X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשם שההתייחסות הביקורתית לציפי לבני היא מגדרית, כן ההתייחסות הביקורתית לליברמן היא גזענית, אולי נתעלם לרגע מהמין, מהצורה החיצונית, מהמבטא ונתייחס למילים?
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. הקשיבו למילים [צילום: פלאש 90]

הממשלה הנוכחית הצליחה לאגד בתוכה מגוון דעות רציני ורחב מאוד בתחום המדיני, זה סימן לבגרות, זה סימן ליכולת הכלה ופעולה מדינית משותפת של שדרה מרכזית בקשת הרחבה של שמאל-מרכז-ימין.
ממפלגת התנועה, דרך הליכוד ועד ליברמן בישראל ביתנו – כאן יש כוח פוליטי עם יכולת רבה, עם תמיכה רחבה, עם סיכוי לשינוי. ולכן אסור לנו להתפלא שקיימות דעות שונות ומובעות עמדות שונות, וכמובן שאת ההחלטות השונות מבצעים השרים והממונים מתחת כאילו כולם הצביעו בעדן.
ואם איזה סגן שר זוטר פותח פה יהיר הוא מיד מושלך הביתה, יש דרג ויש זרג, כאשר סגן השר הזוטר יביא 5 מנדטים לפחות אז תהיה אליו התייחסות אחרת.
ואם נפלה החלטה א' האם אסור לשר בכיר, לראש מפלגה, לומר שלדעתו היה נכון ללכת דווקא בדרך ב'? האם אנו רוצים שרים שהם אומרי הן? האם אנו רוצים שרים שנתפסים לקונספציה כמו במלחמת יום הכיפורים ולא מפעילים את הראש שלהם? או אולי נעדיף שרים שאת דעתם האמיתית הם מדליפים בלי להזדהות?
השרים המובילים בממשלה, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושרת המשפטים, מתואמים מאוד בקשר למהלכים המבוצעים, כולם לוקחים אחריות קולקטיבית על המהלכים המבוצעים, ולכל אחד הזכות, ואפילו החובה להביע דעתו בכל הנוגע לעמדתו האישית לעומת עמדת הכלל שהתקבלה בסופו של דבר.
יתר על כן, לכל כזה בכיר יש מאות אלפי תומכים שהצביעו עבורו, ויש מאות אלפי תומכים שאולי הצטרפו לדעתו כי הם הפכו למטרות ברווז מהלכות לרקטות של החמאס, אז האם יש איזו שהיא זכות מוסרית לבכירים שלא לתת ביטוי לקהל הענק והיקר הזה? אז מה אם נפלה החלטה בקבינט?
ההחלטה שנפלה מבוצעת ובמקביל, מותר למי שהתנגד בקבינט או למי שהציע דרך אחרת, למתוח עליה ביקורת, ובאיזה ביקורת מדובר? אין מדובר במחלוקות מרחיקות לכת, כולם הרי מדברים על חיסול הכוח הצבאי של החמאס, ועל אפשרות ריאלית של כניסה קרקעית והשאלה היא תזמון והיקפים וכאן ראוי ורצוי שיהיו חילק ידיעות, ויושמעו חילוקי ידיעות ובלבד שאינם פוגעים בהיערכות המבצעית של צה"ל.
וכרגיל כאשר אין מה לומר לגופו של עניין העיתונות שלנו יורדת אל מתחת לחגורה, ליברמן הופך לבריון, לעילג, ולג'לוב – כמיטב התעמולה הגזענית המקוממת, והשרה לבני הופכת לציפיטפוט כמיטב התעמולה המגדרית הפסולה מעיקרה.
ולגוף דברם של ליברמן מי שינתח את המצב יגיע קרוב לוודאי למסקנה שמצבם של תושבי עזה כל כך מיואש, והקנאות הדתית היא כל כך חזקה כך שללא שלטון חיצוני למשך כמה שנים ומינוי שלטון אזרחי שאיננו דתי ותמיכה חיצונית בו באמצעות הכידונים של צה"ל, לא יהיה שינוי בעזה, כלומר שללא כיבוש עזה, המבצע ייפסק, ובסיכול הממוקד החיוני הראשון או בחטיפה הראשונה, הכול יחזור לנקודת ההתחלה.
יש שיקולים אחרים אשר אולי גוברים על הצורך לשינוי יסודי בעזה, אך קרוב לוודאי שינוי יסודי בעזה מחייב שליטה צבאית של ישראל בכל השטח, לתקופה שתאפשר לשקם את התושבים ולהוציא אותם מידי מרצחי החמאס, כל מי שמבטיח לנו שינוי יסודי ללא כיבוש מלא של השטח ושליטה צבאית מלאה בו, מבטיח לנו ככל הנראה הבטחות סרק.
הלו, אנחנו כבר בני 66, הגיע הזמן שנתבגר כבר, בואו נעזוב את המגדר, בואו נעזוב את ארץ המוצא – הקשיבו למילים – וכל מי שאומר דברים של טעם, בואו נאמר לו תודה, בין אם הוא בלונדינית מהמוסד, או אפילו אם הוא בעל מבטא רוסי כבד.

תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתייחסות לליברמן – גזענית
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הפטרון ליברמן "עלק"
צביקה א  |  17/07/14 11:47
 
- ומי אתה? לך ולנסה הפולני? ל"ת
ה.א  |  17/07/14 12:04
2
ומה עם "התרבות השילטונית" ?
שלמה המגיב  |  17/07/14 14:14
 
- קשקוש, זה תמיד היה ויהיה כך
ה.א  |  17/07/14 18:09
 
- מה קורה לך , הלפרין ?
שלמה המגיב  |  17/07/14 19:50
 
- אינני מנסה לאסוף קרדיט
ה.א  |  17/07/14 21:17
3
ליברמן ושות' חצו קו אדום.
אהוד פרלסמן  |  17/07/14 15:18
 
- אין המשל דומה לנמשל
ה.א  |  17/07/14 18:24
4
קשקוש=גם בנט אמר דעה~בלי ללכלך
ע_הראל  |  17/07/14 15:36
 
- לכלוך זה עניין של טעם וריח
ה.א  |  17/07/14 18:13
 
- בנט עולה בסקרים=ליברמן מתרסק !
ע_הראל  |  17/07/14 22:58
5
איזה מזל יש לשר-
אבנר צפוני  |  17/07/14 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
גורי גרוסמן
על ממשלה ישראל להוריד את השלטר: לפרסם בכל אמצעי התקשורת כי כל רקטה הנוחתת בישראל תפסיק את אספקת החשמל לעזה למשך 5 שעות, שתי רקטות 10 שעות וכן הלאה
איציק וולף
למרות הפסקת האש ההומניטרית ירו מחבלים רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול    סרטון שפרסם דובר צה"ל מתעד את חדירת 13 המחבלים לפנות בוקר באזור כרם שלום    כלי טיס של חיל האוויר הפציץ מן האוויר    חמאס טוען: כל אנשינו שבו בשלום לאחר שהשלימו את משימתם    דובר צה"ל: סיכול הפיגוע הוא הצלחה גדולה, אחרת היינו מתעוררים בבוקר לגלות שיש 13 מחבלים בקיבוץ
אורנה מרקוס בן-צבי
צריך להיות מעשיים, לתרגם את הרציונאל והתובנה, לצעדים אופטיביים. לגרום להם שם בעזה לחיות, חיים אנושיים, עם כבוד,
וחינוך ובתים יפים, חיים שיהיה קשה לוותר עליהם
עמי דור-און
אין ספק כי מותם של הילדים האלה הינו אירוע טרגי וחובתה של התקשורת הייתה לדווח על המקרה. אך כנראה שרק בדיווח העובדתי לא היה די ודברי הפרשנות הנסערים - שכלל לא ברור מה אמינותם - הובילו את הקוראים למחוזות אמוציונאליים לא ראויים
עמוס גלבוע
ישראל הופיעה כמדינה שאינה כזאת שכל חפצה הוא להרוס ולהרוג, ואילו החמאס שב והראה למנהיגי המערב כי לחמאס לא איכפת כהוא זה מהאוכלוסייה האזרחית שתחת שלטונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il