X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה צריך היה לומר למדינות המטיפות מוסר לישראל על התנהלותה ברצועת עזה? לתת להן שיעור קצר בהיסטוריה - לא שלנו, אלא שלהן; ולא היסטוריה עתיקה, אלא עכשווית
▪  ▪  ▪
אפגניסטן. אתם מטיפים לנו מוסר?
המבורג. 42,000 אזרחים

דרזדן. 25,000-22,000 אזרחים

נגסאקי. עשרות אלפי אזרחים

ויטנאם. 880,000 אזרחים

בשעה שכוחות צה"ל פועלים בעזה על-מנת להגן על אזרחי ישראל ובמטרה להשיב את השקט לכל רחבי המדינה, העולם העויין (מה חדש?...) תוקף את ישראל בהאשמות של טבח, פגיעה באזרחים חפים מפשע, התנהגות בלתי הומאנית, וכיוצא באלו.
משום-מה, מנהיגי המדינה ואלו האמורים לענות לאומות העולם וליחצ"ן את ישראל, מדשדשים ומגמגמים ולא מוצאים את המילים או אוזרים את האומץ לקום, לעמוד בגאווה זקופה, ולומר לעולם את מה שהוא לא באמת היה רוצה לשמוע. לכן, כשירות פטור מתשלום, הנה הנאום שצריך היה כבר מזמן להישמע בכל מקום.
קצת יושר אישי
Ladies and Gentlemen, Good day.
בשעה זו מדינת ישראל נלחמת על חייה. אנו נלחמים נגד כוח אכזרי, ברברי, ששם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל. אנו נלחמים כדי שנוכל לחיות בביטחון על פיסת האדמה הקטנטנה שלנו. אנחנו לא עם קולוניאלי, איננו מעוניינים בכיבושים ואיננו מנסים להפוך למעצמה. אבל אנחנו כן נחושים בהחלטתנו שחלקת אלוהים הקטנה הזאת, איש לא יגרש אותנו.
כולכם תוקפים אותנו. כולכים מגנים אותנו. כולכם מרגישים וחושבים שמותר לכם לומר לנו מה לעשות, איך לנהוג, מה מותר ומה אסור, וכיצד שומה עלינו לטפל באיום הרקטות הנורות על מדינתנו ללא הפסקה מזה שנים רבות וארוכות. חכמי ישראל לימדו אותנו כלל: "ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו". מי שאינו נמצא במצב נתון וחי את המציאות של הזולת, אינו מסוגל לשפוט את הצד השני באוביקטיביות. לכן, עם ישראל ומדינת ישראל אינם מצפים מכם, אומות העולם, להבין אותנו, להצדיק אותנו, לתמוך בנו.
מה שכן אנו מצפים מכם, זה מידה קטנה של יושר אישי. אחרי הכל, הרי אתם כולכם עמים נאורים, ישרי דרך, אנשי אמת. צדק, שוויון ואחוות עמים הם נר לרגליכם. לכן, אנו מציעים שנבדוק יחדיו כמה עובדות פשוטות.
אתם מאשימים אותנו בטבח וברצח עם בעקבות הפגיעה באזרחים פלשתינים. אתם מתעלמים כמובן מן העובדה שהחמאס הוא-הוא זה שמעמיד את האזרחים בקו האש ובכך גורם במכוון למותם של חפים מפשע. אבל בלי קשר לכך, הבה ונביט אל ההיסטוריה, ונראה איך אתם התנהגתם כלפי אוכלוסיות אזרחיות, כאלו שלא ממש עמדו בקו העימות הקדמי ביותר.
אינדיאנים, המבורג, אטום
ארצות הברית, אשר בראשה עומד נשיא המעז לדרוש מאיתנו לנצור אש ללא תנאי, היא מדינה שקמה על חורבותיו של עם אחר, העם האינדיאני. האינדיאנים חיו אלפי שנים על אדמות אמריקה עד שהגיעו הכובשים מאירופה ודחקו את רגליהם. בנובמבר 1864 הקיפה יחידה צבאית של צבא ארה"ב את תחום התיישבותם של אינדיאנים שלווים ב-Sand Creek וטבחה ורצחה מאות מהם. החיילים הרגו גברים, נשים, ילדים, חתכו את בטניהן של נשים הרות ורצחו את העוברים שטרם נולדו. אחרי הטבח קישטו החיילים את סוסיהם בחלקי גופות ורכבו מן המקום באין מפריע. וזה לא היה המקרה היחיד בו נערך טבח מעין זה.
שמא תאמרו שאנו מביאים דוגמה מימים פרועים שחלפו מן העולם? בסדר. הבה ונבדוק את העבר הקרוב.
ביולי 1943 תקפו בעלות הברית את המבורג מן האוויר. ההפצצה חסרת הרחמים העלתה את המבורג כולה בלהבות. למעלה מ-42,000 אזרחים נהרגו באותו לילה. 37,000 נפצעו. העיר נחרבה כליל.
