X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתי נפסיק להתפעל מפולחן הגינויים, האמיתיים והמדומים, לפיגועי רצח שמבצעים הפלשתינים, כאשר חלק מהמגנים הם בעצם מי ששלח את המפגעים. למבול הגינויים יש מכנה משותף ציני: מגנים את הרצח אבל מתעלמים במתכוון מאיזכור הרוצחים
▪  ▪  ▪
מי רצח? [צילום: פלאש 90]

בינואר 1995 התרחש בצומת הסואן של בית ליד פיגוע כפול שבו נרצחו 22 איש ו-66 נפצעו - קרבנות של מה שכונה אז בציניות חסרת בושה "קרבנות השלום". שרי ממשלת רבין נתבשר על כך בדיוק כאשר יצאו מישיבת ממשלה.
מה שעניין בראש ובראשונה את מנהיגת מר"צ דאז, השרה שולמית אלוני, היה מי ביצע את הפיגוע? האם היו אלה "הפלשתינים הטובים", חו"ח, אלה שעימם חתמנו כזכור על הסכמי אוסלו, ומהם הייתה בטוחה כי יבוא הגינוי המיוחל; או כפי שקיוותה אלוני לשמוע "הפלשתינים הרעים" - אלה שלהם ניתן תמיד להדביק כל מעשה טרור, כדי לטהר את הפרטנרים שלנו (לפיגוע היה אחראי הג'יהאד האיסלאמי - י.ר.).
מאז אותו יום, עברה מדינת ישראל פיגועים רבים, היא הגיבה בדרכים שונות (על הרצח בצומת בית ליד הגיבה ישראל, 9 חודשים מאוחר יותר, לפי פירסומים זרים, בחיסולו במלטה של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, פתחי שקאקי - י.ר.), אבל בתחום אחד לא למדנו דבר.
עדיין ממשיכים אצלנו לסגוד בטימטום מייאש את פולחן הגינויים. עדיין יש מי שמתפעל אצלנו מלשון הגינויים בלי לשים לב ללשון המתחמקת של הכאילו-מגנים, שגם אינם מזכירים מי עשה מה, שלא לדבר על כך שכמה מן הכאילו-מגנים הם אותם אנשים ששלחו את הרוצחים לדרך.
קחו למשל את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן. ד"ר ג'קיל רודף השלום הסולד מאלימות, יקיר נפשו של השמאל הישראלי, ומיסטר הייד - המנצל כל הזדמנות תקשורתית כדי לקרוא לפלשתינים "להגן על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות", מפני תקיפות ישראליות דמיוניות, שרק גורמות לשטח לבעור ללא הפוגה.
זמן קצר אחרי שמזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי (בעקבות שיחתו עם נתניהו), קרא לרשות הפלשתינית לגנות בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים את רצח המתפללים בבית כנסת בירושלים, מיהרה לשכתו של אבו מאזן לגנות. היא עשתה זאת בדומה לנוסח שאימץ בזמנו המורה ערפאת: "אנו מגנים הרג של אזרחים לא משנה מי עשה זאת, ובכלל זה את ההתקפה על מתפללים יהודים בבית התפילה שלהם".
ההודעה המסורתית הצבועה לא היססה לצרף גם קריאה "להפסקת הפרובוקציות של המתנחלים באל-אקצה" - רמז באשר לאחראים האמיתיים לשפך הדם, ותדריך למסיתים בתוך ישראל, אלה מחבורת הפירומנים בכנסת וחבריהם מהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.
ובאמת, מי אחראי ל"הרג האזרחים" בירושלים? סתמה לשכת היו"ר ולא פירשה. אולי היו אלה חוצנים שנקלעו למקום בדרך לחלל החיצון? ומה בכלל אתם רוצים מאבו-מאזן. הרי גם יו"ר מר"צ, זהבה גלאון, שבדרך כלל מזדרזת להגיב והפעם איחרה, פירסמה הודעת השתתפות בצער מאוזנת, הודעה שכמותה יכלה להישלח גם ממשרדו של מזכיר האו"ם.
כמו אבו-מאזן, הקפידה גם גלאון שלא לציין מי ביצע את הרצח, אבל לעומת זאת טרחה להפנות קריאה לשתי ההנהגות, הישראלית(!) והפלשתינית להרגיע את הרוחות. כלומר, האחריות לרצח מוטלת על שני הצדדים.
אין לנו שום טענות למדיניות ההיתממות של המזכיר קרי. הרי רק בשבוע שעבר הוא הטריח עצמו לרבת-עמון למיפגש משולש עם המלך עבדאללה וראש ממשלת ישראל נתניהו, בו קראו השלושה לעשות כל מאמץ להנמיך את הלהבות, קריאה שלה היה שותף גם מי שלא השתתף בפגישה, אבו-מאזן.
