X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחשבות ומסקנות ביום השלישי של מבצע "צוק איתן": מדוע חיל האוויר אינו פועל במלוא יכולתו, מה צריך להסיק השמאל הישראלי, הצביעות של ברק אובמה, על אחים בדואים שנטשו את צה"ל ואיך לא נתן לטרור לנצח
▪  ▪  ▪
כוח, לא דיבורים [צילום: AP]
ועוד משהו קטן
בהתחשב בעובדה שזוהי העיר השלישית בקדושתה לאיסלאם, זו שאותה הוא רוצה לשחרר מהכיבוש הכופר, זה די אירוני שהחמאס מבצע ירי לעבר ירושלים.

בול במטרה

עם כניסת צה"ל ליומו השני של מבצע "צוק איתן", נמשכות הפגיעות במטרות חמאס ברצועה, ובמקביל נמשך הירי הארטילרי לעבר ישראל. צה"ל תקף מאות מטרות ברצועת עזה, אך הדבר סותר את הציפיות מדברי מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל.
לפי דבריו של אשל לפני כחודש, חיל האוויר יכול לעשות כיום ב-12 שעות את מה שעשה בשמונה ימי לחימה במבצע "עמוד ענן". במהלך מבצע זה הותקפו כ-1,500 מטרות, בעוד שעד עתה חיל האוויר תקף קרוב ל-800 מטרות ברצועה. השאלה היא, מה הביא להפרש זה בין דבריו של אשל למציאות בפועל.
אפשרות ראשונה ופשוטה: אשל האדיר את היכולות. אפשרות שנייה היא בעיות ביצוע. לפי דבריו של בכיר בצה"ל, צה"ל פוגע "במה שיודעים ובמה שיכולים". הכוונה היא, שידוע מיקומן של חלק מהרקטות, אבל עקב הימצאותן בלב אוכלוסייה אזרחית כמו בתי חולים וליד בתי ספר, אין ביכולת צה"ל לתקוף מטרות אלה.
צה"ל נערך והתארגן במה שנקרא כיום "המערכה שבין המערכות", אבל גם ארגוני הטרור נערכו והתארגנו. בעוד שבצה"ל נערכו לשיפור יכולות התקיפה והגנה על העורף האזרחי, בחמאס שיפרו את יכולות התקיפה, אבל משתמשים בעורף האזרחי כדי להגן על עצמם. החמאס הוא ארגון טרור לא רק במובן של ביצוע טרור נגד אזרחי ישראל, אלא בביצוע טרור נגד אוכלוסייתו האזרחית. תושבי הרצועה צריכים להבין שהחמאס הוא לא הפתרון, אלא הבעיה. רק ככה יהיה אפשר לבוא ולדון בעתיד.

תקשורת קטועה

לפי פעיל השלום גדעון בסקין, חמאס אחראי להסלמה הנוכחית. בסקין, שמחזיק בערוץ תקשורת מול החמאס וגם שימש כמתווך בעסקת שליט, אמר שהארגון דחה את כל ניסיונותיו להשיג לדבריו, לאחר התעלמות החמאס, על ממשלת ישראל לפעול לאחר הפגיעה באוכלוסיית המדינה. אירוע נוסף שקרה השבוע בהקשר לשמאל הישראלי, הוא היציאה ההמונית מוועידת השלום שארגן עיתון הארץ, עקב אזעקה בשל ירי רקטות על אזור גוש-דן.
התקיפה נגד אזרחי ישראל צריכה להביא לתחושת סולידריות והתאחדות נגד אויב משותף. כעת, לאחר שגם השמאל הישראלי מרגיש את נחת זרועו של החמאס, אולי גם הם יתחילו להבין שהבעיה היא ארגוני הטרור, שרואים בישראל נטע זר וכל מטרתם היא להשמיד את המדינה.

