X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במותו ציווה לנו הדר גולדין את תורת ההדר של ז'בוטינסקי כדי שנאמץ התנהגות אצילית שתאציל מהודה ואורה על העולם כולו
▪  ▪  ▪
הדר גולדין ז"ל

לאה ושמחה גולדין קראו לבנם בשם הדר, כדי להנחיל לבנם בפרט ולכל ילדיהם בכלל את תורת ההדר של ז'בוטינסקי. ואכן הזוג גולדין ושאר בני המשפחה, בשעתם הקשה מנשוא, גם כאשר בנם נחשב נעדר וגם לאחר שהוכר כחלל - הקרינו התנהגות אצילית של הדר, התנהגות רוויה איפוק, גבורה וחוסן רוחני שהאפילו על הכאב הבלתי נסבל שכירסם בתוכם. הייתה זו אותה התנהגות ממש שגילו גם ההורים של שלושת הנערים שנרצחו ערב מבצע צוק איתן וכל שאר המשפחות שאיבדו במבצע את היקר להם מכל. זו ההתנהגות ההרואית שהקרינה על כל תושבי המדינה, היא בעיקר שהובילה לאחדות המופלאה שכבשה כמעט את כל התושבים.
התנהגות אדיבה ואצילה של בן-מלך
זו בדיוק ההתנהגות לה הטיף המנהיג הציוני הדגול זאב ז'בוטינסקי, סופר, משורר ומתרגם מחונן. ה"הדר" של זאב ז'בוטינסקי פירושו - לאמץ משמעת עצמית מרצון, לנהוג באצילות, פאר, טאקט, אדיבות, דרך ארץ, נאמנות, לְסָגֵל התנהגות אדיבה ואצילה של בן-מלך, טהור בכל הרהוריו, יפה בכל תנועותיו, שקט בזעם, מושיט עזרה לחלש, לאביון ולגר.
בחיי היומיום מוטל על איש הדר לאכול בשקט ובמתינות; ללמוד לדבר בקול נמוך ולהימנע מהרמת הקול; לְפָנוֹת דרך ברחוב לאישה, לזקן, לילד קטן, לכל אדם; להימנע מתגובה פוגעת גם אם פגעו בך; לשמור על הניקיון הגופני והדר הבגדים בכל רגע ורגע; להתייחס באבירות לאישה; לנהוג בנדיבות, כל מילה חייבת להיות מילת כבוד, להימנע מקטנוניות, וכל עוד אין הדבר נוגע בעניינים עקרוניים - אין להתמקח על זכויות פְּעוּטוֹת.
ז'בוטינסקי הזהיר מפני קרע בעם, כשהדגיש בתורת ההדר שלו: "קטטות בין יהודים הן הדבר הנורא ביותר, העלול לפגוע בנו במצב הנוכחי של עמנו והציונות. לכן צריך להיות זהיר בכל מילה שעלולה לגרום למהומות; אל תעליל עלילה על יריבים פוליטיים או על אישים; עליך לדבר על המתנגדים הגרועים ביותר בעדינות ובהגינות".
היהודים - העם האציל ביותר
זאב ז'בוטינסקי האמין כי רק באמצעות התנהגות כזו של הדר יוכל העם היהודי להקים מדינה מתוקנת, במיוחד בתנאי מצוקה ומשבר, ולשמור על קיומה בתנאים אלה. הוא טען כי רק התנהגות של הדר תאפשר לעולם להכיר שהעם היהודי, למרות הדימוי של יהודי גלותי מנוון, עלוב וחלש - מסוגל להקים מדינה ולקיים אותה.
לדעתו - כל יהודי הוא אציל מיסודו; שכן בעת העתיקה, כאשר האירופים האצילים של היום ישבו אז על העצים, כבר היו ליהודים מלכים ובני מלכים. לשושלות המלוכה האירופיות העתיקות ביותר יש היסטוריה של מקסימום אלף שנות תרבות, ולפני כן הם היו שבטים פראים למחצה. לעומת זאת, כבר לפני יותר מ-3,000 שנה התעמקה התרבות היהודית ברעיונות אציליים ואידיאלים נעלים; לכן, אמר ז'בוטינסקי, היהודים הם העם האציל ביותר בכל העולם כולו, והדבר מחייב כל יהודי להתנהג בהדר, כמו בן מלך.
