X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אתר YNET [צילום: מסך]
לא לחבל במאמץ המלחמתי
עורך ynet ערן טיפנברון החליט לחרוג מהנוהג בכלל אתרי החדשות ולא להבליט דיווחים על חללי צה"ל: "אסור לתת לעניינים שברגש לקבוע"

בשבוע שעבר, בסמוך לשעה שמונה בערב, התיר דובר צה"ל לפרסם כי שבעה חיילים נוספים נהרגו במסגרת מבצע "צוק איתן". כל אתרי החדשות הקדישו לבשורה המרה את כותרתם הראשית, למעט אחד. באתר ynet נמנעו מלהחליף את הכותרת הראשית, וזו המשיכה לעסוק בתיאור התקרית הקטלנית שהובילה למותם של כמה מההרוגים. את הידיעה על מות שבעת החיילים מיקמו מתחתיה.
החלטה עריכתית זו עומדת בניגוד למקובל בכלי התקשורת הישראלים. בין אם מדובר בשידורי רדיו, טלוויזיה או אתרי אינטרנט, ברגע שדובר צה"ל מודיע על מותם של חיילים, ובוודאי כשמדובר במספר כה גדול של נופלים, מתמקדים כלי התקשורת בכך. לא רק אתרי החדשות "וואלה", הארץ, nrg, מעריב, "נענע10", mako וישראל היום הקדישו אמש את כותרתם הראשית לדיווח על מות שבעת החיילים, גם אתרי חדשות הכלכלה "דה-מרקר", "כלכליסט" ו"גלובס" בחרו לעשות כן. אתר ynet נותר בודד בעמדתו במשך שעות ארוכות.
לא הייתה זו הפעם הראשונה במבצע הנוכחי ש-ynet מבדל את עצמו מיתר האתרים באופן שבו הוא מסקר את חיילי צה"ל ההרוגים. שלשום בערב, כשהותר לפרסום דבר מותם של 13 לוחמי גולני בעזה, אומנם תפסה הידיעה על כך את הכותרת הראשית באתר, אולם בשעת לילה, כשהותרו לפרסום כמה משמות ההרוגים, הקפידו באתר ynet שלא לפרסם בכותרת הראשית את השמות ואת תצלומי החיילים המתים. שמות ההרוגים ותצלומיהם פורסמו באתר ynet בידיעה שתפסה את המקום השני בחשיבותו בדף הבית של האתר.
החלטה זו עמדה אף היא בניגוד להחלטות העורכים באתרים אחרים. גם הידיעות שפורסמו ב-ynet והוקדשו להלוויות ההרוגים לא העפילו עד לכותרת הראשית. למעשה, מתחילת המבצע ועד עתה לא הוקדשה הכותרת הראשית של אתר ynet לשכול.
אין מדובר במקרה, אלא בתוצאה ישירה של החלטת העורך הראשי של ynet, ערן טיפנברון, וזאת בניגוד לעמדת גורמי עריכה אחרים באתר. בתשובה לפניית "העין השביעית" הסביר טיפנברון את המניע להחלטתו. "ההיגיון העיתונאי והציבורי בזמן מלחמה מחייב היררכיה עריכתית שמפנה את תשומת לב הקוראים למה שמרכזי - הפעילות הצבאית", מסר. "אסור לתת לעניינים שברגש לקבוע, לא את דרך ההתנהלות של מדינה ולא את הדרך שבה עורכים תקשורת".
נראה, אם כן, כי מדובר במדיניות חדשה שמוביל טיפנברון, המבקשת לבטל את המרכזיות העצומה שניתנת לשכול בתקשורת הישראלית בתקופות לחימה, וזאת מתוך מטרה כפולה: לא רק כדי להתמקד עיתונאית באירועים הצבאיים במקום במחיר האנושי הנלווה להם, אלא גם כדי לנסות למנוע מהשכול להכתיב את האווירה הציבורית בעת לחימה, בתקווה שכך תצטמצם מידת השפעתו על החלטות ראש הממשלה ושר הביטחון.
הדגשת הדיווחים על ספירת חיילי צה"ל ההרוגים וסיפורי חייהם והפניית תשומת הלב הציבורית למחיר שמשלמת החברה בישראל על המבצע הצבאי נתפסות על-ידי עורך ynet ככאלו העלולות לחבל במאמץ המלחמתי. בעוד שכלי התקשורת הערביים נוהגים להבליט את הקורבנות הפלשתינים, ומרבית כלי התקשורת בישראל נוהגים להבליט את הקורבנות הישראלים, מציע ynet תפיסה שונה, הנמנעת מהבלטת כל קורבן שהוא. דיווחים על מותם של פלשתינים ממילא לא יזכו לכותרת הראשית באתר, אך כעת גם לא דיווחים על מספר וזהות המתים הישראלים.

תאריך:  28/07/2014   |   עודכן:  28/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לחבל במאמץ המלחמתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קטנוני יא פרסיקו=זה כ"כ קטנוני
ע_הראל  |  7/08/14 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
הנשיא האמריקני לוחץ על נתניהו להגיע להפסקת אש, שתכלול פתרון ארוך טווח שיחייב את פירוק ארגוני הטרור, פירוז רצועת עזה ושיקומה    הקבינט דן ממושכות האם להרחיב את המבצע
מחלקה ראשונה
אפשר שרסיסים של הפּצצה פצעו כמה פלשתינים ששהו בבית הספר, או שהם נקלעו לאש צולבת בין חיילי צה"ל לבין פלשתינים, ושחלק מהגופות הובאו לאחר מעשה
אפרת פרץ
זיסר ומשפחתו מיהרו למצוא מחסה במרחב המוגן של האחוזה המפוארת, כך שלא נפגעו מהרסיסים, ולמקום נגרם נזק קל בלבד
עידן יוסף
הודיע כי חיסל 14 מחבלים    צה"ל פוצץ מנהרה אסטרטגית גדולה שהובילה ליישובי עוטף עזה    הצלחה צבאית גבוהה בחיסול המחבלים
איתמר לוין
דחה את ערעורו של מחבל משכונת סג'עייה שנדון לעשר שנות מאסר על פעילותו בגדודי חללי אל-אקצה: "בית המשפט יילחם בתופעה באמצעות הכלים המוענקים לו על-ידי המחוקק בדמות החמרה ממשית בעונש"
רשימות נוספות
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
בשדות התות  /  אורן פרסיקו
טלה-ג'ורנליזם  /  רפי מן
"לא בטוחה מה יכולה להיות הסיבה"  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il