X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם העתיד שייך לרפואה המותאמת אישית הרי שצפוי לגדול הפער בין מה שמוצע לחולים בסל ובביטוח המסחרי (תרופות מאושרות ו/או מוכרות כיעילות) לבין התרופות המתאימות להם באופן פרטני ולפער גדל זה אין מענה כיום בביטוח המסחרי
▪  ▪  ▪
ביטוח קבוצתי לתרופות מיוחדות [צילום: פלאש 90]

ביטוח הבריאות המסחרי המשווק על-ידי חברות הביטוח לפרטים ולקבוצות נוצר על-רקע הפחד מפני המחסור השורר ברפואה הציבורית. אם בישראל יש מחסור באיברים להשתלה ביטוח הבריאות יאפשר לכאורה למבוטח כיסוי בכל מקום בעולם בסכום נדיב. אם נזקק חולה לתרופה שאינה בסל הבריאות, יש גם לכך כיסוי ביטוחי ואם חלילה החולה חייב לעבור ניתוח או טיפול מיוחד שאפשר לבצע רק בחו"ל יש כיסוי וכך גם לטיפול סיעודי על-ידי מטפל או מוסד.
מבחינה כספית הכיסוי החשוב ביותר בפוליסת הביטוח הפרטית הוא הכיסוי לניתוחים רגילים המבוצעים ברפואה הציבורית, אך ללא אפשרות בחירת מנתח ובתנאי אשפוז וסיעוד לא נאותים. כיסוי זה (כמו גם הביטוח הסיעודי) הוא נושא לאיבתם של משרדי האוצר והבריאות ויש לציין שהוא קיים גם בביטוח המשלים (שב"ן) של קופות החולים.
עם חלוף השנים מסתבר שביטוח הבריאות הפרטי מקיים פחות ממה שנטען על-ידי חברות וסוכני הביטוח ויש המטילים ספק בכדאיותו ובתועלתו ומצרים על המחיר העצום לצרכן הבריאות והנזק לרפואה הציבורית בישראל. לא אדון בשאלות נכבדות אלו ואיני מתיימר לחוות דעה. הטענות ראויות למחקר רציני שיתבסס, בין היתר, על ניסיון התביעות של חברות הביטוח שאינו עומד לעיון הציבור.
לאחרונה הבנתי שגם הכיסוי המובטח לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות הוא חלקי ביותר ומפגר אחר ההתפתחויות ברפואה ועקב כך רבים שייזקקו לו יימצאו עצמם ללא כיסוי ביטוחי.
ביטוח תרופות מיוחדות בדרך כלל מכסה תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות - המאושרות לטיפול במצבו הרפואי של המבוטח בישראל, בארה"ב, באיחוד האירופי ובעוד 6 מדינות נוספות. כמו-כן הביטוח מכסה לכאורה תרופות הכלולות בסל הבריאות - המאושרות לטיפול במצבו הרפואי של המבוטח בישראל, בארה"ב, באיחוד האירופי ובעוד 6 מדינות נוספות, אך התוויתן בסל הבריאות אינה תואמת את הצורך הרפואי לטיפול במצבו הרפואי של המבוטח.
בנוסף קיים כיסוי לתרופות אונקולוגיות והמטו-אונקולוגיות המוגדרות כ-OFF-LABEL תרופות שלא אושרו לשימוש הנדרש אך הוכרו כיעילות לטיפול במצבו הרפואי של המבוטח בפרסומים רשמיים המפורטים בפוליסה.
בשנים האחרונות אנחנו עדים לבשורה של הרפואה המותאמת אישית ובמיוחד בכל הנוגע למחלות הסרטן. מדובר בהתאמה של הטיפול הרפואי למאפיינים המולקולריים, הגנטיים והביולוגיים של המטופל ובמעבר למצב שבו התרופה או הטיפול אינם מותאמים רק למחלה ולסימפטומים שלה, כי אם גם לחולה ולרקע הגנטי שלו.
מטרת הרפואה המותאמת היא לגלות את התרופה המתאימה לחולה הספציפי, ללא תלות בשאלה אם תרופה זו אושרה רשמית בישראל, או בארץ אחרת לטיפול במחלה, או שהוכרה כיעילה באופן כללי בטיפול בה. הרפואה המותאמת בהחלט צופה מצבים שלחולים מסוימים התרופה הנכונה אינה התרופה המוכרת כיעילה לטיפול במחלה אלא שלהם היא המתאימה ביותר.
