X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הארועים המלחמתיים האחרונים של מדינת ישראל עם החמאס נתנו לישראל מרחב פעולה רחב בזירה הבינלאומית והאזורית. הוכחנו מיהו התוקפן, הוכחנו איפוק ושיקול דעת בצד היכולת לעשות פעילות צבאית כירורגית, וניצלנו בהצלחה את מצב הרוח באירופה ובארה"ב נגד האיסלאם
▪  ▪  ▪
מבצע צוק איתן. לא לפעול מתוך אמוציות [צילום: פלאש 90]

הכעס המצטבר אצל מרבית אזרחי ישראל כלפי החמאס הרצחני והמתועב גורם לכך שהיום מרבית אזרחי ישראל ממש לא מרוצים מהפסקת האש, ומאוכזבים ביותר מההנהגה הביטחונית שלנו מפני שלא הפנתה את צה"ל לכסח את החמאס בפעילות קרקעית מאסיבית. בנושא זה ההיגיון של מרבית האזרחים המקטרים בנדון אינו קיים, ורואים רק הזעם והאמוציות.
מדוע היינו חייבים לעצור
אני מציע לכל המתנגדים להפסקת האש לעצור לרגע ולחשוב-ולהביא בחשבון את העובדות בשטח:
  • לחמאס ותומכיו כ-200 הרוגים ויותר מ-1500 פצועים, למעלה מ-500 בניינים ומבנים נהרסו, כולל תשתיות, כבישים ובתי מלאכה לנשק.
  • אצלנו הנזקים מועטים ביותר ללא נפגעים. האם מישהו חשב על מאות ההלוויות של חיילינו אם היינו פורצים רגלית לעזה כדי לחסל את החמאס וארגוני הטרור האחרים שם (אני מניח שההנהגה הביטחונית חשבה על כך ותודתנו לה על כך...)
  • "כיפת ברזל" הוכיחה שאיננה מקרית אלא נדבך חשוב ביותר באסטרטגיה הישראלית (גם בחזיתות אחרות...) מערכת נשק זו נותנת חופש פעולה לדרג המחליט וגורמת לאויב בעיה מאוד רצינית בעתיד. בשמונה הימים האחרונים "כיפת ברזל" הציגה לכל העולם, לכל אויב ( ולחמאס בפרט), את אחד מגורמי ההרתעה שלנו .
  • מבלי להזכיר שוב את המחיר הכבד בנפש שהיינו משלמים על התקפה רגלית מוחצת, עלינו לזכור שקרוב לוודאי שהיינו נעצרים ע"י הלחץ של הקהיליה הבינלאומית שלא הייתה משלימה עם מאות אזרחים הרוגים בעזה (ועם כך שישראל מנצחת..)
  • ונניח שהיינו מצליחים לכבוש את הרצועה, מה היינו עושים עם עשרות אלפי לוחמים ששבינו? ובכלל כיבוש הרצועה היה מחייב אותנו לשלוט במיליון וחצי מוסלמים קיצונים ששונאים אותנו שינאת מוות- - וזאת מבלי לדבר על עלויות תחזוקת השטח, ובעיות ביטחון מטרור אישי -שהידי נגדנו מתוך האוכלוסייה העויינת.
  • החמאס נפגע קשות, אולי לא בכח-אדם כמו שקיוינו אבל חלק גדול ממצבורי נשקו הושמדו או שומשו. מצריים סגרה להם את המנהרות ויקשה עליהם מאוד לחדש את המלאים.
  • מדינת ישראל נמצאת בהתפתחות כלכלית טובה אבל שברירית. עלות כל יום קרבות הינה גבוהה ביותר שלא להזכיר את שיתוק חצי המשק הישראלי בתקופה כה ארוכה מה שיכול לפגוע במדינה אנושות מבחינה כלכלית. לכן טוב עשתה ההנהגה בישראל שדאגה לקצר את העימות הזה.
אז מה יהיה הלאה
הארועים המלחמתיים האחרונים של מדינת ישראל עם החמאס נתנו לישראל מרחב פעולה רחב בזירה הבינלאומית והאזורית. הוכחנו מיהו התוקפן, הוכחנו איפוק ושיקול דעת בצד היכולת לעשות פעילות צבאית כירורגית בלב אוכלוסייה אזרחית, וניצלנו בהצלחה את מצב הרוח באירופה ובארה"ב נגד האיסלאם ורצחנותו במזרח התיכון (והבעיות האיסלאמיות בארצות המערב...).
מכוון אחר, נוצרה ברית שקטה וחיובית שלנו עם מצרים של סיסי והדבר נותן למדינת ישראל ניצחון דיפלומטי חשוב. והיה אם יקומו המקטרים שבינינו ויאמרו שהפסקת האש תחזיק בקושי שנה, אומר רק ששנה של שקט חשובה למדינת ישראל בימים טרופים אלו שהסכנה מצפון מתגברת מיום ליום ושעלינו להערך אליה מבלי שנהיה עסוקים בהתכתשויות בדרום. לכן אני מאמין בדברי שר הביטחון שאמר שכאשר ראשי החמאס יצאו מהבונקרים בהם הסתתרו בשמונה הימים האחרונים,( ויתחזו למנצחים..) ויחזו בכל ההרס מסביבם, ואובדן נכסים צבאיים, יש להניח שיחשבו עוד הרבה, הרבה חודשים אם הם יכולים להרשות לעצמם עוד "ניצחון" כזה וקרוב לוודאי שהשקט ימשך זמן ארוך יותר..

תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הפסקת האש ועל הפסקת הקיטורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכל כל כך ברור,
חד וחלק  |  17/07/14 04:52
 
- תנאי חמאס היחיד=רק כלפי מצרים!
ע_הראל  |  17/07/14 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אילנה אדם
מלחמה אינה פליית כינים - אחת אחת - עם כל הצער אין מנוס מפגיעה באזרחים עשתיים אם אזרחינו הישראלים חפצים חיים!
מרדכי ליפמן
אל לנו לסיים את המערכה הנוכחית ללא ענישה מתאימה של החמאס בעזה
עמוס אריכא
איזו ציניות נדרשת מאדם לכתוב את עלילת הדמים שלו על טייסי חיל האוויר שלנו. אבל מה לא עושים בכדי לזכות באהדה מבחילה מצד "בעלי המוסר" העליון שהעיתון מטפח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עבודה יסודית, שגו באשליות, טפטוף וללא-תחתית
ציפורה בראבי
ליאור שליין כנראה מצחיק ויש דברים שמאוד מצחיקים אותו    למשל מכתבו המרגש של מח"ט גבעתי לפיקודיו    המכתב היפה והנוגע הזה הינו הפתיח להופעתו המיותרת של ליאור שליין בוואלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il