X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העימות הנוכחי מתאפיין במרד חוצה מפלגות קואליציוניות נגד המשך מדיניות אוסלו של רה"מ. אלו רק מאפיינים אחדים של תחילת האביב היהודי, וכמה טבעי שהוא מתחיל בעזה תחילה
▪  ▪  ▪
רה"מ בנימין נתניהו. כבש בעור זאב [צילום: מן הטלוויזיה]

מה נשתנה העימות הנוכחי מכל העימותים הקודמים? שבכל העימותים מאז מלחמת לבנון הראשונה השמאל התנגד, התמרד, והציב תנאים לפעילות צבאית. מרוב השתמטות חוד החנית הצבאית של ישראל הפכה לאומית דתית. בעימות הזה הימין מסרב להקיז את דמו כדי להשליט את אבו מאזן או 'חמאס מדיני' במחיר דם יהודי. כול הסדר שהשמאל כפה על הימין בעזרת הצבעות חכי"ם ערביים ויהודים משוחדים כובד עשרות שנים על-ידי היהודים כדי לא לערער את מוסדות השלטון. העימות הנוכחי מתאפיין במרד חוצה מפלגות קואליציוניות נגד המשך מדיניות אוסלו של רה"מ. אלו רק מאפיינים אחדים של תחילת האביב היהודי, וכמה טבעי שהוא מתחיל בעזה תחילה.
אין פתרון צבאי?
השבוע פרסם ח"כ משה פייגלין ב'ניוז 1' מתווה לפתרון בעזה. ובמקביל התארח בערוץ 2 והסביר בעימות טלוויזיוני את עמדתו הרעננה. המתווה הרעיוני של משה פייגלין לפתרון בעזה יש בו שבעה שלבים - א. אולטימאטום; ב. תקיפה; ג. מצור; ד. הגנה; ה. כיבוש; ו. טיהור; ז. ריבונות.
איש שמאל קיצוני ידוע, איתן קלינסקי, הגדיר במאמר את שינוי המדיניות המוצעת על-ידי פייגלין ב'ניוז 1' ; "המשותף לרבים מחברי הכנסת של הליכוד, אך הם אינם אומרים בגלוי את מה שהוא אומר. אודה, שאי-אפשר שלא להעריך את משה פייגלין, המנסח את האמת האידיאולוגית שלו ברהיטות נקייה מתככים פוליטיים והיא למעשה אידיאולוגית נטו. לצערי, יש למנשר האידיאולוגי הבוער כאש בעצמותיו אחיזה חזקה לא רק בתנועת הליכוד, אלא גם בצבורים רבים מאוד בישראל. יתרה מזאת היא מציגה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמי שאבדו לו בסיסי תמיכה במפלגתו."
נתניהו כבש בעור זאב
רה"מ בנימין נתניהו הוא כבש בעור זאב. עברו כלוחם בצה"ל ושגריר ישראל באו"ם שהטיב להילחם בזירה המדינית הביאו לליכוד. בהמשך הקריירה הפוליטית שלו במקום להילחם בטרור על-פי עצת ספרו, המשיך את המגעים עם הרוצחים הפלשתינים, נתן להם את חברון, שחרר להם מחבלים רוצחים, והניח להם להפגיז ללא הרף יישובים יהודיים. זו רק רשימה חלקית של מעלליו. תמיד נכנע לדיפלומטיה האמריקנית כדי לקבל מחיאות כפיים בגבעת הקפיטול. ארה"ב הניחה למזה"ת בייאוש. היא מעוניינת שישראל תפתור את בעיותיה ותניח לארה"ב להתעסק בצרותיה.
האביב הערבי ועזה
האביב הערבי טרף את קלפיו הפוליטיים של נתניהו. סוריה התפרקה לכמה מדינות, והשאירה לנו את הגולן נקי מתביעות. לבנון והחיזבאללה מקיזים דם בסוריה וחוששים מסיבוב לחימה נוסף. סעודיה מפעילה ומממנת צבאות סוניים בסוריה. קבוצת טרור בלתי נשלטת המכונה דאע"ש השתלטה על מרחבים עצומים בצפון עירק וסוריה. ירדן חוששת שהיא הבאה בתור להיבלע תוך שבועות ספורים. כך נותרו בחזית עזה החמאס על 50,000 לוחמיהם וחפרי מנהרותיהם ללא שכר. מצריים דוחקת להיפרע מהחמאס מכיוון סיני על עזרתם למוחמד מורסי שליטה הקודם. ישראל נותרה האחרונה לספק להם מימון על-פי הסכמי אוסלו, חשמל, ומוצרים בסיסיים. האוכלוסייה עליה החמאס שולטים ביד רמה סובלת ומשתוקקת להשתחרר מהעינוי הממושך. החמאס פתח את העימות הנוכחי ברצח שלושת בחורי הישיבה. בעשותו כן התעלם מחוסר תמיכה מובטחת לאורך זמן ממדינות ערב. הדרישה האירנית מול האמריקנים להתיר להם 19,000 סרקזות אורניום היא ביטוי לאיום שאירן השיעית חשה מהאיסלאם הסוני. מובטח המשך ארוך ועקוב מדם למלחמת השיעים והסונים. הקשר של החמאס הסוני עם אירן השיעית מותיר אותו מבודד מרוב האסלם. במערב גם אין התנגדות למהלך שימחץ את החמאס.
האביב היהודי
האביב הערבי שחרר את ישראל לטפל בחמאס. שם קץ למתן שטחים ומשאבים למרצחים. החמאס התנהג במו"מ במצרים כתנין מפוטם המסרב לדיאטה. שום הצעה 'הגיונית' לא התקבלה שם. אפילו המצרים בייאושם נתנו לפרשני הטלוויזיה שלהם דרור ללעוג לחמאס. במקביל כבר כמה ימים מתנהל מרד קואליציוני נגד רה"מ ההססן. בשבוע האחרון התגרש אביגדור ליברמן ומפלגתו ישראל ביתנו מהליכוד. הוא עדיין בקואליציה, אבל הגירושין הללו מדגישים את תחילת בידודו של רה"מ. גם נפתלי בנט ומפלגתו הבית היהודי דחקו ברה"מ לטפל בחמאס. המשמעות הפוליטית היא בידוד נוסף לרה"מ בתוך הקואליציה. נגד שתי המפלגות הגדולות הללו רה"מ לא יכול להרשות לעצמו הפעלת צעדי ענישה. ח"כ וסגן שר הביטחון, דני דנון הוא החוליה שרה"מ יכול בלעדיה. לכן עליו הפליא את כוחו. דנון שמע על פיטוריו בעת ראיון טלוויזיה. בספסלי הקואליציה הבחינו כי רה"מ מתנהל על-פי מדיניות בלתי מותאמת למציאות. ייתר על כן הוא מדמם והפוליטיקאים מיומנים מאוד בזיהוי ריח הדם.
קרציות מוחלשות
חלק מהביקורת הקולנית בתוך הליכוד אינה מציגה אלטרנטיבה רעיונית ומטרתה רק להתבלט. אבל חלקה מציעה מדיניות חלופית לשנים הבאות. בזה הבחין קלינסקי היטב בדבריו; "ההתנסחות של משה פייגלין אינה פוסעת במסילות הבוטות הוולגארית והצעקנית של מירי רגב ולא בנתיבי פלקאטיות משמימה שמדקלם דני דנון, כששניהם רוקדים מתחת כל מיקרופון ועל כל בימת נאומים מזדמנת.
למשה פייגלין יש אמת רעיונית-אמונית האומרת במפורש "עזה היא חלק מארצנו ובה נישאר לתמיד, היא תהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית..." ובהמשך העריך קלינסקי; "משה פייגלין, אני מודה, שאני פוחד ממך. אני פוחד כי שבעת השלבים שהצגת במאמרך עוד עלולים לקרום עור וגידים, הם עוד עלולים למצוא דרכם להחלטת ביצוע בקבינט בראשות הציר - ליברמן, בנט, פייגלין ונספחים רבים אחרים."
נתניהו איבד את אמון הציבור כי הצטייר ככלב מהסס שאינו מעוניין בניצחון על הקרציות, אלא רוצה להמשיך לסבול "מקרציות מוחלשות".

