X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבצע "צוק איתן" פתח צוהר אל תוכנית אב ספקטקולרית של גורמי האיסלאם הקיצוני לייצר טבעת חנק סביב ישראל במטרה להכניעה בעיתוי מתאים. לכך משמעויות רבות משקל שיש בהן כדי לזעזע את "אמות הסיפין" של כלל מערכת השיקולים המנחים את קברניטי מדינת ישראל, גורמי המודיעין וההערכה, מן המסד ועד הטפחות
▪  ▪  ▪
הנהגת חמאס. חוליה מרכזית בהתפשטות הח'ליפות [צילום: AP]
המטרה - השמדת ישראל
הפטרונות של "האחים המוסלמים" באמצעות חמאס כ-פרוקסי ברצועת עזה, יש בה כדי להצביע על ניצניה של טרנספורמציה דרמטית באזורנו, שתכליתה הטמעות של העניין הפלשתיני בסערה הג'האדיסטית במזרח התיכון, בהובלת ארגון "דאעש", כחלק מהלהט של כינון ח'ליפות איסלאמית שתכלול כמטרה אולטימטיבית נעלה, את השמדת ישראל

מבצע "צוק איתן" אינו רק סבב נוסף בהתכתשות בין צה"ל לבין החמאס והוא עשוי להתחוור כארוע מכונן שיניב התפכחות רבת משמעות. מסתמן כי הנסיבות שהניעו את צה"ל "לשבור את הכלים", הפתיעו את חמאס וייתכן כי מבחינתו המבצע נחת עליו בטרם עת .
על אף הממדים המפלצתיים של מערכי החמאס שנחשפו במהלך המבצע, סביר להניח כי מלאכת בניית המערכים המבוצרים והכשרת עשרות מנהרות התקיפה היו עדיין בעיצומן, מתוך כוונה להעצים את רמת האיום באופן שייצר הפתעה אופרטיבית משתקת שתקדם את פני כוחות צה"ל בשלב מאוחר יותר.
שילוב של הסבת אבידות חסרות תקדים לצה"ל, עד כדי התמוססות המהלך הקרקעי, וחדירה סימולטאנית של עשרות מחבלים ג'האדיסטים במספר יישובים ישראלים, היו עלולים לחולל אסון קולוסאלי בישראל עד כדי איבוד שיווי המשקל.
הדעת נותנת כי הייתה יד מכוונת שניווטה את המפעל המונומנטאלי שהקים חמאס במאמץ ממוקד ובלתי פוסק ברצועת עזה, הן בהיבט המימון והן בממד הדוקטרינרי .
מבלי להידרש לעצם ההפתעה המודיעינית והמערכתית בהקשר זה, שעוד תתוחקר לעומקה בתום שלב הלחימה, חיוני להידרש לפן האסטרטגי הנוגע לתפקיד שייעד לעצמו חמאס בזירה.
בהקשר זה, ייתכן שמבצע "צוק איתן" פתח צוהר אל תוכנית אב ספקטקולרית של גורמי האיסלאם הקיצוני לייצר טבעת חנק סביב ישראל במטרה להכניעה בעיתוי מתאים. במסגרת זו שובץ חמאס כחוליה מרכזית בתהליך ההתפשטות של ה-ח'ליפות האיסלאמית במזרח התיכון, על-פי תוכנית סדורה ורב שלבית, אשר הייתה אמורה לכלול את השתלטות חמאס על הגדה המערבית תחת מטריית "ממשלת הפיוס הפלשתינית", ובמקביל, פשיטת בזק של ארגון "דאעש" אל שטח ירדן במטרה למוטט את המלכה ההאשמית.
למתווה אפשרי זה משמעויות רבות משקל שיש בהן כדי לזעזע את "אמות הסיפין" של כלל מערכת השיקולים המנחים את קברניטי מדינת ישראל, גורמי המודיעין וההערכה, מן המסד ועד הטפחות . לכך גם השלכות בלתי מבוטלות על גישתן המסורתית והסטרילית של מעצמות המערב וגורמים בינלאומי אחרים כלפי הסכסוך הישראלי-פלשתיני. במלים אחרות, הלחימה ברצועת עזה אינה בזיקה ישירה לסכסוך אלא רוויה עמוקות בניחוח ג'האדיסטי, על כל המשתמע מכך .
הפטרונות של "האחים המוסלמים" באמצעות חמאס כ-פרוקסי ברצועת עזה, יש בה כדי להצביע על ניצניה של טרנספורמציה דרמטית באזורנו, שתכליתה הטמעות של העניין הפלשתיני בסערה הג'האדיסטית במזרח התיכון, בהובלת ארגון "דאעש", כחלק מהלהט של כינון ח'ליפות איסלאמית שתכלול כמטרה אולטימטיבית נעלה, את השמדת ישראל.
נסיבות מבצע "צוק איתן" הציבו אפוא את צה"ל ב-חוד החנית של ההתמודדות עם התנועה הג'האדיסטית, הסוחפת, שלא בטובתו, את העולם הערבי, כאשר חמאס הוא הסימפטום המקומי שלה. לפיכך, הבסת חמאס ברצועת עזה, היא משימה בעלת חשיבות אסטרטגית מן המעלה העליונה, שכן בידינו לשבש באורח מהותי את מימוש תוכנית האב של הח'ליפות האיסלאמית המתעוררת.