בפברואר 1945, כשכבר היה ברור שמלחמת העולם הוכרעה וגרמניה מובסת, הפציצו אנגליה וארה"ב את העיר דרזדן והרגו 25,000-22,000 אזרחים.
באוגוסט 1945 הטלתם, אתם האמריקנים, שתי פצצות אטום על הירושימה ונגסאקי, והרגתם בין 119,000 ל-246,000 (המספר המדויק אינו ידוע) בני אדם, רובם המוחלט אזרחים.
חיילי הצבא הסובייטי, בדרכם לכיבוש ברלין, אנסו ורצחו אלפי נשים, נערות וילדות גרמניות, אזרחיות חפות מפשע.
אנחנו עדיין בעבר הרחוק מדי? בסדר. נתקרב לימינו אנו.
מלחמת ויטנאם גבתה את חייהם של למעלה מ-880,000 אלף אזרחים, מתוכם 84,000 ילדים. המלחמה האמריקנית נגד הטרור ואל-קאעידה גבתה אף היא את חייהם של עשרות אלפי אזרחים.
מי מטפל בפצועים הפלשתינים?
לאור כל העובדות הנ"ל, עולה השאלה הפשוטה הבאה: איך אתם מעיזים להאשים את ישראל בפשעי מלחמה ובהרג אזרחים? מה, לכם מותר להילחם זה בזה, ולנו אסור להגן על עצמנו?
העובדות הן, שאין עוד מדינה הומניטרית כמדינת ישראל, ואין עוד צבא בעולם העושה מאמצים נואשים להגן על אזרחים כפי שעושה צבאה של מדינת ישראל. מחבלים שנפצעים בקרב מוטסים לבתי חולים בישראל ומקבלים את הטיפול הרפואי המשובח ביותר. צה"ל מזהיר תושבים להתפנות מבתיהם לפני שהוא פועל. ליד גבול עזה הוקם בית חולים שדה ישראלי, והוא נותן סיוע וטיפול לפלשתינים. למרות הלוחמה, ועל אף שירי הרקטות על ישראל נמשך שנים, ישראל ממשיכה לספק לעזה חשמל (בפועל, ללא תשלום...) וסיוע הומאניטרי של מזון ותרופות. ישראל וצבאה נוהגים באויב שרוצה להשמיד אותנו עשרת מונים טוב יותר מהאופן בו אתן, אומות העולם הנאורות, נהגתם באויבים שלכם.
ואחרי כל זאת, לאור ההתנהגות שלכם-עצמכם, יש לכם חוצפה להאשים את ישראל בפשעי מלחמה?
בחירה מודעת בטרור
ההיסטוריה לימדה אותנו שאין לנו לסמוך אלא על עצמנו. בשעה ששישה מיליוני יהודים נרצחו באכזריות שלא הייתה כדוגמתה, ידע העולם - ידעתם כולכם! - אך איש לא קם לעשות משהו רציני כדי לעזור לנו או להציל אותנו משיני החיות הנאציות. אפילו בקשות להפציץ את משרפות אוושויץ לא נענו, בתירוצים עלובים שונים ומשונים.
גם אחרי המלחמה, כשנחשפו הזוועות שעשו בנו הגרמנים, היה עלינו להילחם באימפריה הבריטית, אשר סירבה בתוקף לקיים את הבטחתה להקים בארץ ישראל בית לאומי ליהודים. על כל צעל ושעל, היה עלינו להילחם באויבינו כדי לשרוד של אדמתנו, ולהצטדק באוזניכם על עזות הפנים שגילינו בכך שהתעקשנו לחיות, לבנות ולהיבנות. לא עוד!
תושבי רצועת עזה הם-הם שהעלו לשלטון את החמאס, מתוך ידיעה שזוהי תנועה של טרור הדוגלת בהשמדת מדינת ישראל. הם ידעו שאם החמאס יעלה לשלטון הוא יתקוף את ישראל ביתר שאת, אבל הידיעה הזאת לא מנעה מתושבי עזה מלהצביע עבור החמאס. וכידוע, מי שמשחק באש - נכווה בה בסופו של דבר. על ההרס בעזה, אין לפלשתינים להלין אלא על עצמם.
עם זאת, ישראל איננה רוצה במותו של אך ילד ואף אישה ואף אזרח בעזה או בכל מקום אחר. צר לנו ועצוב לנו לצפות בתמונות הקשות המגיעות מעזה. לא בזאת רצינו. כל מה שאנחנו מנסים לעשות זה להשיב את השקט ואת הביטחון לאזרחי ישראל, שקט וביטחון המגיעים להם על-פי המוסר ועל-פי הדין הבינלאומי, בדיוק כמו לכם. ועד שהמטרה תושג - לא תניח ישראל את נשקה. עם כל הצער, עם כל הכאב, ישראל תמשיך לעשות את מה שהיא חייבת. ואתם, יפי הנפש המתיימרים ללמד אותנו פרק באהבת אדם ובהומניטריות, הגיע הזמן שתבינו שאין לכם שום זכות מוסרית או חוקית להטיף לנו מוסר.
במחילת כבודכם, הואילו בבקשה לסתום את הפה.

