X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע הייתי בעד הפקרתו של גלעד שליט? גם בגלל שרשרת "יורשיו" הצפויה, אך לא רק בשל כך כעת נתבזה עם החוק המטופש למניעת שחרור רוצחינו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו ומשה יעלון [צילום: פלאש 90]

האשליה הפסיכולוגית
באותה תקופה האשליה הייתה עצומה. באפשרותנו להציל חיי חייל. נפקיר אותו למוות? בשביל מה, כדי להחזיק אסירים? מי צריך אותם? מי שהתנגד לעסקה בעצם היה צריך להודות בפני מצפונו שהוא בעד הפקרתו של גלעד למוות. אפילו הורים שכולים רבים לא עמדו בכך ותמכו בעסקה.
אבל זו הייתה רק אשליה ולו מן ההיבט האריתמטי. הצלת חיים של אדם אחד תוביל בודאות כמעט מוחלטת לרצח של רבים אחרים. לכל חטוף יש שם, פעם שליט פעם אחר.
תזכורת: הטיעונים נגד
היו המון טיעונים נגד אך כולם התמוססו תחת צילה של האופציה הממשית להציל חיים. כבר אז אמרו שחלק מן הרוצחים המשוחררים ישובו לטרור, כבר אז ידעו שהדבר יעודד חטיפות נוספות.
אני העליתי כמה טיעונים פעוטים נוספים כמו יריקה בפרצופי המשפחות השכולות, בפרצופה של מערכת הביטחון (שהסתכנה בתפיסת הרוצחים), בפרצופה של מערכת שלטון החוק. בכך שמעתה כאשר יגזר מאסר עולם על רוצח יהודים הוא יתפקע מצחוק אל מול עיניו המשתאות של השופט. בכך שמעתה בכל רצח מזעזע על-רקע לאומני, הצהרותיהם הפבלוביאניות של גדולי האומה כאילו ישראל תעשה כל מאמץ לתפוס את הרוצחים ולהביאם לדין, ישמעו מעתה כבדיחה עלובה ממש לא מצחיקה.
היו סיבות נוספות כמו ביזוי הכבוד הלאומי. ניסיתי לשכנע את נתניהו שכבוד לאומי איננו פח אשפה, דגל איננו סמרטוט רצפה, המנון אינו חמשיר, והתנ"ך אינו אמצעי לעטיפת דגים, אך ללא הועיל.
אבל בעיקר הייתה בעייתית ההצהרה לפיה מעתה דם יהודי הוא הפקר! הם ירצחו, אנחנו נשחרר. ירצחו, נשחרר. חשבנו שאנו מצילים חיים, בעצם הפקרנו אותם. הכרזנו שדם יהודי אינו נחשב בעינינו ורוצחי יהודים יכולים להיות משוחררים לדרכם כציפורי דרור לאחר בילוי קל במתקני הנופש שלנו.
הייתה עוד בעיה פעוטה: בעצם הזמנו אנטישמיות ורצח יהודים. במו ידינו שיגרנו לעולם מסר: "האויב צודק, אנחנו כובשים אכזריים, מגיע לנו שרוצחים אותנו, לא יפה מצידנו לאסור את הרוצחים שלנו".
ומה יאמר גלעד שליט למשפחות השכולות שיקיריהן ירצחו על-ידי רוצחים ששוחררו בעסקה שלו?... זו הייתה עסקה איומה מכל בחינה שהיא. התפתנו לרגשות ילדותיות.
שרשרת היורשים
כצפוי אשליית הרגיעה היא רק אשליה, הטרור אינו שוקט על שמריו. כפי שהופתענו מהחטיפה, עוד מעט נחטוף שוק מאיזה ג'יגה פיגוע מבהיל. גם אם נצליח לשחרר את החטופים יהיו עוד חטיפות, כמובן כל עוד יהודי חטוף הוא אוצר בלום ולא כגחל אש לוהט יש מוטיבציה עצומה לחטיפות.
