X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרי חייב להפסיק בחישה חפוזה בקדרה רותחת ולצאת מכאן עם מסר חד וברור לבית הלבן שאסור להמשיך ולהפקיר מיליון וחצי פלשתינים "בלתי מעורבים", בהם משתמש החמאס באכזריות מזעזעת כקו ההגנה והביצורים שלו
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי, באן קי מון. כפיל מגושם בביבר של זכוכית [צילום: AP]
מסלולים חרוכים
הלחץ של ארה"ב שמוכתב מהבית הלבן סייע בדרך משלו להעצמת תדמיתו של החמאס באמצעות "פרשת הטיסות" לשדה התעופה הממלכתי שלנו. בדרכים גלויות ונעלמות פועל ג'ון קרי במחולותיו, מותיר בעקבותיו מסלולים חרוכים לבלי הכר.

ג'ון קרי, מזכיר המדינה של ארה"ב, מכבר מצטייר אצלי כרקדן מסוגו של כוכב הקולנוע הגדול, הרקדן המהולל פרד אסטר. כוכבו כידוע זרח כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת. שניהם תמירים, בעלי מבנה פנים דומה באורכם וסנטרם נחוש, ובעיקר ניכר דמיונם ברגליהם הארוכות. אך בעוד שפרד אסטר רקד על מסכי הכסף עם בת זוגו הלוהטת ג'ינג'ר רוג'רס, ג'ון קרי מחולל במרומים, ממקום למקום, להוציא אל הפועל את מדיניותו של כבוד הנשיא ברק אובמה ולמצוא לעצמו בת זוג מתאימה במזרח התיכון.
היו לישראלים לא מעטים סיבות לחשוד בכנות כוונותיו של קרי המתווך העקשן, ודומני שהוא לפחות סיפק פה ושם עוגנים מפתיעים להיאחז בתחושת מועקה שעורר אצלנו. הסתבר כי בבית הלבן יושב כיום נשיא מורכב יותר מששיערנו, ויחסו אלינו מתבטא משום-כך בכפילות, כפי שפרסמתי אתמול ברשימתי "ישראל מצלצלת בפעמונים" להעיר את העולם.
וכך כתבתי: "לא ראינו מחול שדים עוקצניים כמו אותם טבחים-שליחים הפועלים בהשראתו של נשיא ארצות-הבאת ברק אובמה המדבר משני צדי פיו; מחד הוא אומר כי "לישראל יש מלוא הזכות להגן על אזרחיה" ובאותה נשימה הוא מלווה את שליחו ג'ון קרי, בהנחייה חדה: "הוריתי למזכיר המדינה לפעול להשגה באופן מידי (הדגש על מידי) של הפסקת-אש". איך זה מתיישב עם זה? אכן כפי ששיערתם, זה לא מתיישב מפני שזו הדוגמה הקלאסית לצביעות, אחד בלב אחד בפה."
ואכן, גם ריחופו-ריקודו של ג'ון קרי מעיד כי זו גישת הבית הלבן, והיא נחרצת לקטוע את המלחמה ברצועת עזה בכל מחיר, לשמוט מאתנו את הבסת מדינת הטרור הקרויה רצועת עזה. קרי שנצטווה למשימה חדשה קם להתעופף כשהוא רוקד מבירה לבירה בקלילות אסטרית, אך מתנהל כפיל מגושם בביבר של זכוכית, כשמדובר בישראל.
קטר הקיצונית וטורקיה של ארדואן הין בראש מעייניו של ג'ון קרי. אני משער כיצד נדלק הרעיון המבריק הזה לזהור בחלל החדר הסגול, שהנה נקלעה לארצות-הברית הזדמנות למנף באמצעות "צוק איתן" את יחסיה של ארה"ב עם שתי המדינות הנ"ל שעוינותן לישראל גובלת ברדיפה עד קטילה.
