X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
[צילום: ששון תירם]
מתחם הדירות המשמשות את ערוץ 7
אולפני ערוץ 7, מאתרי האינטרנט החדשותיים המובילים במגזר הדתי, הנושא את שמה של תחנת הרדיו הפירטית ששידרה מאונייה עד שנסגרה, פועלים מתוך דירות שנבנו לצורך שיכון זכאים לדיור ציבורי ואשר הושכרו לעמותה שקשורה לישיבה בבית אל ולערוץ 7 כך עולה ממסמך רשמי של משרד השיכון שנחשף לראשונה משרד השיכון: הוגשה תביעה לבית המשפט בירושלים
▪  ▪  ▪

מפעילי אתר החדשות של ערוץ 7 מנהלים את הפעילות העסקית של האתר מתוך דירות שנבנו כדיור ציבורי והושכרו להם על-ידי עמידר לצורך מגורים. כך עולה ממסמך שנחשף לראשונה ב-News1.
המסמך המדובר מפרט את כלל הדירות שהושכרו לעמותת סוכת עובדיה, המופעלת בידי אנשי הישיבה הגבוהה בבית אל המפעילים גם את ערוץ 7 כאחת מן הזרועות הכלכליות של קונצרן הישיבה. הוא כולל שבע דירות - שלוש בנות 100 מ"ר וארבע בנות 78 מ"ר - שנמכרו לעמותת סוכת עובדיה במסגרת הסכם פשרה עם חברת עמידר, תמורת 250,418 שקלים לדירה.
מלבדן, כולל המסמך את כל שאר 24 דירות עמידר המוחזקות עד היום בידי העמותה. כל הדירות הללו נמצאות בשתי כתובות: מעגלי הראיה 23 ומעגלי הראיה 25 בבית אל. מדובר בשני קומפלקסים של בניינים - שלושה בניינים בכל קומפלקס. גם כאן, מדובר בדירות שחלקן בנות ארבעה חדרים וחלקן בנות שלושה חדרים, בגדלים בין 81.7 מ"ר ל-95.2 מ"ר. חלק מהדירות הושכרו לסוכת עובדיה בנובמבר 1981, חלקן בפברואר 1982 ואחת מהן הושכרה בנובמבר 1985.

הייעוד והשימוש המוצהר: 'מגורים'

כפי שניתן לראות במסמך המצורף, שהונפק על-ידי משרד הבינוי והשיכון והועבר על ידו ל-News1, היעוד המקורי של הדירות הללו היה 'מגורים' כמו גם השימוש בהן בפועל נכון לספטמבר 2014. עוד מפרט המסמך כי הדירות הושכרו למוסדות ציבור.
אולם בירור קצר מעלה כי בחלק ניכר מהדירות הללו נעשה במשך שנים רבות שימוש שלא למגורים אלא לצרכים עסקיים. כך למשל משמשות דירות בכתובת מעגלי הראיה 25 את המשרדים ואת האולפנים של ערוץ 7, גוף התקשורת העסקי של מוסדות הישיבה בבית אל. מדובר באחד מאתרי האינטרנט המצליחים בציונות הדתית. האתר ממומן, בין היתר, באמצעות פרסומות. לפחות ארבע דירות בכניסה האמצעית של קומפלקס הדירות בכתובת מעגלי הראיה 25, משמשות את אולפני ערוץ 7 ואת משרדי האתר. בקומה התחתונה מצוי משרדה של מנהלת האתר, שולמית מלמד, אשתו של ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, זלמן מלמד. כמו-כן, נבנה בסמוך למשרד אולפן שידור. בקומה השנייה נבנו אולפני שידור נוספים ותקליטיה גדולה. בקומה השלישית של המבנה מתנהלת פעילות אתר האינטרנט של הערוץ.
דירה אחרת, בכניסה אחרת בקומפלקס הדירות במעגלי הראיה 25 משמשת את אתר האינטרנט של ערוץ 7 בשפה האנגלית. גם שם הוקם אולפן שידור והוצבו מחשבים רבים שמהם מתנהלת פעילות האתר. בעבר שימשה דירה אחרת באותה כניסה, בקומה העליונה, לפעילות האתר וכמשרד ששימש את האחראי לתקציבי הפרסום של האתר.
באותו קומפלקס דירות ממש, בכניסה הימנית, מתגוררים כבר שנים רבות מנהלת ערוץ 7 ובעלה ראש הישיבה בבית אל. שימוש זה בדירה אינו סותר את ייעודה. אולם שימוש בדירה אחרת באותה כניסה כ'דירת לימוד' של הרב מלמד - סותר גם סותר. מדובר בדירה המכילה את ספריית הקודש של הרב מלמד ואשר בה הוא מקבל את תלמידיו ומעביר להם שיעורים. כל זאת, בדירת דיור ציבורי שהושכרה לצרכי מגורים.
הקריטריונים לזכאות לשכור דיור ציבורי ברורים ביותר ומהם עולה כי חלק ניכר מן המתגוררים ב-24 דירות עמידר שהושכרו לעמותת סוכת עובדיה, ואשר שוכרים את הדירות הללו מן העמותה בהשכרת משנה, כלל אינם זכאים לדיור ציבורי.
וכך נקבע על-פי כללי משרד הבינוי והשיכון - הזכאות לדירה בשכירות בשיכון הציבורי ניתנת לחסרי דירה בלבד אשר עונים על הנתונים הבאים:
  • חסרי דירה
  • רתוקים לכסאות גלגלים שהכנסתם אינה עולה על השכר הממוצע במשק
  • משפחות שלהן שלושה ילדים לפחות ואשר צברי 1,400 נקודות או יותר ואשר במשך 24 החודשים הקודמים למועד הגשת הבקשה התקיימו מקצבת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי או התקיימו מהכנסה וקצבת השלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי במשך 12 חודשים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