תאריך:  18/07/2014   |   עודכן:  18/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האביב היהודי בעזה תחילה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי את ההצעה של פייגלין
אהרון שחר  |  18/07/14 21:03
 
- תיכנס לעומק ותבין...
ירון זכאי 1  |  19/07/14 11:53
 
- טוב
אהרון שחר  |  19/07/14 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יוסי שחר
אחרי הזנחה של שנים ונתינת חופש על-ידי ההנהגה הפוליטית הישראלית לבניית המפלצת העזתית והסתפקות ביצירת אמצעי הגנה אך במקביל דחיית הטיפול האמיתי במפלצת הטרור בהכרח לעשות זאת שם, בעזה על-ידי צה"ל על זרועותיו. בעזרת השם נעשה ונצליח
ראובן לייב
אל מול החמאס והימין הישראלי המתלהם, שנכספים יחדיו לכניסה קרקעית ישראלית לעזה - דואגים, עדיין, ראשי מבצע "צוק איתן" לבלום את יצר ההרפתקנות, שאיננו אלא מלכודת-דבש לצה"ל
עידן יוסף
דגל פלשתיני נתלה על חומת בית שגריר ישראל    הפגנות אלימות וסוערות באיסטנבול ובאנקרה
עידן יוסף
הכוחות אינם מגששים באפלה ופועלים על-סמך מידע מודיעיני    מחבל מיחידת המנהרות נהרג מאש צה"ל
עידן יוסף
כמה עשרות טילים ורקטות נורו לעבר ישראל    אין נפגעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il