הרצון להחניף לאותה מדינונת טבולה באוקיאנוס של כסף וזהב למכביר, קטר שבמפרץ הפרסי, ולטורקיה של ארדואן האיסלאמי שונא-ישראל חבוט בראשו, נשמע מבטיח עד מאד. מצד שני ירוויחו אובמה וקרי את כיווצה של ישראל שוב לממדים של מי שאיננה מסוגלת לספק את הסחורה, ויזכו בנקודות אצל אמיר קטר תמים אל חמד מפרנס החמאס ומתחזקו ואצל נוטף הרעל הטורקי ארדואן . תרגיל מוכר לעייפה מהעבר המייגע.
הלחץ של ארה"ב שמוכתב מהבית הלבן סייע בדרך משלו להעצמת תדמיתו של החמאס באמצעות "פרשת הטיסות" לשדה התעופה הממלכתי שלנו. בדרכים גלויות ונעלמות פועל ג'ון קרי במחולותיו, מותיר בעקבותיו מסלולים חרוכים לבלי הכר.
בפעם זו צריך נתניהו להיות הכוריאוגרף של הסבב הזה עד למיצויו ולהכתיב לג'ון קרי, עד כאן. מחובתו של נתניהו לאפשר לצה"ל לפעול כדעת מפקדיו, ולחסוך מהם בכל מחיר לחצים מיותרים, העלולים להחיש פעולה ותנועה תוך סיכון חיילינו וחלילה בפגיעה בשיקול דעת.
המבחן הזה של נתניהו בהדיפה ברורה של לחצים פסולים של קרי, הוא מבחן שראש הממשלה טרם התנסה בדומה לו. נקווה כי לא יחמיץ הזדמנות נדירה לפרק את החמאס מנשקיו. עד אז מוטב שנתניהו יבהיר לקרי כי אין לו כוונה לשמש לו כג'ינג'ר רוג'רס בת זוגו למחולות של פרד אסטר. אנחנו לא חיים בסרט אלא במציאות קשה וכואבת.
קרי חייב להפסיק בחישה חפוזה בקדרה רותחת ולצאת מכאן עם מסר חד וברור לבית הלבן שאסור להמשיך ולהפקיר מיליון וחצי פלשתינים "בלתי מעורבים", בהם משתמש החמאס באכזריות מזעזעת כקו ההגנה והביצורים שלו. כל הרוג פלשתיני דמו בראשו של החמאס. הצלחה צבאית-ישראלית בסיום השלבים האחרונים של מלחמת חורמה זאת תבטיח לפלשתינים לא פחות מאשר לנו סיכוי לחיים שאינם מתקיימים כבני-ערובה בצל מלחמה של טרור איסלאמי קיצוני.
את רצועת עזה צריך לשחרר מהחמאס, שכן הוא לא יפשוט מעליו את כסות האידיאולוגיה שלו הקוראת להשמדת ישראל, ולא ישנה בה פסיק אפילו יומטרו עליו הררי זהב. בניית מוקד תיירותי דמוי קטר המצועצעת ברצועת עזה הוא חלום רע שכן חלק גדול מהכספים שיוזרמו לרצועה יוקדשו למערכת הדמים הבאה, וחוששני כי זו לא תפרוץ רק ברצועה. מעומק חדירת החמאס ליו"ש ברור כי ברגע מסוים גם הגדה עלולה ליפול כפרי בשל בידי החמאס, אם ימשיך להתקיים לאחר המלחמה הנוכחית.
סירוס החמאס היא התשובה ההולמת למועצה לזכויות האדם בז'נבה, מועצה שהיא ביזיון למדינות שוחרות החרות. הגיעה שעה להעמיד בסימן שאלה את המשך קיומו של ארגון האומות המאוחדות במתכונת המסואבת הנוכחית שלו. מכבר צריך היה להקים ארגון חדש ושונה של אומות המתקיימות וניזונות מתרבות דמוקרטית אמיתית.
אם אובמה וקרי רוצים להטביע חותם אמיתי בדף ההיסטוריה בו יוזכרו, הרי לפניהם הזדמנות להשליך לפח האשפה של ההיסטוריה ארגון נאצל בתחילתו ואילו כעת מבחינת מספר חבריו נציגי משטרים חשוכים איננו מסוגל כלל לקיים את יעדי ייסוד קיומו. ארגון שמוכן לשכב על הגדר למען הצלתו של ארגון טירור שקיומו ברצועת עזה מסכן את שלום העולם, הוא סימן צורב לקיומו של עולם מעוות וחולה המאבד מיום ליום את יכולתו להתגונן מטרור מתעצם.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרי הרקדן המעופף
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
"יופי נחמה"....