שליטה בזהות הנהנים מהדיור הציבורי
שולמית מלמד [צילום: יוטיוב]

כאמור, במקרה שבו אנו עוסקים, הושכרו הדירות של הדיור הציבורי לעמותה וזו משכירה אותן בהשכרת משנה לאנשים פרטיים על-פי שיקול דעתה. רוב השוכרים, אם לא כולם, קשורים בצורה כזו או אחרת למוסדות הישיבה הגבוהה בבית אל. באופן זה, שולטת עמותה פרטית בדיור הציבורי בבית אל וקובעת מי יהנה ממנו.
להלן פירוט השוכרים [הפרטים על-אודות כתובת המגורים מופיעים באלפון של המועצה המקומית בית אל]. כפי שניתן לראות - כמעט כולם, מלבד משפחה אחת, קשורים אל הישיבה המפעילה את העמותה המחזיקה בעשרות הדירות הציבוריות:
מעגלי הראיה 25:
  • מלמד הרב זלמן ושולמית - ראש הישיבה הגבוהה בבית אל ומנהלת ערוץ 7
  • ערוץ 7
  • אור שניר ומוריה - בוגר הישיבה, מחזור תשנ"ט
  • מילר עודד ומעיין - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ז
  • שרעבי אורי ויערה - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ב
מעגלי הראיה 23
  • אורלן יצחק ונעמה - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ד
  • ברין הרב אליהו וחווה - מלמד בישיבה הגבוהה בית אל
  • גולדשטיין עודד והודיה - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ד
  • הלוי נעם ושרה בתיה - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ג
  • וסרטייל הרב יאיר ושרה - בוגר הישיבה, מחזור תשנ"ז
  • כהן הרב יעקב והודיה - בוגר הישיבה, מחזור תשנ"ז, מלמד בישיבה הגבוהה
  • עזרן חיים וציונה - בוגר הישיבה, מחזור תשס"א
  • רוזנר אורי ויפית - בוגר הישיבה, מחזור תשס"ג
  • שוורץ הרב חיים אביהו ושושנה - מלמד בישיבה הגבוהה בית אל
  • שרייבר הרב חיים ומוריה - בוגר הישיבה, מחזור תשנ"ז
  • שאער ניר מרדכי ורננה שרה
אמנם ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי בדיקה שנערכה לאחרונה העלתה כי אין ממתינים לדיור ציבורי ביישוב בית אל, אולם לטענת תושבים במועצה המקומית, מכיוון שעד עתה לא נחשפו המיקומים של הדירות השייכות בבית אל לדיור הציבורי, ומאחר שהנושא היה מאופל ולא ידוע לתושבים - לא הוגשו בקשות לזכאות לדיור הציבורי מטעם תושבים פרטיים אשר עומדים בקריטריונים.

