X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל, בכלל והקבינט הביטחוני, בפרט, עשו מעצמם צחוק ברבים, בכך שהם הכריזו על הפסקת אש, חד-צדדית. מה הם ציפו בדיוק? שהחמאס שהודיע שהוא אינו מתכוון לכבד את הפסקת האש בכלל, ינצור את האש, בגלל שהקבינט הביטחוני החליט על הפסקת אש חד-צדדית?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. קצת נמהר [צילום: פלאש 90]

מתברר ומסתבר, כי מה שידוע וברור לכל מטפס הרים ממוצע, אינו ידוע לקבינט הביטחוני שנתפס כבלתי רציני לחלוטין, שעה שהוא הסכים להצעת המגשר, מטעם המצרים, להפסקת אש, חד-צדדית. מה שידוע לכל מטפס הרים מתחיל, כנראה אינו ידוע לממשלת ישראל ולקבינט הביטחוני שלה. אם מטפסים אל ראש ההר, במטרה לתקוע את הדגל בראש ההר, הרי שום מטפס הרים המכבד את עצמו, לא יעצור באמצע, יפסיק הטיפוס וירד שוב אל הקרקע. מטפס הרים המכבד את עצמו - במקרה הגרוע ביותר - ינוח מנוחה קצרה, יאזור כוח וימשיך הטיפוס אל ראש ההר. זו הייתה מטרתו המוצהרת והראשונית וזו היא גם מטרתו המוצהרת והסופית.
ממשלת ישראל, בכלל והקבינט הביטחוני, בפרט, עשו מעצמם צחוק ברבים, בכך שהם הכריזו על הפסקת אש, חד-צדדית. מה הם ציפו בדיוק? שהחמאס שהודיע שהוא אינו מתכוון לכבד את הפסקת האש בכלל, ינצור את האש, בגלל שהקבינט הביטחוני החליט על הפסקת אש חד-צדדית? מה ציפו ציבור שרים חברי הקבינט מהחמאס, בעקבות הכרזתם על הפסקת אש חד-צדדית? שירי הטילים על ערי ישראל יפסק? הרי כל אידיוט - בכל הכבוד הראוי - מבין, כי אם הצד השני אינו מכריז על הפסקת אש, הרי לא רק שהוא לא יפסיק את האש, אלא אם לא ימנעו ממנו את המשך הירי והלוחמה, הרי הוא יגביר את מאמצי הלוחמה והירי שלו, שכן אין מי שיפריע לו - בשלב זה - להמשיך במעשי ההרג והאיום על ערי ישראל.
לצחוק או לבכות
כשקוראים את דבריו של ראש הממשלה שאמר במסיבת העיתונאים - שלוש שעות לאחר כניסתה לתוקף של ההפוגה החד-צדדית - כי: "אם חמאס לא יקבל את הפסקת האש, תהיה לנו לגיטימציה בינלאומית להשיב את השקט הנדרש". התשובה של חמאס לדבריו הפומפוזיים של ראש הממשלה שלנו, הייתה ירי מאסיבי של טילים לכיוון ישובי עוטף עזה, אשקלון, יבנה, נס ציונה, רחובות וגם לכיוון אזור הכרמל. תושבי ישראל שציפו להפוגה בעקבות ההודעה החד-צדדית על הפסקת האש, קיבלו שטף של טילים על הראש.
מי שקורא את דבריו של ביבי נתניהו במסיבת העיתונאים מהבוקר, לפיה "מטרת המבצע הייתה ונותרה להשיב את השקט תוך כדי פגיעה קשה בחמאס. פגענו בהם באופן קשה ביותר וסיכלנו ניסיונות פיגוע באזרחי ישראל. נעניינו להצעה המצרית כדי לתת הזדמנות לפירוז הרצועה מטילים, מרקטות וממנהרות בדרכים מדיניות. אם החמאס לא יקבל זאת, וכך זה נראה ברגע זה, לישראל תהיה כל לגיטימציה להשיב את השקט הנדרש", אינו יודע אם לצחוק או לבכות, בגין התמימות שמגלה ראש ממשלה, וותיק ומנוסה זה, שהדבר האחרון שאפשר לומר עליו הוא, שהוא תמים. את דבריו סיים נתניהו ואמר את משפט המחץ: "אם זה יקרה, נרחיב את הפעולות הצבאיות".
החמאס לא סופר את ביבי
ברגעים אלה, כשנכתבות שורות אלה, נשמעים הדי יירוט של כיפת ברזל, בתל אביב ואני שואל את עצמי, אם ראש הממשלה שלנו מתכוון לממש את הצהרתו ולהרחיב את הפעולות הצבאיות, שעד לרגע זה מעבר לתקיפות אוויריות בלתי פוסקות וכניסה קרקעית מוצהרת אחת של כוחות הקומנדו הימי למתחם מבוצר בעזה והשמדת משגרים שהיו בו, היו הפעולות הצבאיות העקריות והיחידות של מבצע "צוק איתן". נראה שהחמאס לא סופר את ביבי נתניהו ממילימטר, הם מבינים, ככל הנראה, כי הכוח והעשיה בשטח חזקים יותר מהדיבורים וקיום מסיבות עיתונאים, אל מול עיתונאים וכתבי שטח בטלוויזיה.
