ממשלת ישראל ועמה רוב הציבור בארץ, לא מבינים את השפה של כנופיות הטרור בעזה, לבנון ושאר מדינות טרור המהוות חממה לגידולו ולטיפוחו של הטרור. אי-הבנה זו היא נותרת בעינה גם לאחר שהמציאות מספקת הבהרות הממחישות את שפת הטרור הערבי האיסלאמי, והבהרות אלו מתקיימות ברציפות מבלי שכאן מישהו יביט נכוחה ויסיק מסקנות.
ראשית דבר, התמיכה בטרור האיסלאמי באמצעות העברת כספים (החזרי מע"מ? רציני?) ושווי ערך לכסף כגון תשתיות בסיסיות (דלק, מים, חשמל) - נתפשת שם כשלומיאליות ישראלית, ויותר גרוע מכך כזכות לקבל הטבות אלו בכל מצב לרבות מצב מלחמה. הא ראייה, שזה קורה יום יום ושעה שעה, לרבות באמצעות משאיות היוצאות לעזה משטחי ישראל.
שנית, הבקשות שלנו להפסקת אש או ההסכמות, מוכיחות שם למנהיגי כנופיות הטרור כי אנו נכנעים. אין להם פירוש אחר לשאיפתנו (הכנה) לשלום ולשקט. החזק - לא הוא הנכנע, מקובל שהחלש נכנע ומבקש את נפשו.
בנוסף, הם סופרים אחרת מאתנו את המתים.
עד כמה שהדבר קשה לביטוי ולמחשבה, צריך להביט אל המצב נכוחה ולהסיק מסקנות.
עם שרוצח באכזריות את עצמו, לא כל כך מתרגש מהרוגיו.
אזכיר רק שני אירועים שהם פרט המלמד על הכלל, ומקורם במדיה התקשורתית. הראשון, הריגה של אדם על-ידי מכות במוטות ברזל בכל חלקי גופו עד למותו. השני, קבורת אדם חי כך שרק ראשו מבצבץ מעל פני האדמה, והתעללות בראשו עד למותו כולל כיסויו בעפר. יש לזכור גם את פרעות חברון לפרטי פרטים, ואת עלילות
סדאם חוסיין ובניו. והרשימה ארוכה.
אכן, שנאת יהודים לא נולדה אתמול, ואינה רק נחלתם של כנופיות הטרור. אלא שכאן מתערבבת שנאת היהודים עם שנאת אדם וזילות החיים, ביחד עם יצר סאדיסטי.
עכשיו צריך לחשוב בשיקול דעת ולבחון ולתהות אחר ההתנהגות וההתנהלות של כנופיות הטרור.
קברניטי מדינת ישראל משמאל ומימין נכשלו בכך עד כה פעם אחר פעם. מעשיהם מדברים בעד עצמם. שגה
שמעון פרס שאחרי ההינתקות קיווה כי מאותה עת והלאה כבר לא תהיה סיבה לעימותים בגבול עזה והגבול יהיה שקט, וגם חלם על שגשוג ופיתוח משותף מבלי להבין כי כנופיות הטרור לא מתאימות לחלומו ולגביהן מזרח תיכון חדש הוא מזרח תיכון נחשל ונשלט על-ידי שלטון עריץ בו מנהיגיו נהנים מתענוגות בעולם הזה, אותן תענוגות שהם מבטיחים לשאהידים שלהם בעולם הבא.
גם מי שלא מופתע, שוגה בניתוח אנליטי מערבי של אמונות טפלות מזרחיות, ואינו מבין כי כשהוא מבקש שלום, מה שומעות כנופיות הטרור וכיצד הן מבינות ומנתחות את בקשותיו ואת שאיפותיו (הכנות) לשלום ולמזרח תיכון חדש.