X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים בעצם אינם "עם" במונחים היסטוריים אלא קבוצה אתנית שהתחילה לנסות לנכס לעצמה את התואר "עם" רק לפני כמה עשרות שנים
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. אינטרסים מנוגדים [צילום: AP]

חלק ניכר מהערבים תושבי ישראל המוגדרים בתעודות הזהות שלהם כ"ישראלים" רואים את עצמם כבעלי "זהות לאומית פלשתינית" ובכך יוצרים מצב יוצא דופן של ישות דו-פרצופית בעלת שתי הגדרות זהות-לאומית שהאינטרסים הקיומיים של שתיהן מנוגדים לחלוטין. מצב מוזר ומסוכן זה מחייב דיון ציבורי מעמיק כדי שניתן יהיה לענות על השאלה היסודית, ממתי בעצם קיימת זהות לאומית פלשתינית. על-פי הגדרות שיצאו מבית מדרשם של הערבים תושבי ישראל הפלשתינים הינם "ערבים ובני קבוצות אתניות נוספות, שהיו תושבי ארץ ישראל משלהי התקופה העות'מאנית ותחת שלטון ממשלת המנדט הבריטי. השימוש במונח "פלשתינים" לתיאור בני "עם ערבי" נעשה נפוץ בעיקר לאחר הקמת מדינת ישראל". משמעות הדבר: הפלשתינים בעצם אינם "עם" במונחים היסטוריים אלא קבוצה אתנית שהתחילה לנסות לנכס לעצמה את התואר "עם" רק לפני כמה עשרות שנים.
האמת ההיסטורית אינה חשובה בהקשר לשאלה זו. מה שחשוב הוא במה מאמינים אלה המגדירים את עצמם כשייכים ללאום הפלשתיני. היטיב לאפיין את מהות הנושא הבעייתי הזה עו"ד חסן ג'בארין שייסד ב-1996 את ארגון עדאלה שפעילותו ממומנת בהרבה מאוד כסף על-ידי ישראלים הפועלים במסגרת הקרן החדשה לישראל. וכה פסק עדאלה: "הפלשתינים בישראל הם קבוצה לאומית היושבת במולדת שלה, והיא חלק מהעם הפלשתיני הנמצא בחלקו מחוץ למולדתו. בשנת 1948 נהפכו הפלשתינים, לראשונה בהיסטוריה שלהם, מקהילת לאום דומיננטית בפלשתין למיעוט לאומי המשתייך לאומה מובסת, במדינה החדשה - מדינת ישראל".
הדיון בשאלת הזהות הלאומית חשוב מכדי להשאיר אותו רק במסגרת תיאורטית. הוא חיוני להבנת המציאות הקיומית של ישראל במיוחד בימי מלחמת הטילים שמנהל החמאס נגדנו. שהרי אם הערבים החיים בישראל רואים את עצמם כמשתייכים ללאום הפלשתיני - שיעי או סוני, חמאסי או אש"פי - ברור כי מבחינת נטיית נפשם הם משתייכים לשבט הטרור האסלמי המבקש להכחיד את ישראל ולרשת את מקומה.
פתגם ישן הקובע, כי אי-אפשר לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה. - מתאר בעצם את עמדתם האידיאולוגית של אלה שמתעקשים ליהנות משתי חלופות, בשעה שעליהם לבחור רק באחת מהן. וזו בעצם עמדתם של הערבים הרואים את עצמם כפלשתינים בעלי אזרחות ישראלית וכל רצונם הוא לאחוז את המקל בשני קצותיו - גם וגם. גם לתמוך באידיאולוגיה הלאומית הפלשתינית שהטרור הוא האמצעי לקיומה, וגם ליהנות מכל ההטבות והזכויות שמעניקה המדינה לאזרחיה.
מדינת ישראל הסובלת מהדואליות הקיומית הזו עדיין לא החליטה כיצד להתמודד עם הבעיה שבאה לידי ביטוי חמור בהתפרעויות של ערבים ישראלים, ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה, בחסימת צירי תנועה מרכזיים. נראה כי בהקשר זה חשוב מאוד שנלמד מעמים אחרים שנאלצו להתמודד עם בעיות דומות, כמו הרוסים למשל.
בהקשר הזה מעניין לקרוא ואולי אף להפנים דברים שהשמיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב"דומה" - הפרלמנט הרוסי. ואלה היו עיקרי דבריו: "ברוסיה חיים מיעוטים שונים ומוסלמים ביניהם. אם מיעוטים אלה רוצים לחיות ברוסיה, לעבוד ברוסיה ולמצוא את פרנסתם ומחייתם ברוסיה הם חייבים לכבד את חוקיה של רוסיה. אם הם מעדיפים את חוקי השריעה ואת אורח החיים המוסלמי - אנחנו מציעים להם להסתלק מכאן ולחיות באותם מקומות שבהם האזרחים חיים על-פי חוקי השריעה. רוסיה אינה זקוקה למיעוטים. המיעוטים זקוקים לרוסיה. אנחנו לא נעניק להם זכויות מיוחדות ולא נסכים לשינוי אורח חיינו בגללם, לא נסכים גם לשנות את החוקים שלנו כדי שיתאימו למשאלות ליבם, וכלל אין זה משנה באיזו עוצמה הם יזעקו את המלה "אפליה". לא נסבול בשום אופן התנהגות חסרת כבוד לתרבות ולמסורת הרוסית אם אנו רוצים לשרוד כאומה".
והוסיף פוטין בלי כחל וסרק: "המוסלמים כיום משתלטים, אט אט, על מדינות כמו אנגליה, הולנד, צרפת ואפילו אוסטרליה. אנחנו לא נרשה להם להשתלט על רוסיה. התרבות הרוסית לא תסכים לקבל את חוסר התרבות של המוסלמים או את צורת החיים הפרימיטיבית של חוקי השריעה והמסורת הדתית האסלמית. אם אתם חושבים שמערכת החקיקה המכובדת שלנו תסכים לחוקק חוקים חדשים רק כדי שיתאימו למה שהמוסלמים רוצים - על כולנו לזכור כי האינטרס הלאומי הרוסי קודם לכל וכי המיעוטים המוסלמים אינם רוסים".
את הטקסט הברור הזה אפשר לקרוא גם אחרת. אם נחליף את המלה "רוסים" במלה "ישראלים" אולי נבין כי מה שטוב לרוסים יכול להיות טוב גם לישראלים.
זכותנו להתקיים כאן כמדינה יהודית ודמוקרטית איננה תלויה במה שהמיעוט הערבי בישראל תובע לעצמו. אלה המבקשים להגדיר את עצמם כמשתייכים לישות הלאומית של אויבי ישראל המבקשים להחריבה עד היסוד - חייבים להבין כי לתפיסת עולם מופרכת ומסוכנת מן הסוג הזה עלול להיות מחיר כבד מאוד.

