X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין כל סיבה שבעולם שכלל חברי ועד מחוז חיפה של הלשכה, שאינם מקיימים את מצוות צום הרמדאן יממנו מדמי החבר שלהם ארוחת שבירת צום הרמדאן של אחרים
▪  ▪  ▪
הכנות לסעודת עיד אל-פיטר [צילום: פלאש 90]

דומה כי הבחירות האמורות להתקיים, בלשכת עורכי הדין, תוך פחות משנה, מעבירות את הפוליטיקאיים של הלשכה על דעתם, עד כי אין מבדילים הם בין אסור למותר ובין ראוי לבלתי ראוי. כזה הוא מצב הדברים ביחס לסעודת אל-פיטר אליה הזמין ועד מחוז חיפה - על חשבון מיסי החבר של כלל חברי מחוז זה - עורכי דין ועורכות דין, חברי מחוז. תנוח ותזוח דעתכם. איש אינו מתנגד ליוזמה היפה הזו של ועד מחוז חיפה, בכל הקשור לחברי מחוז חיפה שומרי מצוות האיסלאם. עם זאת, מדוע חושב יו"ר ועד מחוז חיפה, עו"ד יוסי חכם, כי מותר לו לממן בכספי דמי החבר של כלל חברי המחוז - גם אלה שאינם מוסלמיים - את ציבור עורכי-הדין ועורכות-הדין המוסלמיים, בסעודה לרגל סיום צום הרמדאן?
האם לצורך כך נגבים דמי חברי מחבר ועד מחוז חיפה? הדברים לא היו חמורים כל כך, אלמלא נכללו - בפרסום שפורסם בדף הפייסבוק מטעם ועד מחוז חיפה לקבלת הפנים ולארוחה החגיגית לשבירת הצום - שופט בית משפט העליון, סלים ג'וברן, נשיא בית-הדין השרעי לערעורים, הקאדי דאוד זיני, השיח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, הכומר ד"ר פוזי חורי, סגן ההגמון של העדה היוונית-קטולית ונשיא בתי-משפט השלום, במחוז חיפה, השופט, עינאס סלאמה.
מובטחני ובטוחני, כי אף אחד מהאישים החשובים והמכובדים הללו, אינו יודע, כי ארוחת שבירת צום הרמדאן, הלא היא סעודת האיפטר, ממומנת מכספם של כלל חברי ועד מחוז חיפה ובכללם גם מי שאינם נוהגים לצום צום הרמדאן. מובטחני ובטוחני, כי אם היו יודעים מי מאישים מכובדים ונכבדים אלה, כי זה הוא מצב הדברים לאשורו, היו מדירים הם רגליהם מאירוע זה ולא מכבדים אותו, בנוכחותם הם.
איש אינו טוען ואיש אינו סבור, כי אין כל מקום לקיים ארוחת שבירת צום הרמדאן, מטעמם של גורמים בלשכת עורכי-הדין - ובכללם ועד מחוז חיפה. היפוכם של דברים הוא הנכון, דווקא מאחר שקיים ריכוז כה גדול של עורכי-דין ועורכות-דין מוסלמיים, הנוהגים לצום את צום הרמדאן, בצפונה של ארץ, הרי יש מקום בהחלט שתקוים ארוחה חגיגית לשבירת צום הרמדאן. עם זאת, אין כל סיבה שבעולם שכלל חברי ועד מחוז חיפה של הלשכה, שאינם מקיימים את מצוות צום הרמדאן, יממנו - מדמי החבר שלהם - ארוחת שבירת צום הרמדאן של אחרים.
עקרון השוויון, הפך זה מכבר לחוקה בלתי כתובה, בפסיקתו של בית משפט העליון. אמון על עקרון זה, מעמיד בית משפט העליון שירותיו הטובים והמעולים, למיעוטים הנדחים בידי הרוב. עם זאת, לא מצינו ולא שמענו במקומותנו, כי בשם עקרון השוויון, יכול המיעוט לכוף דעתו על הרוב, לשלוח ידו - בכל הכבוד הראוי - לכיסו של הרוב ולממן אירועים חגיגיים אלה או אחרים, מכספו של הרוב. גם בעבר, נהגו אירועים רשמיים של מוסדות ממוסדות לשכת עורכי-הדין, הקשורים בארוחת רמדאן או ליתר דיוק בארוחה חגיגית לשבירת צום הרמדאן.
