיר. במרכזי שבהם ״הטמפל״ קיבלו את השבת גם משלחות ישראליות כמו זו של מנכל״י משרדי הממשלה בראשות הראל לוקר מנכ״ל משרד רה״מ, זו של משטרת ישראל וזו של בנק דיסקונט.
גם בקטוביץ, בלובלין ובערים נוספות המוכרות מההיסטוריה המפוארת של יהודי פולין התקיימו מנינים רבים.
יו״ר מצעד החיים, דר׳ שמואל רוזנמן, אמר כי השירה האדירה שבקעה מבתי הכנסת בפולין היא מצבה חיה ונושמת ליהדות מפוארת שנרצחה בדם קר ומעידה על ניצחונה של הרוח היהודית על חיות הטרף הנאציות.
במהלך תפילות שחרית נאמרו בבתי הכנסת ברחבי פולין ובהונגריה תפילות קדיש לזכרם של ששת המיליונים שנאספו בשואה.
ביום א' ימשיכו משתתפי מצעד החיים בסיוריהם בפולין בלווית אנשי עדות - ניצולי שואה שהוצמדו לכל קבוצה- כאשר 11,000 המשתתפים יגיעו לאושוויץ ביום בבבקר כדי להשתתף במצעד שיחל בשעה 13:30 שעון פולין.
גם בבודפשט בירת הונגריה בה מציינים אנשי מצעד החיים 70 שנים לשואת יהודי ארץ זו התקיימה תפילת אלפים בערב שבת. סגן יו״ר המצעד, אהרון טמיר וחבר ההנהלה, עו״ד ברוך אדלר יחד עם ראשי אגודת ״מצעד החיים״ בהונגריה נטלו חלק באירוע המרשים.
במהלך השבת סיירו הבאים בבתי כנסת רבים בבירה ההונגרית ובאתרים יהודיים. ברבים מבתי הכנסת שבבירה ההונגרית נאמרה תפילת קדיש יתום על-ידי שארי בשר וניצולים. ביום ראשון תתקיים צעידה מסורתית לזכרם של הנטבחים היהודים בבודפשט מגדות הדנובה לתחנת הרכבת קלטי.
כידוע, למרבה הזוועה, כונסו אלפי יהודי בודפשט על גדת הדנובה נקשרו זה לזו וזו לזה ולרגליהם משקולות ונורו בגבם והושלכו למים. כך שחלקם מתו בירי וחלקם בטביעה. את מעשי הטבח הנוראים הללו עשו הונגרים חברי מפלגת ״צלב הברזל״ שהשתמשו בטכניקה המזוויעה של הקשירה ההדדית כדי ״לחסוך בכדורים״ לדבריהם.
היציאה לצעידה תהיה מאנדרטת ״נעלי הברזל״ - אנדרטה על גדות הדנובה בה פזורים נעלים מברזל על הגדה ובאים לסמל כי הדנובה הפכה לקבר אחים - קבר דם לאלפים שכל שנותר מהם היו נעליהם שהושארו מחוץ לדנובה המאדימה והקוצפת.
כמוכן תיערך עצרת זכרון בתחנת הרכבת בה יועבר על מסכים מסר מיוחד מנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, שבו אמירה ברורה נגד גזענות ותביעה מכל אומות העולם לעקור מהשורש כל גילוי, אפילו שולי, של אנטישמיות וניאונאציזם.
אלף ממשתתפי העצרת אמורים לעלות על רכבת מיוחדת- רכבת החיים שמה- שתצא מבודפשט בחצות הלילה ותגיע לאושוויץ בבקר ונוסעיה ישתתפו במצעד החיים.

תאריך:  27/04/2014   |   עודכן:  27/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוח היהודית במצעד החיים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
Moving ל"ת
Dani from u.s.a   |  27/04/14 18:49
2
יורם דורי הוא יועץ הנשיא
דרושה שקיפות  |  28/04/14 22:39
3
מרגש מאוד ל"ת
דני מיהוד  |  9/05/14 09:39
4
I liked it ל"ת
Huber  |  10/05/14 19:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יורם דורי
במסגרת האירועים בהונגריה התקיימה ביום ששי בערב קבלת שבת המונית בבודפשט כדי לציין את נצחונו של העם היהודי על חיית הטרף הנאצית ומשתפי הפעולה עימם בהונגריה
איתמר לוין
מספר האירועים האלימים ירד אשתקד ב-19%, אך נרשמה עלייה במספר ההתקפות נגד בני אדם    מחברי הדוח: מדובר באנטישמיות קלאסית, ולא רק באנטי-ציונות או בתגובה למשבר הכלכלי העולמי
אשר וינשטיין
מוקדש בהערצה לידידת משפחתנו    אישה קטנת קומה, אך גדולה באישיותה הקורנת, אשר ניצחה בגבורה במהלך חייה בהמשך את צוררי עמנו ימ"ש
שמחה סיאני
כך שכב גם שם, בבית החולים, אחרי שגילו אצלו את המחלה, כמו עובר שכב, כמו רצה להמשיך ולהיות עוד קצת ברחם החמה והמגוננת של אימא    לא רצה לבקוע לאוויר העולם    מה יצא לו מזה? מה כבר יש שם, בעולם, שכדאי לצאת? האוויר מורעל, האנשים רעים, ולאהבה... יש ריח של גומי
איתמר לוין
900,000 איש ביקרו אשתקד במוסד    15 מיליון דפי מסמכים נוספו לארכיון    מבצע "לאסוף את השברים" הניב עוד 33,000 פריטים    3,500 מורים מהמגזר החרדי השתתפו בימי עיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il