X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם האלימות הפלשתינית תגלוש מירושלים ליהודה ושומרון, די יהיה בניצוץ אחד כדי להבעיר את האינתיפאדה השלישית בינתיים בעירק גוברת הסכנה שהמלחמה בדאעש תהפוך למלחמת אזרחים בין-עדתית
▪  ▪  ▪
החמאס מלבה [צילום: פלאש 90]

פגע ולא ברח

אתמול (יום ד', 5.11.14) בוצע פיגוע דריסה נוסף ברכבת הקלה בירושלים. אברהים אבו-עכארי, פעיל חמאס מכפר ענאתא, ביצע את הפיגוע בו נרצח קצין מג"ב אחד ו-11 בני אדם נפצעו. מדובר באירוע נוסף בשלל אירועי האלימות הפוקדים לאחרונה את ירושלים, כאשר החמאס ממשיך להגביר את הלהבות.
כל אירועי האלימות היו חד-צדדיים, כאשר הפלשתינים תקפו אזרחים ישראלים. החשש הוא שהעלייה במתח תביא למקרה אלימות של ישראלי נגד פלשתיני. זה גם לא חייב להיות מקרה קיצון כמו פיגוע דריסה, זה יכול להתחיל מהערה של ישראלי נגד פלשתיני או להפך, ולהתדרדר לאלימות פיזית בין התושבים.
היו גורמים רבים שהביאו לפרוץ האינתיפאדה הראשונה, אך נטען שהניצוץ שהביא להתחלתה היה התאונה בה נהג ישראלי פגע בשתי מוניות והרג פועלים פלשתינים. האלימות כרגע מתרחשת בעיקר בירושלים. התפשטות האלימות לשאר יהודה ושומרון, עלולה להביא לכך שניצוץ יביא לפרוץ האינתיפאדה השלישית.

שיעה עליכם

בעירק נמשכת הלחימה. איזורים נכבשים, והאוכלוסייה הגרה בה בורחת או מגורשת. עם זאת, הפעם לא מדובר בדאעש עצמו, אלא במיליציות השיעיות. יש להבין, כי ישנו שיתוף פעולה תוך-מדינתי נגד דאעש, כמו שישנה קואליציה בינלאומית נגד הארגון. כוחות הביטחון הכורדים (הפשמרגה), כוחות הביטחון העירקים, המיליציות השיעיות וגורמים שבטיים סונים, נלחמים נגד דאעש. בין גורמים אלו לא תמיד קיימות אחווה וידידות, ולרוב כוחות אלו פועלים בנפרד.
צפונית לבגדד, במחוז סלאח א-דין, השתלטו באחרונה מיליציות שיעיות על מספר כפרים סונים, שתושביהם ברחו מאימת הכובשים. תושבים שמנסים לחזור לכפרים כדי לקחת חלק מרכושם, נעצרים באשמת חברות בדאעש או תמיכה בו. תושבים אלו מעונים וחלקם אף נעלמים. כך למעשה, המיליציות השיעיות (שמקבלות תמיכה מהממשלה העירקית אך לא כפופה לו) משתמשות באמתלה של לחימה נגד דאעש, כדי לכבוש איזורים ולגרש את התושבים הסונים מהם.
המיליציות השיעיות מהוות כוח חזק בעירק. התמיכה שהן מקבלות מהשלטון המרכזי וחלקן אף מאירן, הופכת אותן לגורם משמעותי מאוד במדינה. אם הממשלה העירקית לא תעצור או תרסן את המיליציות האלו, עירק לא תוכל להשתקם, ומה שמהווה כעת מלחמה נגד ארגון טרור, יהפוך למלחמת אזרחים עדתית בקנה מידה מלא.

דאעש במצרים

לאט-לאט, דאעש מתחיל להשיג תמיכה גם במצרים. נכון לעכשיו, מדובר בעיקר בצעירים סלפים המתנגדים לממשלה מאז הפלתו של מוחמד מורסי ביולי אשתקד. צעירים רבים שנמצאים בכלא לאחר שנרדפו על-ידי הממשלה לאחר הפלתו של מורסי, רואים בהצטרפות לדאעש הדרך להחזרת חלק מזכויותיהם.
הקמת סניף של דאעש במצרים תהיה כאב ראש גם לישראל. דאעש פועל עכשיו במערב עירק ובצפון סוריה, ולא נמצא קרוב לגבול הישראלי. למרות שהארגון הצהיר בעבר, כי המלחמה הנוכחית היא נגד מתנגדי האיסלאם מבית ולאחר מכן מחוץ, סניף של הארגון במצרים יקרב אותו במאות קילומטרים ויהווה סיכון גם לישראל.

