X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל הופיעה כמדינה שאינה כזאת שכל חפצה הוא להרוס ולהרוג, ואילו החמאס שב והראה למנהיגי המערב כי לחמאס לא איכפת כהוא זה מהאוכלוסייה האזרחית שתחת שלטונו
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל [צילום: AP]

החלטת הקבינט אתמול לקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש הייתה החלטה חכמה, ממלכתית, לא פוליטית, אנטי פופוליסטית. כי טבעי שהציבור רוצה "לכסח" את החמאס ואת עזה. שום נזק לא נגרם כתוצאה מכך למדינת ישראל, אלא יתרונות. היתרון ברמה האסטרטגית הוא הידוק הקשרים עם מצרים של א-סיסי. רק עם מצרים נוכל להביא אולי לכך שחולשת החמאס תתורגם להסדרים לפיהם הרצועה תפורז מנשק רקטי וממנהרות.
טבעי שמרבית הציבור התנגד להפסקת האש, כי הנטייה הטבעית שלו היא "להכניס לחמאס באבי אביו". זה יותר מטבעי שפוליטיקאים מהימין, דגי רקק, יתנגדו ויפגינו את התלהמותם וחרון אפם נגד כל "התרפסות" של ממשלת ישראל; ואין יותר מטבעי שכל שונאי ביבי יזעקו אין "בעל בית", שזאת "בושה", שזאת "תבוסה", שיבוא עוד מעט יומו של ביבי והמערכת הפוליטית תאכל אותו. מה הם באמת רוצים? להכריע? להיכנע? דבר אחד ברור: השנאה מעוורת את השכל הישר.
ודעתי היא כי החלטת הקבינט על הפסקת האש הייתה נכונה ושקולה. הנימוקים לכך, לאו-דווקא לפי סדר חשיבותם:
ראשית, היו אלו המצרים שבאו עם ההצעה. הם באו מהר, אפילו לא התייעצו עם החמאס, שאת הנהגתו היו מעדיפים לראות נשרפת. הם ויתרו במופגן על המעורבות האמריקנית, ואמרו למעשה לקרי: אל תבוא לקהיר עכשיו. מצרים של א-סיסי היא נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה עבור ישראל, בעיקר בתקופה הנוכחית. אנו חייבים לתאם ולשתף עמה פעולה. היא זאת המסוגלת, יחד אתנו ובסיוע של הרשות הפלשתינית, להחליש עוד יותר את החמאס ולהניע תהליך של הסדר מדיני ארוך טווח שבמסגרתו תפורז רצועת עזה, כולל המנהרות שלה. זה היה בגדר איוולת אסטרטגית לסרב להצעה המצרית. מה עוד וישראל ידעה כי החמאס לא יקבל אותה.
ולכן, היענות ישראל להפסקת האש מיד הוסיפה להו נקודות בזירה המדינית וההסברתית בעולם (כמובן שעל כל שונאי ישראל המסורתיים זה לא השפיע). ישראל הופיעה כמדינה שאינה כזאת שכל חפצה הוא להרוס ולהרוג, ואילו החמאס שב והראה למנהיגי המערב כי לחמאס לא איכפת כהוא זה מהאוכלוסייה האזרחית שתחת שלטונו, והספסרות בדם היא מרכיב בדנ"א שלו.
ישראל זכתה אפוא בעוד לגיטימיות בינלאומית להכות חזק יותר בחמאס, ובעוד פרק זמן (ברור שלא אין סופי ) לעשות זאת על-פי הבנתה.
אנחנו כל כך חזקים, והחמאס לאמיתו של דבר כל כך חלש וכל כך מתוסכל, שאנחנו יכולים בשקט להרשות לעצמנו לקבל הפסקת אש לזמן מסוים. שום נזק לא נגרם למדינה, שום דבר לא קרה להרתעה של צה"ל, שום בושה. מה קרה? זה הראה לאירנים שאנחנו חלשים? זה חיזק והאדיר את החמאס? בוודאי שלא!!
אם הייתה החלטה ביטחונית מדינית שקולה וחכמה, הרי שזאת הייתה ההחלטה על הפסקת האש. היא הייתה החלטה ממלכתית, אנטי פופוליסטית, נעדרת שיקולים פוליטיים. היא הייתה החלטה הטובה למדינת ישראל.
ונקודה נוספת שהצעת הפסקת האש חשפה. היו רבים בתוכנו שקראו כבר לאחר כמה ימים מאז החל המבצע להסתפק במכות שחמאס חטף, ולהודיע שאנחנו מפסיקים. לחיזוק הטעון הזה הביאו שני אירועי עבר: האחד ממלחמת לבנון השנייה, בה היינו צריכים אחרי כשבוע להצהיר שאנו מפסיקים ולא להמשיך ולהסתבך עוד כ-3 שבועות; השני ממבצע "עופרת יצוקה" שגם בה היינו צריכים להפסיק אחרי כמה ימים על-רקע ההישגים ההתחלתיים המרשימים.
יכול להיות, אבל מה היה קורה אם החיזבאללה בלבנון והחמאס ברצועת עזה היו ממשיכים בירי? היינו יכולים להפסיק? טנגו רוקדים עם שניים, ושח לא משחקים עם עצמנו. לקח זה יפה גם לנושאים אחרים הקשורים ליחסים שלנו עם הפלשתינים.

תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה חכמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו, אל תיגרר
ד"ר רון בריימן  |  17/07/14 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
בן יצחק
צחי מרקור, מנכ"ל חברת חניוני הצלחה ויו"ר איגוד החנייה בישראל מטעם לשכת המסחר, מציע חנייה חינם והטבות לתושבי הדרום, בימי מבצע "צוק איתן"
רועי אורן
לפעמים צריך אומץ כדי להכריע מבצעים כאלו או אחרים שאותם תשפוט ההיסטוריה, אך כאשר מדינה מוקפת אויבים אל לה לגלות מורך-לב למול אויביה שכן אחרת היא תצטרך ללקק את הפצעים בכל פעם מחדש
אברהם בן-עזרא
הבקשות שלנו להפסקת אש או ההסכמות, מוכיחות שם למנהיגי כנופיות הטרור כי אנו נכנעים. אין להם פירוש אחר לשאיפתנו (הכנה) לשלום ולשקט. החזק - לא הוא הנכנע, מקובל שהחלש נכנע ומבקש את נפשו
אורי שרגיל
בעיני זה כמו לשאול עקרת בית נורמטיבית בכל שכונה, בחצר ביתה: את רוצה שלום עם משפחות פשע? את רוצה שלום עם השוטר המושחת של השכונה? עם בעל הקניון והרשתות החומס במחיריו המדהימים את האדם הפשוט של הרוב הדומם, המדמם והעני רק משום שהוא הציף לרגע את מחיר העוף ומכר אותו בשקל לעוף?
קרן אלמוג
צה"ל יצא מעזה לפני 9 שנים. שם שולט החמאס-ארגון טרור אכזרי שמאמלל את חיי התושבים שלו עצמו, יורה על אזרחינו ללא הגבלה גם בעיתות שגרה. שולטים שם האומללות והמחסור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il