י.ש  |  24/07/14 11:49
2
אתה לא קורא את המפה...
הבנת את זה ברוך  |  24/07/14 14:03
3
קרי לילה-יהודי מומר של שבתאי צ
ראיס-פוטין-טיל400  |  24/07/14 14:04
4
קרי=תופעה הנגרמת עקב חלומות
פלא יועץ  |  24/07/14 16:15
5
קרי הוא רק נער שליחויות של....
ישראלי זועם  |  24/07/14 20:16
6
קרי הוא יהודי מומר
דן ה  |  24/07/14 20:51
7
קרי כלב נוצרי לבן
סימון הקטן מטרנטו  |  24/07/14 22:19
8
מעולה!
הבת של  |  25/07/14 00:18
9
רק כניעה טוטאלית של חמאס
זנגה זנגה  |  25/07/14 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עו"ד חיים שטנגר
בעוד שממשלת-ישראל רואה בחמאס, לכל היותר, כנופיית מחבלים, שיש לחסל - ראש וראשונה - מנהרות הטרור שלה, הרי אנשי החמאס רואים עצמם, כמי שהינם בדרך להקמת יישות פלשתינית מדינית. הם מבססים הקמת המדינה הפלשתינית הקיימת בעזה, כדי לחבור לפלשתינים בגדה המערבית
דן מנור
אחדים מן השמאל הרדיקלי הם אותם תלמידים פורקי עול, שעליהם דברתי קודם, הישגיהם בלימודים היו תמיד מתחת לממוצע. רובם מתפרנסים היום מעסקי בידור, או אמנים כפי שהם מכנים את עצמם. התואר אמן נוסך בהם תחושת עליונות כפיצוי לבורותם
אליקים העצני
במצב בו אנו נמצאים כיום מתבקשת הפקת לקחים - צבאית, מדינית, פוליטית - איך הגענו למצב הזה. והואיל והקשר הסיבתי מוביל לגירוש של כעשרת אלפים יהודים בידי הממשלה והצבא, היה מתבקש גם אותו תהליך רוחני ואינטלקטואלי שאמור לאפיין אותנו כעם: חשבון נפש וחזרה בתשובה. כי הגירוש של 2005 לא היה רק איוולת מדינית ומשגה צבאי חמור, הוא היה גם חטא מוסרי כבד
רפאל בוכניק
מבצע "צוק איתן" פתח צוהר אל תוכנית אב ספקטקולרית של גורמי האיסלאם הקיצוני לייצר טבעת חנק סביב ישראל במטרה להכניעה בעיתוי מתאים. לכך משמעויות רבות משקל שיש בהן כדי לזעזע את "אמות הסיפין" של כלל מערכת השיקולים המנחים את קברניטי מדינת ישראל, גורמי המודיעין וההערכה, מן המסד ועד הטפחות
אברהם פכטר
עברו 100 שנים מאז מלחמת החפירות (במלחמת העולם ה-1), עד שהגיעו למסקנה שמנהרות זה הנשק האסטרטגי, עם פוטנציאל הפתעה מרתיע. חמאס עזה, למד מחיזבאללה ופיתח את הנושא לדרגת אומנות ממש, עד שבנה רשת מנהרות תחת רצועת עזה
רשימות נוספות
ה-FAA האמריקנית: מותר לטוס לישראל  /  איציק וולף, עידן יוסף
לפיד וניסנקורן הסכימו למתווה פיצויים  /  מחלקה ראשונה
משעל: מסכים להפוגה הומניטרית ארוכה  /  עידן יוסף
הדף השחור של "צוק איתן"  /  ראובן לייב
המנהרות ממוטטות קונספציית הנסיגה  /  גורי גרוסמן
רוח איתן  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il