X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אני רואה את שאלת "הקיום" מכסה אותנו בימים כאלה, אני לא יכול שלא לחזור אל שאלת "המגיע". אולי בפעם הכמה כדאי להעלות זאת שוב - ללוחמים אין הנחות במס, אין הנחות בארנונה ואם אין להם מיליון שקלים לרכישת דירה אז גם פטור ממע״מ על דירת מגורים לא מגיע להם
▪  ▪  ▪
חיילים שעוצרים בגופם את הסכנות [צילום: פלאש 90]

כל יום עוד פנים, עוד שמות ואני אישית מתקשה לנשום כשאני מדמיין עוד משפחה הרוסה. המעבר מרגיעה זמנית למלחמה כל כך מהיר אצלנו. בתקופת "הרגיעה" עסוקה המדינה בעיקר בשאלת "המגיע". שאלה עם הרבה פינות ותשובות. מצדק חברתי ועד לחברה צודקת. מכמה מגיע לעובדים הבכירים ועד כמה הנחות ממס מגיע למגזרים השונים.
בזמן מלחמה לא קיימת כלל יכולת נפשית לחשוב על שאלת "המגיע". פשוט כי אין לזה פניות נפשית. כשמדברים על חיי אדם, כשחדשים לבקרים אנחנו מתעוררים עם עוד חיילים פצועים והרוגים, למי אכפת מכלכלה משפחתית, לאומית או עולמית. בימים כאלה שאלת "המגיע" מפנה את כל מקומה הגדול לשאלת "הקיום". בימים כאלה זוכה לכותרות ועולה לתודעה קבוצת אנשים, שלנו נשאר רק להתפלל לשלומם. הלוחמים שלנו. בחורים צעירים שהולכים לעצור בגופם את הסכנות שעפות עלינו וחותרות תחתינו.
ללוחמים אין ייצוג ואין לובי בכנסת. הם לא יוצאים להפגנות, לא סוגרים כבישים ולא מעלים רשימת דרישות לממשלה. במקום, הם יוצאים משגרת האימונים או החיים ורצים אל האויב בדילוגים. הם חומת המגן וכיפת הברזל של המדינה ואנחנו שולחים להם אהבה ארוזה בחבילות ממתקים ולייקים בפייסבוק. כנראה שזה כל מה שמגיע להם. לוחמים. הם מהווים פחות מאחוז אחד מאוכלוסיית המדינה. כיום רובנו תומכים בהמשך הלחימה ומוכנים לספוג כאב והזעקות, כאשר מי שמשלם את המחיר הכי גבוה זהו אחוז אחד קטן. הם הולכים קילומטרים, הם סוחבים קילוגרמים, הם מתים מחום, קור, עייפות וגעגועים.
כאשר אני רואה את שאלת "הקיום" מכסה אותנו בימים כאלה, אני לא יכול שלא לחזור אל שאלת "המגיע". אולי בפעם הכמה כדאי להעלות זאת שוב - ללוחמים אין הנחות במס, אין הנחות בארנונה ואם אין להם מיליון שקלים לרכישת דירה אז גם פטור ממע״מ על דירת מגורים של לפיד לא מגיע להם.
הסיבה שלמגזר האחראי להמשך קיומה של המדינה לא מגיע שום דבר מההטבות הנפוצות אצלנו היא רק אחת. ללוחמים אין ייצוג ואין לובי בכנסת. לא וועד וגם לא מועדון "חבר" שידאג לחתוך להם מחירים ב-15-20% כמעט על כל דבר שזז ולא זז.
אנחנו מדינה מאורגנת. באופן אוטומטי נשלחים צווים ולוחמים מועברים לחזית ״לסגור את הברז״ ואף אחד לא חושב למה דווקא הם. אי-שם בפיקוד קיימת לה רשימה וכאשר מגיע צורך, הרשימה שנותנת את הפתרון, מופעלת. וזהו.
מה היה קורה אילו לא הייתה קיימת רשימה במחשב? אויבינו תוקפים ואנו מביטים פנימה ושואלים: ״מי מוכן ללכת ולעצור אותם?״. לא צריך את כולם, בסה״כ רק אחוז אחד שילך אל האש. האם היינו מוכנים לתת בתמורה לאחוז הנבחר הזה משהו גדול יותר מחבילת ממתקים?
היום מחלקת המדינה מתנות רבות. היא נותנת שכר נאה לעובדי הוועדים ופטורים למגזרים השונים. יישובי "עימות" ו"פריפריה" מקבלים הנחות מס והנחות ארנונה... אם ליישובי העימות מגיע, מדוע לא ללוחמינו? לוחמי המדינה במקום הטבות במס מקבלים הודעות מייל ממועדון "בהצדעה" שמציע להם פעמיים בשנה 50 ש"ח הנחה לארוחת בוקר זוגית.
לוחמים לא מתגייסים בשביל ההטבות. לא בשביל 50(!)ולא בשביל 5,000 שקל. הם ציונים ופטריוטים אמתיים. הם לא יסגרו לא כביש ולא נמל וחוץ מדרישה לציוד לחימה נורמלי לא תהיה להם שום דרישה. זאת לא הנקודה מה הם יכולים לבקש, אלא מה אנחנו מוכנים לתת. לא כתמריץ, אלא כהוקרה על פעולתם ותשובתם המיידית לשאלת הקיום.
אין כוונתי לזכויות יתר, אלא להקלה בחובות. חובת תשלום המיסים למשל. לא כולם מגעים למס הכנסה, אבל כן כולם מגעים למע״מ. על כן הצעתי היא פשוטה: מע״מ אפס ללוחמי המדינה. כמו לתיירים. מאיפה יגיע הכסף? הטבות והנחות מס לבעלי האינטרסים והלובי כבר הזכרתי? לא יקרה כל רע אם הקבוצות החזקות יוותרו קצת בשביל לוחמינו והם בתמורה יוותרו בשביל קבוצות האינטרסים והלובי על חבילות הממתקים. בכל זאת, מגיע להם קצת יותר.

תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  29/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עופר וולפסון
הזהיר תושבי מספר שכונות מזרחית לעיר להתפנות למרכזה    שר הכלכלה בנט: "המטרה - פירוז הרצועה    הקבינט הביטחוני יתכנס הערב ב-19:00    צה"ל: יידרשו עוד 7 ימים לפחות לטיפול במנהרות
יפעת גדות
שיעור מקרי האנטישמיות - מריסוס כתובות נאצה ועד איומים במוות - עלה לאורך ארצות הברית, קנדה ואירופה
עו"ד חיים שטנגר
ממתי אשמה ממשלת ישראל וממתי אשם צה"ל בכך שהחמאס בוחר למקם המפקדות שלו, בסיסי הטילים שלו והתנהלותו הצבאית השוטפת, בינות לציבור אזרחים? אם אזרחי עזה אינם אמיצים דיים, כדי לקום ולעמוד אל מול החמאס, ישלמו הם - בכל הכבוד הראוי - המחיר המתבקש, בחייהם הם
משה חסדאי
העם היהודי חייב לעקוב בדריכות אחרי הישגיו של צה"ל, ולא להתפתות למחלה הפסיכיאטרית שעוקבת אחרי מספר ההרוגים והפצועים אצל האויב. ברוך השם יש לנו צבא בריא, שמוכן ורוצה להגן על המדינה. יותר ממאה ועשרה אחוזי התייצבות. זה נכס שאין דוגמתו
דודי אילת
במזה"ת המבעבע לצה"ל אסור לאבד כושר הרתעה. לכן העוצמה הצבאית תביא לתחילת דיאלוג למרות שהחמאס מספסר בחיי אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il