חזית אל-נוסרה בלבנון

מנהיג ארגון חזית אל-נוסרה, אבו מוחמד אל-ג'ולאני, אמר, כי בימים הקרובים תחל מתקפה נגד ארגון חיזבאללה, לאור מעורבות הארגון במלחמת האזרחים בסוריה לצידו של בשאר אסד. לדברי אל-ג'ולאני, חסן נסראללה יתחרט על מה שהוא עשה לסונים.
חזית אל-נוסרה היא הסניף הסורי של אל-קאעידה. למעשה, הארגון הוקם לאחר שמנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, שלח לסוריה את אל-ג'ולאני ועוד מספר פעילים להקים סניף של אל-קאעידה. לאחר חילוקי דעות שונים, אל-קאעידה משכו ידיהם מדאעש, אך אל-נוסרה עדיין נשאר חלק מהארגון.
לבנון סבלה קשות מן הלחימה בסוריה, כאשר פיגועים והתקפות צבאיות בוצעו בשטחה בגלל מעורבות חיזבאללה. בשונה מאיומים אחרים, כאשר ארגוני טרור כמו דאעש ואל-נוסרה מאיימים, הם בסוף גם מבצעים. חשוב לציין, כי חיזבאללה הרבה יותר מיומן ומצויד מאשר אל-נוסרה, ובנוסף יש לו את יתרון הביתיות. לאל-נוסרה יהיה קשה להילחם נגד חיזבאללה, ולכן נראה שהארגון יבצע פיגוע התאבדות או מתקפה גדולה נגד אזור מסוים בלבנון.

בשנאה רבה

השבוע לפני 35 שנים החל משבר בני הערובה באירן, לאחר ההשתלטות על השגרירות האמריקנית במדינה. למעלה מ-10,000 איש השתתפו בעצרת שהתקיימה לציון יום השנה להשתלטות, תוך קריאות "די לאמריקה" ושריפת דגלי ארה"ב, בריטניה וישראל. במדינה של למעלה מ-77 מיליון בני אדם, זהו אחוז מזערי ביותר. בנוסף, זכותם של אותם אנשים להפגין ולהביע את דעתם. הבעיה היא שזאת לא רק הדעה של האזרחים. כבר היו הצהרות אנטי-אמריקניות וישראליות מצד המנהיג הרוחני של אירן, האייתולה עלי חמינאי.
ארה"ב עדיין לא השכילה להבין את הרטוריקה האירנית ודרך הפעולה שלה. כעת, כאשר הסנאט הפך לרפובליקני, ברק אובמה יעדיף לפעול בנושאי חוץ, שם בית הנבחרים והקונגרס לא יכול לעצור אותו. במצב כזה, כל הסכם עם אירן ייחשב בעיני אובמה טוב מבחינת ארה"ב, אפילו אם הוא ייחשב רע מאוד מבחינת ישראל.

תאריך:  06/11/2014   |   עודכן:  06/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
איציק וולף
השופטת אורית קנטור קבעה כי יש להטיל על הנאשם, שהודה בעבירות המיוחסות לו, את רף הענישה שהיה מקובל בעת ביצוע העבירות - עוד בטרם נחשף העולם לאכזריותו של ארגון המדינה האיסלאמית    "כאשר ביצע הנאשם את העבירות הוא למעשה לקח סיכון מחושב כי זה העונש לו יהיה צפוי וכי זו מדיניות הענישה הנוהגת"
יפעת גדות
אנשי הארגון מעמידים בשורה גברים נשים וילדים ורוצחים אותם לעיני הציבור במקום    עשרות אחרים נחטפים על-ידי הארגון
אביתר בן צדף
אין התרעה ספציפית, אך זו תזכורת לנקוט אמצעי זהירות בבית, בעבודה, בנסיעות ובקהילה    המשרד לביטחון המולדת תגבר את האבטחה על בניינים פדרליים ברחבי ארצות-הברית    "התברר, כי מחבלים, המוכוונים על-ידי דאעש, רואים באנשי צבא אמריקניים ובאנשי משטרה מטרות ראויות"
עופר וולפסון
נשיא טורקיה, החושש מהתחזקות המיעוט הכורדי בסוריה, טוען כי הקואליציה הבינלאומית מתרכזת בהגנה על העיירה הקטנה שעל גבול מדינתו, במקום בשטחים העצומים בעירק, הכבושים גם הם על-ידי דאעש
אריאל י. לוין
דאעש מגייס ילדים החל מגיל שש, משתמש בהם כמגנים אנושיים, מביא אותם לראות עריפת ראשים ומחנך אותם להיות הדור הבא של לוחמי הג'יהאד
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
השרים אישרו: חמש שנות מאסר למצטרפים לדאעש  /  איציק וולף
דאעש השתלט על נשק שהוצנח לכורדים  /  אביתר בן-צדף
נשק אמריקני - היישר לידי דאעש  /  עופר וולפסון
ירושלים של אבן  /  אריאל י. לוין
זהות והזדהות  /  צבי מרדכי
ג'ון קרי צודק, וגם בנט  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il