X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להניח שגם המשפחות הסובלות בעזה וגם בעוטף עזה לא מעוניינות במלחמה. אז בשם מי פועלים כל אותם משגרי טילים? למי מצב האיבה משתלם? "הכל אישי" אמר דון קורליאונה והתכוון לבכירי החמאס
▪  ▪  ▪
רצועת עזה. איפה החמאס? [צילום: AP]

ביום 13.7.14, התפרסם בכלכליסט המאמר "תנועת התנגדות שהיא גם עסק: כך הפכו בכירי חמאס לטייקונים שצוברים נדל"ן", מאת דורון פסקין, מנהל אגף המחקר בחברת אינפו-פרוד מחקרים (המזה"ת).
הנתונים במאמר אודות נכסיהם של בכירים בחמאס, יותר ממעניינים, גם אם ידעת "משהו" על התעשרותם המהירה והאגדית של בכירים אלה.
ובכן, פסקין מספר לנו כיצד בכירי החמאס, מי שהיו פליטים חסרי כל, שחלקם התקשו אפילו לרכוש קופסת סיגריות, הפכו לטייקוני נדל"ן בהיקפים של מיליוני דולרים.
מבין בכירי החמאס, כ-1,200 הגיעו למעמד של מיליונרים. הנייה רוכש שטחים ונדל"ן באמצעות בני משפחה. חאלד משעל, כך לפי המחקר, חולש על סכום של 2.6 מיליארד דולר כספי החמאס והוא שותף בקניון ענק בקטר. המנהרות, שכביכול נועדו לשרת את המאבק, משמשות למעבר סחורות, תמורת הסכום הצנוע של 20% משווי הסחורות.
אז כשאנו מעיינים בנתונים, הכל מובן. ביזנס יוצא מהכלל ומיותר לשאול איפה הם היו בלי המלחמות נגד ישראל. ואם הודות למלחמה אנו מתעשרים במאות או עשרות מיליוני דולרים, אז למי אכפת אם בשם האידיאולוגיה, ימותו על הגגות כמה עשרות "אידיוטים שימושיים"? כשיש קורבנות, זה גם טוב ליחסי ציבור. ככה קל לגייס אזרחים שיפגינו בטורקיה או באירופה, שלא מבינים שבסך-הכל הם משרתים אינטרסים כלכליים של "מנהיגי החופש להתפרנס".
אם נודה על האמת, הרי גם מי שנושאים באו"ם נאומים חוצבי להבות על מותם של מי שניסו נניח להסתער בספינה על חופי ישראל, אינם עושים זאת כי הם מתרגשים ממוות. העובדה היא שהם כלל לא מזכירים מוות של מאות אלפי חולים או רעבים או קורבנות של עשרות מלחמות, המתנהלות בעולם בכל רגע נתון.
המסקנה מהנתונים היא, שבכירי החמאס משתעשעים בתמימותם של ראשי מדינות כשהם מבקשים מהם מימון למצב הקשה, בלי לספר להם לאן באמת ילכו הכספים. למשל, כשמבצע צוק איתן יסתיים, יש להניח שהם יקבלו שליטה על מיליארדי דולרים שיוקצו לשקם את ההריסות. האם מישהו מוכן להמר, כיצד ואיך הכספים יתחלקו?
נותרת עוד שאלה לבירור, האם הבכירים עצמם לא עלולים להיפגע במהלך המלחמה? הרי שני אחיינים של הנייה נהרגו. ובכן, יש תקלות, אך כדאי לחזור לדברים שנאמרו ב-1.1.09, במהלך מבצע "עופרת יצוקה" על-ידי מוחמד בסיוני, יושב-ראש ועדת החוץ בפרלמנט המצרי ושגריר מצרים בישראל לשעבר: "היכן מנהיגי חמאס עכשיו, כשתושבי עזה נהרגים? כולם במקלטים".
אז איך מפסיקים את המלחמה? הופכים אותה לבלתי משתלמת למנהיגים. שיוציאו העזתים חוק, שכל הרכוש שנצבר אצל מנהיגי המלחמות, שייך לעם (חוק חובת דיווח, מזכיר לי משהו). לפתע פתאום ייעלמו כל המנהיגים. מה הם השתגעו, להילחם למען אידיאולוגיה? זו אגב דרישת שקיפות לגיטימית גם אם תבוא מצד ישראל בשבתה ליד שולחן המו"מ.

תאריך:  16/07/2014   |   עודכן:  16/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעה מעשית לסיום המלחמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפסקת אש מוניטארית
אהרון שחר  |  17/07/14 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ישראל רוזנבלט
אפשר רק לראות בחלום בלהות, איזה תיווך היה צפוי לנו מראש ממשלת טורקיה ארדואן, שבשנים האחרונות לא החמיץ שום הזדמנות לתקוף בארסיות שופעת אנטישמיות את ישראל
איילת נדיב
במצבי לחץ וחרדה העוברים על כולנו בשבועיים האחרונים, אין ספק שכולנו זקוקים לנחמה    תפקיד האכילה הוא להזנת צרכינו הפיזיולוגיים, אבל לא רק    כולנו מפנקים את עצמינו בממתק ומפנקים אחרים בהפתעה מתוקה
עופר וולפסון
ביתו של תושב כפר שלם ניזוק קשות במטח הכבד על תל אביב הבוקר    מערכת כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות בשמי העיר    הרקטות שוגרו מן האזור ברצועה שתושביו קיבלו התרעה לפני הפצצה של צה"ל    מגן דוד אדום טיפל בנפגעי חרדה
מנחם רהט
ראש הממשלה נתניהו קנה את תמיכת הציבור, כשהבטיח מן האופוזיציה "למוטט את שלטון החמאס", אך לאחר שהציבור העניק לו תמיכתו, נשכחה ההבטחה ההיא
הדר פרבר
רשימות נוספות
"ההתרעה הישראלית - מלחמה פסיכולוגית"  /  איציק וולף
נתניהו פיטר את סגן שר הביטחון   /  איתמר לוין, עידן יוסף
הרוג מפגיעת פצמ"ר במחסום ארז  /  איציק וולף
אין עוצרים באמצע הטיפוס לראש ההר   /  עו"ד חיים שטנגר
האינטרס הישראלי: חמאס מחוזק!  /  ראובן לייב
זעקה של נכה בשעת אזעקה!  /  חגי וינשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il