בינתיים נראה כי בשטח - בשטח הקרקעי - החמאס שולט ולא צה"ל.
כבר שמונה ימים נמצאים אנו בתוך מה שנקרא מבצע "צוק איתן", שהינו מלחמה לכל דבר ועניין. למרות הכתבות הפסאודו - פסטוריאליות שמשדרת הטלוויזיה המסחרית, המראיינת נופשים ובליינים תל אביבים על חוף ימה של העיר, הרי תל אביב נראית כעיר נטושה, לכל דבר ועניין. מי שעבר, אתמול, ברחוב שינקין, לא יכול היה להתרשם מהעובדה שמרבית חנויות הביגוד, ההנעלה ושאר חנויות האופנה, המאפיינות רחוב זה, היו סגורות לחלוטין, לקראת שעות הצהריים המוקדמות. גם המסעדות ושאר בתי האוכל, לא טרחו לפתוח שעריהן. "בשביל מה צריך לפתוח ת'חנות", אמר אחד מהמוכרים, שעה שהוא נשאל למה החנות סגורה. "בקושי יש כאן אנשים ברחוב וחבל על החשמל שמתבזבז לחינם והמשכורות שמשלמים פה, על פארש".
עזה זה פצע מוגלתי מדמם
ביבי נתניהו, אנחנו כבר מצויים למעלה משבוע ימים בתוך המלחמה הזו. אנשים נשחקים, מקומות בילוי סגורים וחלק מבעלי העסקים הקטנים, בקושי שורדים ובקושי נושמים, מבחינה כלכלית. מה אתה רוצה בדיוק? לפתוח במבצע "שור זועם" או "אגרוף פלדה" או כל שם סקסי אחר שימציא המחשב הצה"לי, בעוד חצי שנה? למה לא לגמור ולסגור עניינים כבר עכשיו? למה אתה לא מבין את מה שמבין כל רופא מתחיל, שאם יש פצע צריך לטהר את המוגלה ואם הפצע עמוק, נותנים לו קודם טיפול סטרילי, לפני שתופרים אותו. מי שתופר פצע מזוהם ולא מנקה אותו, סופו שהפצע יהפוך לנטל רפואי מכביד, בעתיד.
ביבי נתניהו אתה לא מבין שעזה זה פצע מוגלתי מדמם? ואם אתה מבין, אז מה אתה מכריז יחד עם הקבינט הביטחוני שאתה עומד בראשו על הפסקת אש חד-צדדית או בלשון מכובסת על "הפוגה חד-צדדית". נכון שמבחינה משפטית איש אינו מונע ממך ומהקבינט הביטחוני, להכריז על הפוגה חד-צדדית, אבל דיר בלאק, אתה לא רואה מה אתה גורם לעם הזה? אתה חושב שהיו לך איזה הישגים בשמונת הימים האלה, חוץ מהמזל שכמעט ולא היו הרוגים בגלל היירוטים המוצלחים של סוללות כיפת ברזל? אתה לא מבין שהמוגלה בעזה תעלה, תתסוס ותגדש, אם לא בעוד שבועיים אז בעוד חודשיים ואם לא בעוד חודשיים אז בעוד מחצית השנה אז בשביל מה בזבזת מיליונים מכספי המיסים שלנו ולא הבאת שום תוצאה? קרא את המילים האלה, ביבי. קרא אותם פעם אחר פעם ואולי תחליט שהיית קצר נמהר שהכרזת על הפוגה חד-צדדית על חשבון העצבים השחוקים שלנו ועל חשבון הבריאות שלנו.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין עוצרים באמצע הטיפוס לראש ההר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפסקת אש
סתם אחד  |  16/07/14 10:47
2
חזק מה זה חזק. חזק חזק ל"ת
סתם עוד אחד  |  16/07/14 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ראובן לייב
ישראל צריכה לחרוק שיניים ולהגיע ל"מודוס ויוונדי" עם ארגון הטרור כדי למנוע את עלייתם ושליטתם במקומו של ארגונים קיצוניים פי כמה ממנו, שיהפכו את רצועת עזה לתוהו ובוהו
חגי וינשטיין
אנחנו חיים במציאות שעל פיה לא ניתן יותר לטמון את הראש בחול. חייבים לתת פתרונות ברמה של תשתיות ואסטרטגיות כדי לתת מענה מתאים לאנשים עם מוגבלויות בזמן חרום
משה פייגלין
עזה היא חלק מארצנו ובה נישאר לתמיד. רק שחרור חלק מארצנו לתמיד מצדיק סיכון חיי חיילינו בכיבושו. לאחר טיהור עזה מטרור, היא תהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית, ותאוכלס בישראלים
איתמר לוין, עידן יוסף
דנון תקף את נתניהו על הסכמתו ליוזמת הפסקת האש    נתניהו: הצהרותיו של דנון משמשות את החמאס ככלי ניגוח נגד ישראל    דנון בתגובה: נתניהו מוביל רפיסות שמאלנית
איציק וולף
ההרוג, דרור חנין מבית אריה, נפצע אנוש בפגיעת פגז מרגמה במחסום ארז    בשעות האחרונות נורו עשרות רקטות לעבר ישראל    הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס לדיון בשעה 21:00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il