X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה עלול לקרות לישראל שוחרת הנסיעות לחו"ל, אם כוחות עוינים לא יוצבו 70 ק"מ מנתב"ג, אלא 70 מ'. די במרגמה פרימיטיבית מפני שרק עצם נפילת פגז סמוך לאחד המסלולים תגרור אחריה את השבתת השער האווירי הבינלאומי של ישראל
▪  ▪  ▪
מסלול נחיתה בנתב"ג [צילום: פלאש 90]

רק מעט ישראלים יודעים כי במהלך השיחות שנוהלו בקמפ דייוויד בין ראש ממשלת ישראל אהוד ברק למנהיג אש"ף יאסר ערפאת, בתיווכו של נשיא ארה"ב ביל קלינטון, ירדו שני הצדדים לנושאים מעשיים ביותר, בנקודות שנראו כבעייתיות. ואין המדובר בגבולות, פליטים, מעמד ירושלים ושאר בעיות הליבה הנפיצות.
אחד הנושאים הרגישים הללו היה נתב"ג - נמל התעופה הבינלאומי היחיד של מדינת ישראל, שהקמת מדינה פלשתינית עצמאית - כחזונו הרטוב של מחנה השלום - עמד להעמידו בסכנה. אין הכוונה לסכנה ביטחונית, שכן לא יעלה על הדעת שבמדינה הפלשתינית העצמאית ושוחרת השלום, יימצאו מחבלים שינסו לחקות את מה שניסו לבצע (וכשלו) אחיהם בנמלי האוויר של רומא, פאריס, ז'נווה, ניירובי ומומבסה, ולירות טילים או רקטות לעבר מטוסי "אל-על" ו"ארקיע".
הבעיה נולדה עקב התנאים הגאוגרפיים. עקב המותניים הצרות של ישראל, קבעו המומחים שעל ישראל לבקש את הסכמת הפלשתינים שקטעים מתוואי מסלול הנחיתה בנתב"ג, יעברו בשמי המדינה הפלשתינית שבדרך. הגיוני לא? הרי הפזמון החוזר בפי כל חסידי רעיון שתי מדינות וגו' מדבר על "שתי מדינות החיות בשלום זו לצד זו".
צחקתם את ערפאת. מנהיג אש"ף סירב. הוא לא היה מוכן לשמוע על כך שמטוסים הנוחתים בישראל יפגעו בדרכם בריבונות האווירית המקודשת של הפלשתינים. זו גם הסיבה שסוג כזה של מידע הוצנע מעינו של הציבור בישראל. דיווח כזה היה עלול לשבש את המאמץ הכללי של השמאל המאוכזב לצייר את ברק, כאחראי המרכזי לכשלון שיחות קמפ דייוויד 2000.
וכפי שאנו למדים היום, התקשורת הישראלית אימצה עקרון פרסום חדש ונוח יותר: זכות הציבור לדעת - מתה. מעתה אנחנו נחליט עבור הציבור מה כדאי שיידע ומה רצוי שלא יידע. למה דווקא אנחנו? כי בניגוד לציבור המטומטם הנוהה אחרי יצרים לאומניים-ימניים, אנחנו בתקשורת מחזיקים במונופול על החוכמה והצדק האבסולוטיים.
הסיבה שנדרשתי לאזכר את פרשת נתב"ג והסירוב הפלשתיני, היא כמובן הסגירה הזמנית של השדה, בעקבות נפילת טיל בודד שירה חמאס והרס בית בעיר יהוד. לא נתעכב כאן על הטמטום שהפגינה התקשורת שלנו, שבמסגרת הברברת הבלתי פוסקת שלה הודיעה לחמאס היכן נפל הטיל הזה (משום מה לא צורפה מפה, שתמחיש את המרחק למסלולי הנחיתה וההמראה), למרות שבמזל לא נפגע איש.
חשוב יותר שנראה בפרשה זו מעין קדימון אזהרה. הוא יבהיר לנו מה עלול לקרות לישראל שוחרת הנסיעות לחו"ל, אם כוחות עוינים לא יוצבו 70 ק"מ מנתב"ג, אלא 70 מ'. לא יהיה אז גם צורך בארטילריה ארוכת טווח. די במרגמה פרימיטיבית מפני שרק עצם נפילת פגז סמוך לאחד המסלולים או לבית הנתיבות, תגרור אחריה את השבתת השער האווירי הבינלאומי היחיד של מדינת ישראל.
אפשר כבר לשמוע את קולות הלגלוג של האיסטרגים בגרוש. אלה שכאשר הוזהרה ממשלת ישראל שבעקבות הנסיגה מגוש-קטיף ייכנסו אשקלון ואשדוד לטווח הקסאמים, נופנפו המזהירים כזבובי טורדניים (שהרי ידוע שהימין מתמחה ביצירת איומים דמיוניים).
אפשר גם לדמיין את התגובות.
ממשלת פלשתין תודיע כי היא בודקת טענות ישראליות כאילו חפץ בלתי מזוהה נזרק לעבר תחום המדינה הקרויה ישראל, מבלי שגרם נזק; נשיא ארה"ב יכריז כי "לישראל הזכות המלאה לטוס לכל מקום, בתנאי שתשמור על מידתיות הטיסות"; מזכ"ל האו"ם יקרא לשני הצדדים(?) לשמור על איפוק"; המועצה לזכויות האדם שליד האו"ם תקים ועדה שתחקור "האם ריבוי טיסות השכר מישראל ואליה אינו מחווה פשע בינלאומי"; זהבה גלאון תקרא לראש הממשלה להסכים ליישוב 100,000 פליטים סמוך לנתב"ג, כדי שירגיעו בנוכחותם את המתיחות שמבלה באזור הימין המשיחי; ואילו כיכר "הבימה" תישאר שוממה. יותר מדי אמנים שהתביישו באזרחותם הישראלית ועזבו, יתקשו לחזור ולהפגין, כי נתב"ג נסגר.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתב"ג - קדימון אזהרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתב"ג לא מדאיג את השמאלנים
מקס פאואר  |  24/07/14 17:44
2
יישר כוח  ל"ת
ספוילר  |  24/07/14 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
ספיר פרץ
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב הודיע הבוקר על ביטול האיסור לטוס לישראל    נוסע: "אני על המטוס 5 שעות, ויש עוד 5 מטוסים לפניי שצריכים להתפנות"    שר התחבורה ישראל כץ: "הטורקים מאוד אכזבו - לא עמדו בסיכומים איתנו"
עידן יוסף
הסדרי תנועה מיוחדים בבירה לרגל חגיגות לילת אל קדר    רבבות מוסלמים צפויים להגיע להר-הבית אך המשטרה תמנע כניסת צעירים מחשש להתפרעויות בעקבות המבצע בעזה    יולי: 931 נעצרו בהפרות סדר ברחבי הארץ
דוד פרסיקו
גם הישראלים שבחרו לטוס לחופשה בזמן מבצע צוק איתן, מתעדכנים כל רגע נתון במדורי החדשות
יצחק דנון
ספקית של משרד הביטחון טוענת שהלחץ בו הייתה נתונה העובדת מטעמה האחראית על הגשת הצעות למכרזים, הביא לכך ששכחה לשלם - ולכן נפסלה ההצעה
עופר וולפסון
כלכלני הבנק מציינים כי קצב הצמיחה בסקטור העסקי התמתן ברבעון השני של השנה, ועלול להתמתן עוד בעקבות המבצע    "במציאות הנוכחית, יש מקום לשקול צעדי מדיניות תקציבית מרחיבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il