תאריך:  11/07/2014   |   עודכן:  11/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלשתינים: ישות דו-פרצופית
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
בבו
אבו  |  11/07/14 16:17
2
זהו מונח _אדמיניסטרטיבי_ פרופר
הלוחש לפחוסים  |  11/07/14 16:28
3
כתוב האופן רהוט ומכובד.
סתם 1  |  11/07/14 16:58
4
כל הכבוד לפוטין
אהרון שחר  |  11/07/14 20:59
5
אין דבר כזה "פלשתינאים"
alice  |  11/07/14 21:13
6
יהודים ל"ת
סייד  |  11/07/14 21:27
7
יהודים
סייד  |  11/07/14 21:35
8
יהודים
סייד  |  11/07/14 21:35
 
- תגובה לסייד
nhrr  |  12/07/14 08:58
 
- תגובה לערבי
רר  |  12/07/14 09:05
 
- היהודים היו לפני ערבים,והחוצפה
חזקי שנאן  |  12/07/14 11:00
 
- מה שלימדו אותך הוא עיוות.
מה מלמדים שם?????  |  13/07/14 10:38
9
זו בדיוק הבעיה. הם רוצים
אללה אלוהי הקינאה  |  12/07/14 08:54
10
כל הכבוד לפוטין
סתם אחד  |  12/07/14 09:55
11
ערבים
אבי22  |  12/07/14 14:50
12
הוא פחדן
אדם הגון  |  12/07/14 20:57
13
שנן באזני השמאל- שטריימל לחזיר
צבי שין  |  13/07/14 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז גאון
מסע מרתק לחיפוש תשובה לשאלת מות המותג "שלום" בציבור הישראלי. עוד בפרויקט השלום המיוחד של ליברל: טורים, ניתוחים וסיפורים מאת טוני בלייר, ציפי לבני, יעקב פרי, אבי בניהו, נדב איל, שלום ירושלמי, עמנואל רוזן, אוהד חמו, מנחם גשייד, אמנון לורד ואורי אבנרי
אברהם בן-עזרא
יש לדעת כי ישראל היא המדינה היחידה שקיים כלפיה איום חיסול והשמדה מוצהר, ולאיום זה צריך לתת מענה באמצעות התעצמות צבאית, וביטול כלי נשק בשטחים שבשליטת ישראל, בין שליטה ישירה ובין שליטה עקיפה (למשל גוש קטיף)
יוסי בלום הלוי
האם חושב אתה ברצינות, שבריחתך מן המציאות הקשה, אל סאמארה של ההסתה והטרור נגד היהודים, תמלט אותך ואת בני עמך המוסתים מהפגישה עם מלאך המוות של עוד נכבה שאתם ממיטים על עצמכם במו ידיכם?
אדוה נוה
כלל לא בטוח שהנסיעה בתחבורה ציבורית בטוחה יותר מאשר נסיעה בטרמפים    במקרים רבים בעיקר בשעות העומס נאלצים תושבי השומרון להישאר בתחנות כשאוטובוס מלא בפלשתינים חולף על פניהם
זאב בן-יוסף
שורש הבעיה של עצם קיומנו בארץ ישראל הוא פעילותה של כת דתית פונדמנטליסטית קנאית המרעילה את האווירה ומחלישה אותנו מהיסוד
רשימות נוספות
יירוטים מעל תל אביב; תקיפה בעזה  /  איציק וולף
"על ישראל והפלשתינים להסתכן למען שלום"  /  איציק וולף
מטח כבד; יירוטים באשקלון ואשדוד  /  איציק וולף, עידן יוסף
יישר חילו לאורייתא   /  הרב אליהו קאופמן
אצבע קלה על הדק פוליטי מורכב  /  אליהו קאופמן
בצלם מטייח את האלימות הפלשתינית  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il