X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חמאס והרש"פ מטילים זה על זה את האחריות לרצונם של תושבי עזה לפתוח חיים חדשים באירופה, ומתכננים יחד איך לשים יד על כספי הסיוע מהקהילה הבינלאומית שנועדו לשיקום הרצועה
▪  ▪  ▪
חוף עזה [צילום: AP]

כפי שמעידים אירועי השבועות האחרונים, מאות, אם לא אלפים של פלשתינים מעדיפים לסכן את חייהם בים מאשר לחיות תחת שלטונן של ממשלות פלשתיניות ותחת מרותם של מנהיגים פלשתינים שמטרתם היחידה היא לנפח את חשבונות הבנקים שלהם.
במקום ליצור מקומות עבודה לצעירים ולצעירות, ניהלו ביניהם חמאס והרשות הפלשתינית במהלך שבע השנים האחרונות מאבקים על כסף וכוח. עתה הם עסוקים בתכנון האופן שבו ישימו את ידיהם על מיליוני הדולרים שאמורים להיות מושקעים בבנייתה מחדש של רצועת עזה. חמאס מעוניין להשתמש ברש"פ כצינור שדרכו תזרים הקהילייה הבינלאומית כספים לרצועת עזה - צעד שבסופו של דבר יאפשר לחמאס להדק את אחיזתו על האוכלוסייה הפלשתינית המתגוררת בה.
בשבועות האחרונים נהרגו או נפצעו עשרות מהגרים פלשתינים מרצועת עזה בניסיונם להגיע לאירופה דרך הים. לפחות 500 פלשתינים נעדרים, לאחר שהספינות שנשאו אותם שקעו במצולות. כמה מן הדיווחים מכילים השערות כי את הספינות הטביעו בכוונה כנופיות יריבות, שנאבקות ביניהן על המזומנים שמוכנים הפלשתינים לשלם כדי לעזוב את רצועת עזה. הפלשתינים מכנים את התופעה שערוריית סירות-המוות.
ככל הידוע, שילמו המהגרים הפלשתינים אלפי דולרים לאנשי חמאס ולמבריחים מצריים על-מנת שהללו יסייעו להם לצאת מהרצועה. שר החוץ של הרש"פ ריאד אלמאלכי טען כי כל פלשתיני שילם 1,000 דולר לנציג של חמאס במעבר רפיח למצרים. נראה כי התשלום מגיע אף ל-5000 דולר לנפש. לדברי אלמאלכי, חקירה ראשונית העלתה כי הפלשתינים ברצועת עזה נפלו קורבן לחמאס ולגנגסטרים מצריים שהצליחו לפתותם באמצעות הבטחות כוזבות.
לפי דוחות שונים, כ-13 אלף פלשתינים כבר ברחו מהרצועה לאירופה בעזרתם של הפושעים. מרביתם עזבו דרך מנהרות ההברחה של חמאס או על-ידי שיחוד אנשי הביטחון של הארגון במסוף רפיח. 25 אלף פלשתינים נוספים מרצועת עזה הגישו בקשות הגירה לארצות באירופה.
אף על-פי שחמאס מכחיש כל קשר ליציאה ההמונית, חשפו פלשתינים ברצועה כי התנועה האיסלאמית הקימה משרדים מיוחדים שבהם מתנהלת הרשמה של אלה המבקשים להתחיל חיים חדשים באירופה. הם סיפרו כי פעילי חמאס מספקים לאלה המבקשים להגר ויזות מזויפות ותעודות מסע שיאפשרו להם להיכנס לאירופה. חמאס אמר השבוע כי כוחות הביטחון שלו עצרו כמה חשודים במעורבות בהגירה הבלתי חוקית, אך סירב לומר אם החשודים הם אנשי חמאס.
