X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ההולכים לבית-ספרם ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים
▪  ▪  ▪
אנחנו מפציצים מבנים ריקים [צילום: AP]

חשוב לזכור כי הצורך בנקמה הוא צורך אנושי שלא ניתן להתעלם ממנו והוא חייב לבוא על סיפוקו, בעיקר על-רקע הרצח האכזרי של שלושת הנערים החטופים. בכדי ל"ספק" צורך זה ולמנוע את ביצועו על-ידי פרטיים על המדינה לנקום באותם הגורמים שביצעו מעשה זה, על המארגנים, על המסייעים ועל הציבור האוהד אותם בפומבי. המדינה לא עשתה זאת ולכן בא מעשה הנקמה הנתעב והמחיר הכבד שאנו, כציבור, משלמים עבורו.
לאחר שעברו עלינו שלושה שבועות רווי-דאגה ומתישים בעקבות חטיפת שלושה נערים יהודיים ורציחתם באכזריות בידי פורעים ערביים מסתיים בימים אלו שבוע קשה נוסף עקב רצח אכזרי ביותר של נער ערבי מירושלים על-ידי פורעים יהודיים.
מעשים אלו מעידים כי בקצוות הימניים של שני העמים יש הרבה מהמשותף. האנשים המאכלסים "קצוות" אלו מאמינים כי במעשי רצח אכזריים הם יקדמו את האידיאולוגיה שלהם. לעומת זאת כאשר בוחנים את התנהגות ה"גושים המרכזיים" בשני העמים רואים הבדל עמוק מאוד, אולי אפילו תהומי.
במשך שלושת השבועות שבהם נמשכו החיפושים אחר הנערים מהישיבה בכפר עציון ההנהגה הפלשתינית גינתה או הסתייגה ממעשה זה אך הציבור הפלשתיני הרחב שמח וצהל על כך בפומבי וללא בושה ואפילו בגאווה מסוימת הסימן של שלושה אצבעות זקופות הפך לסימן של ניצחון וזחיחות נפש. לעומת זאת בעקבות רצח הנער הערבי משועפט ההנהגה הישראלית ניסתה לחמוק מאחריות על-ידי אי-הגדרת הרצח כמעשה לאומני לעומתה הציבור היהודי הרחב האמין כי זה רצח לאומני, גינה אותו בכל דרך אפשרית וידע לסמן את הכיוון שבו יש לחפש את הרוצחים.
ההבדל הזה בגישה למעשי הרצח הוא מסמל את הבדל היסודי בין שני העמים. מצד אחד רצון עז ל"זרוק את היהודים לים" ומצד שני רצון לחיות ב"חלקת אלוהים הקטנה" בשקט ובשלוה יחסית.
מפה, לטעמי, גם נגזר הפתרון למצב. יצירה, בהדרגה ובשום-שכל, של נתק מלא בין הפלשתינים החיים בעזה וביו"ש לבין הציבור היהודי החי במדינת ישראל בגבולות 67 עם "תיקונים קטנים".
עשרים שנה של הידברויות בין העמים והישויות לא הביאו לשום פתרון. מעשי הרצח של השבועות האחרונים הם הוכחה סימפטומטית לכך. לכן יש לנקוט יזמה עצמאית, לתחום חד-צדדית את גבולות המדינה, להקים גדר ביטחון אמיתית לאורך הגבולות, לפנות את הישובים היהודיים שבתוך הגדר (לאזור ה"תיקונים הקלים"), לסגור את כל המעברים, מלבד המעברים לממלכת ירדן (ואולי להקים עוד כמה), להפסיק לחלוטין מעבר פועלים וסוחרים פלשתינים למדינת ישראל, לכוון בהדרגה את הרשות לייבא את צרכיה דרך ממלכת ירדן, לסלק את כל השב"חים למיניהם כולל אלו שהתחתנו עם אזרחיות ישראליות ועוד פעולות בכיוון זה. מצב זה של הפרדה מוחלטת למשך מספר שנים אמורה לשנות את האווירה הטעונה יצרים ושנאה הדדית.
אז יטענו כי יו"ש תיהפך למוצב אירני קדמי ו"קאסמים" יעופו לכל עבר. ייתכן.
אך טילים עפו זמן-רב לשטחנו מצפון ומדרום. בעבר אף נלחמנו כנגד 3 חזיתות כאשר גבנו לים ושרדנו. אני מאמין כי בפעולה נחושה נדע לדכא איום זה.
