X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד אצלנו עדיין נשמעים הדים של "צוק איתן", בסוריה ובעירק ממשיכים הארגונים המוסלמיים הקיצוניים לצבור תנופה טורקיה מסרבת ליטול חלק במאבק נגד דאעש, והמערב לא יכול לעשות דבר נגדה
▪  ▪  ▪
גורלו אינו ידוע [צילום: AP]

גנץ נגד כהן

בעקבות הפרסום בתוכנית "עובדה", בה נטען שהשב"כ התריע מפני מלחמה בעזה בקיץ, דבר שהצבא מכחיש, שלח בני גנץ לבנימין נתניהו מכתב תלונה נגד יורם כהן. לפי התוכנית, גורמי שב"כ התריעו כי החמאס חופר מנהרות התקפיות לשטח ישראל, בעוד שצה"ל מכחיש שהיו התרעות כאלו. על זה צריך לומר שני דברים;
דבר ראשון: בעידן הנוכחי, כאשר הכל ממוחשב ומתועד, אפשר בקלות לדעת את האמת. דבר שני: האשמות כאלו לא צריכות לצאת לתקשורת. ברור שמישהו מבפנים בחר לדווח על כך כדי לערער את המערכת. עימותים במערכת הביטחון צריכים להיפתר בתוך הבית והגורמים המעורבים חייבים לסיים אותם במהירות, לאור השליחות הציבורית שלהם לביטחונה של ישראל.

רכזים נחוצים

עוד בנושא "צוק איתן". משה יעלון הודיע השבוע, כי בעקבות המבצע לא יקוצצו התקנים של רכזי הביטחון ברצועת עזה. ההחלטה התקבלה לאחר דיון של שר הביטחון עם גורמי צה"ל ולאור דרישות התושבים.
נשאלת השאלה: מה היה קורה אם המבצע לא היה מתקיים עכשיו? האם עדיין היו מקצצים בתפקידים של רכזי הביטחון? נראה שכן, הרי כל הסיבה לכך שביטלו את הקיצוץ היא מבצע "צוק איתן". התפקיד הזה חשוב לביטחונם של תושבי הרצועה, והעובדה שהמבצע התקיים לא אמורה לשמש כסיבה להשארת הרכזים. הסיבה היחידה להשארת הרכזים היא ביטחון התושבים.

גם בלי ה"חליף"

בשבוע שעבר (7.11.14) תקף חיל-האוויר האמריקני שיירה של דאעש בצפון עירק. לפי הדיווח, השיירה כללה בכירים מהארגון, כולל ה"חליף" אבו בכר אל-בגדדי. אין דיווחים רשמיים על מה שעלה בגורלו של אל-בגדדי, ואפילו מה שנראה בהתחלה כהודאה רשמית מצד דובר הארגון, התבררה כזיוף.
מה יעלה בגורל דאעש אם אל-בגדדי באמת נהרג? הדבר יהווה מכה אסטרטגית לארגון, אבל רק לטווח קצר. ישנן כמה סיבות להרג שהריגת בכירים לא מועילה לטווח הארוך. קודם כל, תמיד יכול לבוא מישהו יותר קיצוני. ישראל למדה זאת על בשרה לאחר חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה הקודם, עבאס מסאווי, דבר שהביא לראשות הארגון את חסן נסראללה. דבר שני, דאעש רגיל לדברים האלה. מאז הקמתו מנהיגיו השונים חוסלו. למרות זאת, הארגון תמיד ידע להתאושש ולבצע תקיפות נוספות. לבסוף, הדבר הכי חשוב הוא התמיכה שהארגון זוכה לה וההיררכיה שלו. התמיכה תמנע מהארגון ליפול, וההיררכיה תאפשר את עלייתו של מנהיג חדש.
הלחימה נגד דאעש נמשכת כבר שנים, למרות שהוא עלה לתודעה הציבורית רק ביוני האחרון. חיסול מנהיגיו ותקיפות אוויריות לא עצרו ולא יעצרו את הארגון. הדבר היחיד שעוד יכול לעבוד הוא תקיפה קרקעית כוללת נגד הארגון. הבעיה היא שחוץ מעירק, איש לא מוכן לעשות את זה.