אז ד"ר ג'קיל מרמאללה קרא כביכול להנמיך את הלהבות, אבל מיסטר אבו-מאזן המשיך להתסיס את הרחוב הפלשתיני בגדה ובמזרח ירושלים, וקרא לתושבים שם לצאת ל"יום הזעם". אילו נזף המזכיר קרי ביו"ר הרשות הפלשתינית על קריאות אלו ל פ נ י הרצח בבית הכנסת בהר נוף, ולא א ח ר י הרצח, היינו מתייחסים ברצינות לנזיפה המאוחרת בנושא זה. אבל כבר למדנו שארה"ב מגיבה באיחור ניכר למאורעות (אם בכלל).
אין לנו גם טענות לרשת החדשות האמריקנית CNN, שפירסמה תחילה מיבזק חדשות תחת כותרת בניסוח אורווליאני, לפיו בפיגוע בירושלים "נהרגו 6 - 4 ישראלים ו-2 פלשתינים" (כך נהגו לדווח בעבר גם כלי תקשורת אחרים באירופה), ורק בהמשך טרח מישהו שם לתקן את הכותרת המבישה הזו.
שום דבר באשר ל"אוביקטיוויות" של רשת CNN כבר לא יכול להפתיע אותנו (ולכן היא כל כך אהובה על מחלקות החדשות של ערוצי 2 ו-10).
גם מי שיעיין בהודעות הגינוי של צרפת, גרמניה ושרת החוץ (החדשה) של האיחוד האירופי, יגלה מהר מאוד את המכנה המשותף: מגנים את הרצח, אבל עושים אקרובטיקה מילולית כדי שלא לציין אפילו ברמז מי הרוצחים.
אין לנו גם טענות כלפי משפחתו של הנהג הפלשתיני ממזרח ירושלים, שלפי ממצאי הבדיקה הפתולוגית (בה נכח גם רופא פלשתיני) התאבד בתלייה, אבל כמקובל בתעשיית השקרים הפלשתינית, המשיכה משפחתו לטעון כי הוא "נרצח בידי מתנחלים".
אחרי ששמענו בתוכנית "המקור" בערוץ 10, מה טוענים צעירים במזרח ירושלים, בקשר לפרשת חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון (לפי הנטען ברחוב הפלשתיני, השלושה בכלל נהרגו בתאונת דרכים באילת, וכדי לטשטש את האמת ישראל הביאה את הגופות לאזור חברון וקברה אותן שם כדי להאשים את הפלשתינים המסכנים, ואני מתנצל בפני משפחות הנערים על עצם העובדה שבכלל הבאתי כאן את השקר המתועב הזה), צריך להתחיל להבין שמדובר בדפוס התנהגות פלשתיני קבוע ורב שנים, ותמיד יש מי שמאמין לכל שקר.
אחרי ששני הרוצחים שביצעו את הרצח בבית הכנסת בהר נוף חוסלו, לא נותר אלא להמתין ולראות אם גם הוריהם של שני השאהידים הללו יקבלו מכתב תנחומים מאבו-מאזן.

תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגנים את הרצח - מסתירים את הרוצחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר בולבול
אליהו מץ מיץ  |  19/11/14 02:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
שב ומאשים את אבו מאזן בהסתה שמובילה למעשי טרור ובכללם הטבח בבית הכנסת    דורש מהעולם "לא להפלות בין דם לדם"    הורה להרוס את בתי המחבלים ולהוציא אל מחוץ לחוק גורמים מסיתים
עופר וולפסון
הרבנים אריה קופינסקי, אברהם שמואל גולדברג, קלמן לוין ומשה טברסקי הובאו למנוחות אחר-הצהריים    השוטר ההרוג - תושב ינוח
עליס בליטנטל
הטבח בבית הכנסת שבשכונת הר נוף החרדית, חייב לגרום לכולנו לעשות חושבים. אין זה "עוד מעשה תגובה" כזה או אחר. בבל"ת. הכל תוכנן מראש: התחפושות, הנשק, בחירת מקום הפיגוע. כל זה חייב להכין אותנו למלחמה שלפנינו. לא עת להגנה בלבד, אלא ליוזמה
משה חסדאי
כנגד הטרור הערבי והבוגדים במדינת ישראל יש להפעיל מיידית את מצב החרום. מצב החרום מאפשר הטלת הגבלות על חופש הביטוי, פגיעה בזכות השביתה, בחופש ההתאגדות, בזכות הקניין ועוד. כך יש לנהוג כעת כלפי ההסתדרות ולמנוע את השבתת המשק. כך יש לנהוג כלפי שרים וחברי כנסת הפועלים לפירוק הממשלה בעת חרום זו ולפטרם לאלתר
ד"ר עודד ערן
יש לראות את תוצאות הוועידה ברבת-עמון כמסויגות וזמניות. כל קבוצה של פלשתינים או ישראלים יכולה בקלות להסית למצב, שיביא להתפוגגותן. המאמצים ברבת-עמון לחדש את תהליך השלום היו לא יותר ממס שפתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il