X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסופר א.ב.יהושע מתלונן על כך שאנו מכנים את החמאס "מדינת טרור" ולא "מדינת אויב", ורואה בכך סיבה לתסכולו ואכזריותו. הוא קובע שאחרי שנסגנו מעזה, ופינינו הישובים, העברנו השלטון לחמאס . האם הוא מגלה כאן בורות מדהימה ואינו יודע שהחמאס עלה לשלטון כשנתיים אחר הפינוי תוך מרחץ דמים, או שבכוונה הוא מסלף את ההיסטוריה כדי להמציא תזה מצדיקת חמאס ומאשימת ישראל?
▪  ▪  ▪
א.ב יהושע. סילוף מזעזע של ההיסטוריה [צילום: פלאש 90]
טעות מקלדת?
האם הכותב, שהוא בבחינת פוסק הלכה לקהל מאמיניו, לא ידע עובדות היסטוריות פשוטות אלו? האם מדובר בטעות מקלדת? או שהכותב סלף בכוונה את ההיסטוריה על-מנת שיוכל לשעבדה לדעותיו? כל אחד ושפיטתו.

מול הטרוף החייתי של החמאס, עם ישראל מפגין סולידריות וכוח ברזל, ואפילו סיעות האופוזיציה מפגינות תמיכה במהלכי ממשלת ישראל. אבל, ישנם חריגים ובולטות כמה תופעות מעניינות. מפלגת העבודה מייחדת עצמה ממפלגת מרצ בעמדתה הממלכתית השקולה; מרצ, שמיוצגת בלי הרף ע"י זהבה גלאון, נראית הרבה יותר קרובה לאחמד טיבי מאשר לבוז'י הרצוג. השמאל הקיצוני, כדרכו בקודש, מפגין בעד החמאס ונגד המדינה, ואילו עיתון הארץ שם בראש דאגותיו את מספר ההרוגים בצד החמאסי. ומושכי עט שונים "מבינים" את החמאס ואכזריותו ורואים את ישראל אשמה בכל מה שקורה.
שתי דוגמאות מהימים האחרונים המגיעות לאבסורד ונוגעות לצורת החשיבה של כמה מושכי עט אלו. והדוגמה הראשונה היא מאחד מגדולי "הרבנים" ופוסקי ההלכה של השמאל הישראלי על שלל רבדיו. במאמר בעיתון "ידיעות אחרונות " מ-13 יולי, משווה הסופר א.ב.יהושע בין מדינות ירדן ומצרים וסוריה לבין "מדינת" החמאס ברצועת עזה, מתלונן על כך שאת המדינות הללו כינינו "מדינת אויב", ואילו את "מדינת" החמאס אנו מכנים "מדינת טרור". הטעון שלו הוא שהחמאס עושה מה שעושה כי אין לו לגיטימיות, זה מתסכל אותו. ולכן, אם נחדל לכנותו כטרוריסט, ונתייחס אליו כאל "אויב" רגיל, אזי נוכל להפסיק את האש ולהיכנס עמו למשא-ומתן. אלו כמובן דברי איוולת המנותקים לחלוטין מהמציאות של מהות החמאס כתנועה דתית, אך לא לכך ברצוני להתייחס. כל אדם ודעותיו, כל אדם והבנתו את המציאות.
אני רוצה דווקא להתייחס לסוגיה של סילוף מזעזע של היסטוריה במאמרו של א.ב.יהושע. וכך הוא כותב: "מה קרה שלאחר הנסיגה מרצועת עזה, פינוי הישובים והעברת השלטון השלטון ברצועה לידי חמאס, אנו ממשיכים לכנות את הרצועה מדינת טרור ולא מדינת אויב לכל דבר"?
אני מניח שהקורא הרגיל היה עובר על קטע זה בלי לשים לב לזיוף, לעיוות נוראי של ההיסטוריה, שעה שהכותב מדבר על "העברת השלטון לחמאס" בעקבות שני מהלכים ישראלים: נסיגה ופינוי הישובים . סליחה, מי העביר את השלטון ברצועה לחמאס? ישראל? אז להלן כמה עובדות היסטוריות ודאיות ובדוקות: ישראל סיימה להתנתק מהרצועה ב-11 ספטמבר 2005; בינואר 2006 החמאס זכה בבחירות לפרלמנט של הרשות הפלשתינית; ב-14 יוני 2007 החמאס השתלט על רצועת עזה במסע רצח ודמים נגד תנועת פתח ואנשי הרשות הפלשתינית, וייסד את "מדינת הטרור" בראשות הניה.