כל מני טרמפיסטים מנצלים את המצב כדי להראות כמה הם חכמים. דיסקין אמר ששחרור המחבלים עודד חטיפות, הוא כנראה סבור שצריך להיות גאון ביטחוני כדי להבין זאת.
אני זוכר את תקופת הדיס-אינפורמציה: מקור זה וזה מוסר שאוטוטו נרקמת עסקת שחרור, אופס לא נרקמה. הנה עוד מעט גלעד משתחרר, לא שוחרר. הנה אולי הפעם, לא. אולי הפעם, לא. וכך הספקולציות פירנסו יפה את התקשורת שנים ארוכות.
כעת נתבזה עם החוק המטופש למניעת שחרור רוצחינו. עם עלוב המשתוקק להתבזות, שום חוק לא ימנע זאת ממנו.
עם טרור לא מדברים, טרור מדבירים
עם כל הכבוד לכלת פרס נובל לריבוזומים שהתקשתה להבין מדוע רוצחי יהודים נמצאים מאחורי סורג ובריח במקום לקפץ להנאתם כפרפרים באחו. ועם כל הכבוד לנשיא המוסלמי של ארה"ב ולעוזרו האנטישמי שלא בטוח שהיו ממהרים לשחרר את רוצחי ילדיהם, אך לא הייתה להם שום בעיה למהר לשחרר את רוצחי ילדינו. עם כל הכבוד לאווילי כל העולם - מחבלים צריך להוציא להורג!
בעירק ארגון טרור כבר נהיה מולטי מיליונר אחרי שכבש בנקים. לא ברור כמה דם צריך עוד להשפך, וכמה צרות וזוועות תצטרך האנושות עוד לספוג מהטרור האיסלאמי הקיצוני עד שתקיץ משנתה.
את הטרור האיסלאמי צריך להדביר בכל מחיר ויפות שנתיים קודם. למידע נוסף אפשר לקרוא בקצרה את אמנת הדתות ובפירוט את אמנת האנושות. כדי להבין מדוע מגיע לנו העונש הזה אפשר לקרוא את החטא ועונשו.
צרור ברכות
לסיום, הנימוס וההגינות מחייבים להסיר את הכובע בפני הטרור ושולחיו (המוני הפלשתינים שחילקו סוכריות), וכמובן גם בפני עוזריהם (השמאלנים): ברכות לרגל השמחה הגדולה, כל הכבוד, אתם מנצחים.

תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד 2
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שחר תמיד מראה מה הנכון.
מאמר מצויין  |  15/06/14 14:08
2
מחבלים צריך להוציא להורג ל"ת
סתם אחד  |  21/06/14 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים את חמאס בתכנון ובביצוע חטיפת שלושת הנערים הישראלים ביום חמישי    "יש לכך השלכות חמורות"    באופן חריג, מקיימת הממשלה את ישיבתה השבועית בקריה בתל אביב
איציק וולף
השר לביטחון פנים ביקר בבית משפחת פרנקל בנוף איילון וציין בפני משפחתו של החטוף נפתלי פרנקל כי הערכת העבודה היא שהוא בחיים    השר בנט: חטיפת ילדים בכיתה י"א היא שיא השפל המוסרי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - צמרת רקובה, פירעון השטר, הפקרות, דגים במים עכורים וכמו תפִלה
איתמר לוין
מי שעוקב מקרוב אחרי המשטרה, לא הופתע ממה שמצטייר כמחדל אדיר שלה בנושא הנערים החטופים    משטרת ישראל היא גוף מסואב, שאיש אינו משלם בו מחיר על פשלות ואשר בחודשים האחרונים הופך להיות כלי פוליטי
רפי לאופרט
דרושה גישה ישראלית חדשה להתמודדות ב"מלחמת החטיפות" הערבית לאחר שהשיטה הנוכחית כשלה במספר פעמים והתנהלותה נרפית    נכנעים או נוקטים גישה אחרת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il