אין אני מוסמך לקבוע מה ערכן של הבדיקות המוצעות היום בשוק הפרטי, במיוחד לחולי סרטן ואשר תכליתן למצוא מהו הטיפול התרופתי האופטימלי לחולה המיוחד. איני יודע אם אכן בדיקות אלו "מספקות את הסחורה" ומוצאות תרופות מתאימות שהפרוטוקולים הרשמיים לא גילו. מתברר כי הרופאים האונקולוגים עדיין מיחסים לבדיקות אלו ערך מוגבל ומוכנים להמליץ על תרופה שנמצאה יעילה בבדיקה מעבדתית רק כאשר מוצו הפרוטוקולים הרשמיים המקובלים. מאידך קיימת הסכמה שרפואה המותאמת אישית היא הבשורה העתידית ורבים תולים בה תקוות מפליגות.
ביטוח הבריאות המסחרי אינו נותן כיום כיסוי לתרופות מיוחדות ואפילו שאינן מיוחדות שנמצאו מתאימות לחולה המבוטח בבדיקה מעבדתית, אך הן אינן בסל הבריאות ולא הוכרו רשמית או בפרסום חשוב כיעילות לטיפול במחלה. במילים פשוטות ייתכן שחולה יעבור בדיקה בה יתגלה כי תרופה מתאימה מאוד למחלתו אלא שהיא אינה בסל ואינה מוכרת רשמית בשום מדינה או פרסום מדעי באשר היא אינה יעילה לרוב החולים מסוגו או שטרם נבדקה במחקר.
אם העתיד שייך לרפואה המותאמת אישית הרי שצפוי לגדול הפער בין מה שמוצע לחולים בסל ובביטוח המסחרי (תרופות מאושרות ו/או מוכרות כיעילות) לבין התרופות המתאימות להם באופן פרטני ולפער גדל זה אין מענה כיום בביטוח המסחרי. אין להניח שחברות הביטוח יתנדבו להרחיב את הכיסוי, אולם ייתכן שיועצי ביטוח וקבוצות מבוטחים גדולות יוכלו לאלץ אותן לעשות זאת.
ולבסוף כשם שהאוצר החליט להעביר את הביטוח הסיעודי למסגרת ביטוח קבוצתי הנערך על-ידי קופות החולים ראוי לשקול מחדש לאפשר לקופות למכור ביטוחים לתרופות מיוחדות והשתלות במסגרת ביטוח קבוצתי שישווק על-ידי הקופות ומימושו יפקח על ידן. כך ניתן יהיה, אולי, להבטיח שירות טוב יותר למבוטח העומד בעת מצוקה לבדו חסר אונים מול חברות הביטוח.

תאריך:  27/11/2014   |   עודכן:  27/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואה מותאמת אישית וביטוח שאינו מותאם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביטוח מותאם מאוד
מבין קטן  |  30/11/14 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
אם בני זוג יבינו שחייהם המשותפים צריכים לשרת מטרה מאוחדת, הם לא ירגישו את ההבדלים והפערים ביניהם, אלא יתאחדו וייעשו שניהם מקשה אחת לשרת את בניית הבית
הרב ישראל רוזן
רק חוק הלאום היהודי יאפשר לנו להלחם בטירור האיסלאמי ההתאבדותי. רק הורדת מדרגה את רוממות הדמוקרטיה והמשפטולוגיה, הורי דת הזכויות, יכולה לסלול דרך למיגור הטירור. ו'על-הדרך', רק חוק הלאום היהודי יאפשר לנו להתגבר על מכת מסתנני סודן ועל גזירות הבג"ץ כנגד כליאתם
יצחק מאיר
חלומות שחלמו חולמים בימים שהיו, מספרים מה שחולמי ההווה אינם יודעים לספר בימיהם, וחזון של תמול שלשום דוהה נכלם אל מול חזון של היום, אבל עדיין עיקר העיקרים של מה שהיה בין החלומות לבין פותריהם יציב ואיתן כמקדם
אליקים העצני
לעומת ראש השב"כ, שר הביטחון קרא לילד בשמו: "מסע הרצח של יהודים המתפללים בבית כנסת הוא תוצאה ישירה של ההסתה, השקרים והשנאה שמופצים מדי יום ברשות הפלשתינית בהנהגת יושב הראש אבו-מאזן"
ראובן לייב
במהלך שנת 2015, הממשמשת ובאה, יסופק סוף-סוף הקנאביס הרפואי, באישור משרד הבריאות, לבתי המרקחת, כדי שישמש מזור לחולים כרוניים ולאלה הסובלים מכאבים קשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il