שיתוף פעולה בין גנגסטרים
עיתונאי פלשתיני ברצועת עזה אמר כי חמאס השתמש גם במסגדים כדי לעודד פלשתינים להגר לאירופה. באחד המסגדים בדרום הרצועה אמר מטיף בכיר של חמאס למאמיניו: "אלה שאינם מאושרים תמיד יכולים להגר לאירופה. איננו מאלצים שום אדם להישאר כאן".
מרבית המהגרים עזבו את עזה דרך מנהרה באורך 2 ק"מ השייכת לפעיל בכיר בחמאס. ניצולים סיפרו לוועדת חקירה שמינתה הרשות הפלשתינית כי כשהגיעו לצד המצרי של הגבול, חיכו להם גנגסטרים מצריים ושדדו את כספם.
"גנגסטרים של חמאס שיתפו פעולה עם גנגסטרים בצד המצרי של הגבול", אומר פקיד בכיר של הרש"פ המקורב לוועדת החקירה. "הם פועלים ממש כמו מאפיה, מנצלים את מצבם הקשה של האנשים, במיוחד של גברים צעירים המייחלים למצוא עבודה וחיים טובים יותר באיטליה ובמדינות אחרות באירופה".
לדברי פלשתינים, ההגירה מעזה החלה הרבה לפני "צוק איתן", אך המגמה התעצמה באורח דרמטי מאז שסבב לחימה זה הסתיים בסוף אוגוסט. "חמאס נכשל במתן סיוע לפלשתינים מאז שעלה לשלטון ב-2007", טוען אחמד באדר שבנו הצליח לעזוב את רצועת עזה דרך מנהרה שבוע אחד בלבד אחרי שנפסקה האש. "לצעירים ברצועה אין כלום: אין עבודה, אין בילויים ואין ביטחון. צעירים המסיימים את האוניברסיטה אינם יכולים למצוא עבודה אם אינם משתייכים לחמאס".
הן חמאס והן הרש"פ אחראים לטרגדיה של המהגרים הפלשתינים. שני המחנות היריבים נכשלו בשיפור תנאי המחייה של תושבי רצועת-עזה. במקום לייצר מקומות עבודה לצעירים ולצעירות, ניהלו חמאס והרש"פ במהלך שבע השנים האחרונות מאבקים על כסף וכוח. עתה, שני המחנות מאשימים זה את זה בטרגדיה של המהגרים הבלתי חוקיים. וכמובן, הם מאשימים גם את ישראל בכך שאלפי פלשתינים אינם מעוניינים יותר לחיות תחת שלטונם של הרשות הפלשתינית או של חמאס.
חמאס טוען כי פלשתינים בורחים מרצועת עזה כיוון שמנהיגם (מחמוד עבאס) הוא חסר ישע בן 80 "הסובל ממחצית המחלות הקיימות בעולם". הרש"פ מצידה טוענת כי הפלשתינים בורחים מ"הגיהינום של חמאס". חמאס והרש"פ מחליפים האשמות והשמצות בעוד שתושביהם מנוצלים לרעה רגשית וכספית, נשדדים, טובעים והופכים טרף לכרישים. ואילו כעת עסוקים חמאס והרשות הפלשתינית במציאת דרכים לשים את ידיהם על מיליוני הדולר שאמורים להיות מושקעים בבנייתה מחדש של הרצועה.
בשיחות ה"פיוס" בין שני הצדדים שנערכו בשבוע שעבר בקהיר, הטרגדיה של המהגרים הפלשתינים לא נדונה כלל. שוב, פקידים של חמאס ושל פתח החליפו ביניהם נשיקות וחיבוקים בהכריזם על הסכם נוסף שנועד ליישם את ההסכם שקדם לו. למעשה, זה מה שחמאס ופתח עושים מאז 2006 - חותמים על עוד ועוד הסכמי פיוס מבלי להשיג שום תוצאות ממשיות. מיותר לציין, שעד עתה אף אחד מן ההסכמים לא יושם. לדעת ספקנים, גם ההסכם הנוכחי בין חמאס ופתח יהיה כאבן שאין לה הופכין, בשל הפער העצום בעמדותיהם של שני הצדדים.
