X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  נאומים
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בישוב נוף איילון [ח' בתמוז תשע"ד, 06.07.2014]
▪  ▪  ▪

אני מבקר עכשיו בבתיהם של גיל-עד, נפתלי ואייל שנרצחו ע"י אנשי החמאס. הבטחתי למשפחות היקרות שלהם שנמשיך לתמוך בהן ולחזק אותן גם אחרי ימי האבל. אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי החטיפה והרצח של גיל-עד, נפתלי ואייל ואנחנו נגיע אליהם. הרוצחים יצאו משטח בשליטת הרשות הפלשתינית והם חזרו לשם, ולכן על הרשות הפלשתינית מוטלת האחריות לעשות הכל כדי לאתרם. בדיוק כפי שעשינו אנו, בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים בודדים את החשודים ברצח של הנער מוחמד אבו חדיר.
אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של הנער. אני גם מבטיח לכם שאנחנו נמצה את כל חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי והוקעה. מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית. בכך אנחנו נבדלים משכנינו - שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים ועל שמם נקראות כיכרות. זה איננו ההבדל היחיד בינינו. את המסיתים אצלנו אנחנו מעמידים לדין, בעוד ההסתה ברשות הפלשתינית מתבצעת בכלי תקשורת רשמיים ובמערכת החינוך, הסתה שעיקרה קריאה להשמדתה של ישראל. איננו מבדילים בין טרור לטרור ומול שניהם נפגין יד קשה, ואני אינני מבחין בין הסתה להסתה בתוך מדינת ישראל. כשם שאני מגנה בכל פה קריאת "מוות לערבים" אני מגנה קריאות "מוות ליהודים".
כששמעתי על אותו סטודנט ישראלי-ערבי שאחרי רצח שלושת הנערים כתב באינטרנט "3:0 לפלשתין ואנחנו אפילו לא במונדיאל" אני הזדעזעתי מהרשעות. זו אותה רשעות ואותה מנטליות שהביאה ועמדה מאחורי הרצח של הנער משועפאט. אנחנו לא ניתן לקיצוניים, לא משנה מאיזה צד, להבעיר את האזור ולהביא לשפיכות דמים. איננו יכולים לקבל ואנחנו מתנגדים לתג מחיר. ובאותה מידה אנחנו מתנגדים לבקבוקי תבערה, לאבנים, לחסימת צירים, ואנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים ברשותנו לאכוף את החוק. אני קורא לכל הצדדים לגלות אחריות ולא לבצע מעשים פזיזים שרק יחריפו את המצב.
אני מבקש לציין את המהירות שבה פוענח הרצח של מוחמד אבו חדיר. אני הנחיתי את המשטרה זמן קצר אחרי הרצח לתת עדיפות לאתר את הרוצחים והבטחתי שברגע שיהיו תוצאות לא נעכב את פרסומן. במקביל פענחו כוחות הביטחון גם את הרצח של שלי דדון הנערה מעפולה, והחשוד במעשה הוא תושב אעבלין בגליל. גם איתו נמצה את מלוא חומרת הדין.
חוסנה של מדינת ישראל טמון בכך שהיא מדינה שומרת חוק וכל מי שיפר את החוק ייתקל בתגובה חריפה. רצח הוא רצח, הסתה היא הסתה, ועל שניהם נגיב בתקיפות. אני מאמין שכל אזרחי ישראל יודעים שאירועי הימים האחרונים הופכים את המציאות המורכבת ממילא שבה אנו חיים, למורכבת עוד יותר. חשוב ברגע זה לאחד את הכוחות, לנהוג לפי הערכים שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ויחד להדוף כל ניסיון לערער את השקט והביטחון של כל אזרחי ישראל

תאריך:  06/07/2014   |   עודכן:  06/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת הנערים
יוסף קנדלקר
האם היחס של התקשורת ושל זרועות הביטחון היה דומה אם הילדים הללו היו נורים או נרצחים בפיגוע ירי? למה עצרנו את נשימתנו למשמע החטיפה, ולא עצרנו את נשימתנו כששמענו על משפחה שנורתה או נרצחה בשנתה?
איתן קלינסקי
דווקא במציאות הנוכחית של העימות בשטחים דרושה מנהיגות אמיצה, שמתוך הכרה מה שטוב ליהודים זה להכיר בלגיטימיות של הזכויות והשאיפות של העם הפלשתיני לעצמאות מדינית
איציק וולף
חוסאם דופש, פעיל חמאס שהיה מעורב בעבר בפיגועים, נעצר על ידי כוח מסתערבים
יאיר דקל
תחת המסתור של צווי הפרסום, רימו אותנו, האזרחים, ואולי גם את המשפחות השכולות
צ'לו רוזנברג
לדאבון הלב, למרות כל ההצהרות של המנהיגים שיש לפעול לפי השכל הישר ולא לפי תחושות בטן, בפועל, תחושות הבטן גוברות על השכל. קיימת סבירות גבוהה שגורמי הביטחון השונים לא צפו התפתחות כה קשה של חטיפה ורצח ולא לקחו בחשבון שהנהגת עזה עלולה שוב לאפשר ירי על יישובי ישראל
רשימות נוספות
אומ"ץ פנתה לאהרונוביץ': פטר את המפכ"ל  /  איציק וולף
אומ"ץ: להדיח את דנינו  /  איתמר לוין
קריקטורה אנטישמית בהודעה של חד"ש  /  איתמר לוין
הפגנה? תלוי מי נרצח  /  ישראל רוזנבלט
המקל והגזר   /  ציפי לידר
נשיקות מושמצות  /  מנשה שאול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il