X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייאמר לקברניטי המדינה: בהגיעכם לנקודת היציאה מהמערכה, אנא התגברו על מידות אזרחיות טובות כמו ענווה וטעם טוב והתרכזו במה שייראה כניצחון מוחץ, ברור וגלוי
▪  ▪  ▪
לדאוג לתמונת ניצחון ברורה [צילום: פלאש 90]

צ'רלס קראוטהמר, מגדולי הפרשנים בארה"ב, הציג תיאוריה על משמעות ה"ניצחון" באידיאולוגיות של האיסלאם המיליטנטי והנאציזם שלפיה הניצחון - הפיזי הממשי - הוא המסר. עפ'י תורת הגזע הנאצית, טהורי הגזע טובים ומוכשרים מנחותי הגזע. לפיכך, הם ראויים לכבוש את העולם ולרומסו תחתיהם. ניצחונם הוא פונקציה של תורתם.
קו דומה מאפיין את האיסלאם הקיצוני, שהציב לו כיעד את כיבוש העולם ע"י המאמינים ולמענם. את הלגיטימציה האידיאולוגית ואת הכוח לממש אותה נותן להם האיסלאם המנצח. ניצחונו הוא פועל יוצא מתורתו.
לכן מסיק קראוטהמר, שמלחמה בתורות כאלה מחייבת לשלול מהן את הניצחון מכל וכל: נטלת מהן את הניצחון, ניטלת את נשמתן.
בימיו האחרונים של הרייך, בנות הברית שהתעקשו על "כניעה ללא תנאי", שפטו והענישו קשות את המנהיגים. הם ידעו מה הם עושים. אילולא אולצו היטלר, הימלר וגרינג להתאבד ומרבית חבריהם למות מיתת קלון על הגרדום, אילולא נותצו לעין כל דגליהם וסמליהם, לא הייתה התורה הנאצית נעלמת מן הנוף הפוליטי הגרמני. חומר למחשבה למי שרוצה להציל את העולם מאל-קאידה, הג'יהאד, ג'בהת-אל-נוצרה, וגם - החמאס.
לכן יש לדאוג לכך, שהפסקת האש או היציאה מן הלחימה לא יאפשרו לחמאס לטעון לניצחון כלשהו. השאלה, כיצד תיראה 'תמונת הניצחון' אינה קטנונית או ילדותית, היא מהותית. ממנה ייגזר, האם לשווא מתו קורבנותינו וגם אלה שבדרך, חס ושלום - אם תורת החמאס לא תופרך בדרך היחידה המובנת לתנועות כאלה: הבסתן השלמה לעין כל.
התובנה הזאת נוגדת את תרבות הלחימה הישראלית (לא היהודית!), כהגדרת קישון אחרי ניצחון 6 הימים: 'סליחה שניצחנו!', הגדרה שיישמנו במלחמת יום הכיפורים בהפיכת ניצחון צבאי למפלה פסיכולוגית. אמנון אברמוביץ' עשה מזה כלל אוניברסאלי. בימינו, הוא אומר, ניצחון לא ייתכן עוד, מפני שזו "מלחמה א-סימטרית". עוד מנטרה קליטה, שעתידה לנוח במחסן הגרוטאות ליד בנות מינה - "שלום תמורת שטחים","שלום עושים עם אויבים", וכאלה.
שאלה לוגית: אם אין יותר מנצחים, מדוע תובע מחנה השלום אחרי כל תבוסה של האויב הערבי - להשאיר לו "תמונת ניצחון" כדי להציל את כבודו הפגוע, כי כך מחייבת "תרבותו"? למשל, לתת לו לשגר "את הרקטה האחרונה"? ולמה בעצם? מפני שאנחנו, כביכול, "האח המבוגר" שממנו נדרשת אחריות יתר. ומה בדבר הגזענות החבויה כאן, המייחסת לערבים את תכונות הילד המפגר? ואיך מיישבים את הסתירה, שבעוד שאצל היהודים ניצחון לא בא בחשבון, לערבים אפשר ואפשר לתפור ניצחון?
עד כמה הניצחון פרובלמאטי לנפש הישראלית ניתן ללמוד מן השפה: רק לאחרונה חזרו להשתמש במונח המובן-מאליו "אויב" - תמיד העדיפו "יריב", ולמחבלים או הטרוריסטים קראו פעילים ("פעילי החמאס"). מלחמתם הבלתי פוסקת של הערבים בנו כונתה "סכסוך" ורק הישראלים שנהרגו בה נקראו "הרוגים", אויבים הרוגים כונו "נפגעים". גם בתצלומים המשודרים מקמצים מאוד אצלנו בתמונות של כיבוש שטח, כניעת אויב, עליונות הלוחם והטכנולוגיה שלנו, מצנזרים כל מה שעשוי להטביע ולצרוב - ניצחון.
על כן ייאמר לקברניטי המדינה: בהגיעכם לנקודת היציאה מהמערכה, אנא התגברו על מידות אזרחיות טובות כמו ענווה וטעם טוב והתרכזו במה שייראה כניצחון מוחץ, ברור וגלוי. ומבין שלושת הסגולות שז'בוטינסקי העלה על נס - "גאון ונדיב ואכזר", הניחו ל"נדיבות המנצחים" - לא כדי לנפח את האגו, כי אם מתוך תובנתו העמוקה של קראוטהמר, שרק את שפת התבוסה הגמורה יבין הפנאט החמאסי, כפי שהבינו הנאצים לפני 70 שנה.