בדיקת פרסומים שפורסמו בשנים האחרונות מורה, כי אירועי הארוחות החגיגיות לשבירת צום הרמדאן, שאורגנו מטעם מחוזות צפון וחיפה של הלשכה, היו - כולם - אירועים שמומנו מכיסם של משתתפי ארוחות חגיגיות אלה ולא מקופת הציבור. כך היו דברים בארוחה שהתקיימה מטעם ועד מחוז חיפה בתאריך 31.10.2005, ב"תל אל מארח", בכפר קרע, בהשתתפותם של ראש לשכת עורכי-הדין, לשעבר, עו"ד ד"ר שלמה כהן ו ויו"ר ועד מחוז חיפה, לשעבר, רחל בן ארי; כמו-גם בארוחה שהתקיימה- מטעם ועד מחוז חיפה - בתאריך 5.10.2006, ב"גני מייס אלרים", בערערה, בהשתתפותם של סגן נשיא בית משפט השלום, בדימוס, בחדרה, השופט סברי מוחסין ויו"ר ועד מחוז חיפה, לשעבר, עו"ד רחל בן ארי; כמו-גם בארוחה שהתקיימה - מטעם ועד מחוז חיפה - בתאריך 24.9.2007, ב"אולמי סמיראמירס", בשפרעם, בהשתתפותם של ראש הלשכה לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון ו ויו"ר ועד מחוז חיפה, לשעבר, עו"ד רחל בן ארי; כמו-גם בארוחה שהתקיימה - מטעם ועד מחוז הצפון בשיתוף עם ועד מחוז חיפה - בתאריך 17.9.2008, ב"אולם הגאלרי-אבו מהאר", באזור התעשיה בנצרת וכן בארוחה שהתקיימה - מטעם ועד מחוז חיפה בשיתוף עם ועד מחוז הצפון - בתאריך 29.8.2010, ב"גני מייס אלרים", בערערה, בהשתתפותם של פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, ראש הלשכה לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון, יו"ר ועד מחוז הצפון, עו"ד חאלד חוסני זועבי ויו"ר ועד מחוז חיפה, לשעבר, עו"ד רחל בן ארי.
כלל המשתתפים שהשתתפו בכל הארוחות החגיגיות לשבירת צום הרמדאן, בשנים עברו, נדרשו לשלם מכיסם דמי השתתפות ליחיד, בגובה של 50 שקלים. בהזמנה הנוכחית של ועד מחוז חיפה, נכתב, כי מוזמנים שופטים/ות, עורכי/ות דין ובני/בנות זוגם, כאשר התנאי - היחידי - להשתתפות בארוחה זו, הינה רישום מראש. כמעט התפתתי להירשם לארוחה זו, המוגשת חינם, על מגש של כסף וממומנת מדמי החבר של חברי ועד מחוז חיפה, עד שהציק לי החשד, אולי מדובר בארוחה שאינה כשרה. בירור קצר שערכתי במחלקת הכשרות של רבנות חיפה, העלה שאולם "דוניאנא קווין", אינו מחזיק תעודת כשרות. עכשיו הבנתי את גודל האבסורד. לא רק שחברי ועד מחוז חיפה של הלשכה, מממנים - מכיסם הם - ארוחות סיום צום שהם לא צמו, אלא שאלה שמבקשים, מכוח חברותם הכפויה בועד מחוז זה ובלשכה בכלל, לנצל את עובדת היותם מממני האירוע והינם שומרי כשרות, לא יוכלו ליהנות מאירוע זה.
בשולי הדברים, חייב אני לציין את יכולתו המניפולטיבית המזהירה של יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפרים (אפי) נוה, המוצג לעיתים בכלי התקשורת - בטעות כמובן - כיו"ר לשכת עורכי-הדין, במחוז המרכז מתברר שיש לעו"ד אפרים (אפי) נוה, תואר נוסף. הוא הפך להיות: "יו"ר פורום המחוזות של לשכת עורכי-הדין בישראל". חזיז ורעם. עד כה ידעתי שמוסדות הלשכה - לפי סעיף 6 לחוק הלשכה - הינם: ראש הלשכה; המועצה הארצית; הועד המרכזי; הועדים המחוזיים; בית-דין משמעתי ארצי; בתי-דין משמעתיים מחוזיים; מבקר הלשכה; ועדת אתיקה ארצית וועדות אתיקה מחוזיות. עכשיו גילינו שיש בעל תפקיד "חדש" בלשכה, הלא הוא יו"ר פורום המחוזות בלשכה.
