X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה איטלקית על תורת הנסתר וחיי אהבה במשבר – לאן נעלמה האישה בכלוב הקסמים – בית צבי
▪  ▪  ▪
כלוב קסמים [צילום: יוסי צבקר]
[צילום: יוסי צבקר]

[צילום: יוסי צבקר]

"הקסם הגדול" הוא קומדיה איטלקית העוסקת בקסמים ובאישה הנמלטת מבעלה תוך ניצול תיבת הקסמים הידועה ותמורת שכר הגון לקוסם האביון. ההפקה העולה בבית צבי ברמת גן היא מעוררת מחשבות, מעניינת, קולחת, צבעונית וגם מצחיקה ובהחלט מהווה אתנחתה קלה ללילות הקיץ החמים ולאזעקות מפני הטילים האופפים אותנו.
ההצגה כבר הועלתה לפני כמה שנים בתיאטרון החאן הירושלמי. את המחזה כתב אדוארדו דה פיליפו, שחקן, מחזאי, תסריטאי, סופר ומשורר איטלקי שמת לפני 30 שנה.
הקומדיה נכתבה ב-1948 ושנה לאחר מכן התקיימה הצגת הבכורה.
העלילה עוסקת באוטו מרווליה, קוסם אביון, המכנה עצמו פרופסור למדעי הנסתר והמוצא בדוחק את פרנסתו בהופעות בבתי מלון ובתי שעשועים בחופי איטליה. אשתו מופיעה עמו ומסייעת לו בקסמים ומתחבטת בבעיות קיומיות, כיון שבעלה מנסה להרוויח בכל צורה על-ידי ניצול אחרים, קבלת הלוואות שאינו מתכוון להחזיר ועוד.
הם מופיעים בבית מלון ידוע שם מתארחים בני הזוג די-ספלטה. האישה מבקשת להימלט מבעלה אל זרועות מאהבה והם מנצלים את הופעת הקסמים. המאהב משלם לקוסם והאישה נכנסת לתיבת הקסמים הגדולה בעלת הדופן הכפולה ונעלמת. בפועל היא מפליגה עם המאהב.
הקוסם משכנע את הבעל שהוא נתון בחוויה סוגסטיבית ושהוא נתון עדיין בהשפעת הקסמים ומכאן ואילך מתגלגלים העניינים ומתפתלים עד לסוף שאולי הוא אינו הפי-אנד, אבל בהחלט ראוי ונכון.
ההצגה מורכבת מכמה רבדים והבמאי מיטקו בוזקוב הצליח בזכות להקת השחקנים המוכשרת להפיק מופע ססגוני, קולח, מרגש וגם מצחיק.
תמונת הפתיחה המעניינת שבה ניצבים רוב המשתתפים וצופים בים מגינת המלון היא יפה ותוססת.
את ההצגה מוביל יקיר שוקרון בדמות הקוסם שמצד אחד מקפיד להפגין דמות עלומה ומכובדת ומצד שני הרי הוא בדרן עלוב נפש, חסר כל שנאלץ להתקיים בדוחק ותוך ניצול אחרים. יקיר הוא שחקן מצוין ומוכשר, מגלם את הדמות באורח משכנע, בהקפדה על ההתנסחויות והביצוע ולכן אין ספק שהוא הקוסם של ההפקה.
עדי אברהמי מגלמת את זיירה, אשת הקוסם, והיא מבצעת את התפקיד באורח מעולה . עדי מוכיחה כי היא שחקנית ברוכת כישרון ומשחקה הוא מעורר הערצה.
מוטי חובה מגלם שלושה תפקידים, כולם מצחיקים ומשחקו הוא משעשע, מצוין וללא רבב. במיוחד הוא מוצלח בדמות המשרת של די-ספלטה ושם הוא נותן דרור לביצועים הקומיים המשובחים שלו.
נדב זילברמן הוא הבעל המקורנן והוא מגיש משחק מעולה ומרגש ובמיוחד בקטעים לקראת הסיום שהם מוקפדים ומרגשים.
מיקה בן שאול היא האישה הבורחת עם מאהבה ומשחקה מוצלח מאוד.
יש לציין גם את המשחק המשובח של שרון קרוק, חן מגן,יסמין לביא ויובל וינטראוב כשלוש המטרוניטות ובתה של האחת שמעניקים את הצביון העולץ להצגה.
דניאל ורטהיים מעולה בתפקיד המלצר של המלון והוא גם האחראי ללימוד הקסמים בהצגה.
איוון לוריא הוא המאהב ומשחקו טוב מאוד; נתנאל בסיל מוצלח מאוד כאחיו של הבעל הנטוש; עמית עוזר, ליאור מורדוך, הדר אלפסי, אופיר ארד וזוהר בדש משלימים את הלהקה בביצועים יפים מאוד.
דנה ברלינר קרן אחראית על עיצוב התלבושות הנפלא, במיוחד של הבנות. חגיגה לעיניים. דורי פרנס אחראי לתרגום המוצלח. סשה ליסיאנסקי עיצב תפאורה יפה במיוחד שנעה על גלגלים והיא צבעונית ונאה.
אורי מורג עיצב את התאורה הראויה והבמאי מיטקו בוזקוב הוסיף וערך את הרובד המוזיקלי המקסים של הקומדיה.
"הקסם הגדול" היא קומדיה קולחת, תוססת, מצחיקה במידה, צבעונית והיא מהווה מפלט נהדר גם מהחום, גם מהטילים, אולם התיאטרון הוא מקלט מוגן, וגם מעניקה לנו שעה וארבעים של מחשבות בנושאים שהם ברומו של עולם.

הכותב הוא חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  27/07/2014   |   עודכן:  27/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למה עד היום לא נסלל אפילו ס"מ מהקו האדום? חברת נת"ע בהתנהלותה השלומיאלית מבצעת סדרה של טעויות אומללות המעמידות בספק את היתכנות הקמת קו הרכבת הקלה בגוש-דן    News1 מציג: התכנון החובבני וחוסר ההיגיון הכלכלי שעלולים להתברר כבכייה לדורות
יואב יצחק
זילכה מסתיר מבעלי המניות של קווינקו, כמו גם מרשות ניירות ערך, מידע מהותי ביותר על הוויתורים בהם זכה באופן אישי במסגרת ההסכם עליו חתם בין קווינקו לבין קלאב הוטל    עיקרו: ויתור על טענות מצד קלאב הוטל, כולל על כספים שגנב זילכה באופן אישי מקזינו פאלאס ברומניה    זילכה עבר על החוק בהסתירו מידע זה ובשל זאת שלא ביקש ולא קיבל היתר מוקדם להסכם פשרה המזכה אותו באופן אישי בוויתורים על כספים שגנב אישית
ג'קי חוגי
מציאות החיים בעזה הייתה עגומה עוד לפני מבצע "צוק איתן": מיזמי הבנייה ברצועה הופסקו, חקלאים הוגבלו בעיבוד אדמותיהם, הפסקות חשמל התרחשו מדי יום והמחסור במים הביא לשתיית מי תהום מזוהמים
טובה ספרא
אנחנו ממשיכים להיות פגיעים, לא להאמין להבטחות של המתווכים מטעם עצמם. רק מדינת ישראל צריכה להוביל את התהליך. ימים טובים לטפל בנכסים משותפים
דוד פרסיקו
גם הישראלים שבחרו לטוס לחופשה בזמן מבצע צוק איתן, מתעדכנים כל רגע נתון במדורי החדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il