X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אל לנו לסיים את המערכה הנוכחית ללא ענישה מתאימה של החמאס בעזה
▪  ▪  ▪
בית שנפגע באשדוד [צילום: AP]

לפני מספר ימים פרצה קטטה קשה בין אנשי ימין לאנשי שמאל בככר רבין בתל אביב. אנשי השמאל באו כהרגלם בקודש להפגין נגד המהלכים בהם נוקט צה"ל ברצועת עזה כולל ההפצצות הבלתי פוסקות שישראל מנחיתה שם. מסתבר, כי לדעתם על ישראל לספוג מתקפה זו ולא להגיב.
זו כמובן ההזדמנות הרגילה של השמאל וקבוצות אנרכיסטיות שונות שהשמאל נגרר אחריהן, להטיל דופי בכל מה שזז, באצטלה כמובן של "תקינות פוליטית". מלכלכים את צה"ל (הם טרוריסטים), את הממשלה, את הימין (הם פאשיסטים), וכו'. אין טעם לחזור כאן על כל הרפרטואר הגס והציני שלהם.
מהפלקטים המונפים אל על במסגרת ההפגנות שלהם, נעדר באופן קבוע דיון בשאלה מי אשם, מי התחיל וכו' שכן האשמה היא אוטומטית תמיד בצה"ל, בממשלת ישראל, בביבי וכו' הפעם הם העלו את הסעיף לכמה ישראלים שמיהרו להגיב. ויצאו מהפגנה זו חבולים כדבעי.
כיוצא חלציו של השמאל הישראלי אני מברך את עצמי על מזלי הטוב שגרם לי להתפכח, לראות את העובדות בעין פקוחה. הדבר קרה כתוצאה משרשרת האירועים אחרי ההינתקות. כרוב תושבי המדינה תמכתי בפינוי הרצועה, למרות הסבל הכבד שפעולה זו גרמה לתושבים היהודים במקום. הערבים טוענים כנגד הכיבוש? אמרתי ביני לביני, הנה שרון החליט להפסיק את הכיבוש בעזה, ומכאן ואילך הדרך סלולה לפיוס ולשלום אמיתי.
ואז בא האירוע המבעית, כאשר כל העולם ובכלל זה ישראל כמובן, צופים בחזיון המתקיים מולם על הבמה בתיאטרון העזתי: אנשי החמאס הזורקים את פעילי הפתח מהגגות, ללא דקדוקי עניות מיותרים, וללא קשקושים על רחמים ועשיית חסד עם אחיך לדרך. אלה שלא נזרקו מהגגות מיהרו לברוח עם משפחותיהם אל שלטונו הרחום (?) של אבו מאזן.
כל בר אוריין לא היה יכול שלא לשאול את עצמו בימים ההם, מה בעצם קורה כאן? הרי מדובר בחבורת רוצחים בעליל. יש לפיכך להדליק את כל הפנסים האדומים ולמנוע בעדם את ההשתלטות, באותה דרך על הגדה.
בעת כתיבת שורות אלו טרם נודע אם אכן תתקיים כניסה קרקעית לעזה אם לאו, אם מבצע "צוק איתן", יסתיים ללא ניצחון ברור של ישראל ועם תמונת ניצחון של החמאס, כי אז אבוי לנו. תוך חדשים מעטים ימלא החמאס מחדש את המחסנים שלו, ויפתח שוב בהפצצת יישובי ישראל, קרוב לוודאי עם יכולות משופרות. ישראל תחמיץ את הלגיטימיות הציבורית שרכשה בעמל רב נוכח הטילים הניתכים עליה.
מעניין להזכיר כאן דברים שנשא פרשן מצרי ידוע, טאופיק טיקאשה, ברשת "אל-פרעין" המצרית, לפני ימים אחדים:
"הדמעות הנשפכות על אדמת עזה, מי גרם להן? האם זו ישראל שפתחה בירי או האם אלו שחטפו שלושה ישראלים בפעולת התגרות שמטרתה הייתה לדחוף את ישראל להכות את אלו שחיים בשלווה, ולהכות בשוחרי השלום ובאזרחים חסרי ההגנה בעם הפלשתיני. מי התחיל? ישראל או חמאס? על המתחיל לשאת באחריות למעשים שלו".
"הם אומרים שיש להם 25 אלף לוחמים, הם צריכים לשלם בחייהם במלחמה. בפועל הם יורים רקטות ולא מבצעים לוחמה יבשתית, למה? הם לא פולשים פלישה קרקעית לשטחה של ישראל, הם נוהגים כמו כלבים הקשורים בשרשרת בבית אדונם, הם נובחים מאחורי הגדר, אבל ברגע שמשחררים את הכלב - הוא מפחד לצאת מפתח הבית".
על ישראל לדבוק במסקנה הנובעת מהאמירה הזו של הפרשן המצרי ולנהוג לפיה. אל לנו לסיים את המערכה הנוכחית ללא ענישה מתאימה של החמאס בעזה. יסוד היסודות לכל הסדר בינינו לבין החמאס, הוא פירוז הרצועה מנשק בכלל ומנשק רקטי בפרט. הפעם הזו ניתן יהיה לקבל למהלך זה סיוע, לפחות בשתיקה, של מדינות ערביות.

תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמוס אריכא
איזו ציניות נדרשת מאדם לכתוב את עלילת הדמים שלו על טייסי חיל האוויר שלנו. אבל מה לא עושים בכדי לזכות באהדה מבחילה מצד "בעלי המוסר" העליון שהעיתון מטפח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עבודה יסודית, שגו באשליות, טפטוף וללא-תחתית
ציפורה בראבי
ליאור שליין כנראה מצחיק ויש דברים שמאוד מצחיקים אותו    למשל מכתבו המרגש של מח"ט גבעתי לפיקודיו    המכתב היפה והנוגע הזה הינו הפתיח להופעתו המיותרת של ליאור שליין בוואלה
מרק בריל
סרט כישלון, בשידור חוזר?
עידן יוסף
החמאס ממשיך לירות    ירושלים: אם תופר הפסקת האש יגיב צה"ל בעוצמה, ויפעל לפירוז רצועת עזה מנשק ולסגירת מנהרות    החמאס מתנגד: ההצעה מעליבה    גורם מדיני: עבורם זה הסכם כניעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il