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום שלא ננאם
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
איך זה שבועת הגז בקטאר
ספוילר  |  30/07/14 09:13
2
ביבי ידע ולא עשה כלום-למה?
ראיס-פוטין-טיל400  |  30/07/14 09:19
 
- עוד חוכמולג שמבין במנהרות  ל"ת
rehvot  |  30/07/14 13:03
 
- שכחת את "הסכם אוסלו"ב-1993?
ומי עמד בראשו?  |  30/07/14 13:51
3
ומה באיזור? כמה חיי עלתה ל"ת
הבריחה מעיראק?  |  30/07/14 09:20
4
אכן, דברים כדרבנות.
אהוד פרלסמן  |  30/07/14 09:58
 
- לא איתמר לוין כתב מאמר זה אלא ל"ת
אבישי לוין  |  30/07/14 10:46
 
- =אבישי לוין!&ברשותך כמה הערות!
ע_הראל  |  30/07/14 12:16
 
- הפצצות עיוורות ?
IQ arror  |  30/07/14 20:46
 
- העיקר=לפאר&לרומם את בנות הברית
ע_הראל  |  31/07/14 11:47
5
להבין? להצדיק, לתמוך.
יוסי שפניר  |  30/07/14 10:48
6
שנים תושבי עזה עבדו בישראל
ראובן גרפיט  |  30/07/14 10:59
7
קטאר צריכה להיזהר בזריקת אבנים
בחנות זכוכית  |  30/07/14 11:24
8
מוסר "יהודי" חולני
דניאל24  |  30/07/14 11:31
9
כל מילה נוספת מיותרת ל"ת
יפה55  |  30/07/14 11:32
10
צביעות בין לאומית
דודי30  |  30/07/14 11:41
11
כתבה טפשית
יובל כהן חדד  |  30/07/14 12:05
 
- גרמניה? חדד? תתחדד קצת!! ל"ת
ה.א  |  30/07/14 14:10
12
יישר כוח. אין די בצדק צריך כח
יוסף מגבעתיים  |  30/07/14 12:15
13
ובאנגלית?
שוחר-שלום  |  30/07/14 13:03
14
ילדותי וללא הבנת המציאות
שלום כיתה א  |  30/07/14 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איציק וולף
חיל האוויר תקף מאות מטרות טרור ברצועת עזה    פלשתינים דיווחו על 20 הרוגים בבית ספר של אונר"א    דובר אונר"א הודיע הלילה על מציאת רקטות באחד מבתי הספר של הסוכנות בעזה    "מגנים את הארגון או את הארגונים שסיכנו אזרחים על-ידי אחסון תחמושת בבית הספר שלנו"
עידן יוסף
שליחו של ארדואן מגיע לאחר שבימים האחרונים שתק ראש ממשלתו בעניין עזה    טורקיה תעביר לעזה סיוע הומניטרי דרך נתב"ג    מסתמן: המשט הטורקי לרצועה יבוטל
עידן יוסף
שיחתם של הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו שלשום הייתה קשה בהרבה מכפי שנודע עד כה    קרי טוען: נתניהו ביקש ממני אמש לארגן הפסקת אש הומניטרית    מקור בכיר בישראל מאשר כי כל הצדדים הביעו הסכמה להפסקת אש, אם כי עדיין לא ברורה מסגרת הזמן
יפעת גדות
בפריס, מפגינים בעד פלשתין הפכו אלימים, ובחלק מההפגנות תקפו בתי כנסת והתעמתו עם השוטרים
עמוס גלבוע
מכיוון שהעולם אינו עושה הפרדה בין לוחמים מארגוני הטרור לבין אזרחים בלתי מעורבים. מחקר של "מרכז המידע למודיעין וטרור" בדק בצורה פרטנית שמות של 152 ההרוגים הפלשתינים הראשונים שנהרגו (7-12 יולי ) ומגלה כי 71 מהם (מתוכם 35 מהחמאס) הם לוחמים, ו-81 הם אזרחים לא מעורבים. ברור אבל שעל כל המערכות שלנו לחשוף את ההונאה של החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il