המצב הפוליטי הנוכחי אינו מאפשר ביצוע צעד כזה. לשם כך דרוש מנהיג חזק ומשכנע שיסחוב אחריו את מירב העם. מנהיג כזה אינו נראה כרגע על הבמה הפוליטית בארץ. מנגד, ידוע שהנסיבות מולידות את המנהיג ויתכן שבנסיבות המצטיירות באופק יקום גם אדם כזה.
ההיסטוריה הקצרה של מלחמות ישראל מוכיחה כי כאשר נלחמנו בנחישות ובדבקות במטרה ניצחנו וכאשר המטרה הייתה מטושטשת כשלנו. אויבינו מדרום מנסים מדי תקופה לבדוק את נחישותנו, בצדק, כי לאורך העשור האחרון (ויותר) אנו מגלים כלפיהם חוסר נחישות הגובל לפעמים בריח חריף של זיעה הנובעת מפחד.
הם יורים ללא שמץ של היסוס על אזרחים ואפילו מכוונים לשעות שבהם ניתן לפגוע בילדים ההולכים לבית-ספרם ואנו בתגובה מפציצים חולות ומבנים ריקים. קולות של מומחים מטעם עצמם קוראים " לא להיכנס לעזה", "לא לפגוע באזרחים" וכולי.
העובדה כי הצעות אלו כשלו כבר תריסר שנים אינם משנה להם, חוכמתם "עתיקה" יותר. ארגוני טרור בכל מקום בעולם שואבים את כוחם מהציבור האוהד את מטרותיהם. הדרך להחלישם או להכחידם היא דרך פגיעה באהדת הציבור. כך נהגו הרוסים בצ'צ'ניה, כך נהגו האמריקנים בעירק וכך נוהג נאט"ו באפגניסטן-פקיסטן. בדרך דומה אנו צריכים לנהוג ברצועת-עזה.
מעשה הנקמה (במידה ויוכח סופית כי אכן החשודים ביצעו אותו) שנעשה בנער הערבי משועפט הוא סימן דרך בהתנהלות החברתית שלנו.
אסור לנו לעבור על כך לסדר היום ועלינו להעניש בחומרה מרבית את האשמים ברצח. אך חשוב לזכור כי הצורך בנקמה הוא צורך אנושי שלא ניתן להתעלם ממנו והוא חייב לבוא על סיפוקו, בעיקר על-רקע הרצח האכזרי של שלושת הנערים החטופים.
בכדי ל"ספק" צורך זה ולמנוע את ביצועו על-ידי פרטיים על המדינה לנקום באותם הגורמים שביצעו מעשה זה, על המארגנים, על המסייעים ועל הציבור האוהד אותם בפומבי. המדינה לא עשתה זאת ולכן בא מעשה הנקמה הנתעב והמחיר הכבד שאנו, כציבור, משלמים עבורו.

תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירות השנאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארץ ישראל של היהודים הכשרים
בעל הבית  |  8/07/14 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
ישראל חייבת להתבונן באומץ אל מערכת יחסיה עם הפלשתינים. לא לאפשר הטחת האשמות בציבור ובמדינת ישראל, על אירועים חמורים, ככל שיהיו, מבלי להזכיר לפלשתינים את חטאיהם הגדולים משלנו באלפי מונים
ד"ר אפרים כהנא
החלופות המועדפות על ממשלת ישראל, להלן תוכנית ב', כוללות מתן אוטונומיה לפלשתינים וסיפוח השטחים בהם מרוכז רוב יהודי, קרי גושי התנחלויות. ההנהגה הפלשתינית אינה רואה באף אחד ממרכיבי הפתרון אותם מציעה ממשלת ישראל כישימים. נראה כי המרחק אל היעד מעולם לא נראה רחוק יותר
איציק וולף
נשיא ארצות הברית פרסם מאמר בעיתון 'הארץ' ובו קרא לישראל ולרשות הפלשתינית לשוב למשא-ומתן    "בעוד שחומות ומערכות הגנה מפני טילים עשויות לעזור בהגנה מפני איומים מסוימים, ביטחון אמיתי אפשרי רק במסגרת פתרון מקיף שיושג במשא-ומתן"
איציק וולף, עידן יוסף
לאחר כמה שעות הפוגה נשמעו שוב אזעקות והתרעות צבע אדום בדרום    מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות מעל אשדוד ומעל אשקלון    השר אהרונוביץ': הקבינט אישר את כל מה שצה"ל ביקש
ישראל רוזנבלט
שוב למדנו כי אין לנו מה להלין על "העולם הנאור" שבקושי מזדעזע מאסוננו, אם בכלל. בישראל מספקים לאינטרנציונל הצבועים הבינלאומי את התחמושת הכי טובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il