X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
המרחב המוגן / המקלט, שהוכן על-פי הנחיות פיקוד העורף, יספק הגנה טובה הן לבני האדם והן לחיות המחמד השוהות בו יש להרגיע את בעל-החיים בדרכים שבהן אתם מרגיעים את בעל-החיים בשגרה
▪  ▪  ▪
המתינו להוראות כוחות הביטחון [צילום: פלאש 90]

לאור המצב הביטחוני הנוכחי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מנחה את בעלי חיות המחמד כיצד לטפל בהם בעת משבר ביטחוני וכיצד למגנם.
הנחיות כלליות
המרחב המוגן / המקלט, שהוכן על-פי הנחיות פיקוד העורף, יספק הגנה טובה הן לבני האדם והן לחיות המחמד השוהות בו. מומלץ להצטייד במלאי של תרופות, שבעל-החיים מטופל בהן דרך קבע, למקרה של שהייה ממושכת במרחב המוגן. אם לבעל-החיים נטייה לבהלת יתר - יש להיוועץ ברופא הווטרינר המטפל לגבי תרופות מתאימות.
הכנות
בעלי-החיים הביתיים הם חלק בלתי נפרד מהאוכלוסייה. יש לנהוג בהם כבשאר בני המשפחה, ולהקצות להם מקום במרחב המוגן. יש להכין את המקום לשהייתם בו. לשם כך, במרחב המוגן יש להכין:
  • כלי למים;
  • כלי למזון ושקית אטומה של מזון למקרה של פינוי;
  • עיתונים ישנים ושקיות אשפה לפינוי הצרכים של בעל-החיים;
  • רצועת הולכה קצרה ומחסום פה;
  • כלוב נשיאה לחתול או לכלב. יש לוודא שיהיו רשומים על כלוב הנשיאה הפרטים הבאים באופן ברור: שם משפחה ושם פרטי של בעל הכלב / החתול; כתובת מלאה; שם בעל-החיים; שנת לידתו של בעל-החיים; כל מספרי הטלפון של הבעלים ובני המשפחה (רצוי מספרי טלפון ניידים); שם הרופא הווטרינר המטפל ומספרי הטלפון שבהם ניתן להשיגו; מספר שבב.
התנהגות במרחב המוגן
יש להרגיע את בעל-החיים בדרכים שבהן אתם מרגיעים את בעל-החיים בשגרה. לחץ המשפחה, המוקרן לבעל-החיים, עלול לגרום לו מתח מיותר ובלתי רצוי. במקרה של נפילת טיל או פצצת מרגמה בקרבת מקום, יש להמשיך ולהרגיע את בעל-החיים ולהמתין להוראות כוחות הביטחון.

שאלות ותשובות נפוצות

  • שאלה: אנו חוששים שהכלב ישתולל כשנכניס אותו למרחב המוגן, מה אפשר לעשות? האם כדאי לתת לו תרופות הרגעה?
  • תשובה: הדבר החשוב ביותר הוא להימנע מתחושת לחץ. חיות המחמד רגישות מאוד למצב-הרוח של בעליהן ומושפעות ממנו. אדם מפוחד יגרום לתגובה דומה אצל הכלב או החתול, שיקשרו מהר מאוד את תחושת הפחד עם המיקום - המרחב המוגן. במצב כזה בעל-החיים יחשוש להיכנס למרחב המוגן. הכנה מוקדמת של המרחב המוגן לשהות משותפת היא הגורם העיקרי, שימזער את החשש לפגיעה בחיות המחמד. באשר לתרופות הרגעה - השימוש בתרופות כאלה אינו מומלץ, אלא במקרים קיצוניים של חתול או כלב הנוטה לתגובות קיצוניות. ניתן להיעזר בתרופות טבעיות ובכל מקרה, כיוון שכל תרופה עלולה לגרום נזק - יש להיוועץ ברופא הווטרינר המטפל.
  • שאלה: מדוע ממליצים להכניס את החתול או את הכלב לכלוב?
  • תשובה: בזמן חרום גם חיית המחמד השלווה ביותר עלולה להילחץ. כלוב סגור דומה למאורה, כך שהכנסת בעל-החיים לכלוב תאפשר לו להרגיש מוגן ובטוח. במקביל, חשוב לזכור, כי שהות ממושכת במרחב המוגן עם כלב או חתול עצבני, המיילל ומתרוצץ מצד לצד, עלולה להוביל לפגיעה בבעל-החיים עצמו ובסובבים אותו, כך שהכנסת בעל-החיים לכלוב מגינה עליו ועלינו מפני פגיעות מיותרות.
  • שאלה: מה יקרה אם יאבד הכלב בשעת חרום?
  • תשובה: חשוב לדאוג מראש שבעל-החיים יהיה מסומן, כדי שניתן יהיה לאתר אותו (או את בעליו) אם ייפרדו. אפשר לרשום (בטוש עמיד) על הקולר עצמו או להצמיד אליו דסקית, שבהם יירשמו הפרטים הבאים: שמות הבעלים, כתובת ומספרי טלפון רלוונטים. זאת כמובן בנוסף לסימון בשבב אלקטרוני. כמו-כן, מומלץ לעשות שימוש במרכז הארצי לרישום כלבים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. ניתן לפנות למרכז הן לדיווח על כלב שאבד והן לדיווח על כלב שנמצא, בניסיון למצוא את בעליו. מספר הטלפון של המרכז הארצי לרישום כלבים: 03-9681610, כתובת אתר האינטרנט.
מומלץ מאוד להיכנס לאתר המרכז הארצי לרישום כלבים כבר עכשיו, על-מנת לוודא שפרטיכם ופרטי כלבכם נכונים, כך שבמידת הצורך ניתן יהיה לאתר אתכם.
  • שאלה: חיות מחמד אחרות, כתוכים, ארנבונים או אוגרים?
  • תשובה: חיות קטנות, כמו מכרסמים או ציפורים - ניתן להכניס למרחב המוגן בתוך כלוביהן. כדאי להכין סדין או בד דומה כדי לכסות את הכלוב. כך שבעל-החיים יחוש בטוח יותר בסביבה הזרה.

תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מתעלם לחלוטין מהאלימות הפלשתינית רחבת ההיקף בשטחי איו"ש ומתייחס אליה אותה בהודעה רשמית שפרסם בשתי מילים בלבד, והן: "בנסיבות הקיימות"
יוסי קרמר
מלחמה זהו מצב זמני של אי-שלום, שלום זהו מצב זמני של אי-לוחמה, רוגע ושלווה זהו מצב יציב וקבוע
איציק וולף
אזעקה נשמעה בגוש-דן ולאחריה שמעו תושבים רבים כמה פיצוצים    בין היעדים שהותקפו - ביתו של בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שהיה מעורב בחטיפת גלעד שליט    הליגה הערבית פנתה למועצת הביטחון בדרישה לקיים דיון חרום
עידן יוסף
חמישה מחבלים שחדרו מן הים חוסלו במהלך ניסיון לבצע פיגוע בקיבוץ זיקים
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא לגלות אורך רוח ומבטיח הרחבה משמעותית של פעולת צה"ל    דובר החמאס במסר פייסני: מוכנים לחזור להבנות עמוד ענן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il