האשמות שווא

שני אחים בדואים המשמשים כרופאים בצה"ל לקחו את נשקם האישי וחזרו לביתם, בטענה שצה"ל אינו מוסרי וכי הם אינם רוצים להמשיך ולשרת בו.
אומרים שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. אני לא מכיר את כל הצבאות בעולם כדי לאשר אמירה זו, אבל די בטוח שהוא אחד הצבאות הכי מוסריים שיש. איזו מדינה נוספת מתריעה בפני האויבים שלה לפני שהיא הולכת לפגוע בהם? ומה האויבים עושים? שמים ילדים על גגות הבתים כדי למנוע את התקיפה. אחרי שהם עושים דבר כזה, אנחנו לא מוסריים? כאשר יש בעולם מדינות שצבאותיהם התעללו, התעמרו, רצחו, אנסו ועשו מעשים איומים רבים אחרים לאוכלוסייה אזרחית חפה מפשע וצה"ל לא מוסרי? האם מוסר זה לשבת בשקט בזמן שתוקפים אותך? האם מוסר זה להיות מדינה שמתעלמת מקריאות אזרחיה להגנה וביטחון? האם מוסר זה להיכנע לאויביך ללא התנגדות?
כל אדם הוא עולם ומלואו ויש לו דעות משלו. אבל בצה"ל אתה מחויב לארגון שאליו אתה שייך ולמדינה שאתה משרת. אותם רופאים יכולים להגיב נגד צה"ל בזמנם החופשי, אבל לא בשעה שהם על מדים, ובוודאי לא לנקוט פעולה מעין זו נגד הארגון שבו הם משרתים.

תראו מי שמדבר

על-רקע מבצע "צוק איתן" והמשך הירי לעבר ישראל, קרא ברק אובמה לשמור על איפוק ולא לפעול מתוך נקמה, כדי לקדם את השלום. מדובר בצביעות אמריקנית מוחלטת. ארה"ב שפלשה לוויטנאם, פנמה, גרנדה, אפגניסטן, סומליה, עירק ולעוד מדינות שרק באטלס יודעים את מיקומן; היא תטיף לנו מוסר על מה לעשות? ארה"ב שרמסה את ריבונותה של פקיסטן כדי לנקום ולהרוג טרוריסט נורא, למרות שהוא נשאר רק סמל, היא תגיד לנו לשמור על איפוק?
דיפלומטיה לא עוזרת מול מחבלים, אלא כוח. אי-אפשר לדבר עם מישהו שנקודת המוצא שלו היא שלילת קיומך. לא ידוע האם פרס הנובל לשלום מעוור את עיני אובמה, או חוסר הידע בו הוא דבק מזה שש שנים. כאשר בסוריה נהרגים מאות אנשים מדי יום – האמריקנים לא מגיבים. כאשר מלחמה מתחוללת בעירק עם ארגון קיצוני יותר מאל-קאעידה, ארה"ב אומרת שעל עירק לפתור את בעיותיה לבד. ישראל צריכה להמשיך בכל הכוח נגד מקורות הטרור, בלי לתת לאף אחד למנוע ממנה להגן על תושביה.

תיזכרו באינתיפאדה

במהלך האינתיפאדה השנייה, בשנים 2005-2000, בוצעו בישראל 124 פיגועי התאבדות. במהלך זמן זה, הטרור לא הכתיב לאזרחי ישראל את סדר יומם. היה חשש, אבל היו אנשים ברחובות והיו התקהלויות ואירועים. ההתנהלות של הימים האחרונים, שבה מבטלים אירועים ברחבי הארץ בגלל איום הרקטות, נובעת מהשכחה של הטרור. בעוטף עזה יש התגברות של ירי הרקטות, ולמרות שקשה להגיד את זה, הם כבר מכירים את הנוהל. במקומות אחרים שבהם לא מודעים לאיום, מתנהלים בפחד וחשש. זוהי בדיוק המטרה של המחבל: לגרום לאזרח לפחד. זה הרי פירושה של המילה terror: הטלת אימה.
אסור לנו לתת להם לנצח במישור הזה. אסור לבטל טיולים ולדחות אירועים, ובכך להראות להם שהם יכולים להשפיע עלינו. התנהלות בראש מורם של אזרחי ישראל מעבירה מסר לחמאס, וגם לצה"ל שרואה שאזרחי ישראל מאמינים בו וסומכים עליו שיחזיר את השקט.