הנתיב הטורקי

ההפצצות נגד דאעש נמשכות, למרות שלא נראה שיש להן השפעה רבה. טורקיה, שהתבקשה שוב ושוב להשתתף בקואליציה נגד דאעש, ממשיכה לסרב. טורקיה יכולה להיות בעלת ברית חשובה בקואליציה נגד דאעש, בגלל קרבתה הגאוגרפית לסוריה ולעירק, בהן דאעש פועל. אולם, ישנם דיווחים לפיהם טורקיה לא רק נלחמת נגד דאעש, אלא אפילו מסייעת לארגון.
גורם מהארגון שערק סיפר, כי קבוצת הלוחמים אליה השתייך הייתה צריכה להגיע לאזור קרבות בצפון סוריה והם עברו לשם דרך טורקיה. השומרים הטורקים סימנו להם ממגדלי התצפית מתי לעבור, וכך יצאו הלוחמים מסוריה, נכנסו לטורקיה ונכנסו בחזרה לסוריה. הסיבה שטורקיה עזרה לאותם לוחמים, לפי הדיווח, היא שדאעש נלחם גם נגד הכורדים, יריביהם של הטורקים.
טורקיה היא חברת נאט"ו היחידה שאינה חלק מהקואליציה נגד דאעש. היא גם לא הייתה חלק מהקואליציה האמריקנית בפלישה לעירק בשנת 2003. לאור דברים אלו, למה פשוט לא מעיפים את טורקיה מנאט"ו? הסיבה מאוד פשוטה: אי-אפשר לעשות זאת. אין חוקים המדברים על הרחקת מדינה מחברות בנאט"ו, רק המדינה המדוברת יכולה להחליט שהיא אינה רוצה להיות עוד חברה בנאט"ו. מדינות המערב נאלצות לנשוך שפתיים ולהתמודד עם טורקיה שמתנגדת לעזור נגד דאעש, ואולי אפילו מסייעת לו.

איחוד סורי?

מעבר לגבול עם טורקיה, בסוריה נערכים כעת קרבות מכריעים בצפון המדינה ובדרומה. מצפון כוחותיו של באשר אסד צוברים תנופה, בעוד שגורמי ג'יהאד צוברים את התנופה בדרום. מי שצובר את התנופה בדרום הוא בעיקר ג'בהת אל-נוסרה, הסניף של אל-קאעידה בסוריה. לאחרונה דווח, כי מתקיים מו"מ בין דאעש לאל-נוסרה לגבי שיתוף פעולה, למרות יריבות העבר. שיתוף פעולה כזה ביניהם יהווה איחוד כוחות בין שני גורמי האופוזיציה החזקים והמשמעותיים ביותר בסוריה. דבר זה לא רק יסכן את המשך שלטונו של אסד, אלא יהווה גם איום משמעותי על ישראל, לאור הקרבה של אל-נוסרה לרמת הגולן.

תאריך:  13/11/2014   |   עודכן:  13/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש איתן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טורקיה תשלם יקר מאד
הנתיב הטורקי  |  13/11/14 14:06
2
יש בכל זאת משהו טוב
אק מק מלטה יוק  |  13/11/14 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
צבי מגן
קלף המיקוח הנמצא בידי רוסיה כיום, הוא המאבק בדאעש. מסתמן כי במוסקבה גוברת הכרה בכך שיש לחתור להבנה עם מעצמות המערב, שבמסגרתה תוסר מערכת הסנקציות ויתואם הסדר למשבר באוקראינה, בתמורה להצטרפות רוסיה ללחימה בדאעש    האם מעבר לדיון הציבורי בעניין, אכן מתגבש במציאות מהלך בכיוון זה של "החלפות" בין רוסיה למערב, נדע בקרוב. מכל מקום, נראה שהמזה"ת, על האתגרים המורכבים שהוא מציג, מזמן לרוסיה לא רק סיכונים, אלא גם סיכויים והזדמנויות
עידן יוסף
דובר הארגון צייץ כי הוא עדיין חי אך נפצע, ואיחל לו רפואה שלמה
עידן יוסף
מטוסי קרב של הקואליציה תקפו כינוס של ראשי המדינה האיסלאמית ופצעו קשה את אבו בכר אלבגדדי
עופר וולפסון
חבר לשעבר בארגון הטרור הרצחני חושף טפח על מידת שיתוף הפעולה בין הצבא הטורקי לארגון השולט כעת בחלקים גדולים של עירק וסוריה
אריאל י. לוין
אם האלימות הפלשתינית תגלוש מירושלים ליהודה ושומרון, די יהיה בניצוץ אחד כדי להבעיר את האינתיפאדה השלישית    בינתיים בעירק גוברת הסכנה שהמלחמה בדאעש תהפוך למלחמת אזרחים בין-עדתית
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
22 חודשי מאסר לישראלי שהצטרף לדאעש  /  איציק וולף
דאעש רצח 300 בני אדם בעירק  /  יפעת גדות
אזהרה לעובדי הפנטגון: על הכוונת של דאעש  /  אביתר בן צדף
הילדים של הח'ליפות   /  אריאל י. לוין
ירושלים של אבן  /  אריאל י. לוין
זהות והזדהות  /  צבי מרדכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il