אין להקל ראש בעניין הזה ובוודאי שאסור לטמון את הראש בחול, נוכח האיום המפלצתי שנבנה בחצר האחורית שלנו, שלא לאמר - מתחת לאפנו. חידוד הזיקה והשיוך של חמאס למעטפת של "דאעש", והצגת האיום שזרם ג'האדיסטי זה מציב לכלל האנטרסים של העולם החופשי במזה"ת בפרט ובעולם בכלל, הם צו השעה.
על פני הדברים נראה כי קיימת תשתית רעיונית שיש בה כדי לגבש סממנים של קואליציה של מדינות ערביות מתונות וחלק מהמעצמות עם ישראל להרתמות למערכה מול האיסלאם הרדיקאלי המאיים על שלום העולם . הפנמה של ממד האיום האיסלאמי הפנאטי שומה שתדחק הצידה סוגיות אחרות על סדר היום הבינלאומי.
יצויין בהקשר זה, כי מי שהיטיב לצפות תרחיש מאיים בהקשר זה היה טוני בלייר, שבנאומו ב-23 אפריל 2014 בוועידת "בלומברג" בלונדון קרא לקהילה הבינלאומי להקנות עדיפות עליונה להתמודדות על האיסלאם הרדיקאלי על פני סוגיות אחרות. לדבריו "איום האיסלאם הרדיקאלי אינו גווע אלא מתעצם. הוא מתפשט בכל רחבי העולם. הוא גורם המייצר אי-יציבות בקרב חברות ואומות . הוא מטרפד כל אפשרות של דו-קיום בשלום בעידן של גלובליזציה . ונוכח איום זה אנו עדיין מסויגים מהפנמת סיכון זה וחסרי אונים כדי להתמודד עמו באופן אפקטיבי".
מי שמדבר על "היום שאחרי" ומתכוון לחזרה אל שולחן המו"מ עם אבו מאזן, מרמז לסוג של אחריות ישראלית להדרדרות אל עבר המבצע הנוכחי ומזהה לכן סיכוי לנצל את "צוק איתן" כמנוף לחידוש הדיאלוג עם הרש"פ על הסכם שלום. הוא הדין בהתייחס לאלה מבינינו המטיפים לסוג של דיאלוג עם חמאס כביטוי של הכרה דה-פקטו בקיומו ברצועת עזה כיישות מדינתית. גישות נאיביות אלו אינן עומדות במבחן ההגיון בהנתן הנסיבות הנוכחיות ובפרט חשיפת הפנים האמיתיות של חמאס (שותפו של אבו מאזן לממשלת הפיוס הלאומית), ולכן חזקה שינחו התמקדות במהלך בינלאומי לנטרול האיום הג'האדיסטי של חמאס ותוכנית לפירוז רצועת עזה, ללא קשר לסוגיית המו"מ המדיני.
מן הדין שמישראל תצא הקריאה והיוזמה לגיוס הכוחות השפויים במזה"ת לצד המעצמות למאמץ ממוקד לבלימת הגל הדוהר של האיסלאם הקיצוני מאחר שנוכחנו לדעת כי האיום במלוא עוצמתו כבר מקיש באגרסיביות בדלתנו. ישראל היא אפוא המדינה היחידה עד כה, שההינה "להרים את הכפפה" ולהתייצב חזיתית מול הביטוי הקנאי ביותר של נציגו של האיסלאם הרדיקאלי החמוש במזה"ת.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמאס: שלוחה מרכזית של הח'ליפות האיסלאמית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
2 עמודי המדיניות וההסברה שלנו.
צבי שטרן  |  24/07/14 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אברהם פכטר
עברו 100 שנים מאז מלחמת החפירות (במלחמת העולם ה-1), עד שהגיעו למסקנה שמנהרות זה הנשק האסטרטגי, עם פוטנציאל הפתעה מרתיע. חמאס עזה, למד מחיזבאללה ופיתח את הנושא לדרגת אומנות ממש, עד שבנה רשת מנהרות תחת רצועת עזה
ראובן לייב
ראש הזרוע הצבאית של החמאס, מוחמד דף, שהגה במוחו הקודח את פרויקט האימים של המנהרות ההתקפיות, צריך להיות יעד ראשוני לחיסול
גורי גרוסמן
הנה באים הטרוריסטים שחפרו מנהרות באותה רצועת קרקע בטווח של ק"מ 1 מהגבול, אותה נטשנו באיוולתנו בפשע ההינתקות, ומוכיחים לאלה שסירבו לשמוע, כי לאחיזה בקרקע יש משמעות אסטרטגית מאין כמותה
אריאל י. לוין
למקרא רשימת המדינות המגנות את ישראל, אפשר רק לגחך    מה יקרה אם מחבל יחליט לירות טיל כתף לעבר נתב"ג?    שימו לב לחיזבאללה למרות שהוא יושב בשקט    וכמה מילים על סולידריות לאומית מול אף עקום
איציק וולף, עידן יוסף
רשות התעופה הפדרלית הסירה את איסור הטיסה לישראל לאחר 36 שעות השעיה של כלל הטיסות האמריקניות לארץ    "נמשיך לעקוב אחרי המצב הנזיל סביב נמל התעופה בן-גוריון"    שר התחבורה: מקווה שהחברות האירופיות יודיעו גם הן על חזרתן לפעילות בהקדם    לטורקים ניתנו שתי אפשרויות להוצאת הישראלים מתחומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il