X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום לפני 20 שנה, בט' באב תשנ"ד, פרצו במחסום ארז קרבות ירי עם לוחמים פלשתינים. שוטר מג"ב נהרג. הייתה זו הפעם הראשונה שהכוחות הפלשתינים ירו על חיילינו בנשק שנתנו להם
▪  ▪  ▪
זה קרה אז [צילום: AP]

זה קרה היום לפני 20 שנה, בט' באב תשנ"ד, 17 ביולי 1994. במחסום ארז בגבול ישראל-הרצועה פרצו קרבות ירי עם לוחמים פלשתינים, שעדיין כונו אז 'המשטרה הפלשתינית', בעקבות התפרעויות של אלפי ערבים שמתינו בתור לעבודה בישראל.
שוטר מג"ב, ג'קי אטיאס הי"ד, נהרג מאש ה'שוטרים הפלשתינים'. הייתה זו הפעם הראשונה שהכוחות הפלשתינים עשו שימוש נגד חיילי צה"ל בנשק שניתן להם בידי צה"ל. עשרות אוטובוסים בחניון ליד ארז הועלו באש בידי המתפרעים הפלשתינים. תמונת האוטובוסים הבוערים בחניון שפיארו למחרת את כל העמודים הראשונים של העיתונים, הבהירו את מהות היחסים שנוצרה בין ישראל והישות הפלשתינית החדשה שנוצרה זה עתה.
מי שיחפש את נקודת ההתחלה למצב הביטחוני הקיים כיום ברצועה, ימצא אותה באותו אירוע השבוע לפני 20 שנה. רק שבועיים לפני כן, בכ"ב בתמוז תשנ"ד, 1 ביולי 1994, הגיע ערפאת לראשונה לרצועת עזה, וקיבל את השליטה במקום. חודשיים לפני כן נסוג צה"ל מהשטחים המאוכלסים ערבים ברצועה, ומסר אותה לשלטון הפלשתיני החדש. חגיגות אוסלו היו בשיא האופוריה. הקרבות במחסום ארז היו אמורים לפקוח את עיני הציבור הישראלי והנהגתו, אבל מסממי השלום ומסוממי השלום, סירבו להפיק לקח מינימלי.
יומיים אחרי תשעה באב נרצח קצין צה"ל, סגן גיא עובדיה, ליד רפיח. אחרי הפיגוע מנעו 'השוטרים הפלשתינים' מכוחות צה"ל לבצע מרדף חם לתפיסת החוליה בתוך שטח האוטונומיה הפלשתינית.
ורצועת עזה, להזכיר, הייתה אז בידי הרשות הפלשתינית, לא בידי החמאס שהיה אז ארגון צעיר, בן שש שנים בסך-הכל. הצמרת הישראלית כאמור העלימה עין מהאירוע הקשה, המשיכה בשיתוף הפעולה הביטחוני עם הכוחות הפלשתינים ובנתה אותם מתוך אותה אמונה חסרת כל תבונה, שכוחותיו של ערפאת יילחמו באמצעות הנשק הזה בחמאס "בלי בג"ץ ובלי בצלם", כלשונו של ראש הממשלה רבין.
הצמרת המשיכה את מהלך הנסיגה גם ביהודה ושומרון, עד שהכל התפוצץ בראש השנה תשס"א, עם פרוץ האינתיפאדה השנייה. אז כבר לא היה ספק לאיזה כיוון מופנים כלי הנשק הללו.
גם כשצה"ל ביצע את מבצע 'חומת מגן' ביו"ש, נרתעה ההנהגה הישראלית דאז בראשות אריק שרון, מביצוע מהלך דומה ברצועה, למרות ששרון היה המפקד הצבאי שפיקד על מבצע טיהור הטרור בעזה כאלוף הפיקוד 30 שנה לפני-כן, וידע בדיוק מה צריך לעשות.
התוצאה הייתה שבמקום יריות קיבלנו רקטות. הנסיגה המחפירה מיתרת שטחי הרצועה, תוך החרבת ההתיישבות היהודית בהוראת אותו אריק שרון, שנועדה להציל אותו מהליכה לכלא באשמת שוחד, אפשרה להגדיל את טווח הרקטות משדרות לזכרון-יעקב. ירי מעזה רקטות על תל אביב הפך בחודש האחרון לאירוע שיגרתי. הפסקנו להתרגש.
ואלו שתמכו בהתלהבות בנסיגה מהרצועה, הם אלו ששיכנעו אותנו לפני 20 שנה שערפאת הפך מטרוריסט לשוחר שלום והוא שידאג לביטחוננו, והם אלו שמנסים גם היום, כשהציבור מגלה פיקחון, לשטוף את מוח העם בטיעון האווילי שהפתרון היחיד הוא להשליט את אבו-מאזן וה'שוטרים' שלו על הרצועה, והם כבר ידאגו לביטחוננו.
רק שהציבור, למזלנו, ב"ה כבר מפוקח יותר.

כותב המאמר הוא עורך בטאון הציונות הדתית 'מצב הרוח', כתב צבאי של העיתון 'בשבע'
תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היום 20 שנה: כך זה התחיל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את הסמול לא תשכנע לעולם ל"ת
קורא מפוכח  |  5/08/14 21:06
2
מורשת רבין פרס גידול סרטני בעם ל"ת
זוג פושעים מטורף  |  6/08/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עו"ד משה גולדבלט
אין לי יומרות להבנה ביטחונית מיוחדת, אבל עובדה היא שלאחר כמעט חודש לא הצלחנו לשתק את ירי הרקטות של ארגון שהיו לו בסך-הכל 9,000 רקטות די פרימיטיביות על-פי פרסומי צה"ל. במשך שבועיים וחצי דשדש הצבא במקום מוגבל רק כדי לשתק מנהרות שאמרו לנו שחיסולן יימשך יומיים שלושה
יצחק מאיר
באתי להיות. להרכין שוב ראש בפני הגיבורות הגדולות של מלחמות ישראל הנושאות את חיינו באימהותן, לגעת בשולי השבועה שנשבעת אישה לתת הרבה יותר חיים לעולם, משייסורי צירי הלידה מאיימים ליטול ממנה, ושבועה זאת מתחדשת כל יום
זאב בן-יוסף
במותו ציווה לנו הדר גולדין את תורת ההדר של ז'בוטינסקי כדי שנאמץ התנהגות אצילית שתאציל מהודה ואורה על העולם כולו
מתי דוד
אתם מאשימים תמיד כל פעילות הגנתית של צה"ל נגד הטרור הפלשתיני של רוצחים, מתאבדים ורקטות של החמאס מעזה ושל החיזבאללה מהלבנון, כפרובוקציות לא מידתיות ולא מאוזנות
עמוס אריכא
חזונו של אב עברי    מימיה הראשונים של שיבת ציון לארץ האבות, היינו אנחנו המותקפים. אם לפנינו שעת מבחן נוספת – אין להירתע מפניה. ישראל קמה בכדי להעניק מקלט ליהודי העולם. זו מטרתה זה סוד קיומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il