משרד השיכון יפעל משפטית

מחברת עמידר נמסר ל-News1 כי בבית אל לא קיימים שוכרים פרטיים המטופלים על-ידי החברה וכי החברה מנהלת בלבד את הדירות עבור המדינה. "עמידר לא מחליטה על נושא איכלוס הדירות ופועלת בכפוף להנחיות משרד הבינוי והשיכון", לשון התגובה.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי המשרד תבע את עמותת 'סוכת עובדיה' בגין השימוש בדירות שלא לצרכי מגורים וכי ההליך המשפטי בעניין זה מתנהל בפני בית המשפט המחוזי בירושלים.
"עמדת המשרד היא שפועלים בבית אל כמו בשאר רחבי הארץ, במסגרת משפטית, להוצאת מי שלא צריך להיות בדיור הציבורי מדירות אלה", לשון הודעת דובר המשרד.
פניית News1 לערוץ 7 בבקשה לקבלת תגובה לא נענתה. שולמית מלמד סירבה לשוחח בטלפון עם News1.

גילוי נאות: הכותב עבד בעבר בערוץ 7.
תאריך:  12/10/2014   |   עודכן:  29/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זלמן מלמד  יעקב כץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפעילות העסקית של ערוץ 7 - בדיור ציבורי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מחלת אבות דוחה שבת אפילו.
בבון זה קוף  |  12/10/14 15:40
2
כי אכלו את יעקב ויכלוהו.
בבון זה קוף  |  12/10/14 15:49
3
אכלה ומחת פיה ואמרה:
בבון זה קוף  |  12/10/14 16:16
4
מי שומר על מה
אורח  |  12/10/14 18:14
5
ערוץ 7 - השופר של בנט
השופר  |  12/10/14 19:58
6
כזה הוא המוסר והמצפון שלהם ל"ת
כולם נוכלים כולם  |  13/10/14 05:17
7
כנכתב על אתר בשבע שלא מאפשר
למגיבי ימין להגיב  |  13/10/14 14:45
8
רדיפת ימין דתי זה לא חדש אלא ל"ת
הרגל המתאים למשפט  |  13/10/14 15:40
 
- אדוני בתור מסורתי מזוהה כימני
פה לא אתר בשבע  |  13/10/14 17:18
9
כיפות על הראש
בורק  |  12/02/17 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בית-אל
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה עתירה של פלשתיני תושב דורא אל קרע אשר קבלן מבית אל בנה על קרקע שבבעלותו בנייה למגורים    הנשיא גרוניס והשופטת ארבל התחמקו מן השאלה האם יש לבטל את צו התפיסה, השופטת נאור קבעה - במקרה של קרקע 'כלואה' בתוך היישוב יש לדון את כל היישוב כיחידת תפיסה אחת    הבתים שנבנו בניגוד לחוק ייהרסו בתוך חצי שנה, למרות טענות המדינה בדבר כוונה להסדרה חוקית בדיעבד
איציק וולף
המינהל מנהל משא-ומתן עם המועצה המקומית בית אל והציג בפניה שתי אפשרויות: הריסה עצמאית של המבנה שנבנה על קרקע פלשתינית פרטית או הריסה חד-צדדית שתיעשה על-ידי המינהל    הפרויקט - 'נופי צבי' - נבנה על-ידי יואל צור, שהיה מיזמי שכונת האולפנה    אישורי הבנייה ניתנו על-ידי ראש המועצה הקודם, משה רוזנבוים
איציק וולף
בית המשפט העליון הורה לפרקליט המדינה לנמק בתוך 60 יום מדוע לא יוגשו כתבי אישום נגד יואל צור ונגד החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל בגין עבירות הבנייה שביצעו בשכונת האולפנה    השופט ג'ובראן זעם על שבא כוחם של עברייני הבנייה לא הגיע לדיון    עו"ד ספרד: לבצע השלמות חקירה ולבדוק חשודים נוספים, צו על תנאי יאפשר לדעת מה קיבלה המדינה
איציק וולף
הרב אברהם זרביב, אשר מועמד לכהונה באחד מבתי הדין האזוריים, בנה בית בגודל 557 מ"ר מחוץ לתב"ע    פעל בניגוד עניינים בעת שהיה חבר מועצה מקומית כשהשתתף בישיבה שבה הכשיר בדיעבד את עבירות הבנייה שביצע    בעבר הורשע בהסגת גבול והצהיר בפני הוועדה כי הרשעתו בוטלה
איציק וולף
פרקליט המדינה הודיע לארגון יש דין על סגירת תיק החקירה הנוגע להסגת גבולם של פלשתינים בבניית שכונת האולפנה בבית אל בשל חוסר עניין לציבור    הפרקליטות טוענת כי הזמן הרב שעבר הופך את איסוף הראיות לכמעט בלתי אפשרי    יש דין: ניצן גרר רגליים ומשתמש בחקירה הרשלנית כתירוץ לסגירת התיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il