X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפעמים צריך אומץ כדי להכריע מבצעים כאלו או אחרים שאותם תשפוט ההיסטוריה, אך כאשר מדינה מוקפת אויבים אל לה לגלות מורך-לב למול אויביה שכן אחרת היא תצטרך ללקק את הפצעים בכל פעם מחדש
▪  ▪  ▪
נתניהו. שקול [צילום: AP]

במשך חודש וחצי נמצאת מדינת-ישראל במצב חרום. זה החל בטילים שירה חמאס על יישובי הדרום, המשיך בחטיפת שלושת הנערים ורציחתם על-ידי חוליה המזוהה עם החמאס, וכלה במבצע "צוק איתן" שבו פועל צה"ל ברצועת-עזה, והעורף סופג מאות טילים.
מטרת המבצע צריכה להיות למנוע מן החמאס להבריח אמצעי נשק ואמל"ח דרך המנהרות, וכן, למנוע ירי מאסיבי על כמעט כל חלקי הארץ. כדי להשיג יעדים אלו צריך לטפל במנהרות במהלך קרקעי מוגבל לצד תקיפות מן האוויר שיסבו לחמאס אבדות כבדות.
נכון לעכשיו לא הושגו יעדים אלו, ולכן לא ברור למה ישראל דורשת הפסקת-אש.
לאחר שהחמאס דחה את התיווך המצרי, נוצרה לישראל לגיטימציה להמשיך במבצע כדי להשיג את היעדים, אך לצערי הרב לא נראה שממשלת ישראל מעוניינת להכריע ולו חלקית מערכה זו.
כיפת ברזל
אין ספק שכולם מבינים היום עד כמה חשוב שיש לישראל "מטרייה אווירית" בדמותה של כיפת ברזל, וקשה להבין איך רוב אנשי-הצבא התנגדו לפלא הזה. ברור היום שללא "כיפת ברזל" מספר הנזקים והאבדות לנפש היה מאוד גבוה, אך גם העובדה שרוב האזרחים ממלאים את הוראות פיקוד העורף מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.
תיאור המצב
בניגוד למבצעים קודמים שבו נתנה ישראל מכת מנע מן האוויר, דבר אשר סייע להרתעת האויב ולהצלחת המבצע, במבצע זה ישראל תקפה יעדים בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת".
מבלי להפתיע את החמאס הן מבחינה טקטית,והן מבחינה אסטרטגית.
כמובן שמצב זה הינו מסוכן לישראל, שכן בסבבים הבאים יהיה מאוד קשה כי החמאס לומד מטעויותיו (לא כן ישראל).
כרגע אמור להחליט הקבינט האם הולכים למבצע קרקעי מוגבל, או שמחפשים הפסקת-אש בתנאים נוחים.
ההנהגה הישראלית
ראש-הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יעלון נחשבים כאנשים זהירים ושקולים אשר לא נוטים להפעיל כוח רב במהלכים מבצעיים ועל-כך יש להחמיא להם (למרות דימויים הניצי).
אך יש לי השגה אחת כלפיהם: מותר לקחת צעד אחורה כדי להכין הפתעות טקטיות, ולדון בבעיות קרדיניליות כמו נושא המנהרות, וכן גירושם של אנשי החמאס למדינות אפריקה, אך במצב בו החמאס נדחק לפינה והוא מוחלש לא ברור מדוע ההנהגה הישראלית מתעקשת לסיים בתיקו,ולא לנסות לצאת מן המערכה כאשר ידה על העליונה (ולו באופן חלקי).
לפעמים צריך אומץ כדי להכריע מבצעים כאלו או אחרים שאותם תשפוט ההיסטוריה, אך כאשר מדינה מוקפת אויבים אל לה לגלות מורך-לב למול אויביה שכן אחרת היא תצטרך ללקק את הפצעים בכל פעם מחדש.

המחבר הינו בלוגר ופובליציסט.
תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אברהם בן-עזרא
הבקשות שלנו להפסקת אש או ההסכמות, מוכיחות שם למנהיגי כנופיות הטרור כי אנו נכנעים. אין להם פירוש אחר לשאיפתנו (הכנה) לשלום ולשקט. החזק - לא הוא הנכנע, מקובל שהחלש נכנע ומבקש את נפשו
אורי שרגיל
בעיני זה כמו לשאול עקרת בית נורמטיבית בכל שכונה, בחצר ביתה: את רוצה שלום עם משפחות פשע? את רוצה שלום עם השוטר המושחת של השכונה? עם בעל הקניון והרשתות החומס במחיריו המדהימים את האדם הפשוט של הרוב הדומם, המדמם והעני רק משום שהוא הציף לרגע את מחיר העוף ומכר אותו בשקל לעוף?
קרן אלמוג
צה"ל יצא מעזה לפני 9 שנים. שם שולט החמאס-ארגון טרור אכזרי שמאמלל את חיי התושבים שלו עצמו, יורה על אזרחינו ללא הגבלה גם בעיתות שגרה. שולטים שם האומללות והמחסור
איתמר לוין
הפסקת האש ההומניטרית: תזכורות מן ההיסטוריה הקרובה והרחוקה, מה קורה במקומות אחרים במזרח התיכון ומחוצה לו, ומי מייצג את האו"ם ברצועת עזה
איציק וולף
בשעה 08:40 נשמעו אזעקות בדרום הארץ ובמרכזה    הדי פיצוצים נשמעו היטב באזור גוש-דן    צה"ל סיכל לפנות בוקר חדירת 13 מחבלים דרך מנהרת טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il