תאריך:  10/07/2014   |   עודכן:  10/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצוקים והאיתנים
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
למקד את ההפצצה נגד ראשי חמאס
דודי30  |  10/07/14 10:12
2
מדוע המדינה נותנת עדיפות בביתי
הספר לרפואה לערבי  |  10/07/14 10:26
3
לפני הרופאים הבדואים יש את ...
טומו  |  10/07/14 10:49
4
אמיר אשל מח"א
תגר  |  10/07/14 11:11
5
נושאים צבאים ואיתמר לוין
סיריוס  |  10/07/14 11:28
 
- כסיל יש כמה כותבים בשם לוין ל"ת
כסיל מצוי  |  10/07/14 12:06
 
- תגובה סיריוס...ית מאוד
יפת  |  10/07/14 22:11
6
אשמח שכתבה זו תתפרסם גם ב ynet
ירון בן גבריאל  |  10/07/14 12:09
 
- וערוץ 1 משרת את פלסטין.
מדינת חלם.  |  10/07/14 21:06
7
בג'ורה המזרח תיכונית
צפן  |  10/07/14 12:23
8
התאחדות נגד אויב משותף
גדעון אמיר  |  10/07/14 12:36
 
- זה בדיוק היה המוטו
ג'יי סטרייט  |  10/07/14 13:03
9
האם יש תרגום לאנגלית ? היכן? ל"ת
שושית  |  10/07/14 13:01
10
כמה שאתה תמים. ה"שמאל" הישראלי
בני בנקר  |  10/07/14 13:05
11
אפסיותו של וטמטומו של השמאל
צורי  |  10/07/14 14:33
12
הטרגדיה של חיל האויר
מח"א מוחא  |  10/07/14 15:03
13
חרדת ביצוע
אהרון שחר  |  10/07/14 16:57
14
כרגיל "השמאל" אשם
פליציה בלומנטל  |  10/07/14 17:29
15
כתבה לעיתון ״דבר לילדים״
רדוד וילדותי  |  10/07/14 17:30
16
*** ביבי ממיט עלינו ביזוי ***
יורם אותו אחד  |  10/07/14 18:10
17
את שני הרופאים הבדואים יש לסלק
פלא יועץ  |  11/07/14 08:20
18
הרצון להימנע משפיכות דמים
אלון פלג  |  12/07/14 02:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ליאורה קוזלובסקי
אני מצפה כי תושבי עזה השפויים יצאו לרחובות, יפסיקו לתמוך במנהיגים, יבינו כי גם להם מגיעים חיים יותר טובים, וכי ההבטחות לגן עדן ול-70 בתולות הן הזויות
ראובן לייב
"שאפו" גדול מגיע ליוצריה ולמפעיליה של "כיפת הברזל", המצילה בימים אלה חיי רבים וטובים, שאלמלא קיומה היה עולמם נהפך לגיהנום
אלעזר לוין
"גם הקונים המעטים שהגיעו למשרדי החברות לאחר פרסום התוכנית לפטור ממע"מ - אינם מגיעים בימים האחרונים"
איציק וולף
נשיא המדינה, שמעון פרס, הצהיר כי אם חמאס ימשיך לירות רקטות קצרות וארוכות טווח לעבר ערי ישראל לא תשלול ישראל כניסה קרקעית של כוחות צבאיים לרצועת עזה
איציק וולף
יממה לאחר ניסיון החדירה הקודם שהסתיים בחיסול חמישה לוחמי קומנדו ימי של חמאס ניסו שני מחבלים נוספים לחדור אל הקיבוץ מהים    התושבים הונחו להסתגר בבתיהם מחשש להימצאות מחבלים נוספים באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il