נראה כי חמאס מוכן להחזיר את הרשות הפלשתינית לרצועת עזה לא משום ששינה את האידיאולוגיה שלו, אלא משום שהוא מעוניין לנצל את הרשות ככלי שדרכו יתועלו כספי הקהילייה הבינלאומית לרצועה - צעד שבסופו של דבר יאפשר לחמאס להדק עוד יותר את אחיזתו על האוכלוסייה הפלשתינית המתגוררת בה.
נשיא הרש"פ מחמוד עבאס מצידו מעוניין אף הוא לשמש גשר לתיעול הסיוע הכספי לרצועה. הוא מקווה שממשלתו תתחזק אם תינתן לה הסמכות לחתום על המחאות ולחלק סיוע. כמובן, הוא גם מקווה שחלק מהכספים ימצאו את דרכם לחשבונות הבנק של נאמניו ומקורביו.
אך ברור כי פלשתינים רבים ברצועת עזה איבדו את אמונם הן בעבאס והן בחמאס. כפי שהוכיחו השבועות האחרונים, מאות אם לא אלפים של פלשתינים מעדיפים לסכן את חייהם בים מלחיות תחת ממשלות פלשתיניות מנהגים שמטרתם האחת והיחידה היא להעשיר את חשבונות הבנק שלהם.

פורסם במקור במגזין "מראה"
המאמר פורסם לראשונה באנגלית ב-Gatestone Institute
כותב המאמר הוא עיתונאי לענייני ערבים קרוב לשלושה עשורים ומפיק טלוויזיה. מאמריו מתפרסמים בעיתונים ובאמצעי תקשורת ברחבי העולם. לאחרונה זכה בפרס לביקורת התקשורת מטעם אגודת "זכות הציבור לדעת"
תאריך:  06/10/2014   |   עודכן:  06/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעשיה המושחתת של ההגירה מעזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה העיקרית אצל
תרבות השקר   |  6/10/14 13:50
2
הערבים הם פרזיטים
אהרון שחר  |  8/10/14 09:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
אני מצפה משר החוץ שלנו ליברמן להשאיר בשטוקהולם נציג קונסולארי זוטר ובו-זמנית לבקש מהשגריר השבדי הנכבד בתל אביב לעזוב אותנו
מערכת מראה
ד"ר סווא צ'אנג אנג, אורתופדית שפרסמה מספר מאמרים בכתב העת בעריכתו של פרופ' הורטון, היא מייסדת ארגון Medical Aid for Palestinians - סיוע רפואי לפלשתינים, שהכריזה בראיון ל-BBC ב-2011 כי פיגועי התאבדות הם מוצדקים וכי גם אנשי צוות מארגונה ביצעו מתקפות טרור בלבנון, שאותם סירבה לגנות
איציק וולף
משרד החוץ יזמן את השגריר השבדי לשיחה בעקבות הכרזת ראש ממשלת שבדיה על כוונת ממשלתו להכיר במדינה פלשתינית    ליברמן: אם המזרח התיכון מדאיג את לופבן, שיתמקד בהרג ההמוני בסוריה ובעירק
איציק וולף
כוח של משמר הגבול חשד בשני פלשתינים שעברו בצומת תפוח    בחיפוש שנערך על גופם נמצאו שלושה מטעני חבלה, אקדח מאולתר וסכינים    הלילה יוטל סגר כללי על יהודה והשומרון למשך כל יום הכיפורים
אריאל י. לוין
אם משרד הביטחון לא ישקיע כעת בהגנת יישובי גבול הצפון, זו תהיה נקודת הפתיחה לתחקיר על הפקרת ביטחון התושבים - אם חלילה יתרחש שם פיגוע משמעותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il