ועכשיו עולה השאלה: האם הכותב, שהוא בבחינת פוסק הלכה לקהל מאמיניו, לא ידע עובדות היסטוריות פשוטות אלו? האם מדובר בטעות מקלדת? או שהכותב סלף בכוונה את ההיסטוריה על-מנת שיוכל לשעבדה לדעותיו? כל אחד ושפיטתו.
ולדוגמה השנייה הקשורה אף היא ב"קשקוש" היסטורי. מדובר במאמר באתר עיתון הארץ של פרשן בשם אורי משגב, מ-6 יולי. לחיזוק תזה מסוימת שלו בענייני שלום וימין הוא כותב כך: "ערב נחיתתו של סאדאת עוד העריך מוטה גור, הרמטכ"ל, שמדובר בפעולת טרור שתכלול מטוס ממולכד ולוחמי קומנדו שיתפרצו מביטנו. וזה עוד הגיע מרמטכ"ל מכהן ולא משולי הימין הסהרורי". ובכן, כל אחד כמעט יודע שערב בואו של סאדאת לישראל, מוטה הזהיר את מנחם בגין, ראש הממשלה, על הכוונות התוקפניות האפשריות העומדות מאחורי בואו של סאדאת, והמליץ לגייס מילואים. הרקע להזהרתו היה קשור בשלל צעדי מוכנות וכוננות בצבא המצרי שאותרו וזוהו ע"י אמ"ן. אבל, סיפור הקומנדו והמטוס הממולכד לקוח כנראה מעלילות עלי באבא. לא דובים ולא זבובים. לא היה כדבר הזה במציאות. אולי בספרי הקשקושים יש שלל אגדות עם על מוטה ובואו של סאדאת. אבל, להציג זאת כעובדה היסטורית בדוקה, כאילו בידי הכותב מצויה הסטנוגרמה של הדיון בו העריך כך מוטה, הרי שזה גובל באבסורד. הדבר היחידי שנכון בקטע שצוטט הוא שיש לנו "ימין סהרורי", כמו שמאל "סהרורי". אויה לנו מהם!

תאריך:  14/07/2014   |   עודכן:  14/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד מסלפים היסטוריה להצדקת דעות חריגות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
א.ב.ג.-
שמ  |  14/07/14 13:54
2
דת "השלום", דת מסוכנת ומיליטנט
ד"ר רון בריימן  |  14/07/14 15:13
3
פשע אהבה
ד"ר רון בריימן  |  14/07/14 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שי גרינברג
בימים אלה כאשר התותחים רועמים וכל אחד משמיע את דעתו, כדאי להכיר את העובדות על עזה ועל מחויבותה של ישראל להמשיך ולקיים שם חיים תקינים למרות הכל
רביבה בן זאב
ברישעותם מוכיחים הטרוריסטים הללו במעשה הנואל הזה את האמת שלהם, שלא רק ההתנחלויות הן המכשול ל"שלום" אלא כל ארץ ישראל
אפרים הלפרין
דוד, עדיין לא זכית בפרס נובל ולכן לא אשפוט אותך בייאושך, ייאושו של אדם הוא פונקציה של מבנה האישיות שלו, של המצב הנפשי שלו ושל מצב הסביבה שלו, אימא שלי לדוגמה לא הייתה נואשת גם כאשר ששה מיליון מאחיה ואחיותיה נרצחו בדם קר ממש מול עיניה, אני מאמין שמבנה האישיות שלך הרבה יותר שברירי ממבנה האישיות שלה, ובמקומך לא הייתי מתגאה בכך כלל ועיקר
רפי לאופרט
אלימות ערבית מתגברת מול רפיון ידיים מנהיגותי ישראלי תופח והולך ודיון רציני בנושא
קובי קמין
צמח פה דור המבין כי המילים "גזענות, כיבוש ופאשיזם" אינם אלא קשקוש פופוליסטי סטליניסטי שעולה בכל פעם שהשמאל, או הערבים, מוצאים את עצמם בנחיתות מול האמת והמציאות
רשימות נוספות
יירוטים מעל תל אביב; תקיפה בעזה  /  איציק וולף
"על ישראל והפלשתינים להסתכן למען שלום"  /  איציק וולף
מטח כבד; יירוטים באשקלון ואשדוד  /  איציק וולף, עידן יוסף
להכשרת הדור  /  יהושע ייבין
הפלשתינים: ישות דו-פרצופית  /  עמי דור-און
הערך "שלום", עליו השלום.  /  בעז גאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il