X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במשל שלנו הנחש הוא כמובן החמאס, אשר שכח שתפקידו לאכול עפר כל ימי חייו, וצה"ל דואג לדחוף אותו עמוק עמוק אל תוך הקרקע, אנחנו מקצצים את ראשו הרצחני
▪  ▪  ▪
מי הנחש? מי האישה?

מאז גורשו אדם וחוה מגן עדן נקבע הסדר החדש בעולם. גן עדן פסה, הנחש על גחונו, והאדם ישופו ראש, האיש בזיעת אפו אוכל לחם והאישה יולדת בעצב בנים ובנות.
בואו נחזור לסיפור הגירוש מגן עדן על-פי הסופר המקראי: (בראשית ג') "ויאמר יהוה אלוהים אל-הנחש כי עשית זאת ארור אתה מכל-הבהמה ומכל חית השדה על-גחנך תלך ועפר תאכל כל-ימי חייך ואיבה אשית בינך ובין האישה ובין זרעך ובין זרעה הוא ישופך ראש ואתה תשופנו עקב אל-האישה אמר הרבה ארבה עצבונך והרנך בעצב תלדי בנים ואל-אישך תשוקתך והוא ימשל-בך. ולאדם אמר.... ארורה האדמה בעבורך בעצבון תאכלנה כל ימי חייך וקוץ ודרדר תצמיח לך ואכלת את-עשב השדה. בזעת אפיך תאכל לחם עד שובך אל-האדמה כי ממנה לקחת כי-עפר אתה ואל-עפר תשוב."
ובמשל שלנו הנחש הוא כמובן החמאס, אשר שכח שתפקידו לאכול עפר כל ימי חייו, וצה"ל דואג לדחוף אותו עמוק עמוק אל תוך הקרקע, אנחנו מקצצים את ראשו הרצחני, והא מנסה להקישנו רגל, אבל אנחנו נעלנו נעליים גבוהות לפני שיצאנו לשטח והחמאס דבוק חזק חזק לקרקע, וזוהי רק ההתחלה. זוהי רק ההתחלה, הפעם בואו נקווה כולנו שמדובר במכה שכל כך תכאב עד שגורמים נורמאליים ייקחו שם את ההגה לידיים.
והאיש אלה אנחנו, אנחנו תושבי המדינה שנדונו להתאמץ ולהשתדל ולהשקיע, לזרוע בדמעה ולקצור ברינה, להשקיע שנים על גבי שנים, נתח מהחינוך, נתח מהבריאות, נתח מהרווחה ללכת למילואים, להתנדב, לקבל טילים ולקבל פצמ"רים, והכל על-מנת שיהיה לנו צבא יהודי, צבא עברי על-מנת שתהיה לנו מערכת אזרחית יהודית, על-מנת שיהודים לא יהיו עוד קורבנות של כל מיני מופרעים.
ונשאלת השאלה מי האישה בסיפור? מי האישה? בכן האישה היא תושביה השבויים של עזה, אשר פותו על-ידי הנחש בדרכים חלקלקות, לתמוך בטרור, להגן על הטרור, וזה התחיל בכלל עם חינוך, ועם מזון, מלכודת דבש תמימה לחלוטין, והתושבים התמימים של עזה נפלו בפח. אבל אלוהים שלנו הוא אל רחום וחנון, האישה אומנם פיתתה את האיש שלה, אך היא לא המקרבן כמו הנחש, היא קורבן, ועונשה הוא "רבה ארבה עצבונך והרנך בעצב תלדי בנים" כלומר את תחיי, תחיי טוב, אבל על-מנת להבטיח את המשך הדורות את תסבלי, תסבלי מאד.
ואם היינו יכולים לשאול את האל הרחום והחנון של היהודים, איך אפשר לרחם על הרוצחים, הרי אמרו חז"ל שמי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים?
איננו יודעים מה היה עונה האל הרחום והחנון שלנו, כי אמרה כבר אימא מאוד יקרה שהקב"ה לא עובד אצלנו, אבל מניסיון העבר סביר שהיה אומר, "הטוב שבנחשים, רצוץ ראשו", ומיד היה ממשיך ואומר "אבל האישה אינה הנחש, האישה היא בת תיקון, עונשה של האישה, על כי התפתתה ופיתתה הוא בכך שתלד בעצב, אפילו אם חייבת לעזוב את ביתה, אפילו אם ביתה ייהרס, אפילו אם ביתה היה גן עדן, ובתקווה שמאות הנחשים המתים שתראה בדרך, ובתקווה שהסבל הענק שלה, ימנעו ממנה להבא לתת לנחש לפתות אותה".
ואני, אתה, האיש החייל הלוחם המפקד אל יגבה לבבנו, "ארורה האדמה בעבורך בעצבון תאכלנה כל ימי חייך וקוץ ודרדר תצמיח לך ואכלת את-עשב השדה. בזעת אפיך תאכל לחם עד שובך אל-האדמה כי ממנה לקחת כי-עפר אתה ואל-עפר תשוב."

תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל רחום ובית חנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האישה הפסיקה לגור עם הנחש..
יחי ההבדל  |  15/07/14 17:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אפרים הלפרין
נגיד שאנחנו קבוצה בגיבוש והטילו עלינו לבנות אוטו, לא אמרו לנו איזה סוג או גודל והחלטנו על סמיטריילר הנושא מטעני צינור ארוכים אשר משמשים כעת את התעשיה האוירית ליצור של כיפת ברזל
איציק וולף
הקבינט ידון מחר בפרטי ההצעה להפסקת אש    ביקורת בקואליציה: הפסקת אש ללא הוצאת הרקטות מעזה רק תחליש את ישראל    למשך שניות ספורות הצליחו אנשי חמאס 'לדרוס' את שידורי חדשות 2 וחדשות 10 ולשדר במקומם שקופית אנטי ישראלית    ירי נוסף הערב לעבר הגליל המערבי
איציק וולף
אזעקות אחר-הצהריים ברחבי גוש-דן, בבאר שבע וברמת הגולן    שתי אחיות נפצעו בינוני עד קשה    רקטה פגעה בכניסה לקיבוץ בגולן    ערוץ הטלוויזיה של חמאס שידר צילומים שנעשו באמצעות המזל"ט שיורט הבוקר מעל אשדוד
עו"ד חיים שטנגר
כבוגר כמה וכמה מלחמות, זוכר אני - היטב - כי ברגע שהחלו לרעום התותחים ונמשכו ההפגזות והירי משאר כלי משחית, נדם קולן של הציפורים. פתאם השתררה דממה כבדה בעמק, כמאמר השיר. והנה - כאן - בסדום סיטי תל אביב, לא הפסיקו הציפורים - ולו גם לרגע - זמרתן
עמוס גלבוע
ארה"ב מכריזה מצד אחד ש"זכותה של ישראל להגן על עצמה", ובאותה נשימה קוראת "לשני הצדדים לגלות ריסון ולא להסלים". כלומר, היא מגבילה את זכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. ככה לא מתייצבים לימין בעלת הברית האמינה היחידה של ארה"ב באזור הנאבקת מול הטרור במלוא אכזריותו. מה הפלא שארה"ב מסוכסכת כיום כמעט עם כל בעלות בריתה באזור ועל כן חסרה מנופי השפעה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il