אכן, אם לא יודעים 120 חברי הכנסת, שנוסף להם מחוקק חדש, הרי מגלה אני להם חדשה מופלאה זו, שכן עו"ד אפרים (אפי) נוה, הפך - במחי הדפסת הזמנה לארוחה חגיגית לשבירת הצום - לבעל תפקיד חדש, שאינו נכלל בחוק לשכת עורכי-הדין. מכאן ולהבא מוזמנים כלל חברי הכנסת לדעת שבפניהם ניצב לא רק יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז (ויו"ר ועדת האתיקה המחוזית, לשעבר, במחוז תל אביב והמרכז), אלא גם יו"ר פורום המחוזות. כך יכול עו"ד אפרים (אפי) נוה, לקראת הבחירות הצפויות ללשכה בעוד שנה, להופיע בכל מחוז ומחוז שהוא. מה לא ידעתם? אז עכשיו אתם יודעים. הוא יו"ר פורום המחוזות וככזה, יכול הוא להופיע בכל מחוז ומחוז מטעם "פורום המחוזות"
.
גילוי נאות: כותב רשימה זו עתר לבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, במסגרת בג"ץ 2334/03, למנוע החברות הכפויה בלשכת עורכי-הדין, כמו-גם החיוב הכפוי, מכוח חוק לשלם דמי חבר ללשכה ועתירתו נדחתו, בפסק-דין מתאריך 26.11.2003. במקביל, מתנהלים הליכים משפטיים ומשמעתיים הדדים בין כותב רשימה זו לבין עו"ד אפרים (אפי( נוה וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה ושל מחוז זה. לאחרונה הגיש כותב רשימה זו, תביעה לבית משפט השלום, בתל אביב-יפו, בגין פרסום לשון הרע נגד פרקליט וועדת האתיקה, במחוז תל אביב והמרכז, עו"ד מייק יורק-ריד, רכזת וועדת אתיקה זו, עו"ד מיכל קרסוצקי-יחזקאל ונגד וועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי-הדין וועדת האתיקה של מחוז זה

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  10/07/2014   |   עודכן:  10/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיד אל-פיטר המר של ועד מחוז חיפה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבול לבושה. אין! ל"ת
עיד אל אטחא  |  10/07/14 14:05
2
ומה עם שומרי הכשרות בחיפה? ל"ת
הרב בריח/שיפועי  |  10/07/14 16:37
3
חבל שקלקלת טור מצויין
עו"ד מכיר  |  10/07/14 18:51
4
רחל בן-ארי עושה בלשכה כבשלה
עו"ד מחיפה  |  11/07/14 15:01
5
הליקוק לערבים = מחלת נפש
מסעודה משדרות  |  12/07/14 16:00
6
עיד אל פיטר
שטקר  |  12/07/14 20:36
7
הועד ביטל האירוע בגלל הפרסום ל"ת
\ליקוק על חשבון א  |  15/07/14 21:55
8
ועד מחוז חיפה התקפל ל"ת
שטנגר פרסם ברבים  |  15/07/14 22:04
9
איפה יאכל יו"ר פורום המחוזות? ל"ת
לא הגן כלפי אפי  |  15/07/14 22:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
על הספר "כחול שלוש חזר" ליונתן אטקס, 2013    הוצאת המחבר, כריכה רכה, 130 עמ', 50 שקלים
אריאל י. לוין
מחשבות ומסקנות ביום השלישי של מבצע "צוק איתן": מדוע חיל האוויר אינו פועל במלוא יכולתו, מה צריך להסיק השמאל הישראלי, הצביעות של ברק אובמה, על אחים בדואים שנטשו את צה"ל ואיך לא נתן לטרור לנצח
מרק בריל
"ידיעות" לכלכו הפעם ובגדול! זה לא שהם לא מלכלכים כל הזמן...    ואני בטיפשוטתי, עשיתי לי עוד מנוי בכפיה עד סוף השנה אצלם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הגינוי והקול האנושי של רחל פרנקל    סער מול פירון - בין נחישות לפופוליזם    עיר ללא הפסקה בשבת - זה קנס זה?    אבן הורגת זוכרים?    ולקינוח פרח לב הזהב
אברהם בן-עזרא
בתל אביב יש מצוקת חניה, אך קיימת האופציה להגיע לעיר ללא מכונית פרטית ולהיעזר במונית שירות    בזכרון יעקב, בגלל גידול הצפיפות עם הקמת פרויקט "חלומות זכרון יעקב" - אין חניה, ואין מוניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il