X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המלחמה הזו מעוררת שאלות רבות, לא הפתעה גדולה במדינת חזיריאל בה תרבות השלטון נמצאת במצב של ריקבון מתקדם. זהירות מאמר בוטה
▪  ▪  ▪
מה מחיר חיי חייל? [צילום: AP]

פעם שאלתי אתכם מה אתם יודעים על תרבות השלטון? לא המתנתי לתשובתכם ועניתי: כלום. אומנם אני מחשיב את עצמי כ"זה שיודע לשאול", אבל אני מוכן להתמודד גם עם האתגר לענות.
ובכן, תשובתי היא שתרבות השלטון בישראל נמצאת במצב של ריקבון מתקדם והיא מורקבת מן המאפיינים הבאים: סטטוס קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות. מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור. רעות חולות, נורמות פסולות, ניהול כושל, פגמים בטוהר מידות. נפוטיזם, ג'וביזם, אגואיזם, חזיריזם, פרוטקציוניזם. זלזול, בזבוז נהנתונות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות. חוץ מזה הכל בסדר.
חשבתם שאני טיפוס גס, בוטה, מריר ומתלהם? אז חשבתם. האמת היא, שאני פשוט אומר את האמת. האמת מכוערת, לא אני (נו טוב, אולי גם אני קצת). זה שאתם לא יודעים היכן אתם חיים, ומתעקשים על זכותכם הלגיטימית להמשיך לא לדעת, זה בהחלט פלא מדהים, הפלא העשירי. אבל אני יודע היכן אני חי, ולכן אינני מתפלא כל כך לגלות שהכל כאן רקוב מן היסוד.
אדלג על השאלות שיעסקו בהן בלאו הכי כמו מחדל המנהרות (שידעו עליהן כבר ב 2008, בעצם כבר ב 2004), ה"מוכנות" של הצבא למלחמות העבר, הזחיחות והשאננות וכו', ונקפוץ ישר לשאלה הכי כואבת: הזלזול בחיי בנינו.
מחיר חיי חייל
בפרשת שליט לימד אותנו ביבי שערך חיי חייל ישראלי עצום, כמעט אינסופי. זה הישראבלוף, האמת היא שאצל אופורטוניסט המחיר קשור לטובות ההנאה שהוא יכול לגרוף. כאשר החל מבצע צוק איתן הזהרתי אותו ואמרתי: תתייחס לחיי כל חייל כפי שהתייחסת לחיי גלעד שליט!
אבל חיי גלעד שליט היו חשובים כי הם הקפיצו אותו ברייטינג. לכן הוא היה מוכן להוריד את המדינה על ברכיה, לירוק בפרצופי המשפחות השכולות, לסכן קורבנות טרור חדשים, לבזות את המדינה, לרמוס את כבודה ולהכריז: דם יהודי הוא הפקר! תרצחו אלפים מאיתנו? שטויות, לא נעשה מזה סיפור.
לעומת זאת, מחיר חיי חיילים אחרים הרבה יותר זול. ראשית צריך לחסוך. אין מספיק כסף לנגמ"שים משוריינים, אז שולחים חלק מהחיילים בנגמ"שים ישנים הידועים כמלכודת מוות. כך נשלחו לבית הקברות 7 חיילים כבר בפתיחה. גדולי האומה חוסכים עלינו. איך אומר הגשש: חיסכו ואימצו.
הצבא נולד אתמול בבוקר, הוא לא העלה על דעתו שיכולים לשגר פצמ"רים לשטחי כינוס, שמחבלים יכולים לצאת ממנהרות ולהופיע מהכיוון ההפוך, להפר הבטחות וכו'. כלומר העליבות, הטיפשות והריקבון המחשבתי פשו וחלחלו הרבה יותר עמוק מן הדרג המדיני.
אבל עיקר האבדות היו עקב ההצלחה הגדולה של הגולדסטונים ושוברי השתיקה. אלו הצליחו לשתק את ביבי ולגרום לו לשקשק מהם. התוצאה: צה"ל פעל הפעם פי כמה וכמה הרבה יותר "טוב" בכל הנוגע לשמירה על חיי... אזרחי האויב.
התוצאה: מהצד שלנו החמאס הבטיח בית קברות וקיים. מהצד השני גם כשלון חרוץ: סדר גודל של אלפי הרוגים, פלוס ביקורת בינלאומית, פלוס בונוס: בקרוב ביבי יקבל זימון לעלות על א' ולהגיע להאג. בקיצור כהרגלו ביבי בחר בחרפה וקיבל גם מלחמה וגם תבוסה. סתם הפקיר את חיי בנינו.
יש מישהו שבודק גם את זה, הנה התנועה למשילות ולדמוקרטיה בודקת האם אכן הטענה שלי שביבי סיכן את ילדינו נכונה.
לקינוח עוד שאלה קטנה: למה הבן של ביבי "נהרג" באוהלו של דובר צה"ל ולא נשלח לחזית? ומה עם בניהם של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ושטייניץ שהיה גיבור לחסוך על שריון להגנתם? כדאי לפתוח את כל העניין של שירות בגלי צה"ל ובכלל היכן משרתים ילדי גדולי האומה?
סליחה ששאלתי
סליחה ששאלתי, אבל סבל המשפחות כואב גם לי. סבל אזרחי האויב לא כואב לי כי הם הגורם התוקפן. הם רצו את המלחמה הזו, הם קיבלו בדיוק מה שרצו. זה במישור הכללי. כמובן אם אכיר נערה ערביה שכותבת בבלוג שלה שהיא רוצה להיות רופאה כשתגדל והיא תפגע, זה יכאב. אדם הוא אדם, ילד הוא ילד.
אבל במישור הכללי, הטיפוסים שדורשים "מידתיות", כלומר אם יהודיה שכולה על כל אם ערביה שכולה, הם חולי נפש ושמם בישראל: שמאלנים.
משהו רע מאוד קורה בממלכת ישראל, וה"משהו" הזה היא תרבות החזירות. התרבות הזו הפכה אותנו מעם חלוצי אידאולוגי לעדר רקוב של חזירים אגואיסטים. עד שלא נעלה את ההיבט התרבותי לתודעה הציבורית לא נדע היכן אנו חיים. נמשיך להתבוסס בביצה ולא נבין מניין מגיע הריח...

תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השאלות הקשות (מאוד)
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אכן "שאלות קשות"+התייחסות אחת!
א. וינשטיין  |  5/08/14 14:14
2
מר שחר הוא הילד מבגדי המלך
סתם אני.   |  5/08/14 14:40
3
להיות דמגוג , הכי קל
מישהו  |  5/08/14 16:43
 
- כן אני רוצה לשנות את אופי האדם
אהרון שחר  |  5/08/14 19:18
 
- גם פרס רצה לשנות: "מזרח תיכון
חדש"- נו...!!!  |  6/08/14 11:03
 
- אני מוכן לרחם על נתניהו
אהרון שחר  |  6/08/14 16:39
4
התנועה למשילות ולדמוקרטיה
אהרון שחר  |  5/08/14 19:36
5
שני סוגי מידתיות בכתבה
יסודו של דבר  |  5/08/14 21:07
6
מה קרה ברפיח? ל"ת
עוד שאלה קשה  |  5/08/14 22:53
7
שאלת האבידות במלחמה קרקעית
דודי30  |  6/08/14 11:58
 
- בדיעבד מסכים
אהרון שחר  |  6/08/14 19:23
8
אתה מתגעגע למפא"י-חזרזיר אדום ל"ת
חזרזיר אדום  |  6/08/14 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איתן קלינסקי
כחברה אסור לנו להעמיק את ניצול העובדים הזרים הנמצאים בתוכנו. תקופת המלחמה חושפת קבוצות חלשות בחברה הישראלית למצבים, שאין להם הגנה מפני גילויים פוגעניים
איתמר לוין
מבצע "צוק איתן" הציף מספר סוגיות, שלמרות שביסודן הן מדיניות וביטחוניות - יש להן היבטים משפטיים חשובים ואף מכריעים. כאשר יסתיים המבצע, יש לטפל בהן לעומקן לקראת הסיבוב הבא שבוודאי יגיע
חגי הוברמן
היום לפני 20 שנה, בט' באב תשנ"ד, פרצו במחסום ארז קרבות ירי עם לוחמים פלשתינים. שוטר מג"ב נהרג. הייתה זו הפעם הראשונה שהכוחות הפלשתינים ירו על חיילינו בנשק שנתנו להם
עו"ד משה גולדבלט
אין לי יומרות להבנה ביטחונית מיוחדת, אבל עובדה היא שלאחר כמעט חודש לא הצלחנו לשתק את ירי הרקטות של ארגון שהיו לו בסך-הכל 9,000 רקטות די פרימיטיביות על-פי פרסומי צה"ל. במשך שבועיים וחצי דשדש הצבא במקום מוגבל רק כדי לשתק מנהרות שאמרו לנו שחיסולן יימשך יומיים שלושה
יצחק מאיר
באתי להיות. להרכין שוב ראש בפני הגיבורות הגדולות של מלחמות ישראל הנושאות את חיינו באימהותן, לגעת בשולי השבועה שנשבעת אישה לתת הרבה יותר חיים לעולם, משייסורי צירי הלידה מאיימים ליטול ממנה, ושבועה זאת מתחדשת כל יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il