תרבות יהודית שתאציל על העולם
ז'בוטינסקי האמין שאם העם היהודי יאמץ את תורת ההדר שלו - הוא יהפוך להיות אור לגויים, שכן לימדונו חכמינו שכל התורה כולה על רגל אחת היא אהבת הזולת והימנעות לגרום לזולתך מה ששנוא עליך. הוא היה משוכנע שתפקיד היהדות הוא - להפיץ את דברה בעולם כולו. "זהו תפקיד שאין כמותו לקושי", אמר ז'בוטינסקי, "אבל זהו התפקיד; היקפו מוגדר על-ידי המציאות, ואין בכוחנו לשנותו.
גם מדינת היהודים איננה מטרה סופית: מדינת היהודים איננה אלא צעד ראשון בתהליך ההתגשמות של הציונות הרוממה. אחריו יבוא הצעד השני - שיבת העם לציון, יציאת הגולה, פתרון שאלת היהודים. ומטרתה הסופית האמיתית של הציונות הרוממה לא תופיע אלא בשלב השלישי - הדבר שלמענו בעצם קיימות האומות הגדולות - יצירת תרבות לאומית שתאציל מהדרה והודה על כל העולם, ככתוב: 'כי מציון תצא תורה'".
מופת פרטי וכללי
כל אלה שהכירו את הדר גולדין סיפרו על התנהגותו הכובשת ומנהיגותו המרשימה, נכונותו לסייע לכל אחד, הנכונות לתרום מעצמו הכול למען הפרט והכלל. אורחותיו בחייו ובמותו המחישו באמת את תורת ההדר כהלכתה.
במותו, ציווה לנו הדר גולדין לא רק את החיים, אלא גם חיים של איכות כשמו שנקרא על שם תורת ההדר של ז'בוטינסקי. במותו יְחָיֵה הדר בכולנו את המופת הפרטי והכללי הזה שצריך להפוך את כולנו לחברת מופת, אור שיקרין על כל העולם כולו.

כותב המאמר הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, מוותיקי תנועת בית"ר
תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
מתי דוד
אתם מאשימים תמיד כל פעילות הגנתית של צה"ל נגד הטרור הפלשתיני של רוצחים, מתאבדים ורקטות של החמאס מעזה ושל החיזבאללה מהלבנון, כפרובוקציות לא מידתיות ולא מאוזנות
עמוס אריכא
חזונו של אב עברי    מימיה הראשונים של שיבת ציון לארץ האבות, היינו אנחנו המותקפים. אם לפנינו שעת מבחן נוספת – אין להירתע מפניה. ישראל קמה בכדי להעניק מקלט ליהודי העולם. זו מטרתה זה סוד קיומה
מירב ארד
דקות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף הבוקר בשעה 08:00 נשמעו אזעקות בעוטף עזה, גוש עציון, השפלה ויהודה    צה"ל השלים את נסיגתו מעזה ונערך סביב הרצועה    לא דווח על נפגעים או על נזקים
מוטי דזנה
מנהרות ומערות מסתור, תפסו נדבך חשוב לאורך ההיסטוריה האנושית בארץ ישראל    לאיזה צורך נחפרו ומתי? מהו נסיוב הנגד למנהרות טרור?
מרדכי ליפמן
השמאל תמיד הטיב לגייס את התקשורת להתייצב מולו בכיכרות, ולצדו על המסכים, לכיסוי מלא ואף שקרי לעיתים, להופעותיו ולמצגי הרחוב שלו. הפעילים בימין התקשו ליצר מצגות פוליטיות מול התקשורת סבלו וסובלים ממימון חסר
רשימות נוספות
בריטניה בוחנת יצוא ביטחוני לישראל  /  מחלקה ראשונה
האזינו: שיח האחים הלוחמים  /  עידן יוסף
ישראל והחמאס הסכימו להפסקת אש  /  עידן יוסף
השלום מעבר לפינה  /  רוני שטרן
הרב קלמנוביץ, אתה גרוע בהרבה  /  חיים שאולזון
אל תשלמו יותר לרואה החשבון   /  רו"ח ירון מאירי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il