X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההמתנה זו של החיילים להכרעת הקבינט באזורים מסוכנים רוויי ירי ישיר מצד המרצחים מהווה מחדל ביטחוני חמור שעלול כאמור לעלות לנו בקורבנות נוספים רבים
▪  ▪  ▪
שטחי כינוס, צוק איתן [צילום: פלאש 90]

שהייתם של אלפי חיילים בנקודות הכינוס בעזה ובעוטף עזה, מעמידה אותם בסיכון כאשר הם חשופים לפגיעות מצד החמאס על-ידי מרגמות, רקטות ואף בכינון ישיר. כך קרה אתמול (יום ג', 29.7.14) כאשר החמאס שיגר פצצות מרגמה והללו פגעו במקום כינוס של חיילים וגרמו להריגת 4 מחיילינו ופציעתם של נוספים. אותם חיילים נפגעו מאחר שבנקודת הכינוס אין מיגון מלבד שכפ"ץ המגן על פלג גופם העליון.
מצב זה שבו אלפי חיילים ממתינים לפקודה להכנס לעזה לעשות סדר כפי שצריך ומתבקש, נובע בין היתר מהעדר החלטה מצד הממשלה והקבינט. כך עולה גם מהדברים שפורסמו היום לפיהם קצין בכיר קרא לקבינט לקבל כעת החלטה האם להרחיב את המבצע או לסיימו. אחרת, כאמור, אלפי חיילים חשופים כ"בשר תותחים" לפגיעות ישירות. ההמתנה זו של החיילים להכרעת הקבינט באזורים מסוכנים רוויי ירי ישיר מצד המרצחים מהווה מחדל ביטחוני חמור שעלול כאמור לעלות לנו בקורבנות נוספים רבים.
על הקבינט לתת לצבא פקודה לנוע קדימה כפי שמתבקש, לא להסס, לא לחשוש וגם לא להיכנע ללחצים. נכון שהלחימה בשדה הקרב כרוכה במחיר כבד של נפגעים, אבל מצד שני, כשלוחמים - נפגע גם האויב. כבר נכתב בשיר: "אל תירא ישראל.. אל תירא, כי גור אריה הלא אתה, ואריה אם ישאג מי לא יירא, מי לא ירא!" אל תאמרו "אל תירא", אימרו: "כן תירה".
במסיבת עיתונאים אחרי היום הקשה אתמול, אמר ראש הממשלה כי המערכה תימשך זמן רב ויש להצטייד באורך רוח. אני סבור שזו טעות. מאז ומתמיד נקטה ישראל במהלכי מלחמה מהירים וזריזים תוך הפגנת אומץ ונחישות. בכך כוחנו ולא בהמתנה סיזיפית השוחקת את כוח העמידה של הציבור הישראלי וצוברת התנגדות עולמית.
במלחמת שלום הגליל (1982) נלחמתי כחייל מילואים ביחידת תותחנים. באחד מימי הלחימה קיבלנו פקודה להיכנס במהירות רבה לגזרה המזרחית בלבנון. זאת אחרי שחיל האויר השמיד את הטילים שהסורים החדירו לבקעת הלבנון. תוך כמה שעות כבר הגענו לכ-20 ק"מ בעומק השטח. כשהגענו ליעד קידמו את פנינו טנקים סוריים נטושים שמנועיהם עדיין פעלו. החיילים הסורים נסו על נפשם. היה זה מהלך מהיר ואגרסיבי שהביא באופן מיידי להפסקת אש.
ככל שנזדרז להכות את החמאס באופן מאסיבי "באותות ובמופתים" תקצר המערכה, עד אשר תושבי עזה יפנו ל"פרעה" התורן בקריאה "הטרם תדע כי אבדה מצרים".
אחד מלקחי המערכה בלבנון המכונה לעיתים "הבוץ הלבנוני" היה שעם ישראל מתקשה לשאת מערכה ארוכה וכי יש לפעול להכריע את האויב בזמן קצר. ככל שהמערכה מתמשכת מספר הנפגעים עלול לעלות והעורף הישראלי נשחק.
אסור לנו להגיע למצבי "תמות נפשי עם פלישתים" ויש לנקוט בדרך של "הבא להרגך השכם להורגו".

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיילים בנקודות הכינוס - כברווזים במטווח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא למדנו דבר.החיילים לא מוגנים
דודי30  |  30/07/14 09:58
2
די להפקרת החיילים
נח.  |  30/07/14 11:50
3
יש לנו חכם שהכריז:"המלחמה
מיצתה את עצמה"  |  30/07/14 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמוס אריכא
הנה נחשף אובמה אמיתי, הידיד הגדול שלנו המתייחס אלינו כמדינת ווסאלים מאוסים. האם זה היושב בבית הלבן מציג אותנו נלעגים ושפופים כשהוא מביא לנו נציבים לכפיית ניצחון חמאס בדמות אויבינו המושבעים קטר וטורקיה? - ייעשה וכל אחד מאתנו חשבון התוודעו לברק אובמה, ידידם האמיתי של אויבינו
אבישי לוין
מה צריך היה לומר למדינות המטיפות מוסר לישראל על התנהלותה ברצועת עזה? לתת להן שיעור קצר בהיסטוריה - לא שלנו, אלא שלהן; ולא היסטוריה עתיקה, אלא עכשווית
איציק וולף
חיל האוויר תקף מאות מטרות טרור ברצועת עזה    פלשתינים דיווחו על 20 הרוגים בבית ספר של אונר"א    דובר אונר"א הודיע הלילה על מציאת רקטות באחד מבתי הספר של הסוכנות בעזה    "מגנים את הארגון או את הארגונים שסיכנו אזרחים על-ידי אחסון תחמושת בבית הספר שלנו"
עידן יוסף
שליחו של ארדואן מגיע לאחר שבימים האחרונים שתק ראש ממשלתו בעניין עזה    טורקיה תעביר לעזה סיוע הומניטרי דרך נתב"ג    מסתמן: המשט הטורקי לרצועה יבוטל
עידן יוסף
שיחתם של הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו שלשום הייתה קשה בהרבה מכפי שנודע עד כה    קרי טוען: נתניהו ביקש ממני אמש לארגן הפסקת אש הומניטרית    מקור בכיר בישראל מאשר כי כל הצדדים הביעו הסכמה להפסקת אש, אם כי עדיין לא ברורה מסגרת הזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il