תאריך:  29/07/2014   |   עודכן:  29/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו לצה"ל לנצח
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
צבא מערבי מול ארגון טרור רצחני
דודי30  |  29/07/14 16:13
 
- זה מחייב לנצח גם את קטר...
ירון זכאי 1  |  30/07/14 00:00
2
אבך ביבי פרסיהו/הססניהו/
דר יוסף מנחם  |  29/07/14 23:13
3
לגרמנים לא היו מיליארד תומכים.
אהוד פרלסמן  |  30/07/14 01:01
 
- מישהו מוכרח להיכנע במלחמה,אז  ל"ת
בוא ניכנע  |  30/07/14 11:54
4
אל תהיה טרחן זקן.צא לפנסיה
אליוקים  |  30/07/14 06:42
 
- תגובה מלאת גסות של שוטה.
אינך מגיע  |  30/07/14 21:47
5
אליקים העצני אבוד בהזיות
חדד  |  30/07/14 09:05
6
לאיים על מלאך המוות ב...מוות?! ל"ת
השהידים מצחקקים  |  30/07/14 10:37
7
נו ואחרי שינצח מה? יעשה מצעד??
פועה  |  30/07/14 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
דמיטרי בארד
כאשר אני רואה את שאלת "הקיום" מכסה אותנו בימים כאלה, אני לא יכול שלא לחזור אל שאלת "המגיע". אולי בפעם הכמה כדאי להעלות זאת שוב - ללוחמים אין הנחות במס, אין הנחות בארנונה ואם אין להם מיליון שקלים לרכישת דירה אז גם פטור ממע״מ על דירת מגורים לא מגיע להם
עופר וולפסון
הזהיר תושבי מספר שכונות מזרחית לעיר להתפנות למרכזה    שר הכלכלה בנט: "המטרה - פירוז הרצועה    הקבינט הביטחוני יתכנס הערב ב-19:00    צה"ל: יידרשו עוד 7 ימים לפחות לטיפול במנהרות
יפעת גדות
שיעור מקרי האנטישמיות - מריסוס כתובות נאצה ועד איומים במוות - עלה לאורך ארצות הברית, קנדה ואירופה
עו"ד חיים שטנגר
ממתי אשמה ממשלת ישראל וממתי אשם צה"ל בכך שהחמאס בוחר למקם המפקדות שלו, בסיסי הטילים שלו והתנהלותו הצבאית השוטפת, בינות לציבור אזרחים? אם אזרחי עזה אינם אמיצים דיים, כדי לקום ולעמוד אל מול החמאס, ישלמו הם - בכל הכבוד הראוי - המחיר המתבקש, בחייהם הם
משה חסדאי
העם היהודי חייב לעקוב בדריכות אחרי הישגיו של צה"ל, ולא להתפתות למחלה הפסיכיאטרית שעוקבת אחרי מספר ההרוגים והפצועים אצל האויב. ברוך השם יש לנו צבא בריא, שמוכן ורוצה להגן על המדינה. יותר ממאה ועשרה אחוזי התייצבות. זה נכס שאין דוגמתו
רשימות נוספות
"צפוי גל תביעות לשון הרע אחרי צוק איתן"  /  איתמר לוין
חמישה נהרגו בחדירת המחבלים אמש  /  איציק וולף
נתניהו: נמשיך עד לסיום המשימות  /  איתמר לוין
בעל הבית השתגע  /  דודי אילת
חוסן לאומי מהו  /  איתן אראל
רולטת הזמן האבוד  /  עמוס אריכא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il