X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במשך שמונה שנות נשיאותו של אחמדינג'אד, משכו לסירוגין שרים ואנשי שלטון מן הבנק המרכזי סכום של 70 מיליארד דולר כמענקים והלוואות שלא הוחזרו על רצח, שוד וכבוד אבוד
▪  ▪  ▪
מנהיגי אירן. שדדו כספים [צילום: AP]
משעל. סמל החורבן [צילום: AP]

שודדים בגדול
כלי תקשורת באירן פרסמו ב-13.6.2014 רשימה של שרים ואנשי שלטון אחרים בתקופת נשיאותו של מחמוד אחמדינג'אד המעורבים בגניבת כספי-מדינה בממדים שלא היו כמותם מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979. במשך שמונה שנות נשיאותו של אחמדינג'אד, משכו החשודים לסירוגין מן הבנק המרכזי סכום של 70 מיליארד דולר כמענקים והלוואות שלא הוחזרו.
פרשת הגניבה התפרסמה לראשונה ב-2011, ומאז היא מדכדכת את המשטר ומדאיגה את המנהיג העליון עלי חמינאי שתמך ללא סייג באחמדינג'אד. ביקורת קשה נמתחת על הפרלמנט האירני שגילה אוזלת יד נוכח המתרחש.
בראש רשימת החשודים מככבים גיסו של אחמדינג'אד וראש לשכתו שנהגו למשוך סכומי עתק מן הבנק המרכזי באישורו של ראש הממשלה. כמו-כן חשוד סגנו של אחמדינג'אד מוחמד רחימי, שנגדו מתנהל בימים אלה משפט בגין שוד של 4.3 מיליארד דולר מאחד המוסדות הפיננסיים של אירן. אסחאק ג'הנפירי, סגנו הראשון של נשיא אירן חסן רוחאני, הודיע כי כתבי אישום נגד לא פחות מ-575 נאשמים בשחיתות הוגשו לבתי המשפט.
ח'אלד משעל סמל החורבן
מנהיג חמאס ח'אלד משעל הופיע בערוץ "אלג'זירה", שהפך שופר של חמאס ו"האחים המוסלמים", נפנף בתמונותיהם של הנערים החטופים, התפאר במעשה החטיפה ובירך עליו. על הפלשתינים לשאול את עצמם מה הם השיגו בחטיפה וברצח של שלושה נערים בלתי חמושים שהיו בדרכם לבתיהם משבוע לימודים:
האם השיגו את מטרתם לשחרר אסירים? האם החטיפה משפרת את תדמיתם בדעת הקהל העולמית? האם החטיפה תרמה לשיפור היחסים בין חמאס למדינות ערב ומצרים במיוחד? האם החטיפה שיפרה את מצבם ואת רמת חייהם של הפלשתינים? האם החטיפה תורמת להצלחת הפיוס בין חמאס לרשות הפלשתינית? האם החטיפה מקרבת את הקמת המדינה הפלשתינית?
התשובות לשאלות אלו אינן מותירות מקום לספק כי:
החטיפה והרצח לא שיחררו אף אסיר. להפך, נעצרו למעלה מ-600 חשודים, ו-58 ממשוחררי עסקת שליט הושבו לכלאם. החטיפה מכערת עוד יותר את תדמיתו של חמאס בדעת הקהל הערבית והבינלאומית. היא רק החמירה את היחסים העכורים ממילא בין חמאס למדינות ערב, למעט קטר. החטיפה ורצח הנערים גם החמירו את מצבם הכלכלי והחברתי של הפלשתינים ביהודה ושומרון ובמיוחד באזור חברון. החטיפה שמה קץ לניסיון הפיוס בין חמאס לרשות הפלשתינית, התוקפים זה את זה במילים קשות. ולבסוף,החטיפה אינה מקרבת את סיכויי הקמתה של מדינה פלשתינית.
ח'אלד משעל, שגורש אפילו מסוריה, מנופף מול המצלמות בתמונות הנערים בעודו מתארח במלונות של שישה כוכבים בקטר וחי באשליה של נצחון החטיפה. אך במציאות הוא מסמל את האכזבה, את אובדן הדרך ואת החורבן שעליו דיבר אבו-מאזן בוועידת שרי החוץ האיסלאמית בג'דה.
"אֵם העולם"
במפגש שנערך בין מלך סעודיה עבדאללה לנשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי בערבו של ה-20 ביוני 2014 בבטן המטוס בשדה התעופה בקהיר, נישק נשיא מצרים את מצחו של המלך כביטוי להערכה והודיה.
בדפי הפייסבוק שלה מתחה תנועת "האחים המוסלמים" ביקורת על הנשיא המצרי בטענה כי נשיקה זו משפילה ומעליבה ומעידה על אובדן כבוד. אוהדיו של א-סיסי לא נשארו חייבים. הם מיהרו לפרסם תמונה משנת 1936 שבה נראה מנהיג "האחים המוסלמים" חסן אלבנא כורע ברך בפני מלך סעודיה עבד אלעזיז אלסעוד ומנשק את ידו. הם הוסיפו כי בעוד שנשיקה על המצח היא סמל של גאווה, הערכה וכבוד, כריעת הברך ונשיקת היד של אלבנא הן סמל להשפלה וביזוי.
גם ערוץ "אלג'זירה", שופרם של "האחים המוסלמים", ניסה להוסיף שמן על המדורה כשטען כי ביקורו של המלך בקהיר משפיל את מצרים ואת א-סיסי שהבטיח כי מצרים היא "אום אלדוניא", כלומר "אֵם העולם".

תאריך:  04/07/2014   |   עודכן:  05/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמי דור-און
חלומו של נשיא המדינה היוצא, שמעון פרס, על מזרח תיכון חדש הפך לסיוט שמעמיד את מדינת ישראל ואת העולם כולו בפני האפשרות של הקמת אימפריה איסלאמית-סונית קיצונית שנשבעה אמונים לאל-קאעידה
יורם אטינגר
הצונאמי הערבי מדגיש שהסכסוך הערבי-ישראלי אינו "הסכסוך המזה"תי", ושהעניין הפלשתיני הוא נושא משני במזה"ת, אינו בבת-עינם של הערבים ולא שורש הסכסוך הערבי-ישראלי
מרדכי ליפמן
בעת כתיבת שורות אלה נמשכת הלחימה בעירק, אבל לפני ימים ספורים הוכיח הארגון כי הוא חי ובועט גם במקומות אחרים. הפתעה: מען שבדרום ירדן, ביום שישי האחרון, ארגנו תומכיו הפגנה, לנוכח עיניהם המשתאות ואולי גם המודאגות של חיילי הצבא הירדני
ראובן לייב
יש להיערך מבעוד מועד לאפשרות השתלטותם של הג'האד המוסלמי ואל-קאעידה על עירק, סוריה וירדן, ולמנוע בכך את הפיכתן לאימפריה איסלמיסטית שתנשוף בעורפה של ישראל
עופר וולפסון
גורם בכיר בפנטגון: מטרת המל"טים להגן על כוחות אמריקנים על הקרקע, אך גם לתקוף את אנשי דאעש ושאר ארגוני הטרור אם אובמה יורה על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il